0
zpět
 

diskuze k tématu: Hyundai i40 kombi 2.0 GDI: vyzyvatel střední třídy

kategorie zařazení tématu: korejská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 09:59, Zrychlení?
177 koní a 10.8s? Umí to auto vůbec zrychlovat? Už podle tohoto výsledku to bude pěkně líný. Navíc to není ani tak těžký, tak kde to má ty koně? Mám 3BG s 96kw TDi a zrychlení pod 10s je realitou a to jsem o 47 koní níž s podobně těžkým autem ( 1.5t )...
A to jsem předpokládal, že atmosférický benzín bude právě na zrychlení dobrý... Pružnost bude pěkně oničem a ochota z nízkých otáček nejspíš žádná...

Zlatý můj diesel

PS: pro rejpaly, porovnávám své TDi s tímto Hnůjdajským motorem a ne s tím, co mi tady budete vrážet ( např 2.5 V6 od Forda, viď Davide )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 10:07, To je super...
...srovnávat s Mondeem a Superbem... Kam se teda řadí P 508 SW? Nechal jsem si dělat nabídku na Active + metal v manuálu, HDi 120 kW, vč. DPH 560 tKč. To by mě fakt muselo rochat, dát za Hjůndaje víc (jasně, tady jde o vrcholnou motorizaci, 2,0l čtyřválec..., s automatem a kamerou pro ty, co neumí couvat). Ale stejně...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 10:26, RE: Zrychlení?
zigi napsal:
177 koní a 10.8s? Umí to auto vůbec zrychlovat? Už podle tohoto výsledku to bude pěkně líný. Navíc to není ani tak těžký, tak kde to má ty koně? Mám 3BG s 96kw TDi a zrychlení pod 10s je realitou a to jsem o 47 koní níž s podobně těžkým autem ( 1.5t )...
A to jsem předpokládal, že atmosférický benzín bude právě na zrychlení dobrý... Pružnost bude pěkně oničem a ochota z nízkých otáček nejspíš žádná...

Zlatý můj diesel

PS: pro rejpaly, porovnávám své TDi s tímto Hnůjdajským motorem a ne s ...
Jo, střední třída nad 10 mi taky dělá zle obzvláště, když jde o vrcholnou motorizaci. Jenže tady se těžké auto kombinuje ještě s automatem, takže výsledek je, jaký je.
Troufám si tvrdit, že s manuálem to bude pod 10 (automat si tak sekundu vezme). Pak už bude hrát roli odstupňování převodovky a rozdíl hmotností (i 100 kilo hraje roli).
U motorů dělaných na malý rozsah, ale vysoké parametry je jasné, že pružnost nebude nejlepší. U atmosfér je to vždy něco za něco.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 10:28, RE: Zrychlení?
zigi napsal:
177 koní a 10.8s? Umí to auto vůbec zrychlovat? Už podle tohoto výsledku to bude pěkně líný. Navíc to není ani tak těžký, tak kde to má ty koně? Mám 3BG s 96kw TDi a zrychlení pod 10s je realitou a to jsem o 47 koní níž s podobně těžkým autem ( 1.5t )...
A to jsem předpokládal, že atmosférický benzín bude právě na zrychlení dobrý... Pružnost bude pěkně oničem a ochota z nízkých otáček nejspíš žádná...

Zlatý můj diesel

PS: pro rejpaly, porovnávám své TDi s tímto Hnůjdajským motorem a ne s ...
Tak já budu, jako majitel dieselu, rejpat - testované auto má automat, navíc klasické koncepce (ne rádoby sportovní ucukané DSG). Je tedy zaměřeno na pohodlí.
S tímto autem jsem se projel (byť 1,7 diesel) a musím jej stejně jako autor článku pochválit - jen ta cena by mě odradila, mondeo je přece jen prostornější . Ale volit mezi i40 a superbem, přiznám se že beru i40.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 10:43, RE: Zrychlení?
David V napsal:
Jo, střední třída nad 10 mi taky dělá zle obzvláště, když jde o vrcholnou motorizaci. Jenže tady se těžké auto kombinuje ještě s automatem, takže výsledek je, jaký je.
Troufám si tvrdit, že s manuálem to bude pod 10 (automat si tak sekundu vezme). Pak už bude hrát roli odstupňování převodovky a rozdíl hmotností (i 100 kilo hraje roli).
U motorů dělaných na malý rozsah, ale vysoké parametry je jasné, že pružnost nebude nejlepší. U atmosfér je to vždy něco za něco.
Jo s manuálem pod 10s, ale i tak to bude pěkná bída. Řekněme 177 koní s manuálem za 9.9s, to je teda něco... Příjde mi, že tady někdo něco udělal pěkně blbě. Buď je převodovka na houby nebo motor stojí za prd a jeho výkon 177 koní je jen papírových. Celkem by mě zajímal tento motor na motorové brzdě, to by se asi někdo mohl hodně divit...

