Magor Milda Dr.Sc. napsal:
Tady jsou objektivní technické údaje z příručky uživatele, kterou jsem dostal k autu: můj 270CDI z r. 2000 má jmenovitý otočný moment 370 Nm, 280 na benzín má 270 Nm. 280 je při tom šestiválec, můj úsporný 270CDI jenom pětiválec.
Férovější je srovnání šestiválce 320 a 320CDI, stejný obsah, diesel má moment 470 Nm, benzíňák 315.
Ten rozdíl se při předjíždění nepochybně pozná, jenom konečná rychlost toho benzíňáku je o poznání vyšší, točí až 6300 za minutu, CDI jenom 4600.
Ve spotřebě je ovšem pom...
Jo, se zrychlením je pravda, že diesel je na tom možná o chlup lépe. Uvědom si, že diesel není stavěný na nějaké divočiny, jo má dobrý sprint, vytáhneš z něj přes 200, ale tímhle stylem ho neskutečně kurvíš. Tady je řeč o požitku z jízdy, a s takovým uchu lahodícímu v8, což je velmi návyková záležitost můžeš sprintovat při každým rozjezdu pod plným, můžeš pálit v kuse několik desítek minut přes dvěsta aniž bys ublížil motoru, ba naopak. Motor má prostě pořád krásný zvuk i po dvaceti letech narozdíl od diesela, kterej už po třech letech vydává všelijaké divné zvuky a pazvuky.