0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 318i (E90) a zkušenosti po prvních 50 tis. km.

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 14:22, RE: Pochvala
Michal napsal:
na fastestlap je i srovnání 0-100 mph, tzn. nějakých 160 - a světe div se, diesel je tam dřív než benzín. Nemusím si nic studovat, stačí si to přečíst. Je mi líto, ale jsi úplně mimo...
U takto výkonných motorů není nějaké zrychlení 0-160 reprezentativní. Velkou roli bude hrát zpřevodování aut. Navíc rozdíly 0,1 s jsou směšné, vždyť rozdíl v samotné délce přeřazení nebo zásahu protiprokluzu při protáčení kol může být několikanásobný.
Zkuste třeba porovnat maximální rychlost (bez omezovače) nebo zrychlení z 200 na 250. Tam se u výkonných aut začínají projevovat rozdíly.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 14:28, RE: Pro odvážné
David V napsal:
Tohle je příspěvek pro všechny, kdo mají dost odvahy si přiznat, že mají mezery v technickém vzdělání a nahrazují je pochybnými informaceni z netu. Je to příspěvek i pro ty, kteří ohřejí litr vody rychleki v 1 kW konvici, než ti, co mají její výkonnější provedení.
V prvé ředě doporučuji článek Slávka Stýbla Výkony, momenty, máte v tom jasno (do vyhledávače stačí zadat momenty a vyskočí je tento článek). Čili obecně: pro stejná vozidla (stejná hmotnost, stejné jízdní odpory, dosažení maxima na s...
Davide, jsi si opravdu jistý, že katalogové informace automobilky BMW jsou pochybná informace z netu? Stačí mi jednoduchá odpověď, ANO nebo NE. Případně mi můžeš vysvětlit, proč by to dělali, nadržujou dieselům?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 14:28, RE: PISATEL MICHAL
V-tec napsal:
Tak zde je očividné, že pan Michal je zapřísáhlý uznavač naftových motorů a jekékoliv tvrzení, že by mohl být TDI traktor v něčem horší je absolutně nepřípustné! Mě osobně charakter naftových motoru vůbec nevyhovuje, jeho nekultivovaný a hlučný projev se s benzínovým tichým a krásným, uchu lahodícímu zvukem nedá srovnat a o tom černém dýmu a smradu co jde z výfuku ani nemluvím....a krouťák at si chrochta strčí za klobouk,ten končí stejně ve 4 tis a to je okamžik kdy se benzín dostává do optimáln...
Mám atmo V8 367 hp osle
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 14:31, RE: Krouťák versus výkon
Tycoon napsal:
Řekl bych, že v případě 330i a 330d je to celé o tom, že 330i má oproti 330d hodně "ostrou" výkonou špičku, takže s klasikou převodovkou jen v málokterém režimu dokáže využít maximální výkon. Převaha vyššího výkonu 330i se projeví až při vyšších rychlostech, kde mezi převody jsou malé rozestupy - konkrétně třeba u toho spirntu 0-1000 m nebo v maxinální rychlosti, kdy má "čtyřkolka" s 3.0d maximálku 247, zatímco 3.0i má elektronicky omezenou 250.
Jen pro zamyšlení: kdyby měla 330d stejný výkon jako 330i - měly by podle řečí místních expertů jet naprosto stejně, ale obávám se, že to už by 330d ten benzín úplně deklasovala
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 14:31, RE: Pro Michala a jeho oponenty
Michal napsal:
Radku, četl jsi celou tu diskusi? Obávám se, že ne. Celou dobu se tady bavíme o tom, jestli je rychlejší atmosféra, nebo turbodiesel a ty sem postneš turbo benzín))
Michale .. samozřejmě, že jsem četl celou diskuzi.
Bohužel tohle je snad jediné souběžné dvouvideo, které znám. Svůj účel však plní turbo neturbo... v diskuzi je tu přece jasně servírováno, že krouťák vždy vede ... jako referenční si myslím plně dostačující ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 14:48, RE: Krouťák versus výkon
ivan2 napsal:
Celkem souhlasim, ale je třeba uvést, že ten výkon se nemyslí papírový (maximální), ale celý průběh výkonu, neboli tvar křivky v grafu! A o tom je celá tahle diskuze. Někdo by mohl mít pocit, že výkon napsaný v techničáku = dynamika auta. Ale ono to tak není vždy, uvedu příklad. Na stránkách bmw.cz jsem si našel bmw řady 3 s motory 330i a 330d. A světe div se, ačkoli má 330i větší výkon (272k oproti 245k), tak ve zrychlování je vždy stejně rychlá nebo pomalejší (0-100 za 6,1s oba, 80-120 o asi 1...
Taky s tebou souhlasím .. není všechno tak jednoznačné, jak se na papíru zdá.
Rozhodně se tu v diskuzi nechci hádat.. nechci tady dokazovat, že atmosféra na to má nebo nemá. To fakt nemám zapotřebí... ale celou dobu se jen snažím vysvětlit, jak to celé funguje, aby lidi pochopili, že Nm není všechno a aby se kurňa nenechali oblbovat jen tímto údajem.