Čím novější atmosféra, tím díky emisím je to horší a horší...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 10:45, RE: Zrychlení?
Pavlik napsal:
Tak já budu, jako majitel dieselu, rejpat - testované auto má automat, navíc klasické koncepce (ne rádoby sportovní ucukané DSG). Je tedy zaměřeno na pohodlí.
S tímto autem jsem se projel (byť 1,7 diesel) a musím jej stejně jako autor článku pochválit - jen ta cena by mě odradila, mondeo je přece jen prostornější . Ale volit mezi i40 a superbem, přiznám se že beru i40.
Fajn, takže si to koupím v automatu, chci pohodlí abych nemusel řadit. Tím pádem mám velké silné auto, pěkné a vybavené. Nacož totálně zhnilé a aby jelo, bude žrát jak tank. Díky nechci
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 11:16, RE: Zrychlení?
zigi napsal:
Jo s manuálem pod 10s, ale i tak to bude pěkná bída. Řekněme 177 koní s manuálem za 9.9s, to je teda něco... Příjde mi, že tady někdo něco udělal pěkně blbě. Buď je převodovka na houby nebo motor stojí za prd a jeho výkon 177 koní je jen papírových. Celkem by mě zajímal tento motor na motorové brzdě, to by se asi někdo mohl hodně divit...

Čím novější atmosféra, tím díky emisím je to horší a horší...
Je to bída, souhlasím. Já mám se stejným výkonem a váhou pod 9s. Ale mám plochou momentovou křivku, takže celkem lineární růst výkonu, čili pod křivkou mám schované "víc práce". Tím to může být. Přísné normy se negativně dotýkají všeho. Navíc tohle je podle zkratky přímovstřik (i proto si asi mohou s N95-kou jít na kompresi 11,5), takže zase dražší opravy distribuce paliva. U přímovstřiků se slibuje nižší spotřebou spalováním chudé směsi bez hrozby přehřátí spalovacího prostoru. Ono 9 litrů na 1500 kg těžký auto s automatem vlastně zas tak špatný výsledek není. A výrobce dokonce slibuje 7,5. Myslím, že pravda bude někde mezi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 11:24, RE: Zrychlení?
zigi napsal:
Fajn, takže si to koupím v automatu, chci pohodlí abych nemusel řadit. Tím pádem mám velké silné auto, pěkné a vybavené. Nacož totálně zhnilé a aby jelo, bude žrát jak tank. Díky nechci
Mě na tom nic divného nepřijde - chci pohodlné auto, tedy jezdím s rozvahou (já také preferuji pohodlí a jezdím sice rychle, ale ne "sportovně"). Reálná spotřeba 2,0 atmo benzínu v automatu na úrovni 9,0 litru mi přijde jako naprosto v pořádku, s manuálem půjde (jako každá 2,0 benzínová atmosféra) za +- 8,0 litrů. Co je na tom zvláštního?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 11:47, RE: Zrychlení?
Pavlik napsal:
Mě na tom nic divného nepřijde - chci pohodlné auto, tedy jezdím s rozvahou (já také preferuji pohodlí a jezdím sice rychle, ale ne "sportovně"). Reálná spotřeba 2,0 atmo benzínu v automatu na úrovni 9,0 litru mi přijde jako naprosto v pořádku, s manuálem půjde (jako každá 2,0 benzínová atmosféra) za +- 8,0 litrů. Co je na tom zvláštního?
Lenost výkonu 177 koní...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 11:51, RE: Zrychlení?
David V napsal:
Je to bída, souhlasím. Já mám se stejným výkonem a váhou pod 9s. Ale mám plochou momentovou křivku, takže celkem lineární růst výkonu, čili pod křivkou mám schované "víc práce". Tím to může být. Přísné normy se negativně dotýkají všeho. Navíc tohle je podle zkratky přímovstřik (i proto si asi mohou s N95-kou jít na kompresi 11,5), takže zase dražší opravy distribuce paliva. U přímovstřiků se slibuje nižší spotřebou spalováním chudé směsi bez hrozby přehřátí spalovacího prostoru. Ono 9 litrů na 1...
Ano máš mnohem lepší zrychlení, ale ber to tak. Tvůj motor je pomalu archaismus, jehož počátek výroby je někde v polovině 90. let? A jak jede? Jak žere? Vše lepší jak tento dvoulitr, který je konstrukčně o nějakých cca 15-20 let dál a to nic neumí? Kde je problém? Ano vím, emisní limity a taky, že se výrobci převážně už vykašlali na vývoje atmosfér...

