0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 318i (E90) a zkušenosti po prvních 50 tis. km.

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 17:23, RE: Pochvala
TOM napsal:
Ty máš vážně dost velký problém pochopit co ti tady kdo píše.....
320 si má obdobný výkon jako aktuální obyčejná 320i (127x125 kW) ta tam ovšem na fastestlap není. Proto jsem ti dal odkaz na tu 320si protože má obdobný výkon jako tebou uváděná Octavia RS. - tys totiž asi uplně zapomněl na čem tato diskuze začala - stejný výkon, různý moment - co to udělá? - téměř nic.
Taky jsem ti napsal, že Octavia je jiná třída než E90. A pak jsem ti ještě napsal, že ještě o další vteřinu na kolo - to je doh...
Ano, srovnávejme srovnatelné, takže budeme srovnávat 330i a 330d, a hle, ačkoliv má benzínová verze vyšší výkon, dostává na prdel. Ještě nějaké připomínky?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 17:26, RE: Pochvala
David V napsal:
Tome, kašli na to, nemá to smysl. Konstruktivní příspěvky stejně nikam nevedly a hned tak nepovedou.
Ostrouhals co? Konstruktivní příspěvky ve smyslu tak to musí a musí a musí být protože to řekl David V. A když je to jinak, tak to špatně změřili... Líbí se mi na tobě, že umíš přiznat, když jsi v koncích....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 17:30, RE: Pochvala
Michal napsal:
Tady není o čem debatovat. 330d s menším výkonem se vyrovná 330i, nebo je dokonce rychlejší. Davidovy poučky jsou úplně k ničemu, realita je někde jinde. Nakonec už se ani nezmohl na to, aby přiznal, že má máslo na hlavě. Místo toho tady přizvukuje jiným. Orel lítá sám, slepice potřebuje hejno
ano a otázka zní, proč 330d s nižším MAXIMÁLNÍM výkonem nižším, než má 330i se vyrovná, nebo dokonce předčí 330i. Odpověď je jednoduchá. Protože max. výkon je k rozsouzení tohoto problému s prominutím na hovno.
Potřebujeme znám průběh výkonu v tom spektru otáček, ve kterém budou daná auta zrychlovat. Po té ten motor, který bude mít "plochu pod touto křivkou" o větším obsahu MUSÍ 0-100 vyhrát. Pro zjednodušení uvažuju, že v obou případech je počet řazení rychlostí stejný.
330d má podle mne díky turbu obsah plochy využitelných otáček vyšší než 330i.
Ještě jednou - Kolik mají ty motory maximální výkon - neříká nic. V řežimu maximálního výkonu se nejede ani 0-100km/h ani jakýkoliv závod.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 17:30, RE: Pochvala
Michal napsal:
Ano, srovnávejme srovnatelné, takže budeme srovnávat 330i a 330d, a hle, ačkoliv má benzínová verze vyšší výkon, dostává na prdel. Ještě nějaké připomínky?
Mimochodem Tome, 320i na fastestlap samozřejmě je, má hodnoty 0-100 km/h 9,4 a 0-100 mph 23,1 zatímco Octavia RS - 0-100 km/h 8,3 a 0-100 mph za 21,9 takže zase vedle jak ta jedle...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 17:36, RE: Pro Michala a jeho oponenty
ivan2 napsal:
Říkal že má u té 330d zvednutý výkon o cca 30k. Ještě měl nějaká velmi lehká a drahá kola. Jinak napadá mě, nevíte někdo jak vlastně výrobci určují/měří zrychlení 0-100 u nových aut?
Na youtube je video S5 (atmosféra cca 350 koní) vs 335i - turbomotor s výkonem 306 koní, ale podstatně větším krouťákem - samozřemmě dostala na prdel atmosféra. Přeplňované motory nemám rád, ale krouťák je hodnota, kterou je potřeba brát v reálném životě v úvahu... A můžete si pindat co chcete, čísla nelžou...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 17:42, RE: zrychlení 0-100km ; výkony ; newtonmetry
free78 napsal:
Jasně souhlas. Jen jsem i mimo tuto diskuzi příliš často slyšel tvrzení jako: "motor táhne odspodu, protože je to dýzl" nebo "motor netáhne, výkon je jen papírový", taky v diskuzi zaznělo od Michala, něco ve smyslu že benzín 318 mohl porazit TDI díky špatné metodice meření....
