anonym napsal:
"Ano rozumím Vašemu volání po nadhledu. Avšak kdyby každý přistupoval k autům takovým způsobem, jaký Vy prezentujete, jezdily by nejspíš všichni v těch nejlevnějších autech typu Logan. "
To je samozřejmě nesmysl. To že Vám se dobře sedí v Mazdě 3 nebo Ceed je pěkné, ale je to Váš subjektivní dojem (stejně jako pana Vaculíka - je to jenom člověk, né bůh), stejně jako pocity z řízení. Někdo může naopak chrochat blahem při jízdě v houpavé naladěné americe (například). Mororističtí novináři prostě ...
Ten pán. co psal dotaz chtěl poradit a tak mu bylo porazeno. Souhlasím s tím, že motorističtí novináři nejsou reprezentativním vzorkem veřejnosti, ale zase na druhou starnu. Kde jinde se něco dozvědět o autě, které mě zajímá, než z odborného tisku. Ano, můžu se jít zeptat prodejce, případně servisu, avšak tyto budou zcela určitě velice loajální vůči značce a tak Vám na dotaz, třeba co se na jejich autech kazí odpovědi, že se takové informace nesdělují. Bohužel člověk, který si třeba vybírá z několika aut, nemá možnost se všemi najezdit třeba 1000 kilometrů, v různých podmínkách. Takovému člověku pak nezbývá, než si o noch někde něco přečíst, přičemž samozřejmě jsou novináři objektivní a méně objektivní. Pochopitelně každý preferuje některé vozy a některé značky. Bez diskuse těmi nejlepšími vozy jsou ty značek BMW a Mercedes - Benz. Také si ale svoje výtečné kvality nechají dobře zaplatit. O jejich kvalitách svědčí třeba to, že co dnešní běžní výrobci prohlašují za výkřik poslední techniky, měly vozy ze Stutgartu a z Mnichova už před nějakými 10 lety. Chápu, že někomu třeba může vyhovovat houpání a měkkost podvozku amerického vozu, ale bohužel zcela nezpochybnitelná je omezená aktivní bezpečnost, která je v dnešním agresivním provozu mnohdy opravdu tou poslední a jedinou možnou věcí, jak se zachránit, či zachránit svoje nejbližší. S vozem, který špatně brzdí to jde věru otížně. Aktivní bezpečnost není jen pro závodníky, ale pro všechny řidiče, kteří se, třeba i pomalu, pohybují na běžných silnicích.
Optimální pozice za volantem není žádný můj subjektivní dojem, ale vcelku měřitelná veličina. Možná to nevíte, ale lidské tělo má určité geometrické podobnosti. nestane se tedy, že člověk, který má extrémně krátké ruce, bude mít třeba dlouhé nohy. Koeficient poměru je prostě od přírody daný a tudíž neměnný (možná vyjma plastických operací, ale to sem nepatří). Když máte prostě volant příliš utopený, skupinu pedálů zase příliš vysunutou, tak se optimální a správná pozice špatně hledá. A samozřejmě správná pozice souvisí také s bezpečností. To, že mnoho řidičů v autě leží a ne sedí je bohužel fakt a to dost neštastný. Tomáš Dusil.