PS: spotřeba ujde, ale když to bude jezdit v klidu za nějakých 8-9l, což je na 2l obsah nic moc. Bratr má ( stejně jako ty ) 2.5 V6 od Forda, sice ne Mondeo, ale v Cougaru, je to 2544ccm a jezdívá s tím kolem 8,5-9l, váha taktéž kolem 1500kg. Nevím no, ale prostě tento 2l motor je prostě naprosto oničem
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 12:38, RE: Zrychlení?
zigi napsal:
Lenost výkonu 177 koní...
Jasně 177 kobyl vypadá na papíře slibně, ale v podstatě jestli ten motor netáhne moc v nižších otáčkách, tak to bude asi/možná jeho jediná slabina. Myslím že se s tím dá žít, klidnější řidič to překousne a bude-li potřebovat, podřadí o dva a auto pojede. Tady se hodí dobrá spolupráce převodovky. Jezdil jsem s o něco lehčím autem s výkonem jen 100k a na normální klidný ježdění to stačilo, teda skoro .
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 12:52, RE: Zrychlení?
zigi napsal:
Ano máš mnohem lepší zrychlení, ale ber to tak. Tvůj motor je pomalu archaismus, jehož počátek výroby je někde v polovině 90. let? A jak jede? Jak žere? Vše lepší jak tento dvoulitr, který je konstrukčně o nějakých cca 15-20 let dál a to nic neumí? Kde je problém? Ano vím, emisní limity a taky, že se výrobci převážně už vykašlali na vývoje atmosfér...

