0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký je Mercedes-Benz třídy C (W202)?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.03.2011 13:52, rada
Děkuji za zajímavý dotaz, tohle auto bývá totiž často přehlíženo. Má rada: se samotným modelem nemám sice nějaké extra zkušenosti, i když si myslím, že nejde o problémové auto (zjistil bych si akorát jestli nerezne jako jeho nástupce), ale můžu poradit s výběrem motorizace. Z dieselů můžu rozhodně doporučit klasické řadové pětiválce 2,5l. Dělaly se s turbem i bez. Vrcholový 150k motor dokáže pohnout i s třídou E, ale ani bez turba není špatný. Zátah je lineární a při správném zacházení (nevytáčet za studena, dochlazovat po jízdě - i u motorů bez turba, a hlavně nejpozději po 15 000 měnit olej) je naprosto spolehlivý. Dieselové 4válce nejsou nijak zázračné a prvnímu common-railu od MB (200 - 220 CDI) bych se raději vyhnul. Celkový problém těchto dieselů je, že se většinou jednalo a služební vozy, popř. taxíky, takže sehnat kus v dobrém stavu bude možná dost velký problém. Počítejte s tím, že většina bude mít najeto 300, 400, 500tkm. U méně ojetých bych si rozhodně pečlivě zjišťoval skutečný stav km. A radši koupit auto s najetými mnoha statisíci km a jasnou servisní historií, než rádoby neoježděný důchodwágn... Benzínové verze (až na vrcholové) tak zajímavé nejsou, ale myslím že 2.0 atmosféricky plněným motorem chybu neuděláte. S kompresorem sice jede moc pěkně a má zajímavý zvuk a ani není takový rozdíl ve spotřebě, ale samotný kompresor může být už dost opotřebovaný a hrozí vysoké dodatečné náklady. Každopádně benzínové verze budou mít méně najeto a měly by být celkově méně opotřebované. U nich bych se nabál ani automatu, pokud v něm byl pravidelně měněný olej. Rozhodně kupujte na západ od nás. Nejen že výběr bude daleko větší, ale rozhodně budou v lepším stavu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.03.2011 18:16, rada
Je zložité radiť niekomu kúpiť-nekúpiť.Dovolím si tvrdiť,že 80% prispievateľov a radcov tu popisuje skúsenosti s autami,ale už nie su prvými,možno ani druhými majiteľmi a hodnotia auto,o ktoré sa pred ním už niekto staral-nestaral.Preto nepokladám za úplne objektívne tieto rady a kupoval by som auto podľa vlastného rozumu a v prípade kúpy drahej značky by som asi hľadal pomoc o radu v servisoch-mechanici i technici bývajú ochotní.
Dovolím si ešte uviesť svoj názor,že minimalne zo cca 70% záleží,ako sa predchádzajúci majiteľ o auto staral a tých 30% sú choroby,ktorými typ auta trpí už od svojho vzniku.
Ja osobne,po skúsenosti s Mercedesom a to s C 2.5TD,r.v.1997,ktorý som kúpil ako ojazdený z D,v autobazare v ČR,po prvom majiteľovi -snáď,by som si dal veľký pozor,pri kúpe týchto drahých značiek.Myslím,že ani jeden neznačkový servis namá diagnostiku na osobné autá zn.Mercedes a to najma na elektriku.A to potom musíte riešiť buď v servise Mercedes-ceny majú tiež značkové,alebo u nejakého domáceho mercedesáka,ktorý má známeho v zn.servise a ten si dá tiež dobre zaplatiť.
Ako som už napísal,kúpil som krásný starší MB 2.5 TD z r.v.1997.Krásné jazdil asi dva mesiace a potom začal štrajkovať.Pri zahriatí jazdou na prevádzkovú teplotu,začal zhasínať.A bolo mu jedno,či v meste,na okreske,alebo pri obiehaní kamióna na diaľnici.Tej som sa radšej vyhýbal.Pri jazde z Plzne,kde mi ho tiež asi tri týždne opravovali,som sa celý šťastný vracal do Prahy.Na diaľnici som musel obehnúť kamión a v ľavom pruhu auto vedľa kamióna zdochlo.Mal som šťastie,že za mnou nešlo nejaké iné auto.Posilovač riadenia a bŕzd prestal tiež fungovať a tak som sa dokotúlal do stredového pásu. Asi po 5-minutach,keď teplota vody poklesla,som auto skúsil naštartovať a ono to chytilo.Toto sa mi behom troch ďaľších mesiacov stalo ešte 5-krát.V Prahe som to riešil vždy odťahovou službou.Tri krát som to nechal odtiahnúť do bežných servisov,jeden krát do malého domáceho servisu-Mercedes a naposledy mi ho odťahovka odviezla do zn.servisu v Prahe.Tam bol 2 dni,chybu nevedeli nájsť,preto účtovali "len" jeden deň,ale cca.1200,- na hodinu.Auto mi dali v pojaznom stave,na druhý deň som ho tam doviezol znova.A až tam,mimo diagnostiku,našiel nejaký šikovný opravár chybu-údajne tam niekde bol studený spoj.