Každopádně máš pravdu, že samozřejmě záleží na průběhu točivého momentu více než dokonce na jeho samotné hodnotě... doporučuji si projít křivky na www.rri.se.
Turbodiesely a ve skrze všechny turbomotory mají oproti atmosférám výhodu, že maximum krouťáku už dosahují řádově v 1500 rpm a po celou "směnu" motoru je točivý moment konstantní.. výsledný výkon se může zdát malý, ale díky konstantnímu tahu se může zdát velmi rychlý. Atmosféra dosahuje maximum točivého momentu jen v určitých otáčkách a jen krátkou chvíli.V 1500 rpm má atmosféra většinou jen 60 procent momentu.
Takže ano .. to je to co jsem zapomněl sdělit. Že spíše záleží na průběhu než samotném maximu. Kdyby tvoje 330d 245k dosahovala svého papírového krouťáku jen v určitých otáčkách stejně jak atmosféra 330i, tak na tom bude daleko hůře než jak jsi popisoval. Atmosférický motor nemůže servírovat stejnou porci Nm po celém spektru (kdyby však jel přes variátor, tak by zas na druhou stranu těžce napráskal )))

Takže abych to utnul a zároveň si vše srovnal v mé hlavě: Na akceleraci má primárně vliv především výkon.. od toho se vždycky odpíchněte. Pak se podívejte na výkonovou křivku, zda motor se po celém spektru nechová jak přidušený a až v oblasti maximálního výkonu má svoje světlé chvilky (viz. vlažná akcelerace relativně silných motorů). Průběh točivého momentu však může dopomoci k jízdní dynamice a akceleraci.
Ale pamatujte si... maximální dosažitelná rychlost vozidla krom ostatních vlivů (především aerodynamika) je vždy, ale vždy závislá jen na výkonu. Tady už ani křivka nehraje roli :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 14:49, RE: Pro odvážné
Michal napsal:
Davide, jsi si opravdu jistý, že katalogové informace automobilky BMW jsou pochybná informace z netu? Stačí mi jednoduchá odpověď, ANO nebo NE. Případně mi můžeš vysvětlit, proč by to dělali, nadržujou dieselům?
Ještě k tvému tvrzení: "Naopak je to velice jednoduché, podívej se na hodnoty výrobcem udávaného zrychlení. Ty vždy korespondují s výkonem a nikdy s točivým momentem."
Nová Audi A6 Avant nabízí dva motory s výkonem 150 kW(204 koní) - jeden třílitrový TDI se sníženým výkonem a atmosférický 2,8 FSI. Ten první je na stovce za 7,2 a druhý za 8,1. A přitom mají oba dva stejný výkon. To bude nějaká konspirace výrobců automobilů. Asi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 14:56, RE: Pro odvážné
Michal napsal:
Davide, jsi si opravdu jistý, že katalogové informace automobilky BMW jsou pochybná informace z netu? Stačí mi jednoduchá odpověď, ANO nebo NE. Případně mi můžeš vysvětlit, proč by to dělali, nadržujou dieselům?
víš co, mám třílitrovýho bavce, sice starou 170kW verzi, ale postav se mi se stejně starou naftovou trojkou (2000) a uvidíme. upřímně si myslím že na silnici bude mít benzín navrch vždy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 15:08, RE: Pro odvážné
tomaskrtek napsal:
víš co, mám třílitrovýho bavce, sice starou 170kW verzi, ale postav se mi se stejně starou naftovou trojkou (2000) a uvidíme. upřímně si myslím že na silnici bude mít benzín navrch vždy.
A já si zase myslím, že přeplňovaný motor bude mít navrch před atmosférickým. Řešení - atmosférický motor s pořádným objemem ten bude mít i krouťák i výkon.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 15:24, RE: Krouťák versus výkon
tomaskrtek napsal:
tak si to pls po sobě přečti a rozhodni se, jestli má být rozdíl 35kW nebo 28 koní jak píšeš v úvodu. díky
ok, rozvedu to, 35kW mi přijde už dost velký rozdíl jelikož mají auta i jinou dynamiku a to se pak těžko dělají závěry. Kdežto v mém příspěvku mají auta podobnou dynamiku
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 15:32, RE: Pochvala
Tycoon napsal:
U takto výkonných motorů není nějaké zrychlení 0-160 reprezentativní. Velkou roli bude hrát zpřevodování aut. Navíc rozdíly 0,1 s jsou směšné, vždyť rozdíl v samotné délce přeřazení nebo zásahu protiprokluzu při protáčení kol může být několikanásobný.
Zkuste třeba porovnat maximální rychlost (bez omezovače) nebo zrychlení z 200 na 250. Tam se u výkonných aut začínají projevovat rozdíly.
No promiň, ale diskuse se vede o tom, kdo to komu natře v reálném provozu. A to určitě neznamená, že se bude závodit v tom, kdo dosáhne jakou maximální rychlost...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 15:36, RE: Pro Michala a jeho oponenty
RadekJ napsal:
Michale .. samozřejmě, že jsem četl celou diskuzi.