PS: spotřeba ujde, ale když to bude jezdit v klidu za nějakých 8-9l, což je na 2l obsah nic moc. Bratr má ( stejně jako ty ) 2.5 V6 od Forda, s...
Motor jako takový nemusí být špatný, klidně to může dělat ten automat. V manuálu ten potenciál může být cítit více. Další věc je, že točivý motor se moc nehodí k charakteru vozidla, jako je kombi střední třídy. Já jezdím za 9 s manuálem a zrachlení mám pod 9 s manuálem. To prostě musíš brát v potaz. Automat prostě nějaké koně spotřebuje. Ja píše dole Pavlík, je to naprosto běžný 2-litr a kdyby se porovnával s 2-litry z doby před 20-ti lety, tak tehdy 2-litrová auta měla tak zrychlení 10 a spotřebu 8. To se moc nemění, jen jak roste hmotnost, rostou adekvátně výkony. A to, že se některý motor povede a jiný méně - tak to prostě je. Duratec VE se povedl, tak byl v nabídce 13 nebo 14 let. Měl potenciál k zlepšování, takže ani EURO II,III a IV ho do kytek neposlaly.
Neviděl bych to tak tragicky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 13:00, RE: Zrychlení?
ivan2 napsal:
Jasně 177 kobyl vypadá na papíře slibně, ale v podstatě jestli ten motor netáhne moc v nižších otáčkách, tak to bude asi/možná jeho jediná slabina. Myslím že se s tím dá žít, klidnější řidič to překousne a bude-li potřebovat, podřadí o dva a auto pojede. Tady se hodí dobrá spolupráce převodovky. Jezdil jsem s o něco lehčím autem s výkonem jen 100k a na normální klidný ježdění to stačilo, teda skoro .
Tak člověk když už si koupí auto s motorem o výkonu 177 koní, očekává od něj určitou sílu, pružnost a nevím co ještě a ne aby mi člověk řekl, že je to normální, že se s tím mám naučit žít)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 13:05, RE: Zrychlení?
David V napsal:
Motor jako takový nemusí být špatný, klidně to může dělat ten automat. V manuálu ten potenciál může být cítit více. Další věc je, že točivý motor se moc nehodí k charakteru vozidla, jako je kombi střední třídy. Já jezdím za 9 s manuálem a zrachlení mám pod 9 s manuálem. To prostě musíš brát v potaz. Automat prostě nějaké koně spotřebuje. Ja píše dole Pavlík, je to naprosto běžný 2-litr a kdyby se porovnával s 2-litry z doby před 20-ti lety, tak tehdy 2-litrová auta měla tak zrychlení 10 a spotře...
Před 20 lety měly 2.0 16V běžně kolem 100-110kw, zrychlení 8,5-9,5s.
Tragicky to nevidím, ale tento motor Hyundaie mi příjde s automatem jako naprostý nesmysl. Jenže ono v podstatě každý atmosferický benzín menšího obsahu v autech střední třídy a navíc v kombi jsou hrozně slabý, pokud tam třeba není 3litr, což už by mělo smysl, ale zase to s automatem požere i trávu kolem cesty. Nakonec to dopadne tak, že rozumné řešení je přeplňování...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 13:28, RE: Zrychlení?
zigi napsal:
Tak člověk když už si koupí auto s motorem o výkonu 177 koní, očekává od něj určitou sílu, pružnost a nevím co ještě a ne aby mi člověk řekl, že je to normální, že se s tím mám naučit žít)
Ono klasické automaty opravdu uberou hodně na výkonu, mám teď 2.5 170k a dynamiku bych přirovnal asi k slušnějšímu dvoulitru s manuálem. Ne nadarmo mají amíci v oblibě V8
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 13:33, RE: Zrychlení?
zigi napsal:
Před 20 lety měly 2.0 16V běžně kolem 100-110kw, zrychlení 8,5-9,5s.
Tragicky to nevidím, ale tento motor Hyundaie mi příjde s automatem jako naprostý nesmysl. Jenže ono v podstatě každý atmosferický benzín menšího obsahu v autech střední třídy a navíc v kombi jsou hrozně slabý, pokud tam třeba není 3litr, což už by mělo smysl, ale zase to s automatem požere i trávu kolem cesty. Nakonec to dopadne tak, že rozumné řešení je přeplňování...
Ale 3-litr nežere trávu kolem cesty. Je jasné, že jak zvýšíš počet válců, skočí o něco spotřeba, ale pak už se zvětšujícím se obsahem tolik dramaticky neroste. Stačilo se kouknout do nějakýho strašího katalogu BMW, kde byly 4,6 a 8-mi válce a porovnat spotřeby. Skok byl se zvýšením počtu válců a obsah a výkon už zásadní roli nehrál.
Apropos před 20-ti lety měly 2-litry mezi 80-100 kW,a to už musely mít 4 ventilovou techniku. 110 kW nabízel třeba Opel, ale než přišlo EURO I, (možná II), pak musel na 100 kW. Dtto třeba Ford měl 96 kW 2-litr. 16-ti ventily byly před 20-ti lety ještě v plenkách.
Pokud chceš výkon, ale nechceš nahoru s objemem, musíš prostě přeplňovat. výkon dostaneš jen tak, že spálíš víc paliva, na což potřebuješ víc vzduchu. Jo, leze mi to na nervy, ale nelze s tím bojovat. Vadí mi, že se dělají 2-válce a 3-válce a ruší se 6-ti válce a 8-mi válce. Ale auto je něco jiného, než v minulosti. Nikoho nezajímá, co se tam děje. Hlavně, že to jede a čím míň to žere, tím líp. To, že tady je nějaká tlupa nadšenců, tomu nikdo nepřikládá váhu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 13:51, RE: Zrychlení?
