0
zpět
 

diskuze k tématu: Renault Mégane II Sedan

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 12:19, Kavlita Renaultu Megane je jako ruská ruleta
viz http://renault.kvalitne.cz/
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 12:33, RE: srovnávání
kuko napsal:
já jsem ho srovnával s Fábii jen při opisu jak jsem se k němu propracoval, jinak jsem se snažil srovnávat se stejnou kategorií Xsara/C4
Solidní,objektivní recenze bez ůtoků na jiné značky,přednosti a nedostatky jsou popsány typicky,Osobně jsem stál před stejným rozhodováním - střední třídu 2-3 roky stáří či novou fabii combi,nájezd do 10 000 ročně.Sjezdil jsem půl Evropy a vždy stejné,v solidním stavu se cena pohybuje jako u nové fabie.Zkušenosti s ojetinami v mém případě spíše negativní,nakonec rozhodla akce škody - výsledek fabia kombi classic,metalíza,dva pytle za 250 000,samozřejmě HTP 47 kw.Zážitek z auta smrdícího novotou je nesdělitelný,na trasy 20 km do města a zpět postačuje,dlouhodobá spotřeba 6,1 - město tak z poloviny,vše krátké jízdy 10 - 20 km.Po dálnici 2 lidé a naloženo - spotřeba 6,7 - rychlost 130 - 150 ,stajná trasa zpět ale po státní 5,1.Jen mně na recenzi překvapilo - myslel jsem že levné potahy a čalounění je doména škodovky,ale nikdy jsem neseděl v rentíku v základu.Pro případné reakce:že jsem si mohl za stejné peníze koupit BMW v šestiválci samozřejmě vím,jen nemám sílu vysvětlovat
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 12:50, RE: nic moc
Mart napsal:
Ahoj,
mam prosbu, potreboval bych radu.

Mam Megana 1.5 DCI /74 kW, r. 2004/ a dnes pri predjizdeni nahle klesl vykon, blikla kontrolka "servis" a pak se vse zase vratilo do normalu. Je pravda, ze uz par dnu jsem pozoroval obcasne drobne pocukavani.
Bojim se, ze to budou vstriky nebo turbo .. co myslite ?

