0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 318i (E90) a zkušenosti po prvních 50 tis. km.

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 10:18, RE: Pochvala
David V napsal:
Na to je celkem snadná odpověď, zvol si vyšší koncovou rychlost a máš to tam, klidně to může být způsobeno tím, že chrochtě lépe sednou kvalty převodovky do stovky, takže benzín nemá čas to pak dohnat, ale stačí zvolit rychlost 120 nebo 150 (aby to trojka ještě utáhla) a tam se už rozdíl projeví. Na takové vysoké výkony už 100-ka není vhodné kritérium, 200-ka by byla vhodnější. Možná až si něco nastuduješ, tak pochopíš, o čem se tady bavíme.
Apropos zase se nám vracíš do starých kolejí a píšeš...
na fastestlap je i srovnání 0-100 mph, tzn. nějakých 160 - a světe div se, diesel je tam dřív než benzín. Nemusím si nic studovat, stačí si to přečíst. Je mi líto, ale jsi úplně mimo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 10:30, RE: Pochvala
Michal napsal:
na fastestlap je i srovnání 0-100 mph, tzn. nějakých 160 - a světe div se, diesel je tam dřív než benzín. Nemusím si nic studovat, stačí si to přečíst. Je mi líto, ale jsi úplně mimo...
Já se s tebou nehodlám hádat, fyziku prostě neošulíš ani "vhodnými" odkazy na internetu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 10:34, RE: Pochvala
Michal napsal:
na fastestlap je i srovnání 0-100 mph, tzn. nějakých 160 - a světe div se, diesel je tam dřív než benzín. Nemusím si nic studovat, stačí si to přečíst. Je mi líto, ale jsi úplně mimo...
Vem si to takze, elektromotor s výkonem 30 kW může mít krouťák klidne 2000 Nm, jelikož výkon dosáhne od velice nízkých otáček. Auto s takovým motorem by se teoreticky nemělo ani udržet na silnici, ale faktem je, že se udrží a v sprintu z 0 na 100 (dosáhne-li stovky ) jej předjede snad i fabia s HTP. Tolik k Nm.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 10:42, RE: Pochvala
pargi napsal:
Vem si to takze, elektromotor s výkonem 30 kW může mít krouťák klidne 2000 Nm, jelikož výkon dosáhne od velice nízkých otáček. Auto s takovým motorem by se teoreticky nemělo ani udržet na silnici, ale faktem je, že se udrží a v sprintu z 0 na 100 (dosáhne-li stovky ) jej předjede snad i fabia s HTP. Tolik k Nm.
Ne, to nejsou vhodné odkazy, to je web, který se nedrží údajů od výrobců, ale sází na svoje vlastní měření. Je mi líto, naběhnul sis. Pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 10:47, RE: Pochvala
TOM napsal:
Michale, dyt ty si vůbec nevidíš do pusy (nebo lépe řečeno pod prsty na klávesnici) a máš viditelně problémy se zpracováním toho, co kdo napsal v diskuzi.
Buď prosím tě konkrétní. Ty argumentuješ vysokootáčkovým speciálem a debata je o 318i.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 11:01, RE: Pochvala
Michal napsal:
Ne, to nejsou vhodné odkazy, to je web, který se nedrží údajů od výrobců, ale sází na svoje vlastní měření. Je mi líto, naběhnul sis. Pěkný den
Vlastní měření je zatíženo chybou měřiče a dovednostmi řidiče. Není problém takové měření, které závisí na lidském faktoru ,kdykoliv zpochybnit. Navíc se takové měření správně dělají několikrát, aby se vyloučily nahodilé chyby a zůstaly pouze ty systematické. Výsledkem je pak aritmetický průměr plus odchylky a rozptyl hodnot tak ja se sluší na řádný statistický zápis.
To, že tlupa nadšenců někde změří auto, pro mě má pouze informativní vypovídací hodnotu. Nicméně určitě se najdou oteplákovaní jedinci, kteří jim přikládají větší význam než tomu, co alespoň při základních znalostech fyziky, říká selský rozum. Též přeji hezký den. Dalších komentářů netřeba, dnes bych si raději zachoval svoji úroveň příspěvků a ubránil se nechtěným invektivám.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 11:09, RE: Pochvala
Michal napsal:
Buď prosím tě konkrétní. Ty argumentuješ vysokootáčkovým speciálem a debata je o 318i.
118i je vysokootáčkový speciál?
Víš co, projdi si diskuzi od začátku a možná pochopíš, že se prostě v tom co zde píšeš mýlíš a když ne, je to tvůj problém.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 11:16, RE: Pochvala
TOM napsal:
118i je vysokootáčkový speciál?