Ta konvice mi připomněla jednu takovou story - jeden člověk mi zcela vážně tvrdil, v podstatě se chlubil, že si nekoupil tu neúspornou 2 kW rychlovarnou konvici, ale že má jen 700W, že ta konvice míň žere. Kdo by chtěl na...
Sorry, ale já jsem nic o špatné metodice měření nepsal. To mi vkládáš Davidovy moudra.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 17:44, RE: Pochvala
free78 napsal:
ano a otázka zní, proč 330d s nižším MAXIMÁLNÍM výkonem nižším, než má 330i se vyrovná, nebo dokonce předčí 330i. Odpověď je jednoduchá. Protože max. výkon je k rozsouzení tohoto problému s prominutím na hovno.
Potřebujeme znám průběh výkonu v tom spektru otáček, ve kterém budou daná auta zrychlovat. Po té ten motor, který bude mít "plochu pod touto křivkou" o větším obsahu MUSÍ 0-100 vyhrát. Pro zjednodušení uvažuju, že v obou případech je počet řazení rychlostí stejný.
330d má podle mne dík...
Já neřeším proč to tak je... Mně stačí, že to tak je
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 18:45, Krouťák versus výkon
Pánové.. vidím, že minimálně polovina z vás nemá ani ponětí, co to krouťák a výkon znamená. David a Pargi se to snažili vysvětlit a neustále tady se někde snaží přesvědčit nějakými odkazy, které mu zrovna hrajou do noty.
Uvědomte si kurňa, že na zrychlení a jízdní dynamiku je tu pouze výkon. Doprčic co je na tom tak těžkého? Proč mají turbodiesely větší moment než atmo benzíny?
Co takhle do toho započítat otáčky motoru? Všici víme, že beznín obvykle točí až 6000 rpm, kde dosahuje většinou nejvyššího výkonu. Turbodiesel většinou má nejvyšší výkon ve 4000 rpm. A to je ten kámen úrazu. Proč je benzín atmosféra s vyšším výkonem rychlejší než některé turbodiesely s vyšším momentem? Protože benzín je schopen svůj relativně malý krouťák podat i při 6000 rpm .. Jen pro porovnání... měl jsem BMW 330d 135 kW a 390 Nm točivý moment ... teď jsem si pro radost pořídil BMW 330Ci 170 kW a 300 Nm krouťák. A co je rychlejší? Definitvně 330Ci .. už jen pocitově, ale i papírově: 330d 0-100 km/h za 7,9 s a 330Ci 0-100 km/h za 6,5 s ...
Některým demagogům tady asi nedochází, že točivý moment se musí přenést na kola přes převodovku a aby turbodiesel mohl jet podobně rychle na určitý kvalt jak benzín, tak musí mít zákonitě těžší převod než benzín (už jen proto, že turbodiesel při 4000 rpm končí). Takže výsledný točivý moment bude nakolech stejný nebo dokonce i menší....

Není na tom nic těžkého, tak tady nemelte s prominutím hovna ....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 21:00, RE: Krouťák versus výkon
RadekJ napsal:
Pánové.. vidím, že minimálně polovina z vás nemá ani ponětí, co to krouťák a výkon znamená. David a Pargi se to snažili vysvětlit a neustále tady se někde snaží přesvědčit nějakými odkazy, které mu zrovna hrajou do noty.
Uvědomte si kurňa, že na zrychlení a jízdní dynamiku je tu pouze výkon. Doprčic co je na tom tak těžkého? Proč mají turbodiesely větší moment než atmo benzíny?
Co takhle do toho započítat otáčky motoru? Všici víme, že beznín obvykle točí až 6000 rpm, kde dosahuje většinou nejv...
Dokud si nebudou někteří (oni ví kteří) vytáhnout hlavy ze svých zadků, tak tahle informace jim stejně znatelnou stopu v myslivně nezanechá.