Problém s turbem to nejspíš nebude - signalizoval by to hustý černý dým, navíc by se to nevrátilo do normálu. U starších 1,5 dCi zlobily vstřiky (Kangoo a Thalie), ale diagnostikovat to na dálku si nikdo neodváží....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 14:26, RE: nic moc
anonym napsal:
No a zas jeden rejpal do Škodovek, že? Jak tak čtu, tak u nás na silnicích předjíždějí jenom Octavie TDI! To na to ostatní auta nemají nebo co?
Tuhlě mě pobavila kamrádka Prý co má společného škoda fabia nebo octavia + TDI......malého pinďoura)) Jó holky vědí o čem to je
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 14:40, very good
Vcelku čitateľná recenzia...žiadne nekompletné bláboly o amerických pseudošportiakoch....inak nech renaultík slúži, zdá sa že máte stredajší kus (nie pondelkový)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 15:08, Pískání brzd
Ještě jsem zapoměl do recenzce napsat, že mi pískají brzdy. Začalo to asi po roce provozu, a je to takové divné - někdy pískají, někdy ne, někdy hodně, někdy jenom trochu. Podle techniků v servisu jsou brzdy ok. Na renaulťáckém fóru psalo taky celkem hodně lidí, že mají podobný problém, a že i po výměně brzdových destiček se to po nějakém čase znova vrátilo. Tak kdyby někdo měl nějakou radu/nápad/tip budu vděčný. Dík
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 15:17, Radim
MámMegane II, sedan, motor 1,6 115 koní, druhým rokem, ujeto 35 tis. , jezdím tak 60% město. Koupil jsem jej pro účely rodiny místo Fabie za stejnou cenu 379 000,- Kč
- již v základní výbavě 6 x airbag, variabilní posilovač, kotouče vzadu, ABS+ABD, asistent brzd, palubní počítač , jinak mám v tom CD, manual klimu, vysoká bezpečnost.
Zkušenosti, zatím tedy mám ujeto málo km, ale řízení velmi slušné, motor super (spotřeba kombinovaná 6,6 s klimatizací a střešním nosičem., posilovač super., převodové stupně laidsky bych řek spíš dopomala, tedy na dálnici na 5 přev. stupeň při optimálních otáčkách tak 130 km/h, jinak mimo dálnici převodové stupně s motorem 1,6 ideální, dobré pérování, zatím žádná porucha.., hluk plastů z palubovky je nemilý, špatný nakládací otvor do lodního kufru, aerodynamika boční zrcátek vytváří nad 90 km/h docela hluk. Dnes si myslím, že to byl dobrý kup, čas ukáže více.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 15:24, RE: Pískání brzd
kuko napsal:
Ještě jsem zapoměl do recenzce napsat, že mi pískají brzdy. Začalo to asi po roce provozu, a je to takové divné - někdy pískají, někdy ne, někdy hodně, někdy jenom trochu. Podle techniků v servisu jsou brzdy ok. Na renaulťáckém fóru psalo taky celkem hodně lidí, že mají podobný problém, a že i po výměně brzdových destiček se to po nějakém čase znova vrátilo. Tak kdyby někdo měl nějakou radu/nápad/tip budu vděčný. Dík
slyšel jsem o nějaké výrobní vadě, myslím,, že to (brzdy)
doplnovali o nějaké podložky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 15:46, RE: Pískání brzd
anonym napsal:
slyšel jsem o nějaké výrobní vadě, myslím,, že to (brzdy)
doplnovali o nějaké podložky
Je to pravda jsou přepracované od r,v, 2006 dávají se tam plíšky a už to nepíská a jsou i jiné třmeny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 15:53,
a ty brzdy se dají dodatečne upravit i u toho mého ročníku 2005? Nebo eventuelně, když budu v budoucnu měnit destičky, můžu si tam dát namontovat ti nové "nepískající" bez nějakých úprav?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 16:04, RE: nic moc
Mart napsal:
Ahoj,
mam prosbu, potreboval bych radu.

Mam Megana 1.5 DCI /74 kW, r. 2004/ a dnes pri predjizdeni nahle klesl vykon, blikla kontrolka "servis" a pak se vse zase vratilo do normalu. Je pravda, ze uz par dnu jsem pozoroval obcasne drobne pocukavani.
Bojim se, ze to budou vstriky nebo turbo .. co myslite ?

Těžko takto diagnostikovat na dálku, ale takto se vtěšinou projevuje takzvaný nadměrný zpětný tok vstřikovačů. V tomto případě je třeba provést zkoušku na zpětný tok vstřikovačů, kterou umí každý diesel servis, jelikož je k tomu třeba potřebné vybavení (nádobky). Na základě množství nafty odteklé přepadem za jednotku času je možné určit, zda-li je vstřikovač vadný, či nikoliv. U rčitě s tím ale nejezděte do značkového servisu, jelikož by se to, v případě nekorektního jednání mohlo velice prodražit. Nový vstřikovač Delphi stojí cca 15 000 kč a dnes již není problém jej nechat repasovat (opravit). Více o diagnostice Common railu Delphi najdete v časopise Auto Diesel, který se na tuto problematiku specializuje. Tomáš Dusil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 16:14, RE: bez předmětu
kuko napsal:
a ty brzdy se dají dodatečne upravit i u toho mého ročníku 2005? Nebo eventuelně, když budu v budoucnu měnit destičky, můžu si tam dát namontovat ti nové "nepískající" bez nějakých úprav?
V renaultu údajně
existuje nějaký schválený postup na odstranění tohoto problému, víc nevím
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 16:20, RE: bez předmětu
anonym napsal:
V renaultu údajně
existuje nějaký schválený postup na odstranění tohoto problému, víc nevím
Pískání brzd není problém pouze u renaultu, ale je to bolest také vozů koncernu PSA. Důvodem, proč brzdy pískají, je jejich materiál. Ten již není karcinigenní azbest, ale jiný, který není zdravotně závadný. Daní za to je pískání. Doporučuji zkusit třecí segmenty z druhovýroby, třeba ty od společnosti Autobenex. Dle mých zkušeností z citroenu některé nepískaly. Jak to řeší renault zatím nevím, ale časem to zjistím. Tomáš Dusil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 17:02, RE: nic moc
Ráďa napsal:
Tak do 65 -70 tkm by snad mělo fungovat každé auto, i Záporožec )) Jinak pro pána s Meganem, věřte že taková V8 se většinou nevytáčí. Při výletním tempu to jede po rovince klidně na 1000 ot, do kopce to podřadí na 1500 ot (benzín). Stačí však lehce přišlápnout a hned zakceleruje. Vytáčí se to pouze ve zvláštních případech, když je před nějakýma slečnama demonstrovat sílu motoru, nebo bezpečně předjet. A nebo když vás ve 170 musí velmi velmi zuřivě vyblikávat oktávka TDI. Pak je třeba ji ne...
A co teprv octa s 1.4 :) to jsou teprv letci ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 17:41, zkušenost

