md11fr napsal:
Ahoj Pavlíku, tak vycházel jsem z článku pána, má 600tis, těžko říct jestli je to strop na vše, nebo jestli nad tuto částku může ještě udělat po koupi poprodejní servis , vycházím z toho , že je to částka na všechno, takže prohlídka, výměna kapalin, nějaké drobnosti a sada gum (zimní nebo letní) dohromady cca 50tis. Plánuje jezdit dlouhé trasy mimo ČR, spolehlivost by tedy měla být jedním z prvotních požadavků. Kupuje ojeté auto, na které má teda cca 550tis, v tomto případě ten Mercedes bude mít min 250tis km a v tomto případě si opravdu myslím, že koupě 320cdi je k tomu co budoucí majitel plánuje tedy velký nájezd mino ČR mimořádně riziková záležitost, samozřejmě může natrefit na perfektně servisovaný kus s vyměněnými střiky , turbem, atd, ale ta šance je malá. Jak tu již psali i jiní 320cdi je v S classe permanentně skoro na hranici svých možností a oproti 500 v benzínu bude jeho celkové opotřebování někde úplně jinde. A jestli narazí na hodně ježděný kus s ne uplně perfektní údržbou tak co se motoru týče je prostě v háji, protože je tu velké riziko rozsáhlejších oprav než výměna vstřiků a turba, které si myslím rozhodně nevydrží porci kilometrů kterou tu píšeš. I když pomineme další náklady na údržbu a provoz, netýkající se přímo motoru tak riziko vysokých nákladů na motor 320cdi je oproti 500benzín prostě tak vysoké že se nafta neoplatí. A to je ještě možné dát 500 benzin k dobru jeho provozní vlastnosti, kultivovanost , výkon, docela velký rozdíl v rychlosti vytopení vozu atd. Ale samozřejmě i 500 muže být tesně před smrtí, ale pokud ty motory budeme posuzovat za cca stejných podmínek ojetého vozu tak prostě ta nafta nemá opodstatnění.
1) nechápu, proč se pořád zmiňuješ o 320CDI, když v daném limitu lze koupit vychytanější 350CDI;
2) úvodní servis je u tohoto auta otázkou - první majitelé peníze neřeší a jezdí na servis dle servisního plánu, takže tady žádnou servisní útratu za 50 tisíc nevidím,
3) o dieselové mantře jsem psal výše, takže se nebudu opakovat. Jen ti řeknu, že moje dieselová auta vždy najela bez problémů a výměn vstřiků, turbodmychadel, dvouhmot, atd. 300 tisíc km a potom dál jezdila v rodině, kde se kupodivu ihned nerozpadla na prvočástice a vesele jezdila dál. Takže moje zkušenost naopak říká, že 350-500 tisíc kilometrů na jednu sadu dieselových strašáků (viz. mantra) není žádný problém. A za tu dobu ušetří na palivu mnohonásobně víc.
4) kultivovanost nemá cenu v této třídě vůbec řešit, tohle není fabia, S-klasse je izolovaná tak dobře, že je nemožné určit jaké palivo motor spaluje (když jsi uvnitř),
5) a zmiňovat rychlost vytopení auta je totálně úsměvné až diletantské - prakticky všechny diesely mají posledních minimálně 10 let elektrické přídavné topení = topí dříve než benzín a se stejnou intenzitou bez ohledu na teplotu motoru. Co tvrdíš platilo tak možná v době Feldy 1,9D.