Já prozatím svoji Rosinantu otáčím, protože tento boj se skutečně nedá vyhrát.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.11.2011 22:56, RE: Pro Michala a jeho oponenty
Michal napsal:
Na youtube je video S5 (atmosféra cca 350 koní) vs 335i - turbomotor s výkonem 306 koní, ale podstatně větším krouťákem - samozřemmě dostala na prdel atmosféra. Přeplňované motory nemám rád, ale krouťák je hodnota, kterou je potřeba brát v reálném životě v úvahu... A můžete si pindat co chcete, čísla nelžou...
Párkrát tu už zaznělo něco o tom že: bylo na youtube, tak je to pravda. 2 auta v kdovíjakém stavu, s kdovíjakými řidiči, na různých pneu, atd. atd. Nepřijdou vám chlapi tyhle hádky jako slušná ztráta času? Zvlášť při argumentaci nějakými amatérskými videi?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 01:14, RE: Pro Michala a jeho oponenty
Michal napsal:
Na youtube je video S5 (atmosféra cca 350 koní) vs 335i - turbomotor s výkonem 306 koní, ale podstatně větším krouťákem - samozřemmě dostala na prdel atmosféra. Přeplňované motory nemám rád, ale krouťák je hodnota, kterou je potřeba brát v reálném životě v úvahu... A můžete si pindat co chcete, čísla nelžou...
Michale ... zase nám tu ukazuješ jen to, co ti hraje do noty... ale jen pokračuj .. nech se oblbovat krouťákovým lobby a žij si ve světě, kde výkon nehraje roli. Abych ti konečně vyndal hlavu ze zadku, tak na tebe použiji stejnou metodiku, jako ty na nás ... YOUTUBE...
Tady máš link, kde jsou soubežně ukázany zrychlení BMW 335i a BMW 335d ...
335d má 210 kW a 580 Nm točivý moment ... 335i má 225 kW a 400 Nm točivý moment ...
Pro ty zvědavější jsou tyto údaje nedostačující a pro úplnou představu o charakteru motoru, jsou potřeba ještě dodat při jakých otáčkách se toto děje a podobně...
Ale nepostuju, protože vím, že pro tebe to stejně smysl nemá ... takže se pokochej videem:
http://www.youtube.com/watch?v=3bsn1pn1QBI

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 06:57, RE: Pro Michala a jeho oponenty
RadekJ napsal:
Michale ... zase nám tu ukazuješ jen to, co ti hraje do noty... ale jen pokračuj .. nech se oblbovat krouťákovým lobby a žij si ve světě, kde výkon nehraje roli. Abych ti konečně vyndal hlavu ze zadku, tak na tebe použiji stejnou metodiku, jako ty na nás ... YOUTUBE...
Tady máš link, kde jsou soubežně ukázany zrychlení BMW 335i a BMW 335d ...
335d má 210 kW a 580 Nm točivý moment ... 335i má 225 kW a 400 Nm točivý moment ...
Pro ty zvědavější jsou tyto údaje nedostačující a pro úplnou představ...
Radku, četl jsi celou tu diskusi? Obávám se, že ne. Celou dobu se tady bavíme o tom, jestli je rychlejší atmosféra, nebo turbodiesel a ty sem postneš turbo benzín))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 07:06, RE: Krouťák versus výkon
David V napsal:
Dokud si nebudou někteří (oni ví kteří) vytáhnout hlavy ze svých zadků, tak tahle informace jim stejně znatelnou stopu v myslivně nezanechá.
Já prozatím svoji Rosinantu otáčím, protože tento boj se skutečně nedá vyhrát.
Fakta, jenom fakta. Nic jiného neplatí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 07:56, RE: Pro Michala a jeho oponenty
Petr S napsal:
Párkrát tu už zaznělo něco o tom že: bylo na youtube, tak je to pravda. 2 auta v kdovíjakém stavu, s kdovíjakými řidiči, na různých pneu, atd. atd. Nepřijdou vám chlapi tyhle hádky jako slušná ztráta času? Zvlášť při argumentaci nějakými amatérskými videi?
Nene, já jsem odkazoval na fastestlap a na údaje výrobce... youtube jsem přidal až nakonec...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 10:51, RE: Krouťák versus výkon
RadekJ napsal:
Pánové.. vidím, že minimálně polovina z vás nemá ani ponětí, co to krouťák a výkon znamená. David a Pargi se to snažili vysvětlit a neustále tady se někde snaží přesvědčit nějakými odkazy, které mu zrovna hrajou do noty.