Megane II jsou hezká auta, klidně bych si ho býval koupil. Nebýt toho že jsem vlastnil jeho první generaci.. Auto koupeno nové v r. 99, sedan, výborná výbava, motor 1,6, dobrá cena.. Začalo to svěle. Autem jezdila převážně žena, bylo používáno jako rodiné. Ale zhruba po 15t. km se začalo totálně sypat, výčet závad by byl na dlouho. Namátkou - řídící jednotka měněna 2x, zadřená ruční brzda, nefunkční abs a klima, při 43t. km přední ložiska, nefunkčí vyhřívání předního okna a sedadel... Přístup servisu byl otřesný. Když jsme se rozhodli že se rencka zbavíme /po dvou letech/ tak prakticky nešel prodat, ztráta byla absolutně nejvyší co jsem dosud zažil. Ted máme zafiru II benzin / po zafiře I/ a za 2 roky jen servisní prohlídky. Kamarád má ve firmě trafic a taky už se těší až doplatí leasing a koupí si zas transit.Renault dělá hezká auta, ale doporučuju po záruce rychle prodat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 18:09, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Pískání brzd není problém pouze u renaultu, ale je to bolest také vozů koncernu PSA. Důvodem, proč brzdy pískají, je jejich materiál. Ten již není karcinigenní azbest, ale jiný, který není zdravotně závadný. Daní za to je pískání. Doporučuji zkusit třecí segmenty z druhovýroby, třeba ty od společnosti Autobenex. Dle mých zkušeností z citroenu některé nepískaly. Jak to řeší renault zatím nevím, ale časem to zjistím. Tomáš Dusil.
Presne to mi bylo receno v servisu - nedavat original desticky od Renaultu, piskaji.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 22:55, for MUFIK.MARTIN
mufik.martin napsal:
Me by jen zajimalo, pokud mate 6 - 8mi valec nevadi mu podtaceni? Protoze preci proces spalovani je stejny at mate 3 nebo 12 valcu ne? Nedochazi tedy pri jizde okolo 1000 - 1500 otacek k nedokonalemu spalovani a zanaseni motoru? Chapu, ze 6 - 12 valcu ma vykon a je zbytecne jezdit na 2500 otacek, ale muj dotaz smeruje prave k procesu spalovani a zanaseni motoru. Jestli se motor nenici kdyz jezdi v tak nizkych otackach i presto, ze i v techto otackach ma vykonu na rozdavani.
V6 ne,prosím lehce přidat. Jinak úplně přesně nad tím jsem z počátku taky trochu dumal. Třeba kdybys jel s Feliciou na 1500 ot, tak by za chvíli asi dojezdila (nejde o výkon). Tak jsem se na to ptal specialistů, co mají takové auta léta a velmi dobře jim do hloubky rozumí (narozdíl ode mě). Ti mě uklidnili, že to je normální. Že žádné lanko k automatu není volné a neřadí správně akorát celé posunuté dolů, jak jsem měl trochu strach. Že ten motor je prostě jinak nastaven! Že kdyby se točil pořád na třeba 3000-4000 ot, tak by tam nějaké součástky časem změnily tvar. Roztočí se to pouze krátkodobě, když děláš extra forsáž. Tak jsem v klidu )) Jinak to 1000 ot je už fakt ale pouze po rovince a zcela víkendové tempo. To jak jsem od bejvalky jezdíval znaven domů nad ránem a kochal se svítáním. To bývalo 1000 ot. Jinak 90% času je tam tak 1500-1800ot. Záleží jak moc to šlapeš, jak rychle sešlapuješ zda kopec atd. Taky záleží zda to máš V8 z Corvette nebo důstojného sedanu jako já. PS: když srovnáme jabka a hrušky, tak třeba běžné TIR jezdí mezi 900 -1400 ot, optimál tak 1100. Motorky zas 5000 -8000, každé chce prostě svoje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.08.2007 23:20, RE: tlačítka :)
Martaslover napsal:
vyčerpávající recenze. Jsem také příznivec tlačítek na palubce, čím více, tím lépe. Rád si přečtu, že v tom nejsem sám
Souhlas mám R Grandtour (combi) 1,5DCi - výhody spotřeba 5l, prostornost, odkládací prostory, hezký design, výbava = bezpečnost.

