free78 napsal:
Vážení, mám dojem že se v diskuzi zda napráská TDI benzínu nebo ne, zapomíná na jeden podstatný detail. Sice výše správně zaznělo jak je to s těmi Nm ve vztahu k výkonu a že opravdu na zrychlování potřebujeme konkrétní porci výkonu v kW, nebo chcetele li v koních, ALE jako by všichni zapomněli jaký že to výkon výrobce udává. Jedná se o výkon MAXIMÁLNÍ. Čili mám li 2 auta. klidně stejného typu a stejné hmotnosti a stejného MAXIMÁLNÍHO výkonu, neznamená, že obě pojedou stejně dobře, a že obě dají ...
Nemyslím, že bychom v příspěvcích tato fakta pomíjeli. Nicméně při hodnotě zrychlení se z maximálního výkonu vychází a hlavně se i aplikuje. Většina aut končí 100-ku na k omezovači vytočené dvojce (u benzínu), takže na maximálním výkonu.
Není sporu o tom, že při otáčkách 2000 rpm bude mít turbochrocht k dispozici více kW než atmo benzín, ale při otáčkách nad 3000 se zase karta obrací a při zrychlování 0-100 se minimálně 2x prochází celým spektrem otáček obou agregátů. Charakteristika obou motorů je prostě jiná a původní debata se rozvinula na téma zrychlení a ty časy jsou poplatné výkonu a ne točivému momentu. Toť vše a veškeré další rozbory to nezvrátí. Je to triviální fyzika, kde na jedné straně je výkon a čas a na straně druhé je kinetická energie vozidla. (kWs a kJ jsou ekvivalentní jednotky) A pokud je výkon malý, tak je potřeba k dosažení stejné kinetické energie delší čas. To se prostě pricipielně nedá ohnout. To je jako tvrdit, že litr vody dříve uvaříte v konvici, která má 1000 W než v té, co ma 2 kW.