dpwagen napsal:
Hele my dali za fávo v r. 1989 asi 90.000.- (i to bylo hodně, auto bylo z části nějak dotované, že hned po revoluci cena vyletěla na 180.000.- a v.r. 1992 na 260.000.-. (v.r. 1992 byl prům plat asi 7.000-). Jinak s těma platama.....dědek byl vedoucí úseku konstrukce, sice bez VŠ, ale tenkrát to šlo, když měl člověk znalosti a praxi, bral v roce 1988 zhruba 4.400.-, druhej dědek dělal mistra ve slévárně, v půl třetí už byl doma, a měl před revolucí 6.000.-. A průměr byl okolo 3.000.-...záleželo,...
Ještě bych rád dodal, že když přišel v roce 1987 Favorit, nebylo to vůbec žádné podprůměrné auto. Sice mělo slabý motor, ale ve srovnání s golfem 2 a základním motorem, nebo 30-pětkou, popř. Citroenem AX, 205 a Renaultem 5 vůbec nezaostávalo. Prostorově super, brzdy po golfu nejlepší, motor ve stejné objemové skupině taky v první polovině, a pasivní bezpečnost 3. místo ! ! ! ! Dojem s řízení Po golfu a P205 nejlepší, stejně jako ovladatelnost. (Bylo tam 8 aut, i Lada 1300) Celkem skončilo fáčko na 4.místě z osmi. 1. golf, 2.P205, 3. P305, 4.Fávo, 5.R5, 6.Citroen AX, 7. Lada 1300, 8. Jugo nebo co.....Fáčko ztratilo hlučností, slabší výbavou a nemožností silnějšího motoru. Jízdní vlastnosti hodnotili velice pozitivně, stejně jako bezpečnost.....ale bylo to před 20 lety :) Zájemcům mohu naskenovat, jestli najdu. Je to v NJ