0
zpět
 

diskuze k tématu: Mercedes Benz třídy C (W203) - průšvih nebo výhra?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 03.12.2012 12:30, rada
Osobně nemám s Céčkem zkušenost takže nebudu tlachat blbosti.
Co mně ale neustále zaráží je ta touha po dýzlech. Vím několikrát omýlané téma, ale při dnešní kvalitě nafty v ČR, s ní související opravy na motorech a při dnešních cenách nafty kdy při dnešním tankování na značkové pumpě stála nafta o 0,20Kč/litr dokonce více než benzín nějak nedává smysl mít vozidlo v této třídě osazené dýzlem. Notabene u prémiové ojetiny kde to riziko oprav je dost vysoké a ne zrovna laciné....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 03.12.2012 13:50, rada
No tak třeba existují lidé, co mají rádi zátah dmychadla, kdo místo 7 litrů jezdí na pohodu za 4,8 a nebo mají naftu "levnější" než ostatní. Proč ne
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 03.12.2012 14:11, rada
Co je nepochopitelného na výhodě naftového motoru ? Mám motor dCi a když se chci svézt rychle tak si vezme maximálně 5,5 litru, když jezdím normálně, tak bere 4,0 litry. Takže na 50litrovou nádrž najedu 1200km. Tím chci říct, že motor bere málo a ani při jeho trápení nejsem nemile překvapený spotřebou , která je 2x vyšší než normálně jako u benzínu. Tak proto ho doma držím !
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 03.12.2012 15:04, rada
Tak 6 let starý embéčko v naftě bude mít najeto k 200kkm. S prodlužujícím věkem a nájezdem jde ruku v ruce zvýšená ppst, že se během servisu něco ojebalo. Sice v D na takováhle auta servisně nekašlou a ani je tolik nehuntujou (na to mají taloše a frantíky, popř. Fordy a Opely). Takže obligátní "kus od kusu", otázka, zda brát automat a pod. Trochu nepobírám tu touhu po hvězdě s evidentně omezeným rozpočtem. Radši bych si koupil něco (skoro) novýho...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 07:15, rada
To Roman AX: můžete upřesnit typ auta a výkon motoru dCi?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 08:57, rada
Může mi tady někdo vysvětlit, co znamená 200kkm?????!!!!!!!!!!! Vím, že je tato zkratka velmi poulární, ale já opravdu nevím...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 09:17, rada
Mila kozo, to znamena v prekladu 360 tisic km
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 09:44, rada
To Koza: 200tkm je srozumitelnější? Anebo, jak je uvedeno - na tach napsáno dvěstětisíckilometrů, čteno třistašedesáttisíc kilometrů...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 10:12, rada
argumentovat přísunem levnější nafty proč koupit "moderního" dýzla je mimo mísu. buď má divnej původ ( čti JZD) nebo je kradená. Obojí špatně.
Ano dýzl má pro někoho smysl v případě nového auta (ačkoliv s tím osobně nesouhlasim) nebo u 3t a těžšího auta kdy rozdíl ve spotřebě je výrazně značnější než u kategorie střední třídy a níže.
Kupovat ale ojetinu prémiovky která bude mít reálně na hrbu 250tkm a s výhledem na čekající opravy (ne opravdu nikdo auto neprodává po velkém servisu) a řešit rozdíl 2l/100km je mimo mísu.