Bohužel tohle je snad jediné souběžné dvouvideo, které znám. Svůj účel však plní turbo neturbo... v diskuzi je tu přece jasně servírováno, že krouťák vždy vede ... jako referenční si myslím plně dostačující ...
Ach jo. Jediný David tady tvrdil, že výkon je ten nejdůležitější a auto s vyšším výkonem má vždycky navrch. Já jsem řekl, že to není pravda, a že TDI může být rychlejší než atmo benzín, byť by měl vyšší výkon. Proč mi vkládáš do úst to co jsem neřekl?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 16:21, RE: Krouťák versus výkon
Michal napsal:
Jen pro zamyšlení: kdyby měla 330d stejný výkon jako 330i - měly by podle řečí místních expertů jet naprosto stejně, ale obávám se, že to už by 330d ten benzín úplně deklasovala
Pravděpodobně by byla ve všech měřeních o pár desetinek rychlejší, protože atmosférické motory mají zpravidla "ostřejší" výkonovou špičku ve srovnání s turbomotory, takže opravdové využití jejich potenciálu je trochu omezené počtem převodů a převodovými poměry.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 16:29, RE: Pochvala
Michal napsal:
No promiň, ale diskuse se vede o tom, kdo to komu natře v reálném provozu. A to určitě neznamená, že se bude závodit v tom, kdo dosáhne jakou maximální rychlost...
Myslíte jako třeba ve městě ? V takovém případě hraje veledůležitou roli převodovka a hmotnost auta. Třeba takové HTP 40 kW to dokáže díky krátkým převodům "natřít" mnoho větších aut s výkonějším motorem, protože už kolem 50 km/h dosahuje na dvojku maximální výkon, zatímco některé auta jsou v takovém případě v polovině využitelných otáček.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 16:37, RE: Pochvala
Tycoon napsal:
Myslíte jako třeba ve městě ? V takovém případě hraje veledůležitou roli převodovka a hmotnost auta. Třeba takové HTP 40 kW to dokáže díky krátkým převodům "natřít" mnoho větších aut s výkonějším motorem, protože už kolem 50 km/h dosahuje na dvojku maximální výkon, zatímco některé auta jsou v takovém případě v polovině využitelných otáček.
V jakékoliv rychlosti dejme tomu do 200 km/h což je rychlost, s jakou se dá reálně jezdit po českých cestách...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 16:49, RE: Pro odvážné
Michal napsal:
Ještě k tvému tvrzení: "Naopak je to velice jednoduché, podívej se na hodnoty výrobcem udávaného zrychlení. Ty vždy korespondují s výkonem a nikdy s točivým momentem."
Nová Audi A6 Avant nabízí dva motory s výkonem 150 kW(204 koní) - jeden třílitrový TDI se sníženým výkonem a atmosférický 2,8 FSI. Ten první je na stovce za 7,2 a druhý za 8,1. A přitom mají oba dva stejný výkon. To bude nějaká konspirace výrobců automobilů. Asi.
V tom máte někde chybu. Našel jsem data sice jen pro sedan, ale tam má 2.8 FSI zrychlení 0-100 za 7,9 a maximálku 242, zatímco 3,0TDI má 7,6 a 242 (oba dva motory ve verzi s pohonem předních kol a manuální převodovkou). Rozdíly jsou tedy zanedbatelné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 16:54, RE: Krouťák versus výkon
ivan2 napsal:
ok, rozvedu to, 35kW mi přijde už dost velký rozdíl jelikož mají auta i jinou dynamiku a to se pak těžko dělají závěry. Kdežto v mém příspěvku mají auta podobnou dynamiku
já pořád čtu rozdíl 28 koní... kdes vzal ty kilowatty v závěru když na začátku píšeš 272k oproti 245k??? nějaký error, ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 16:56, RE: Pochvala
Michal napsal:
V jakékoliv rychlosti dejme tomu do 200 km/h což je rychlost, s jakou se dá reálně jezdit po českých cestách...
To pak můžou být velké rozdíly, protože v rychlostech kolem 50 km/h může mít navrh jeden motor, v rychlostech kolem 200 km/h druhý motor. Slabší motor může v nižších rychlostech "vyhrát" díky kratšímu odstupňování převodovky (nebo kratšímu stálému převodu), zatímco ve vyšších rychlostech už výhodu převodů nemá a "prohraje" nebo dokonce ani 200 km/h nikdy nedosáhne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 17:09, RE: Krouťák versus výkon
tomaskrtek napsal:
já pořád čtu rozdíl 28 koní... kdes vzal ty kilowatty v závěru když na začátku píšeš 272k oproti 245k??? nějaký error, ne?
Ty drůhý výkony - to jsem reagoval na Radka o dva odstavce vejš
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.11.2011 18:14, RE: Krouťák versus výkon
ivan2 napsal:
Ty drůhý výkony - to jsem reagoval na Radka o dva odstavce vejš
ok, už jsem to pochopil
reagovat
  1 ... 4 5 6 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.