Uvědomte si kurňa, že na zrychlení a jízdní dynamiku je tu pouze výkon. Doprčic co je na tom tak těžkého? Proč mají turbodiesely větší moment než atmo benzíny?
Co takhle do toho započítat otáčky motoru? Všici víme, že beznín obvykle točí až 6000 rpm, kde dosahuje většinou nejv...
Celkem souhlasim, ale je třeba uvést, že ten výkon se nemyslí papírový (maximální), ale celý průběh výkonu, neboli tvar křivky v grafu! A o tom je celá tahle diskuze. Někdo by mohl mít pocit, že výkon napsaný v techničáku = dynamika auta. Ale ono to tak není vždy, uvedu příklad. Na stránkách bmw.cz jsem si našel bmw řady 3 s motory 330i a 330d. A světe div se, ačkoli má 330i větší výkon (272k oproti 245k), tak ve zrychlování je vždy stejně rychlá nebo pomalejší (0-100 za 6,1s oba, 80-120 o asi 1,5s rychlejší 330d na čtvrtou i pátou rychlost, a nakonec zrychlení 0-1000m má 330d 25,8s - horší jen o 0,3s). A to je diesel ještě o 100kg těžší. Toť fakta. Samozřejmě velký vliv má zpřevodování, naladění motoru atd. A ještě k tomu srovnání 135kW a 170kW - to je už moc velký rozdíl než aby to šlo porovnávat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 11:25, RE: Krouťák versus výkon
ivan2 napsal:
Celkem souhlasim, ale je třeba uvést, že ten výkon se nemyslí papírový (maximální), ale celý průběh výkonu, neboli tvar křivky v grafu! A o tom je celá tahle diskuze. Někdo by mohl mít pocit, že výkon napsaný v techničáku = dynamika auta. Ale ono to tak není vždy, uvedu příklad. Na stránkách bmw.cz jsem si našel bmw řady 3 s motory 330i a 330d. A světe div se, ačkoli má 330i větší výkon (272k oproti 245k), tak ve zrychlování je vždy stejně rychlá nebo pomalejší (0-100 za 6,1s oba, 80-120 o asi 1...
Ivane to nemůže být pravda!!!! To je proti fyzice!!! Psal to David V a ten se vyzná! Dáváš sem čísla jak se ti to hodí)) a beztak sis je vymyslel...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 12:10, Pro odvážné
Tohle je příspěvek pro všechny, kdo mají dost odvahy si přiznat, že mají mezery v technickém vzdělání a nahrazují je pochybnými informaceni z netu. Je to příspěvek i pro ty, kteří ohřejí litr vody rychleki v 1 kW konvici, než ti, co mají její výkonnější provedení.
V prvé ředě doporučuji článek Slávka Stýbla Výkony, momenty, máte v tom jasno (do vyhledávače stačí zadat momenty a vyskočí je tento článek). Čili obecně: pro stejná vozidla (stejná hmotnost, stejné jízdní odpory, dosažení maxima na stejný stupeň (stálý převod se liší)) platí, že výkonnější verze uděluje autu vyšší zrychlení. Průběh točivého momentu vypovídá o linearitě průběhu výkonu. Konstantní Mk pak značí lineární růst výkonu. Tohle bylo obecně a zkráceno, jelikož je to v odkazovaném článku.
