Neděle 03.04.2011 16:33,
Zdravim, bol som velmi spokojnym majitelom C180 rocnik 96´ 5stup manual. Auto som kupoval po prvom majitelovi so serviskou s 290t km. Za 3 a pol roka som urobil pre mna uctyhodnych 130t km takmer bez investicie. Auto je priestranne, pohodlne a aj dlhsie trasy zvlada bez utrpenia posadky. Kolovala taka hlaska ze na tom aute sa vlastne nema co pokazit. Jednoducho to nastartujete a jazdite dokial to ma benzin. O auto som sa staral, minimalne dobry olej kazdych 15 tis km som menil pravidelne. Na zaciatku som sa bal spotreby a prip. servisu ale dnes uz je to v podstate vsetko cenovo takmer rovnake. Dokazal som na tom urobit spotrebu neuveritelnych 6,4 l / 100 km samozrejme s lahkou nohou. To som akoze len skusal co znamena minimalna spotreba pri tomto aute. Standardne som ale jazdil okolo tych 8,5 l bez problemov. Aj ked tu panuju nazory, ze je to uz len pre ciganov, ja tento nazor urcite nezdielam nakolko oni uz dnes jazdia takmer na vsetko co ma pravostranne riadenie :). Na co si vsak urcite treba dat pozor je korozia. Velmi citlive su lemy na zadnych blatnikoch, zamok zadneho kufra a prip. aj predne blatniky, spodne rohy dveri a prahy. Ja osobne som mal problem len s tymi lemami a menil som oba predne blatniky. V zasade ale ziadna velka investicia. Vela o minulosti napovie sedadlo vodica aj ked je takmer nemozne najst neroztrhnutu sedacku ... Ale u mna sa zacalo trhat pri tych 300 t km. Dolezite je tiez kozena riadiaca paka a volant. Myslim ze na tychto troch miestach sa priblizne da urcite, ci ide o realne km ktore uvadza pristrojova doska. Treba sa vzdy na ten interier pozriet ako celok. Ak bude ta koza na pake nova ale vsetko ostatne bude vyzerat jak po vojne, tak je predpoklad ze tam bol nejaky zasah. Obcas byva este problem s pristrojovkou, tie uz niekede spomenute ziarovky a ono je to docela problem menit ich. Ale stale sme v rovine, ze na to auto sa v kazdom pripade da spolahnut a mna osobne nikdy nenechalo v stychu. Ma to velmi dobru hudbu (8x repro) a ten pozitok z jazdy je o to prijemnejsi. Co sa tyka vybavy ani ta zakladna vybava nie je uplne spartanska. Ja som mal klimu, abs, el. okna, zrkadla, 2 abg. Nic podstandardne na tu dobu. Myslim ze bez tychto veci ani nebude mozne auto najst. Ono v zime by bodli vyhrievane sedadla ale auto malo tu vyhodu, ze sa motor na svoj objem nahrieval relativne rychlo. Ak by som mal vypichnut nejaku motoricku chybu, naozaj velmi tazko nieco najst i ked tym nechcem povedat ze su proste uplne bezchybne ale naozaj minimalne ja za tych 420 t km nemam co vypichnut. Proste olej, sviecky, filtre, menil som zadne tlmice, brzdove oblozenie, regler alternatora a lozisko kardanoveho hriadela. Pri rozjadne a pri prehadzovani z 1 do 2 to hrozne buchalo do podlahy (ten kardan). Spomenul som este tesnost klimatizacie. Tak tu som doplnal kazdy rok. Ale to je u MB bezne. Aspon tak sa to hovori. A co sa tyka este tej klimy a vzduchu, tak stalo sa mi ze mi odosiel duoventil. Otazka 100 €. Proste sa to vymenilo a vsetko slapalo dalej ako malo. Celkovo ked si tak uvedomim tak ma investicie do auta za 3,5 roka mimo beznych prevadzkovych veci vysli do 1000€. Podla mna je to velmi slusne na teraz uz 15 rocne auto. Urcite vrelo doporucujem a verim, ze sa aj dnes da este kupit tento Mercedes v dobrom stave, tak aby sluzil vela km. S dieslovymi motormi velmi nemam skusenost ale viem, ze citlivou vecou su vstreky na CDI ale v zasade ak sa to vymeni tak plati ze to bude zase dlho fungovat. Este jednou vetou k prevodovke, kupovat 10 a viac rocne auto s automatom je podla mna urcite riziko. Manual je manual i ked mozno je to menej pohodlnejsie ale istejsie. Prajem dobry nakup ....
reagovat