Pátek 13.07.2007 10:06,
motory
2.0 16V Turbo - mozna nesouhlasim s panem Vaculikem, o tom, ze tenhle motor je takovy smejd, ale souhlasim s tim, ze do Kappy se proste nehodi. Je to spise sportovni nacinni, motor je dravec a dava to o sobe znat, z toho take prameni mensi zivotnost. Holt kdyz si clovek koupi podctvercovy vysokovykonny preplnovany vysokootackovy ctyrvalec nemuze od nej cekat, ze na nem najezdi 300 tis. km. Je to proste tak. Jak uz jsem zminil, tento motor Kappe moc neslusi, je hlucnejsi, mene klidny, ale zato na druhou stranu mozna ma subjektivne malinko vice temperamentu nez petivalec. Ikdyz je o malinko slabsi, tak tech 15 koni rozdilu mezi budete hledat velmi tezko.
2.0 20V - byl ve dvou verzich do r. 98 - 145 k, od r. 98 155 k. Rozdil mezi temito motory je v systemu V.I.S. coz je system variabilni delky sani, kterym byla vybavena vykonejsi varianta. Tento motor bohate staci pro pohodlne svezeni, ale pro tak tezke auto jako Kappa je je bohuzel pomerne nedostacujici pri plnem obsazeni budete z motoru muset koniky asi dolovat vic, takze by se to mohlo neblaze projevit na spotrebe. Ale pro pohodlnou neuspechanou jizdu by to mohlo docela dobre stacit.
2.0 20V Turbo - Vyborny motor jeden z nejlepsich italskych motoru vubec. Jedine slabe misto tohoto motoru je Turbodmychadlo Garett TD28 je nachylnejsi na spravne zachazeni, bohuzel a v dnesnich dobe zacinajici ery turbomotoru 9 z 10 ridicu nema poneti o tom, jak spravne s Turbomotorem zachazet, tim trpi jinak naprosto skvele vlastnosti tohoto motoru. 220 koni koni je neskutecny narez, s kappou vybavenou timto motorem lze na dalnici uhanet rychlosti 180 km/h a jediny zvuk, ktery vas bude otravovat je svistici proud vzduchu od zrcatek. Motor se zacne ozyvat pri 4000 tis. otackach, do te doby o nem prakticky nevite. Co se tyce spotreby lze s nim jezdit bez problemu pod 10 litru, ale v momente kdy jednou seslapnete plyn na podlahu a prudky vybuch sily vas zarazi do sedacek, co nepolevi ani pri trojcifernych sumach na rychlomeru zacinajicich dvojkou, vas utvrdi v tom, ze pocitani spotreby tady proste neni na miste. Zde take narazim na tema, ktere zminil pan Vaculik ve svem clanku. Zprevodovani, nemam osobni zkusenost s motorem JTD, ale moc se mi to nezda, benzinove turbo toci na petku 3000 otacek zhruba pri 150 km/h.
O dieslovych motorech uz toho moc nevim.
2.4 TDS - dobry motor vyborny zatah a skvela zivotnost, jsem ale zastance benzinovych motoru. Subjektivni dojem, pod 2000 tis. otacek je temer nemozne rozhybat motor uz do mirneho kopacka a je nutne radit - kappa je pomerne tezka. V momente kdy zabere turbo tezko budete hledat na cestach konkurenty, kopec nekopec motor zbesile tahne a to za velmi prijatelnou spotrebu okolo 7 litru.
2.4 JTD - na dieslovy agregat je to motor velice kultivovany, pomerne tichy s velmi dobrym vykonem a skvelym zatahem. Spotreba byva zpravidla o malinko vyssi nez u klasickeho TDS, ale komfort jizdy a pruznost motoru je na lepsi urovni. Myslim, ze mezi CR diesly patri ke spicce.
reagovat