anonym napsal:
Kazde auto ma narok vzit si trosku oleje, i kdyz vetsinou je to ojedinely jev u vetsiny znacek, ale vzit si 3 litry na 1000 km? Takze do vymeny dolijete 30 litru to je opravdu docela drsne. Kolik litru potrebuje motor? Odhaduji tak cca 12 litru? Jinak na BMW bych cekal vetsi spolehlivost, hlavne typu "prosakujici kapaliny" na to, v jak vybornem stavu jste auto koupil a stale udrzujete se divim, ze ma takovou sptorebu oleje a ze prosakuji kapaliny. Od BMW z tehdejsi doby kdy se stavela spolehliva...
s tou spotrebou to bohuzel neni omyl. Pokud bych i nadale jezdil tak, ze kazdych 10 tisic = olejovy servis, pak by skutecne bylo dobre jezdit pro olej s barelem. Ale jak jsem psal, to auto neni pro bezne jezdeni a ja provozuji jen jako veterana, takze par set kilometru rocne. Ty prosakujici kapaliny bych pricetl ani ne tak (ne)preciznosti pri vyrobe, jako spis veku. Uvedomte si, ze 850 je z doby, kdy se na Favorita teprve prestavala stat fronta v poradniku.. Jeste chci upozornit na jeden paradox. Fakt, ze auto nechate stat dlouhodobe v garazi, cimz se snazite ho "šetřit", muze a v tomto pripade ma dopad prave na zvysenou spotrebu oleje. Tim, ze se motor neprotaci, rekneme, denne, dochazi po nejake dobe k mirnemu přirezaveni stiraciho krouzku k valci. Takze v tomto rezimu pak stira stale hure (srazi se mu hrana) a spotreba oleje jde bohuzel nahoru..