0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaké je BMW řady 3 – generace E90?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 11.01.2010 21:39, RE: Ručení
david_b napsal:
Kollosi, Kollosi, Vy vůbec nejste pozorný čtenář. Nepsal jsem, že projíždím dvakrát denně na červenou, ale že se to může komukoliv nedopatřením stát. Ad pojišťovací podvod - zákon neříká, kolik aut může kdo vlastnit, ani komu je může půjčovat. A nepsal jsem, že se rozjíždím pomalu na křižovatkách, spíš jsem chtěl vyjádřit, že je moje jízda velmi plynulá. A nic proti brňákům, ale horší a bezohlednější řidiče jsem zatím nepotkal. Loni jsem vlastnil obouchaného, starého favorita, jako pracovní vozi...
Pokud se pojišťovna při pojišťování vozidla zeptá na údaje uživatele a někdo záměrně uvede nesprávné údaje (vozidlo napíše na někoho jiného, kdo s ním vlastně vůbec nejezdí), pak je to podvod. Výsledkem je ušetřených pár korun a následné chování pojišťoven.

A co se týče projíždění červené, četl jsem pozorně. Dvakrát denně bylo jasně napsáno a nikde jsem nepsal, že to je úmyslné. Jen že to je nebezpečný zvyk. Takto si zodpovědné řízení nepředstavuji. A zodpovědnost je na místě, vzhledem k tomu, že auto je smrtící zbraň.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 11.01.2010 21:45, RE: Ručení
david_b napsal:
Kollosi, Kollosi, Vy vůbec nejste pozorný čtenář. Nepsal jsem, že projíždím dvakrát denně na červenou, ale že se to může komukoliv nedopatřením stát. Ad pojišťovací podvod - zákon neříká, kolik aut může kdo vlastnit, ani komu je může půjčovat. A nepsal jsem, že se rozjíždím pomalu na křižovatkách, spíš jsem chtěl vyjádřit, že je moje jízda velmi plynulá. A nic proti brňákům, ale horší a bezohlednější řidiče jsem zatím nepotkal. Loni jsem vlastnil obouchaného, starého favorita, jako pracovní vozi...
Pražských SPZ jezdí po Brně spousta a hodně často to nejsou Pražáci. Pochybuju, že při pouštění auta do pruhu někdo zkoumá SPZ. Je to spíš tak, že SPZ se zkoumá až poté, co se nějaký řidič chová divně, ať už agresivně nebo jako venkovan. Já po Brně nemám s ostatními řidiči problém a doufám, že ani oni se mnou.

300 tisíc km za 5 let je dost, trochu to vysvětluje tu 120 na okreskách, člověk nechce trávit za volantem víc času než je nutné. Faktem ale je, že takto se dá ušetřit minimum času a případné riziko pokuty a nedej bože nehody, za to nestojí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 11.01.2010 22:11, RE: Ručení
Koloss napsal:
Pražských SPZ jezdí po Brně spousta a hodně často to nejsou Pražáci. Pochybuju, že při pouštění auta do pruhu někdo zkoumá SPZ. Je to spíš tak, že SPZ se zkoumá až poté, co se nějaký řidič chová divně, ať už agresivně nebo jako venkovan. Já po Brně nemám s ostatními řidiči problém a doufám, že ani oni se mnou.