Víš co, projdi si diskuzi od začátku a možná pochopíš, že se prostě v tom co zde píšeš mýlíš a když ne, je to tvůj problém.
Tome, kašli na to, nemá to smysl. Konstruktivní příspěvky stejně nikam nevedly a hned tak nepovedou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 11:50, RE: Pochvala
TOM napsal:
118i je vysokootáčkový speciál?
Víš co, projdi si diskuzi od začátku a možná pochopíš, že se prostě v tom co zde píšeš mýlíš a když ne, je to tvůj problém.
320 si není standardní dvoulitr, ale upravená verze, to ti neřekli? http://www.autoweb.cz/bmw-320si/
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 11:51, RE: Pochvala
David V napsal:
Vlastní měření je zatíženo chybou měřiče a dovednostmi řidiče. Není problém takové měření, které závisí na lidském faktoru ,kdykoliv zpochybnit. Navíc se takové měření správně dělají několikrát, aby se vyloučily nahodilé chyby a zůstaly pouze ty systematické. Výsledkem je pak aritmetický průměr plus odchylky a rozptyl hodnot tak ja se sluší na řádný statistický zápis.
To, že tlupa nadšenců někde změří auto, pro mě má pouze informativní vypovídací hodnotu. Nicméně určitě se najdou oteplákovaní j...
Pokus o invektivy jsi tady měl jenom ty. Zpochybňuješ hodnoty z fabriky i z fastestlap.
Vlastně zpochybňuješ úplně všechny moje podložená tvrzení a nabízíš svoje dojmy...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 12:11, RE: Pochvala
Michal napsal:
320 si není standardní dvoulitr, ale upravená verze, to ti neřekli? http://www.autoweb.cz/bmw-320si/
Ty máš vážně dost velký problém pochopit co ti tady kdo píše.....
320 si má obdobný výkon jako aktuální obyčejná 320i (127x125 kW) ta tam ovšem na fastestlap není. Proto jsem ti dal odkaz na tu 320si protože má obdobný výkon jako tebou uváděná Octavia RS. - tys totiž asi uplně zapomněl na čem tato diskuze začala - stejný výkon, různý moment - co to udělá? - téměř nic.
Taky jsem ti napsal, že Octavia je jiná třída než E90. A pak jsem ti ještě napsal, že ještě o další vteřinu na kolo - to je dohromady o dvě vteřiny je rychlejší uplně obyčejná 118i (105 kW) než tebou uvedené RS.
A opravdu si přečti KDO tady začal psát o tom kdo komu dá na prdel - viz tvůj příspěvěk ze včera 14:28, kdežto já psal, že se běžně se pohybujícím autům na silnici (včetně 1,9 TDI) popisovaná 318i v pohodě vyrovná. - rozuměj - nebudou zde výrazné rozdíly v jízdních výkonech.
,
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 12:34, Pro Michala a jeho oponenty
Mufik.martin píchnul do vosího hnizda, když vyslovil něco o "napráskání TDI" . Rád bych taky přispěl troškou do mlýna. Položme si otázku, jestli je důležitější pro zrychlení auta papírově udávaný výkon motoru nebo kroutící moment. Každýmu "je to přece jasný", ale možná že to nebude až tak jednoduchý. Podle mě pro maximální zrychlení auta není důležitý jen papírový výkon motoru, což je jen špička v grafu, ale okamžité výkony v průběhu využívaných otáček během zrychlování. Pargi něco psal o ploše pod křivkou v grafu, to bude ono. A pakliže je rozdíl u dvoulitrů jen 10-20% v kW, ale za to 40-50%v N.m, tak potom při plošší křivce krouťáku ve spektru otáček u nafťáku se obávám, že je ve slušné výhodě právě nafťák a ten bude mít okamžité výkony určitě větší. Jeden příklad. Chlapík má lehce zvýšený výkon u svého bmw 330d (kombi!) a na sprintu je na stovce podstatně rychlejší než M3. Ovšem s rostoucí rychlostí už je ve výhodě právě M3. Jsem příznivce spíš benzinu v autech, nemám rád když jedu na kole a pod nos mi kouří kamna na čtyřech kolech ale to je realita . A ještě k tomu Pk /Mk. Výkon je dán kroutícím momentem a otáčkami motoru, kr. moment je dán silou na rameni, síla je dána tlakem plynů na píst, kdyby si to někdo hůř pamatoval ze školy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 13:28, RE: Pro Michala a jeho oponenty
ivan2 napsal:
Mufik.martin píchnul do vosího hnizda, když vyslovil něco o "napráskání TDI" . Rád bych taky přispěl troškou do mlýna. Položme si otázku, jestli je důležitější pro zrychlení auta papírově udávaný výkon motoru nebo kroutící moment. Každýmu "je to přece jasný", ale možná že to nebude až tak jednoduchý. Podle mě pro maximální zrychlení auta není důležitý jen papírový výkon motoru, což je jen špička v grafu, ale okamžité výkony v průběhu využívaných otáček během zrychlování. Pargi něco psal o plo...
