zigi napsal:
Před 20 lety měly 2.0 16V běžně kolem 100-110kw, zrychlení 8,5-9,5s.
Tragicky to nevidím, ale tento motor Hyundaie mi příjde s automatem jako naprostý nesmysl. Jenže ono v podstatě každý atmosferický benzín menšího obsahu v autech střední třídy a navíc v kombi jsou hrozně slabý, pokud tam třeba není 3litr, což už by mělo smysl, ale zase to s automatem požere i trávu kolem cesty. Nakonec to dopadne tak, že rozumné řešení je přeplňování...
Ale 3-litr nežere trávu kolem cesty. Je jasné, že jak zvýšíš počet válců, skočí o něco spotřeba, ale pak už se zvětšujícím se obsahem tolik dramaticky neroste. Stačilo se kouknout do nějakýho strašího katalogu BMW, kde byly 4,6 a 8-mi válce a porovnat spotřeby. Skok byl se zvýšením počtu válců a obsah a výkon už zásadní roli nehrál.
Apropos před 20-ti lety měly 2-litry mezi 80-100 kW,a to už musely mít 4 ventilovou techniku. 110 kW nabízel třeba Opel, ale než přišlo EURO I, (možná II), pak musel na 100 kW. Dtto třeba Ford měl 96 kW 2-litr. 16-ti ventily byly před 20-ti lety ještě v plenkách.
Pokud chceš výkon, ale nechceš nahoru s objemem, musíš prostě přeplňovat. výkon dostaneš jen tak, že spálíš víc paliva, na což potřebuješ víc vzduchu. Jo, leze mi to na nervy, ale nelze s tím bojovat. Vadí mi, že se dělají 2-válce a 3-válce a ruší se 6-ti válce a 8-mi válce. Ale auto je něco jiného, než v minulosti. Nikoho nezajímá, co se tam děje. Hlavně, že to jede a čím míň to žere, tím líp. To, že tady je nějaká tlupa nadšenců, tomu nikdo nepřikládá váhu.