Teď něco k okrajovým podmínkám:
Může nastat situace, kdy méně výkonná varianta má navrch:
a) liší je hmotnost
b) liší se jízdní odpory
c) měřený úsek nevyhovuje zpřevodování výkonnější verze, čili není v měřeném úseku schopna dosáhnout maximálního výkonu
d) výkon výkonnější verze nelze účinně přenést na kola

Pokud pominu respektive vyrovnám body a) a b), zůstavají body c a d, které ovlivňují rozdíly mezi výsledky nejvíce. U sportovních vozů se k motoru ladí převodovka, pro kterou se dělá pilový diagram na základě max. výkonu, rozmezí využitelných otáček a počtu převodových stupňů. Pro osobní automobily není speciální převodovka na každou výkonovou verzi, maximálně se upraví stálý převod. Co to znamená v praxi? V praxi to znamená, že může dojít k tomu, že méně výkonná verze v dílčí měřené oblasti dosahuje lepších výsledků, zejména pokud je měřená oblast adaptována na stav, aby to tak dopadlo, ale obecná poučka o výkonech, zrychlení a dosažitelné rychlosti stále platí. Obdobný případ je ve srovnání mezi méně výkonným vozem s pohonem všech kol v porovnání s přemotorovanou zadokolkou (narážím na souboj BMW a AUDI) pokud výkon přes kola nepřenesu, tak i slabší verze dosáhne lepšího času, ale principielně to není rozdílem točivých momentů, ale hrají do toho jiné okrajové podmínky. Tohle je zkrácený příspěvek, který by skutečně vydal na článek. A tímto už nemám více, co bych k tomu dodal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 12:58, RE: PISATEL MICHAL
Rover623 napsal:
Tak tohle tvrzení je pitomost, BMW už také dospělo do stádia kdy se některé kusy dají pořídit až neuvěřitelně levně a tak se jejich majiteli mohou stát i lidé kteří by dříve o takovém autě ani neuvažovali. Takový člověk je pak samozřejmě překvapen kolik ty díly vlastně stojí a že s úrovní výbavy v autě také samozřejmě stoupá počet věcí které se mohou pokazit. Autorizovaný servis BMW je drahý a někdy vzhledem ke kvalitě služeb pěkně předražený, ale nikdo vás nenutí do něj jezdit. Každopádně úvahy...
Tak zde je očividné, že pan Michal je zapřísáhlý uznavač naftových motorů a jekékoliv tvrzení, že by mohl být TDI traktor v něčem horší je absolutně nepřípustné! Mě osobně charakter naftových motoru vůbec nevyhovuje, jeho nekultivovaný a hlučný projev se s benzínovým tichým a krásným, uchu lahodícímu zvukem nedá srovnat a o tom černém dýmu a smradu co jde z výfuku ani nemluvím....a krouťák at si chrochta strčí za klobouk,ten končí stejně ve 4 tis a to je okamžik kdy se benzín dostává do optimálních otáček.Benzínu zdar
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 13:50, RE: Krouťák versus výkon
ivan2 napsal:
Celkem souhlasim, ale je třeba uvést, že ten výkon se nemyslí papírový (maximální), ale celý průběh výkonu, neboli tvar křivky v grafu! A o tom je celá tahle diskuze. Někdo by mohl mít pocit, že výkon napsaný v techničáku = dynamika auta. Ale ono to tak není vždy, uvedu příklad. Na stránkách bmw.cz jsem si našel bmw řady 3 s motory 330i a 330d. A světe div se, ačkoli má 330i větší výkon (272k oproti 245k), tak ve zrychlování je vždy stejně rychlá nebo pomalejší (0-100 za 6,1s oba, 80-120 o asi 1...
tak si to pls po sobě přečti a rozhodni se, jestli má být rozdíl 35kW nebo 28 koní jak píšeš v úvodu. díky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 14:07, RE: Krouťák versus výkon
ivan2 napsal:
Celkem souhlasim, ale je třeba uvést, že ten výkon se nemyslí papírový (maximální), ale celý průběh výkonu, neboli tvar křivky v grafu! A o tom je celá tahle diskuze. Někdo by mohl mít pocit, že výkon napsaný v techničáku = dynamika auta. Ale ono to tak není vždy, uvedu příklad. Na stránkách bmw.cz jsem si našel bmw řady 3 s motory 330i a 330d. A světe div se, ačkoli má 330i větší výkon (272k oproti 245k), tak ve zrychlování je vždy stejně rychlá nebo pomalejší (0-100 za 6,1s oba, 80-120 o asi 1...
Řekl bych, že v případě 330i a 330d je to celé o tom, že 330i má oproti 330d hodně "ostrou" výkonou špičku, takže s klasikou převodovkou jen v málokterém režimu dokáže využít maximální výkon. Převaha vyššího výkonu 330i se projeví až při vyšších rychlostech, kde mezi převody jsou malé rozestupy - konkrétně třeba u toho spirntu 0-1000 m nebo v maxinální rychlosti, kdy má "čtyřkolka" s 3.0d maximálku 247, zatímco 3.0i má elektronicky omezenou 250.
reagovat
  1 ... 3 4 5 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.