No, otázka je - co je to podstatně rychlejší - o kolik? Jaká M3 a jaká 330d - o kolik upravená? U upravené 330d a M3 mohou být skutečné rozdíly ve zrychlení na 100km/h celkem malé, takže potom hraje velký vliv role řidiče a jeho reakce.
Nicméně pokud se člověk delší dobu pročítá různými katalogy a informacemi výrobců, tak musí potvrdit, že srovnatelný výkon znamená srovnatelné zrychlení na 100km/h u srovnatelných aut. A jedno jestli benzin nebo nafta přičemž rozdíl udávaného kroutáku je kolem 60-70 %, který teda viditelně na to zrychlení vliv nemá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 14:07, RE: Pochvala
Michal napsal:
Pokus o invektivy jsi tady měl jenom ty. Zpochybňuješ hodnoty z fabriky i z fastestlap.
Vlastně zpochybňuješ úplně všechny moje podložená tvrzení a nabízíš svoje dojmy...
Byla by to hezká debata k pivu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 14:32, zrychlení 0-100km ; výkony ; newtonmetry
Vážení, mám dojem že se v diskuzi zda napráská TDI benzínu nebo ne, zapomíná na jeden podstatný detail. Sice výše správně zaznělo jak je to s těmi Nm ve vztahu k výkonu a že opravdu na zrychlování potřebujeme konkrétní porci výkonu v kW, nebo chcetele li v koních, ALE jako by všichni zapomněli jaký že to výkon výrobce udává. Jedná se o výkon MAXIMÁLNÍ. Čili mám li 2 auta. klidně stejného typu a stejné hmotnosti a stejného MAXIMÁLNÍHO výkonu, neznamená, že obě pojedou stejně dobře, a že obě dají 0-100km/h za stejný čas. Vnášení přesností měření da dalšího jen zamlouvá podstatu. Každý motor má nějakou křivku výkonu v jednotlivých otáčkách. Je snad jasné, že u turbomotorů a je zcela jedno zda u turbo benzínu, nebo turbo dieselu bude mít motor vyšší točivý moment a tím i výkon již od nízkých otáček, zatímco atmosférický motor na tom bude logicky hůře. To že atmosféra dosahuje stejného maximálního výkonu je hezké, ale v případě turbomotoru ve stejném autě se stejnou převodovkou a se stejnou hmotností prostě musíme dosáhnout lepších výsledku, protože se prostě motor "dříve posbírá" v nižších otáčkách. To je to jak majitelé TDI zasněně vypráví o tom, jak jim to táhne vocpoda. Výkon již v nízkých otáčkách. Výsledek BMW 318i může zajet rychlejší čas než TDI, ale pouze pokud se motor udržuje ve vysokých otáčkých kde má tento motor výkon.
To že spousty lidí nechápe rozdíl mezi výkonem maximálním a výkonem při určitých otáčkách má za následek věty v recenzích jako "Hyundai sice disponuje vysokým papírovým výkonem, ale motor pocitově táhne jen málo a vlažně..." Když už bych vzal tuto konkrétní větu, tak maximálním (papírovým) výkon nám neříká absolutně nic o tom, jak auto pojede. Chce to za a) vidět křivku výkonu v celém spektru otáček a nezapomínejme za b) že svoje udělá i převodovka.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 15:16, RE: zrychlení 0-100km ; výkony ; newtonmetry
free78 napsal:
Vážení, mám dojem že se v diskuzi zda napráská TDI benzínu nebo ne, zapomíná na jeden podstatný detail. Sice výše správně zaznělo jak je to s těmi Nm ve vztahu k výkonu a že opravdu na zrychlování potřebujeme konkrétní porci výkonu v kW, nebo chcetele li v koních, ALE jako by všichni zapomněli jaký že to výkon výrobce udává. Jedná se o výkon MAXIMÁLNÍ. Čili mám li 2 auta. klidně stejného typu a stejné hmotnosti a stejného MAXIMÁLNÍHO výkonu, neznamená, že obě pojedou stejně dobře, a že obě dají ...
Nemyslím, že bychom v příspěvcích tato fakta pomíjeli. Nicméně při hodnotě zrychlení se z maximálního výkonu vychází a hlavně se i aplikuje. Většina aut končí 100-ku na k omezovači vytočené dvojce (u benzínu), takže na maximálním výkonu.