300 tisíc km za 5 let je dost, trochu to vysvětluje tu 120 na okreskách, člověk nechce trávit za volantem víc času než je nutné. Faktem ale je, že takto se dá ušetřit minimum času a přípa...
S tím Brnem se mi to skutečně stávalo, jezdil jsem tam přes centrum skoro každý den. A Vy mě buď chcete strašně vyprovokovat, nebo jste opravdu "svatý". A ušetřit čas rychlejší jízdou se dá. Například cesta na chalupu - klidná jízda 65 minut, svižná 50. Hodně svižná jízda, např. v neděli ráno, když jsou prázdné silnice 45 min. A je to 65 km. Ale je pravda, že v normálním provozu neušetříte skoro nic. Mimochodem, za rychlost jsem dostal jedinou pokutu. Tady se prostě neshodneme. Já to vidím tak, že současný silniční zákon nutí lidi přestávat myslet a jízda se tak stává o něco méně snesitelná. Podle mě by pokuty a tresty měly být dávány podle skutečné závažnosti přestupku. Takže jízda po D5 o půlnoci 190km/h (nejezdím takhle, toto je max. rychlost mého vozu...jen, abyste neříkal, že tak jezdím), je mnohem méně nebezpečná než 160 km/h v 10 hodin dopoledne po D1 v dešti. Ale za první Vám seberou řidičák, za druhý přestupek ne. Nebo kontrola světel v létě, za slunečného dne. (rovněž se mi stalo). Toto jsou věci, které mě vyloženě štvou, a proto dokud systém nebude nastaven více rozumně, budu se snažit se systémem vyjebávat jak jen to půjde. Vy slepě dodržujte zákon, vypovídejte proti svým blízkým v případě spáchání přestupku Vaším vozem, pokud Vám to připadá správné. Mě prostě platba pokuty za jízdu 60km/h metr před koncem obce nemorální a ani společensky nebezpečná nepřijde.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.01.2010 12:24, RE: Ručení
david_b napsal:
S tím Brnem se mi to skutečně stávalo, jezdil jsem tam přes centrum skoro každý den. A Vy mě buď chcete strašně vyprovokovat, nebo jste opravdu "svatý". A ušetřit čas rychlejší jízdou se dá. Například cesta na chalupu - klidná jízda 65 minut, svižná 50. Hodně svižná jízda, např. v neděli ráno, když jsou prázdné silnice 45 min. A je to 65 km. Ale je pravda, že v normálním provozu neušetříte skoro nic. Mimochodem, za rychlost jsem dostal jedinou pokutu. Tady se prostě neshodneme. Já to vidím tak, ...
Svižná jízda ještě neznamená překračování povolené rychlosti. Já se při jízdě okreskama rozhodně neloudám, takže taky raději jedu 50 minut místo 65. Jenže ta hodně svižná už podle mě znamená těch 120 na okresce a úspora je už jen 5 minut. A to je ta hranice, co za to už nestojí. Já si prostě 120 na okresce odpustím.

Kalkulovat s rizikem nehody na D5 o půlnoci a na D1 dopoledne je jedna věc, ale zvyšovat rychlost tak, abych to riziko zase srovnal je věc druhá. Problém je totiž v tom, že pak bude riziko v obou případech stejné, ale následky případné nehody diametrálně rozdílné.

Kontrola světel je normální věc, je jedno, jestli ji dělají ve dne nebo v noci, auto s blbýma světlama nemá na silnici co dělat, oslněním protijedoucího řidiče může způsobit nehodu a ani si jí nevšimne a ujede. Tady bych naopak řekl, že takových kontrol je strašně málo, oslňujících aut jsou plné silnice.

Ale co se shodnem, je ta blbost, když někdo namontuje radar metr za ceduli začátek obce, zejména, když nejbližší domy jsou o sto metrů dál. Nemyslné aplikace zákonů, to je normální šikana. Jenže za těmato věcma často nestojí policie, ale radnice a je jen na lidech, koho si tam zvolili.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.01.2010 14:03, RE: Nemohu nereagovat :-)
Zdeny60 napsal:
Když je tu řeč o POVku a havarijku (eventuleně), dodal bych svůj názor:
a pokud bude pražská registrace, POV+300% a HAVP+200%. A bylo hned kuwa vidět, jak klesá agresivita počet havárek v Praze!! Ne, to byl vážně míněný joke.

SPíše jsem chtěl něco k designu E90: jelikož monentálně taky řeším výměnu auta (vypadá to, že na 99% se budu muset ač nechtíc, vzdát Mazdy 3MPS. Bohužel dostal jsem takový kšeft, že na ježdění za ním se Mazda 3MPS vůbec nehodí). Takže její výměna - a v ranku byly i BMW a p...
Ano, svatá trojice vítězí, to jsou nejlepší auta, BMW nechť se jde učit jak se dělají auta .. ano ano, je to boj velkej .. boj ve Tvé hlavě..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.01.2010 20:08, RE: Nemohu nereagovat :-)
karlos napsal:
Ano, svatá trojice vítězí, to jsou nejlepší auta, BMW nechť se jde učit jak se dělají auta .. ano ano, je to boj velkej .. boj ve Tvé hlavě..
Nějak nerozumím, co jis tím chtěkl naznačit...
Že kvalita u BMW šla dolů - to přeci každý ví a stačí se jen porozhlédnout po statistikách )ale těch renomovaných), ne autorevue a pod. A kdopak že je tam na prvních 10 místech?? Svatá trojice. BMW ne. A s ohledem na PC je to více než jasné.