Auto som dal okamžite cez inzerát na predaj.Kúpil ho pán,ktorému som o probléme povedal.Ten sa nad tým pousmial,povedal,že už 20 rokov opravuje mercedesy a kúpil ho.
Preto by som radil-je pekné mať Mercedes,ale je nutné počítať,že nestáčí len nadšenie pre túto značku,ale je dobré mať i známeho mechanika na túto značku,alebo mať v peňaženke stále značnú finančnú rezervu.Za 9-ročného Mercedesa som dal 180 000,-Kč,do opráv a za diagnostiky asi cca.60000,-Kč,a keď si zrátam,že za tieto peniaze som vlastnil 9-10 ročné auto s hviezdou na kapote s predpokladom ďaľších výdajov,pochopil som,že za tie peniaze je rozumnejšie kúpiť i menej nápadné auto,omnoho mladšieho veku a s nižšími servisnými nákladmi.
Ale,nechcem Vás odraďovať,možno budete mať šťastie,ale stále je tam to slovíčko-možno.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 31.03.2011 13:49, rada
Zdravim, pokud můžu přispět s troškou do mlýna, tak bych se nebál doporučit motor 2.8 R6, do roku 97, dá se jezdit s klidnou nohou v pohodě za 10l/100km. Na tento motor sem neslyšel žádnou vážnější špatnost. Podstatný je co od toho auta přesně očekáváš, jestli se rád svezeš, tak sametovej chod šestiválce ti diesel těžko nahradí a ve spojení s elegance stupňem výbavy je to naprostá paráda.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 31.03.2011 15:00, rada
ono totiz nie je relativne vela dat za MB 200tis. + nieco do oprav= 250tis. mi pride adekvatna cena z MB. Clovek sa vozi v patvalci s dobrym vykonom a spotrebou, vynikajucim komfortom, spracovanim atd.....Je to proste panske auto a to si ziada aj panske ceny za servis, zase na druhej strane by sa malo ak je ozaj vsetko s nim koser odvdacit bezproblemovymi sluzbami a pritom hyckat svojho majitela, ale skratka to stoji peniaze. Tak ako pri nakupe bolo toto auto drahsie nez passat, podobne to bude aj pri zratani ceny jazdenky + servisu. To nie je len vymenit olej a rozvody. Pokial clovek uvazi, ze to auto chce a ze dotycny kus za to stoji, su to dobre investovane peniaze, MB starne pomaly a mimo trendov...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 31.03.2011 19:05, rada
Dobrý den, vzhledem k tomu, že se řada W 202 přestala vyrábět v roce 1998 (kombi T-model pak v roce 1999), myslím, že byste se nejprve měl zamyslet nad tím, zda je po takové době vůbec pravděpodobné, že seženete první generaci "céčka" v přijatelném stavu. Mé C 220 CDI (r.v. 1998) jsem sháněl před pěti lety dobrého půl roku (původně zamýšlené C 250 TD jsem v dobrém stavu nesehnal). Ujel jsem s ním cca 50 tkm (máme ještě jedno auto, takže roční průběh není až tak velký) a za tu dobu už mě postihla většina "obvyklých" závad pro tento model. Celkově máme k dnešnímu dni najeto poctivých 220 tkm. V cca 185 tkm se vysypala automatická převodovka (elektronicky řízený 5ti kvalt). To byla trošku moje chyba (první auto s automatem), měl jsem včas vyměnit olej a filtr. Štěstí je, že těchto převodovek je poměrně dost a až na stálý převod je železo zaměnitelné. Takže po čtvrt roce jsem našel někoho, kdo to byl schopný znovu poskládat a jezdí se dál (jinak ta převodovka - co se týče hladkosti řazení, nemá chybu, kam se hrabe třeba Aisin). Ve 190 tkm odešel zničehonic stěrač - složitý mechanismu "vytírání rohů" se přidíral a pak stačil prudký pokles teploty a bylo to. V 200 tkm se měnily vstřiky (což už dnes cenově jde, problém je jen je dostat ven) - jezdí to znovu jak nové, takže nevím, co předchozího přispívatele vede k tomu, že CDI nedoporučuje. Samozřejmě, nejlepší diesel, který se do toho dával, byl poctivý komůrkový 250 TD, ale ten se dnes ve slušném stavu podle mě už nedá sehnat (nešlo to už před pěti lety). Jinak motory 220 CDI (v řadě W 203 označované jako C 200 CDI) - výhodou je slušný zátah (300 Nm bylo v roce 1998 velice slušných), velmi přijatelná spotřeba - po Praze cca 7,5 l/100 km, po zahřátí i poměrně nízká hlučnost (za studena docela