anonym napsal:
No tak, ing. Gregora i ing.Josíf píší spíš testy aut,osobě si je pamatuji někdy od roku 1970(Automobil / Svět motorů) a jsou skvělí, ale z mladších je ing. Vaculík nejlepší,resp.jediný dobrý.Ve svém věku,s VŠ-spal.motory a mot.vozidla a 25. lety praxe v oboru si neskromně dovolím tvrdit,že to posoudím.Současný Auto Diesel je hodně dobrý a čtou to i lidé v autoopravárenství. Blafy píší úplně jiní,jako Ondrášík na Autorevue.cz, i-dnes a jejich motoristická sekce,současný Svět motorů a několik časá...
Dovzdělám se rád, abych Vám mohl konkurovat, ale v případě motorů turbo obecně jde spíše (a taky hlavně) o zdravý rozum. Motor turbo bych si prostě osobně zřejmě nekoupil.
No a s tím pravidelným doléváním oleje jsem to myslel jen na okraj jako nesprávný přístup některých uživatelů, kteří na to obecně kašlou.
Pochopiteklně i já dokážu pochopit (napoprvé a bez VŠ na spalovací motory) že u přeplňovaného auta někde na dálnic třeba v 5000 otáčkách došlo ke zvěšení vůle a vysál se olej a dostal se třeba až do katalyzátoru.
Osobně jsem zastánce atmosferických motorů a vyšších kubatur, turba obecně rád moc nemám, hodně chytrolínů se mému přízemnictví a nedostatečně "cool" přístupu směje, nicméně si nenechám vsugerovat nesmysly.
Pár dobrých turbomotorů existuje, ale vždy se projeví dřív nebo později se projeví opotřebení turba, které nastává dost brzy.
A K Vaculíkovi: Možná že píše asi z mladších nejlíp, každopádně mě to moc nesedí a když čtete opravdu pozorně, zjistíte že v tom má protimluvxy, jedna věta kolikrát popírá druhou apod. jednou vydrží dvouhmoťák 150.000km na BMW (bylo to řešeno na tipcarsu v rámci poradny asi před měsícem) - což je důkaz jeho neskonalé kvality a pak píše o tom, že dvouhmoťák na kappě u výkonově srovnatelného dieslu vydržel cca 200-250.000 a to jsou podle Vacoše Italové tedy špatní - alfy úplně nesnáší že ano, atp. - no ale podle tohoto srovnání by onen "italský", resp. jen na italské auto dodaný dvouhmoťák vydržel cca 2x tolik, že... Takže dává to smyl?? Mě moc ne, nezlobte se.
No a problémy nás zude čekají, neboť při současném trendu trhu ojetin k naprostým zvětšiny vrakům dávno po smrti přesně tak, aby česká hladosvost byla spokojena se není čemu divit - projeďte si bazary alespoň v několika okresech - pěkné auto uvidíte zřídkakdy.