Taky marně čekám kdy někdo zmíní u BMW tolik zmiňovaný zadohrab, notabene když to Milan chce na vysočinu....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 11:31, rada
200kkm znamená 200 kilokilometrů, neboli 200 megametrů (200Mm). Teď trochu k věci, opět se tu při dotazu na rohlíky doporučují housky. Sice s MB nemám osobní zkušenost, ale k tomuhle motoru píšou v autoojetinách že by snad vážnější nedostatky mít neměl. V r. 2006 zavedené vstřikování Delphi, které zvedlo výkon a taky hlučnost. Doporučujou verzi 110kW (2002-2006) jako asi nejlepší kompromis mezi kultivovaností, průběhem výkonu a spotřebou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 12:44, rada
Tady je zase motoristické latiny, až běda. S kterýto dýzlem můžu jezdit za 4,0l/100km???? To je ještě lepší než Oktávkové 1,9TDi, kde sice podle některých to naftu i vyrábělo, ale tomu se zdráhám uvěřit. Tak naivní zase nejsem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 14:53, rada
To Rojack: zmíněné Dci to při klidné jízdě dokáže, konkrétně verze 63kw usazená v cliu nebo meganu. Moje dci v meganu grandtour se 78kw (6°převodovka) to neumí (jezdím svižně za 5,0), ale starší 74kw (5°převodovka) umí také okolo 4,5 litru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 18:26, rada
Jazda z BA do Grazu na VW Golf 6 2.0 TDI bola podla pocitaca za 4.2/100km. Tempomat vacsinou na 135, cez kopce a ostre zakruty na 120. A to som nesiel na spotrebu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 18:40, rada
citroenak: dle PC to ale nikoho moc nezajima, nema to s realitou nic spolecnyho
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 19:03, rada
To MM , je to Clio II, 48 kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 19:16, rada
Chápu, že někdo nevěří, že staré Clio jezdí za 4 litry nafty, ale není to nic mimořádného. Jezdí s tím manželka a to velice slušně a v létě je to normální, počítaná spotřeba od plné do plné. Bohužel naftu to nevyrábí... Kdo nevěří, může se podívat na spritmonitor.de, ale jsou tam i nižší spotřeby než 4 litry a tak by se někomu mohlo udělat i blbě. Normovaná spotřeba v TP je při 90 km/h 3,7 litru. Ale abych kompenzoval odvod spotřební daně , tak mám i benzíňáka, který má spotřebu do 7 litrů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 19:35, rada
trošku se poradna strhla jiným směrem než byl dotaz, ale neda mi nezareagovat. Základní princip dýzlového agregátu ve voze byl vždy za účelem nižší spotřeby potažmo úspory při vyšším kilometrickém průběhu i za cenu vyšší pořizovačky. Jaké opodstatnění má tedy dýzl v minivozech typu Clio atd? Hlavně prosím néééé jede to vocpodu. To není argument.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 20:01, rada
To Valnoha, nechci vůbec zdůvodňovat použití dieslu v malých autech, nakonec montovali 1,4 HDi (40kW!) i do aut v TPCA. Můžeme se ptát na použití malých benzínových turbomotorů a proč si to lidi kupují ? Třeba do Superba ? Každý si prostě koupí co chce. A důvodů pro ten, či onen motor budou desítky a některé nebudou mít ani rozumné odůvodnění. Ale vzhůru do Mercedesa, já říkám nekupovat. Pokud ovšem sousedi v paneláku, nebo kluci ve fabrice nemaj puknout závistí !
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.12.2012 20:10, rada
tak alespoň na tom nedoporučení MB se shodnem. Jak už zaznělo, raději vzít za těch 250t ( co cca stojí slušnější C klasse) vzít například 2-3 roky staré mondeo. Poslouží lépe jen trošku utrpí ego na prestiži.
Ale stejně si myslím že pokud MB Milan chce jakékoliv rady jsou bezpředmětné... pak už jen nezbývá popřát hodně štěstí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.12.2012 00:07, rada
Hele u novýho se pro velké nájezdy dá ještě nafta pochopit (pokud si dá někdo tu práci s počítáním), ale u ojetiny tomu taky nerozumím. Dnes jsem byl vezen Superbem II s nějakým TDI (nevím obsah) a jediné, c jsem si pochvaloval bylo místo vzadu, ale akustický projev nehodný auta této třídy, stejně jako nějaké rezonanční pásmo v určitých otáčkách.
No a pak přijde na přetřes spotřeba a srovnávají se jabka s hruškama. Srovnávejte stejně výkonná provedení ve stených vozech. Tady napíšete 4 ltr/100, což není běžná dlouhodobá spotřeba auta střední třídy, ale nějakého tenisáku.
Konkrétně s C-čkem 220 CDI jsem byl kdysi na služebce, ale už si vzpomenu na zvláštní řešení parkovací brzdy a nešťastně řešenou zpátečku, kdy při razantnějším zařazení jedničky se kolegyni občas podařilo tam šoupnout R.
Taky si vzpomínám, že plynový pedál byla obrovská lopata trčící z podlahy a motor mi tehdy nepřišlo žádný dělo, ale to jsou opravdu letmé vzpomínky. Poruchy se ke mě z našeho tehdejího autoparku nedonesly, ale co se týká pohodlí, tak mi to tehdy přišo jako dost kočár.
Jestli chcete MB, tak rozdíl nákladů na spotřebu by nemusela být vůbec významná položka, abyste ji řešil. Pokud se chcete povozit a šup dál, tak monžná, ale na delší provoz bych si ojetou naftu rozmyslel, pokud to není profláklé TDi, kde už se dnes díly málem válí po škarpách.
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.