traktor). Nevýhodou je litinový blok (vycházející ještě ze starých dieselů), který je hodně těžký (časem odcházejí pružiny vpředu) a pomalu se zahřívá (některá CDI, včetně mého, neměla bufík). Rozvod je řetězem, který je obvykle bezporuchový (pokud není v pořádku, tak slyšitelně chrastí). Poslední závadou byla zatím prodřená trubička klimatizace - zřejmě konstrukční vada, šlo to kov na kov s předním příčníkem - ND už to měl vyřešené. V nejbližší době (letos) mě bude čekat výměna předních pružin a tlumičů. Jinak jsou tam samozřejmě drobnosti - nesvítící žárovičky v palubce, rezavějící víko kufru atd. Lze tedy shrnout, že MB 220 CDI Vám určitě můžu doporučit (je to opravdu velmi pohodlné auto), ale pouze tehdy, pokud se Vám podaří sehnat kus ve slušném stavu, což je dnes velmi těžké, ne-li nemožné. Ano, jezdilo jich spousta jako taxíků, ale myslím, že to byly hlavně 200 D (tuším 75 koní), dá se to navíc poznat podle sedadel a čalounění, nadto taxíky měly o 10 litrů větší nádrž. S benzínem osobní zkušenost nemám, jen vím, že se říká, že základní 1.8 je moc slabá. Můj šéf měl kdysi šestiválcovou 2.8 Sport, jezdilo to výborně, spotřeba na ten objem ušla, myslím, že se to ani nekazilo (už je to dlouho, asi 8 let, co to prodal).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 31.03.2011 20:46, rada
já bych se toho nebál. Vstřiky se dají repasovat za celkem slušné peníze, auto je to pěkné. Pozor na korozi Mercedesy hodně reznou.Ceny dílů u MB nejsou tak strašné, kupuji jen originál (já sám mám S2O3, čili novější model). Automat se může rozbít, ale repas nestojí tak moc (ono vyměnit spojku a dvouhmoťák u WV nebo u Superbu taky stojí 20 tisíc), a pokud se k němu budete chovat slušně, tak by měl vydržet hodně km. Auta budou pěkně ojeté, MB si lidi nekupovali na ježdění 5000 Km ročně. Já jsem značce propadnul, tak jsem trochu nekritický. Ale je potřeba se svést a uvidíte. Vlastníci MB mají pěkné stránky na netu www.mercedes-classic.cz, pravidelně se sjíždíme na srazech. Obecně platí u MB pravidlo "když chceš opici, musíš mít i na banány", tzn. počítat s tím, že ojeté auto chce peníze a není jich zrovna málo. Ceny novějších modelů W203 či S203 už jsou taky celkem nízké (od nějakých 150000 Km).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 01.04.2011 08:06, Možná debilní otázka
... ale ty diesely jsou nepřeplňované? Vzhledme k hodnotě zrychlení bych to přepokládal...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 01.04.2011 09:06, RE: Možná debilní otázka
Michal napsal:
... ale ty diesely jsou nepřeplňované? Vzhledme k hodnotě zrychlení bych to přepokládal...
250TD + motory CDi jsou přeplňované, zbytek jsou atmosféry ( hlavně dle Nm je to poznat )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 01.04.2011 09:13, RE: Možná debilní otázka
zigi napsal:
250TD + motory CDi jsou přeplňované, zbytek jsou atmosféry ( hlavně dle Nm je to poznat )
Díky. Jeden takový bych si pořídil na ježdění do města. Bude to jezdit na rostlinný olej a žrát to bude čtyři na sto
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 01.04.2011 11:17, RE: Možná debilní otázka
Michal napsal:
Díky. Jeden takový bych si pořídil na ježdění do města. Bude to jezdit na rostlinný olej a žrát to bude čtyři na sto
Tak šup šup, ať nám pak můžeš popsat vlastní zkušenost s atmosférou
Jinak předkomůrková atmosféra určitě zkousne všechno, jen tu spotřebu bych v městě viděl dvojnásobnou a za autem smrad od hranolek)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 01.04.2011 11:27, RE: Možná debilní otázka
Michal napsal:
Díky. Jeden takový bych si pořídil na ježdění do města. Bude to jezdit na rostlinný olej a žrát to bude čtyři na sto
4/100 v meste moze mat iba maly hybrid (yaris,jazz,...)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 01.04.2011 13:46, RE: Možná debilní otázka
nicco napsal:
4/100 v meste moze mat iba maly hybrid (yaris,jazz,...)
