david_b napsal:
S tím Brnem se mi to skutečně stávalo, jezdil jsem tam přes centrum skoro každý den. A Vy mě buď chcete strašně vyprovokovat, nebo jste opravdu "svatý". A ušetřit čas rychlejší jízdou se dá. Například cesta na chalupu - klidná jízda 65 minut, svižná 50. Hodně svižná jízda, např. v neděli ráno, když jsou prázdné silnice 45 min. A je to 65 km. Ale je pravda, že v normálním provozu neušetříte skoro nic. Mimochodem, za rychlost jsem dostal jedinou pokutu. Tady se prostě neshodneme. Já to vidím tak, ...
Svižná jízda ještě neznamená překračování povolené rychlosti. Já se při jízdě okreskama rozhodně neloudám, takže taky raději jedu 50 minut místo 65. Jenže ta hodně svižná už podle mě znamená těch 120 na okresce a úspora je už jen 5 minut. A to je ta hranice, co za to už nestojí. Já si prostě 120 na okresce odpustím.
Kalkulovat s rizikem nehody na D5 o půlnoci a na D1 dopoledne je jedna věc, ale zvyšovat rychlost tak, abych to riziko zase srovnal je věc druhá. Problém je totiž v tom, že pak bude riziko v obou případech stejné, ale následky případné nehody diametrálně rozdílné.
Kontrola světel je normální věc, je jedno, jestli ji dělají ve dne nebo v noci, auto s blbýma světlama nemá na silnici co dělat, oslněním protijedoucího řidiče může způsobit nehodu a ani si jí nevšimne a ujede. Tady bych naopak řekl, že takových kontrol je strašně málo, oslňujících aut jsou plné silnice.
Ale co se shodnem, je ta blbost, když někdo namontuje radar metr za ceduli začátek obce, zejména, když nejbližší domy jsou o sto metrů dál. Nemyslné aplikace zákonů, to je normální šikana. Jenže za těmato věcma často nestojí policie, ale radnice a je jen na lidech, koho si tam zvolili.