Prostě tentokrát je konkurtence lepší, snaha o minimalizaci koštů zasáhla i BMW. Tím ale nechci říct, že BMW dělá špatná auta, to, co chci říct je, že prostě někdo dělá ještě lepší a za daleko méně peněz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.01.2010 21:30, RE: Nemohu nereagovat :-)
Zdeny60 napsal:
Nějak nerozumím, co jis tím chtěkl naznačit...
Že kvalita u BMW šla dolů - to přeci každý ví a stačí se jen porozhlédnout po statistikách )ale těch renomovaných), ne autorevue a pod. A kdopak že je tam na prvních 10 místech?? Svatá trojice. BMW ne. A s ohledem na PC je to více než jasné.

Prostě tentokrát je konkurtence lepší, snaha o minimalizaci koštů zasáhla i BMW. Tím ale nechci říct, že BMW dělá špatná auta, to, co chci říct je, že prostě někdo dělá ještě lepší a za daleko méně peněz.
No tak ono hodnotit auta podle vzhledu je hodno spíš malých dětí či holek. každopádně to bude vždy věc čistě subjektivní. Nehledě na to, že všechna zmíněná auta byla loni omlazena a srovnáváte ho s designem BMW z roku 2005 - čtyři roky v tomto budou asi vždy znát. Příští rok tu bude nové BMW 3 a zas to může být třeba jinak. Jinak z mého pohledu se design celkem slušně posunul při faceliftu v roce 2008.
Nicméně pokud jsem dobře četl dotaz, tak je směrován na benzinové šestiválce. V čem, že ta "svatá" trojce v tomto BMW přebíjí?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 13.01.2010 08:40, RE: Ručení
Reno napsal:
To napsání auta na někoho jiného je fajn. Jenže: od té chvíle musíte zvážit, že jednou Vás radar blejskne - a hlídka bude stát o 500 metrů dál u krajnice. A můžete se vymlouvat jak chcete a můžete mít auto napsané třeba na Fidela Castra. Takže je to jenom taková berlička k ničemu, antiradat je daleko lepší...
Není myšleno přepsání vozu na někoho jiného,ale pojištění,kdy pojistníkem je třeba někdo z rodičů a majitelem jste stále Vy.V tom případě se dá u třílitra ušetřit i 5000kč.Samozřejmě v techničáku zůstáváte stále majitelem Vy.Využívám tento for pro klienty poměrně často.Pojišťovny to umožňují.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 13.01.2010 16:35, RE: Nemohu nereagovat :-)
TOM napsal:
No tak ono hodnotit auta podle vzhledu je hodno spíš malých dětí či holek. každopádně to bude vždy věc čistě subjektivní. Nehledě na to, že všechna zmíněná auta byla loni omlazena a srovnáváte ho s designem BMW z roku 2005 - čtyři roky v tomto budou asi vždy znát. Příští rok tu bude nové BMW 3 a zas to může být třeba jinak. Jinak z mého pohledu se design celkem slušně posunul při faceliftu v roce 2008.
Nicméně pokud jsem dobře četl dotaz, tak je směrován na benzinové šestiválce. V čem, že ta "sv...
Spolehlivost, cena, dizajn, cena servisních prací. Já myslím, že to stačí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 13.01.2010 17:19, RE: Nemohu nereagovat :-)
Zdeny60 napsal:
Spolehlivost, cena, dizajn, cena servisních prací. Já myslím, že to stačí.
No, pokud někdo šestiválec vůbec nenabízí těžko potom můžete porovnávat cenu a spolehlivost.
Stejně tak bych mohl napsat, že BMW převyšuje Vámi zmíněné vozy výkonem, zvukovým projevem, kulturou chodu, podvozkem, dynamickými parametry, poměrem spotřeba/výkon....
Prostě můj názor je toto-pokud je řeč o benzínových šestiválcích nemá vůbec cenu a smysl hovořit o vozech, které ho nemají.
Jinak teda ještě - o té spolehlivosti by se asi dalo docela dobře a s úspěchem polemizovat a stejně tak o ceně servisních prací.Ono totiž na BMW máte na pět servis zdarma-takže asi tak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.01.2010 10:37, RE: Nemohu nereagovat :-)
TOM napsal:
No, pokud někdo šestiválec vůbec nenabízí těžko potom můžete porovnávat cenu a spolehlivost.
Stejně tak bych mohl napsat, že BMW převyšuje Vámi zmíněné vozy výkonem, zvukovým projevem, kulturou chodu, podvozkem, dynamickými parametry, poměrem spotřeba/výkon....
Prostě můj názor je toto-pokud je řeč o benzínových šestiválcích nemá vůbec cenu a smysl hovořit o vozech, které ho nemají.
Jinak teda ještě - o té spolehlivosti by se asi dalo docela dobře a s úspěchem polemizovat a stejně tak o ceně ser...
Nj, dostal jste mě