nebo ten citroen, jak se sakra jmenoval, co je v guinessově knize rekordů jako auto s nejnižší spotřebou...?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 01.04.2011 13:47, RE: Možná debilní otázka
zigi napsal:
Tak šup šup, ať nám pak můžeš popsat vlastní zkušenost s atmosférou
Jinak předkomůrková atmosféra určitě zkousne všechno, jen tu spotřebu bych v městě viděl dvojnásobnou a za autem smrad od hranolek)
Jednu atmosféru doma mám, pětilitrovou v rámci testování jsem teď zkoušel asi dvě nádrže jezdít s naprosto precizním dodržování rychlostních limitů 50/90/130 a dostal jsem se na cca 10,5 což mi přijde velmi pěkné. Obzvlášť,když v dokonalém světě bychom tak měli jezdit všichni...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 01.04.2011 14:27, RE: Možná debilní otázka
zigi napsal:
Tak šup šup, ať nám pak můžeš popsat vlastní zkušenost s atmosférou
Jinak předkomůrková atmosféra určitě zkousne všechno, jen tu spotřebu bych v městě viděl dvojnásobnou a za autem smrad od hranolek)
S hranolkama jsemse už setkal a voní to pořád lépe než aromatické uhlovodíky za každým commonrailem, případně TDI. Kupodivu ty stré předkomůrkové diesly až tak nesmrděly.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 01.04.2011 14:41, RE: Možná debilní otázka
Koloss napsal:
S hranolkama jsemse už setkal a voní to pořád lépe než aromatické uhlovodíky za každým commonrailem, případně TDI. Kupodivu ty stré předkomůrkové diesly až tak nesmrděly.
ja milujem vonu spalenej nafty
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 01.04.2011 20:03, RE: Možná debilní otázka
nstar napsal:
ja milujem vonu spalenej nafty
Tak zaklekni k výfuku a přeji příjemnou inhalaci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 01.04.2011 21:32, RE: Možná debilní otázka
zigi napsal:
Tak šup šup, ať nám pak můžeš popsat vlastní zkušenost s atmosférou
Jinak předkomůrková atmosféra určitě zkousne všechno, jen tu spotřebu bych v městě viděl dvojnásobnou a za autem smrad od hranolek)
"Jinak předkomůrková atmosféra určitě zkousne všechno".. to je prej právě velkej mýtus. Už se mi nechce hledat kdo o tom psal, možná pan Vaculík, nevim. No každý svého štěstí strůjce že, neni nad dobrou hospodskou radu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 02.04.2011 09:41, Auto pro Romy
Na Ostravsku v podobných pekáčích jezdí už jenom rómové. Ti chudší, co táhnou za autem vozík se šrotem jezdí právě v sterém céčku, ti bohatší (třeba Olaši), co se živí třeba výrobou pervitinu, nebo čorkama na Stodolní jezdí ve vylítaných éčkách a občas v Mamutu. Na ostravské dálnici zase v těhle prastarých pekáčích s hvězdou stopují nebo otravují lidi u pump Turci, Albánci...atd, kteří se vracejí domů a došel jim benzín... Vítam tazatele v zajímavém klubu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 02.04.2011 10:02, RE: Auto pro Romy
gablenz napsal:
Na Ostravsku v podobných pekáčích jezdí už jenom rómové. Ti chudší, co táhnou za autem vozík se šrotem jezdí právě v sterém céčku, ti bohatší (třeba Olaši), co se živí třeba výrobou pervitinu, nebo čorkama na Stodolní jezdí ve vylítaných éčkách a občas v Mamutu. Na ostravské dálnici zase v těhle prastarých pekáčích s hvězdou stopují nebo otravují lidi u pump Turci, Albánci...atd, kteří se vracejí domů a došel jim benzín... Vítam tazatele v zajímavém klubu...
Ještě něco. Strčit do moderního auta se složitým podvozkem motor, který zrychlí na sto za 18,4 sec. to může fakt jen nějaký Helmut, který přišel vyčerpaný z E55. Já s tím D200 najezdil dost kilometrů v 124. To byl shit!!!!!! To zrychlilo na 100 asi za 30 sekund!!! To mělo 4 rychlosti! Kouřilo to, klapalo to jak vykotlané čelisti starého valacha. Ale je pravda, že to vydrželo roky...ale radost z jízdy byla ne nulová, ale v mínusových číslech. Byl jsem brzda provozu, Favority s 50Kw mi dávaly na frak. Dokonce i Trabanty na semaforech byjely rychleji než já.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 02.04.2011 15:17, letos nebyl Aprílový příspěvek
jsem zklamanej...
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.