Není sporu o tom, že při otáčkách 2000 rpm bude mít turbochrocht k dispozici více kW než atmo benzín, ale při otáčkách nad 3000 se zase karta obrací a při zrychlování 0-100 se minimálně 2x prochází celým spektrem otáček obou agregátů. Charakteristika obou motorů je prostě jiná a původní debata se rozvinula na téma zrychlení a ty časy jsou poplatné výkonu a ne točivému momentu. Toť vše a veškeré další rozbory to nezvrátí. Je to triviální fyzika, kde na jedné straně je výkon a čas a na straně druhé je kinetická energie vozidla. (kWs a kJ jsou ekvivalentní jednotky) A pokud je výkon malý, tak je potřeba k dosažení stejné kinetické energie delší čas. To se prostě pricipielně nedá ohnout. To je jako tvrdit, že litr vody dříve uvaříte v konvici, která má 1000 W než v té, co ma 2 kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 15:55, RE: zrychlení 0-100km ; výkony ; newtonmetry
David V napsal:
Nemyslím, že bychom v příspěvcích tato fakta pomíjeli. Nicméně při hodnotě zrychlení se z maximálního výkonu vychází a hlavně se i aplikuje. Většina aut končí 100-ku na k omezovači vytočené dvojce (u benzínu), takže na maximálním výkonu.
Není sporu o tom, že při otáčkách 2000 rpm bude mít turbochrocht k dispozici více kW než atmo benzín, ale při otáčkách nad 3000 se zase karta obrací a při zrychlování 0-100 se minimálně 2x prochází celým spektrem otáček obou agregátů. Charakteristika obou moto...
Jasně souhlas. Jen jsem i mimo tuto diskuzi příliš často slyšel tvrzení jako: "motor táhne odspodu, protože je to dýzl" nebo "motor netáhne, výkon je jen papírový", taky v diskuzi zaznělo od Michala, něco ve smyslu že benzín 318 mohl porazit TDI díky špatné metodice meření....
Ta konvice mi připomněla jednu takovou story - jeden člověk mi zcela vážně tvrdil, v podstatě se chlubil, že si nekoupil tu neúspornou 2 kW rychlovarnou konvici, ale že má jen 700W, že ta konvice míň žere. Kdo by chtěl namítnout, no jo vidlák, to je jasné, tak vezte že jasné to není. Ten jedinec má Ing. titul v oboru chemie.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 16:05, RE: Pro Michala a jeho oponenty
TOM napsal:
No, otázka je - co je to podstatně rychlejší - o kolik? Jaká M3 a jaká 330d - o kolik upravená? U upravené 330d a M3 mohou být skutečné rozdíly ve zrychlení na 100km/h celkem malé, takže potom hraje velký vliv role řidiče a jeho reakce.
Nicméně pokud se člověk delší dobu pročítá různými katalogy a informacemi výrobců, tak musí potvrdit, že srovnatelný výkon znamená srovnatelné zrychlení na 100km/h u srovnatelných aut. A jedno jestli benzin nebo nafta přičemž rozdíl udávaného kroutáku je kolem 6...
Říkal že má u té 330d zvednutý výkon o cca 30k. Ještě měl nějaká velmi lehká a drahá kola. Jinak napadá mě, nevíte někdo jak vlastně výrobci určují/měří zrychlení 0-100 u nových aut?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 16:37, RE: zrychlení 0-100km ; výkony ; newtonmetry
free78 napsal:
Jasně souhlas. Jen jsem i mimo tuto diskuzi příliš často slyšel tvrzení jako: "motor táhne odspodu, protože je to dýzl" nebo "motor netáhne, výkon je jen papírový", taky v diskuzi zaznělo od Michala, něco ve smyslu že benzín 318 mohl porazit TDI díky špatné metodice meření....
Ta konvice mi připomněla jednu takovou story - jeden člověk mi zcela vážně tvrdil, v podstatě se chlubil, že si nekoupil tu neúspornou 2 kW rychlovarnou konvici, ale že má jen 700W, že ta konvice míň žere. Kdo by chtěl na...
ještě že se tady nezačala omílat ona bájná spotřeba když už došly argumenty o rychlosti, něco jako ´´tak teda jo, to bávo tu oktávku dá, ale za dvojnásobnou spotřebu´´
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 17:19, RE: Pochvala
pargi napsal:
Byla by to hezká debata k pivu
Tady není o čem debatovat. 330d s menším výkonem se vyrovná 330i, nebo je dokonce rychlejší. Davidovy poučky jsou úplně k ničemu, realita je někde jinde. Nakonec už se ani nezmohl na to, aby přiznal, že má máslo na hlavě. Místo toho tady přizvukuje jiným. Orel lítá sám, slepice potřebuje hejno
reagovat
  1 2 3 4 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.