Petr - TipCars.com napsal:
Nedávno jsem jezdil s Foresterem 2.5 XT a byl obut do Yokoham. Oproti tomu Forester 2.0 X na LPG byl obut do Bridgestonů ... Nerozumím tomu a na celou věc se pozeptám přímo u zdroje.
S pneu máte naprostou pravdu. Jsou jediným poutkem mezi vozem a silnicí... Nevhodné obutí dokáže znehodnotit celkové vnímání vozu a šetřit právě v této oblasti není správné.
Vám, jako profesionálovi, asi nemusím říkat, že stejný model je občas prodáván v česku na jiných pneu , než např. v německu (netvrdím, že to je tento případ - to opravdu netuším).
Tak jako zde (zatím) lidé moc nekoukají na bezpečnost vozu (už od "porevolučních dob" je to stále stejné, než airbag - raději autorádio - to cituji jednoho pražského prodejce aut) - ostatně "živá" diskuze pod dnešním článkem o bezpečnosti mluví sama za sebe, nezajímají je emise (nejsem žádná šílená ekologická aktivistka, ale povinné ručení dle objemu motoru...), o levných matador apod. na luxusních drahých vozech prémiových značek jsem se tu již zmínila několikrát.
Již si napamatuji kde v jakém časopise to bylo (české AMS?), ale v testu (ještě předchozí) C5 kombi autor popisuje pískání pneu při průjezdu zatáčkou a z toho vyvozuje "špatnou" konstrukci vozu a jeho "nevhodnost" pro svižnější průjezdy oblouky a zákrutami (...a já se pak tady zlobím, že stejný názor mají i "amatéři"). Vhledem k třem modelů vozu C5, kterými jsem měla možnost jezdit (se svézt) a jejich "nájezdu" přesahujícímu 350 000 km VÍM že tak to není, a VÍM co onen "pískot pneu" způsobilo. Českým čtenářům nicméně navěky zůstane v paměti vryto C5 = zatáčka ne.
PS: Odpověď se vzhledem k tématu nabízí, (lempl) prodejce k testu zapůjčil vůz s pneumatika o vzorku tak max. 1,5 - 2 mm - PAK pneu v zatáčce opravdu "pískají"
Kylie