zigi napsal:
Tak člověk když už si koupí auto s motorem o výkonu 177 koní, očekává od něj určitou sílu, pružnost a nevím co ještě a ne aby mi člověk řekl, že je to normální, že se s tím mám naučit žít)
177 koní v benzínu není nic moc na relativně těžké auto, jen automat ti minimálně pocitově vezme cca 1/4 dostupného výkonu. Konstrukce je 16 ventilová - to značí dostupnost výkonu ve vyšších středních a vysokých otáčkách. Kdo měl moderní 16 ventilový benzínový motor, toho tato charaktristika nepřekvapí. Pokud chceš výkon posadit do nižších otáček, musíš mít nastavování ventilů (V-tec, Vanos, atd.) nebo turbo, jinudy cesta nevede. A přiznám se, že než koupit moderní benzín s turbem (a pokud možno přímovstřikový), raději zůstanu u nafty - náklady na opravy jsou potom srovnatelné a diesel má podstatně menší spotřebu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 14:21, RE: Zrychlení?
Pavlik napsal:
177 koní v benzínu není nic moc na relativně těžké auto, jen automat ti minimálně pocitově vezme cca 1/4 dostupného výkonu. Konstrukce je 16 ventilová - to značí dostupnost výkonu ve vyšších středních a vysokých otáčkách. Kdo měl moderní 16 ventilový benzínový motor, toho tato charaktristika nepřekvapí. Pokud chceš výkon posadit do nižších otáček, musíš mít nastavování ventilů (V-tec, Vanos, atd.) nebo turbo, jinudy cesta nevede. A přiznám se, že než koupit moderní benzín s turbem (a pokud možno...
No nemyslím, že jsou náklady na opravy srovnatelné, přecejen vstřikovače pro chrochtu pracují pořád s 10x vyšším tlakem a za druhé, až to bude rozšířenější technologie, tak zase ceny za opravy klesnou, protože se někdo naučí dělat repase. Turbo je pro benzín obvykle taky jednodušší, protože zatím nepotřebuje naklápění statorových lopatek. Také se tolik nezanáší sazemi. 2-hmotový setrvačník u benzínů taky tolik netrpí, kvůli vyšším otáčkám a tudíš nižšímu přenášenému Mk. Ani palivové čerpadlo nemusí dávat takový tlak. Je to pořád jednodušší motor a rozdíl spotřeb pro normální jízdu také začíná klesat.
Minimálně to chce si udělat kalkulaci, jestli se mi to vyplatí a kolik to činí, aby nepošla nula od nuly.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 15:10, RE: Zrychlení?
David V napsal:
No nemyslím, že jsou náklady na opravy srovnatelné, přecejen vstřikovače pro chrochtu pracují pořád s 10x vyšším tlakem a za druhé, až to bude rozšířenější technologie, tak zase ceny za opravy klesnou, protože se někdo naučí dělat repase. Turbo je pro benzín obvykle taky jednodušší, protože zatím nepotřebuje naklápění statorových lopatek. Také se tolik nezanáší sazemi. 2-hmotový setrvačník u benzínů taky tolik netrpí, kvůli vyšším otáčkám a tudíš nižšímu přenášenému Mk. Ani palivové čerpadlo nem...
Repase vstřiků je už v nabídce i pro benzín - za stejných cca 5000,- kč/kus. Turbo stojí repasované stejných 10 000,- pro diesel i benzín (a nové si za 20 - 30 000,- koupí málokdo) a sice netrpí u benzínu zanášením, zase pracuje s vyšším teplotním namáháním. Máš asi pravdu, že oprava benzínu bude o pár tisíc levnější. Je otázkou jestli to úspora na palivu, při takových podmínkách, bohatě nevyváží.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.04.2012 16:15, RE: Zrychlení?
zigi napsal:
Před 20 lety měly 2.0 16V běžně kolem 100-110kw, zrychlení 8,5-9,5s.
Tragicky to nevidím, ale tento motor Hyundaie mi příjde s automatem jako naprostý nesmysl. Jenže ono v podstatě každý atmosferický benzín menšího obsahu v autech střední třídy a navíc v kombi jsou hrozně slabý, pokud tam třeba není 3litr, což už by mělo smysl, ale zase to s automatem požere i trávu kolem cesty. Nakonec to dopadne tak, že rozumné řešení je přeplňování...
Taky bych se přikláněl k tomu co říkal David V. Problém bych viděl hlavně v automatu. V případě Mazdy 6 2.0L 108 kW má automat stovku o 1s horší (9.7 vs 10.7s). Pokud se teda dá letáku v tomhle věřit.<br>
A pak je asi i problém ve vyladění převodovky na Euro test spotřeby. Např. nový Yaris 1,33L 74 kW 6-kvalt má horší stovku než starší 1,3 64 kW 5-kvalt. To je asi cena za oficiálně lepší spotřebu. Motor sice silnější, ale převodovka "vyladěná" kvůli papírově nižší spotřebě. <br>
Ale když se podíváš na to co se děje s dieslama v poslední době, tak je to to samý. Letáková spotřeba brutálně klesá. Reálná spotřeba např. ze spritmonitoru stagnuje. Ale dokonce spíš roste po zrušení výroby starých TDi a zavedení FAPu aspol.
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.