anonym napsal:
Názor toho co opravuje V6 a V8. Podtáčení těmto motorům škodí. Ničí se tím zejména hlavní ložiska. Optimální otáčky jsou tak od 1500 RPM. Dále nepřeplňované motory mají optim. průběk kroutáku od 1800 do 3800 RPM. V této oblasti mají rovněž t.zv. nejnižší specifickou spotřebu g/kW/h. To ale platí pro většinu motorů. V dnešní době i přeplňovaných dieselů. V motory jsou velmi t.zv elastické. Nenutí uživatele často řadit. Výjimku tvoří ty s automatem. Ty mají provozní otáčky navolené. Řada motorů j...
Podtáčení ano, ale každý motor má asi míru co je podtáčení jinde. Navíc záleží při jakém zatížení. Třeba klidná jízda na tempomat po rovnice 70-80km/h. To přijedu a kapota je doslova ledová, motor ani neví neví že něco táhl. Ke všemu řadí automat, já do toho nezasahuju. Čím víc se kvedlá do automatu, tím se to víc kurví (byť Češi kvedlají a kvedlají v domění že tomu pomáhají). Dát déčko a neřešit, na to je to tak postavené, aby si to poradilo samo. Lidi co mají stejné auto se stejnou motorizací, těm to řadí +- stejně. Ještě mi to pak potvrdí slovně že ano, tak to má být. Tak zas nemyslím, žeby to z fabriky bylo nastaveno blbě a odborníci tomu nerozuměli. Navíc je třeba asi dodat, že žádný 3000ccm V6, ale opravdu 5000ccm V8. Těch 1000 rpm už byl extrém, jsem říkal že většinu času 1500-1800 rpm. S krouťákem a hlavně křivkou g/kw/h na tom něco je no. Při střední jízdě to žere o cosi míň, než při vyloženě pomalé. Proto je třeba jezdit středně
)) Nene motor má přes 200tkm a přede konzistentně jak kočička. Jedno zda na studeno startovat s uchem na bloku pod kapotou, nebo pořádně projet. Ale abych měl vašich 3800 rpm, ty jen tak nedostanu. To by se ani musela udělat akcelerace z 0-100 za těch papírových 7sec, nebo pak rozjet na čtverku ke 200 km/h. Myslím že se to nevysype, že porovnáváte sice dobře, ale na základě menších aut. Jaguar V8-V12, S-klasse V8-V12, Bentley, Lincolny atd jezdí prostě jinak.