Čtvrtek 06.12.2012 11:25,
rada
Mám uvedený model, ale z roku 2003 C 220 CDI 105 kw kombi, automat , jedná se o celkem spolehlivé, auto, ale jako každá věc, se opotřebovává a potřebuje investice. Když jsem vůz kupoval měl najeto 88 tisíc km, byl 3,5 roku starý, dnes má najeto 205 tisíc. Investice: 103 000 km nové žhavící svíčky, silentbloky přední nápravy, 131 000 km, přetěsnění naftové soustavy, nechtělo v zimě startovat, oprava jednoho vstřiku (cca 2500 kč, měnila se tryska, není to taková darda), 140 000 km výměna čepů, 155 000 výměna termostatu, 168 000 výměna váhy vzduchu, 176 000 km přetěsnění čerpadla a oprava jednoho vstřiku (tentokrát tělo), 181 000 km nová baterka - preventivně, bylo -20 C, 189 000km vyřazení egr ventilu (furt se špinil, musel být čištěn, auto na dálnici padalo do nouzového režimu (tak jednou za rok, zpravidla při cestě na zahraniční dovolenou) teď je pokoj), 196 000 km nová páčka blinkrů, výměna předních ramen, 203 000 km přetěsnění jednoho vstřiku, v současné době je potřeba opravit jeden centrál, nezamyká a něco s ofuky čelního skla, obě opravy jsou náročné na práci, díly moc nestojí, jen se do toho nikomu nechce. Každých 15000 km olej, každých 60000 km olej v automatu, destičky každých 50000 km, kotouče 150 000 km, řemeny 150 000 km včetně kladek, rozvody jsou řetězem, nemění se, geometrie vždy, když se dělalo něco s nápravou, jednou po nehodě, naftu beru značkovou. Auto mám načipované na 129 kw, 410 Nm, jede senzačně. Auto jezdí převážně po Praze, což není úplně nejlepší, jsou to krátké vzdálenosti, spotřeba 8,3 l/100 km, při cestě na dovolenou i 6,3 l/km. S karavanem to bere 10,5 l. Mám to auto rád, zatím si ho chci nechat. Novější modely mají hezčí interiér, větší výkon, lepší přední nápravu, ten problém s ofuky je vyřešen (je tam lépe dimenzovaná páčka), může mýt filtr pevných části, ten může být k.o.. V každém případě to auto chce peníze, ale díly nejsou tak drahé a dnes se už dá servisovat i v neznačkových opravnách.
reagovat