Michal napsal:
Pánové pánové.... viz google: 318i 0-100 za 9,9 sekund, to je hodnota, kterou TDI dosáhne levou zadní... takže ty vaše poučky jsou úplně k ničemu
Řešíte tady dolu hlouposti. Chtěl jsem jenom předtím říct, že modla krouťák je pouze nafouknutá bublina (Hlavně když nvináři píšou, že auto má výkon nějakých xy kW ale PŘEDEVŠÍM krouťák yz Nm, nebo dokonce auto má výkon a krouťák..jako kdyby to byly 2 věci, 2 výstupy. Motor má výstup pouze jeden! krouťák je pouze výkon v jiné souřadné soustavě, chcete-li). Co potřebujete při jízdě a zrychlování jsou koně. Stačí se kouknout na graf (otáčky/krouťák, otáčky/výkon) třeba onoho TDi (ale klidně úplně jiného benzinového nepřeplňovaného agregátu). Ten mívá úplně plochou křivku kroutícího momentu, zatímco křivka výkonu s otáčkami roste (sice ve velice malém spektru, ale to neva). Jízda ustálenou rychlostí je rovnovážný stav, zrycholování nerovnovážný. Vzrůstají při něm jízdní odpory, ale krouťák se nemění (v rozmezí nějakých 2000 - 2500 otáček, předpoklad je plně otevřená klapka plynu nebo maximálně dlouho otevřené sací ventily nebo maximální množství paliva, které vstřikovače pustí do válců..jak chcete), co v tomto rozmezí roste, je VÝKON, který žene auto vpřed. Velký krouťák (v nízkých otáčkách) znamená pouze to, že auto disponuje velkým výkonem hned odspodu. Ale chcete-li porovnávat TDi od vw a benzíny od BMW nebo někoho jiného, změřte plochu, která je shora ohraničená křivkou výkonu, budete překvapeni, jak jsou na tom naftové přeplňované agregáty špatně