Pondělí 19.10.2009 08:20,
Poloosy a LPG
Ad poloosy:
sám mám SUbaru Legacy 2006, najeto 71tkm. Zítra jdu na servis - pravděpodpobně homokineťák. Není to ic, co by se nemohlo stát.Podotýkám, že jezdí jen po asfaltkách, ono Legacy není SUV. Takže tu závadu popsanou v recenzi bych až tak nevylučoval.
Ad LPG: o tom, že to tazatelka neví, celkem není třeba diskutovat. My zase nevíme to, co ví ona.
Jen bych upřesnil, že provoz LPG může být finančně výhodný až po ujetí zhruba 50tkm, což je asi ekonomická návratnost investice a pak se teprve dá hovořit o úspoře na palivu. Je to jednoduchá kalkulace: cena za motnáž 30-45tkm, dle systému. K tomu nutno připočítat roční kontroly a STK navíc. Zkrácená životnost svíček na polovinu (vycházím ze Subaru, možná Honda to má nastaveno jinak). K tomu LPG třeba připočítat náklad na km ve formě benzínu - asi 30 hal/km, kdysi jsem to počítal na roční nájezd 18tkm. Co se trochu uštří, je relativní prodloužení intervalu servisu oleje asi o 50-80%. Takže při nějakých necelých 20tkm/tok=návratnost přes 2-2,5 roku. Otázka je, jestli se to vyplatí, protože za 3 roky (aspoň můj případ) jde auto do světa = nevyplatí se mi to. POkud si ho ale majitleka hodlá ponechat na delší dobu než 3 royk, tak pak ano. Ale důrazjně upozorňuji na nutnost ověřit si vhodnos daného motoru k přestavbě - např. Subaru znamená při provozu na LPG v každých 30-35tkm kontrola ventilové vůle (4 hodiny servis po 600CZK bez DPH + půl den volna) a pak v cca 60-90tkm vymezení vůle ventilů podložkami - tam jde motor ven (jiné uspořádání motoru) a to je již cca 1 den + materiál asi 7.000CZK a pokdu se tzv. "zadaří" tak výměna jedné hlavy u SUbaru cc 35.000 bez DPH a jsou tam dvě. Takže je třeba říct A, ale i B).
Já jsem LPG chtěl, vida nízké provozní náklday, dnes už zdaaaleka takový optimista nejsem, protože při nájezdu 15-18tkm/rok se mi to zcela jistě nevrátí.
Jiná je situace, když se podaří auto s LPG již koupit.
reagovat