Čtvrtek 06.12.2007 16:06,
E46, E90
Nechci aby to znelo vychloubacne, to ne, vlastne mne ani jedno z techto aut nerika pane, ale muj prispevek, vzhledem k poctu techto aut, co mame doma, je urcite vice objektvini. V roce 2000 si tata koupil novou E46 323i, M-paket. Auto bylo a je dokonaly, ovsem neni bezchyby. V asi 10 tis km se menil termostat, coz je u noveho auta zarazejici. Pak odeslo rele na klimatizaci, blbost, ale stala 5 tisic. Auto slouzilo jako rodinne, nejezdili po meste. Perfektni podvozek, motor 2.5 R6 benzin take, rizeni. Kdyz melo najeto cca 70 tis, dostal ho bratr, cca v roce 2005. Jen co to koupi, musel menit vsechny tluimice, obe predni ramena, brzdic, desky, beyzny veci, stalo to asi 100 tis. Autu je dnes skoro 9 let, ale jeho stav se temer nezmenil. Nic neklepe, jede slusne (motor 2.5 R6 ma 170 koni, ale neni to zadnej divoch, ale staci), vypada jak kdyz vyjel z linky. ma nejeto asi 105 tis, dostava vse, co je treba.
V roce 2003 si otec koupil E46 320d Compact, auto do mesta. Dneska ma najeto 80 tis, na aute nevymenil zatim nic, jen odesel jeden tlumic, v ramci zaruky vymenen. Neni to klasicky BMW, je to takova alternativa, pro chudsi, ale je vcelku prakticke a ten motor, byt klepe, tak je asi nejlepsi nafta, jakou v danem objemu znam. No a pred rokem a pul si tata udelal posledni radost a koupil novou radu 3 E90 s vrcholnym motorem (v tu dobu) 330i, auto ma 260 koni, jede nadherne. Opet po dvou letech zadna vada. Predtim jsme meli vzdy japonske vozy, ty byly proste poruch zcela, ale nebyly tak precizni jako BMW. Zalezi, co clovek ocekava. BMW jsou krasna auta, jsou ale choulostiva, jejich preciznost a slozitost sde odrazi ve vetsim opotrebeni podvozku a rizeni. Ale jinak si myslim, ze moc vad nemaji. Obecne je pravda, ze pokud ojete BMW, tak benzin, ty vydrzi 500 tis a jsou v kondici, Zalezi ale, kdo s nima ale jezdil. Obecne BMW jako ojetiny jsou tak levne, nebot jejich servis je tak nakladny, ze na to ma malokdo. A hezjych a zachovalych BMW je velmi malo. Mam moznost si po otci koupit Compacta, ale ja se toho bojim, Nejde o porizovci cenu, ale o ty naklady na servis a pojisteni. Jsou doslova otresne, holt je to auto pro jinjou prijmovou skupinu, kam ja nespadam. Zaverem bych ale chtel rict, ze byt take citim, ze kvalita vozu BMW (ale i AUDI a MB) sla dolu, tak stale jsou velmi kvalitni a techncicky vyspela. Motory a podvozky maji podle meho nazoru nejlepsi. Probleme je trend, jakym se motoristicky svet ubira, prilis se kouka na nizke naklady a pak par nekvalitnich komponentu kazi dojem z auta jako celku. Ale tyto auta mam rad. Srdcem bych si je kupoval, rozumem ne.
reagovat