Nevýhody: pískající brzdy, špatně přístupná světla na výměnu žárovek
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 17.08.2007 07:33, RE: Pískání brzd
kuko napsal:
Ještě jsem zapoměl do recenzce napsat, že mi pískají brzdy. Začalo to asi po roce provozu, a je to takové divné - někdy pískají, někdy ne, někdy hodně, někdy jenom trochu. Podle techniků v servisu jsou brzdy ok. Na renaulťáckém fóru psalo taky celkem hodně lidí, že mají podobný problém, a že i po výměně brzdových destiček se to po nějakém čase znova vrátilo. Tak kdyby někdo měl nějakou radu/nápad/tip budu vděčný. Dík
Nevím jak je to u Renaulta, mimochodem taky v něm teď jezdím, ale u Š - Felicie to bylo použitím destiček z Favorita které na sobě neměly nějakou vrstvičku která tomu bránila když se při brždění chvějou a třou o další pevný díl. Tak mi to vysvětlil servisák.Tak si myslím, že to bude něco podobnýho.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 17.08.2007 16:12, RE: nic moc
mufik.martin napsal:
Me by jen zajimalo, pokud mate 6 - 8mi valec nevadi mu podtaceni? Protoze preci proces spalovani je stejny at mate 3 nebo 12 valcu ne? Nedochazi tedy pri jizde okolo 1000 - 1500 otacek k nedokonalemu spalovani a zanaseni motoru? Chapu, ze 6 - 12 valcu ma vykon a je zbytecne jezdit na 2500 otacek, ale muj dotaz smeruje prave k procesu spalovani a zanaseni motoru. Jestli se motor nenici kdyz jezdi v tak nizkych otackach i presto, ze i v techto otackach ma vykonu na rozdavani.
Názor toho co opravuje V6 a V8. Podtáčení těmto motorům škodí. Ničí se tím zejména hlavní ložiska. Optimální otáčky jsou tak od 1500 RPM. Dále nepřeplňované motory mají optim. průběk kroutáku od 1800 do 3800 RPM. V této oblasti mají rovněž t.zv. nejnižší specifickou spotřebu g/kW/h. To ale platí pro většinu motorů. V dnešní době i přeplňovaných dieselů. V motory jsou velmi t.zv elastické. Nenutí uživatele často řadit. Výjimku tvoří ty s automatem. Ty mají provozní otáčky navolené. Řada motorů je načatých již při ujetých 120 t.km. Životnost končí někdy u 200t.km. Proto, zaslechnete-li mezi válci temné zadunění v rozpětí 3200 - 3800 RPM, nebo zaklepání při studeném startu (otevřená kapota a okénko), probíhá neklamné varování (kritické otáčky). Základní oprava 70 - 95 tis. Kč, vrchol 200 t.Kč, někdy je lepší motor vyhodit. Proto podtáčejte je, dřete je v malých otáčkách na vyšší převod, je to pro nás dobrý kšeft. A nemyslete si, že venku na vrakovišti seženete zázrak. A také, motory mají t.zv výkonostní diagramy, ze kterých se dá vyčíst vše. Jinak ty TIR (nákladní), to je zase o něčem jiném.
reagovat
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.