K tomu servisu: 5 let zdarma, no je to otázka. Práce ano, ale materiál ne. Takto je to opřesné. Jinak možná ví BMW, proč to tak dělá. A po 5 letech ať se majitel prohne.
K těm 6-ti válcům: zvuk beru, je -"jiný". Nevýhody 6-ti válců jsou taky patrné, nehledě na hmotnost a konstrukční složitost, letargický projev v nízkých otáčkách )rozhýbat vlastní rotační hmoty). Výkonově 6ti válcům 4 válce minimálně konkurují a měrným výkonem převyšují.
Spolehlivostí dnešní nové řady BMW ve srovnání se staršímí řadami dost utrpěly, starší prostě byly lepší z tohoto pohledu, i když je to možná daň za vyšší složitost dnešních aut.

Ale opakuji, já netvrdím, že BMW jsou špatná auta, to jsem nikde neřekl, ale spíše mi vadí, že prostě BMW je v našich zemích dost nadhodnocováno a jsou jí přisuzovány skoro "nadpřirozené" schopnosti.

Přitom stačí mrknout třebas na H6 od Subaru...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.01.2010 11:23, RE: Nemohu nereagovat :-)
Zdeny60 napsal:
Nj, dostal jste mě

K tomu servisu: 5 let zdarma, no je to otázka. Práce ano, ale materiál ne. Takto je to opřesné. Jinak možná ví BMW, proč to tak dělá. A po 5 letech ať se majitel prohne.
K těm 6-ti válcům: zvuk beru, je -"jiný". Nevýhody 6-ti válců jsou taky patrné, nehledě na hmotnost a konstrukční složitost, letargický projev v nízkých otáčkách )rozhýbat vlastní rotační hmoty). Výkonově 6ti válcům 4 válce minimálně konkurují a měrným výkonem převyšují.
Spolehlivostí dnešní nové řady BMW...
S Tvým hodnocením 6-ti válců nemohu souhlasit. Hmotnost je vyšší, ale ne zásadně oproti 4-válci stejného obsahu. Vlastní rotační a setrvačné hmoty 6-ti válce budou lepší oproti 4-válci, protože 6-ti válec má rovnoměrnější chod a nepotřebuje tak těžký setrvačník. Proto jde lépe do otáček a rychleji z nich padá. Velikosti pístů se totiž dost liší a 6-ti válec má subtilnější písty, nakteré působí pro stejný točivý moment menší síly v porovnání se 4-válcem. A letargický projev v nízkých otáčkách rozhodně nemá, je to spíše naopak, protože 6-ti válec má menší odstup zážehu. 6-ti válec má nepříznivější spotřebu, protože má více "třecích ploch", ale tím jeho nevýhody končí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.01.2010 12:14, RE: Nemohu nereagovat :-)
Zdeny60 napsal:
Nj, dostal jste mě

K tomu servisu: 5 let zdarma, no je to otázka. Práce ano, ale materiál ne. Takto je to opřesné. Jinak možná ví BMW, proč to tak dělá. A po 5 letech ať se majitel prohne.
K těm 6-ti válcům: zvuk beru, je -"jiný". Nevýhody 6-ti válců jsou taky patrné, nehledě na hmotnost a konstrukční složitost, letargický projev v nízkých otáčkách )rozhýbat vlastní rotační hmoty). Výkonově 6ti válcům 4 válce minimálně konkurují a měrným výkonem převyšují.
Spolehlivostí dnešní nové řady BMW...
Taky nemám rád nadhodnocování čehokoliv. Proto možná Váš výraz "svatá trojice" vyzněl dost přehnaně. Měrným výkonem běžné čtyřválce daných značek typ 330i nepřevyšují - snadno dohledatelné a vypočítatelné. K projevu z nízkých otáček se už vyjádřil David V, takže tam je to jasný - jel jste někdy šestiválcem?
A spolehlivost - jak říkám, dá se o tom diskutovat, nicméně pokud se u BMW E90 objevily problémy rozhodně to nebylo u benzinových šestiválců. Jen tak pro orientaci-mrkněte na výsledky 100 000 km testu v Autobildu vozu 320i (myslím 3. nebo 4. místo) a třeba 130i (shodný motor s 330i) - 1. místo
Jinak k tomu servisu-ano základ je jak říkáte, lze připlatit za komplexnější služby, ale ikdyby ne-informace, že servis na BMW je dražší než na "svatou trojici" je mírně zavádějící.
reagovat
  1 ... 6 7 8


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.