nstar napsal:
nesuhlasim, v prvom rade som zastancom tychto dvoch znaciek vadia mi korejske. Fabia je cosi uplne ine ako dacia. Keby stali obe auta rovnako - neverim, ze by si niekto vobec kupil logana alebo thaliu. To je proste tak. Ludia nerozmyslaju nad BMW lebo za tu cenu mozu mat dva tri logany. Nerozmyslaju nad Polom lebo mozu mat dva logany. Uvazuju nad fabiou lebo staci pridat len 25%...A do tychto skupin sa pekne poroskladaju kupci. No potom su ti, ktori maju sice aj na Polo ale oni chcu vsetko - ted...
To je zvláštní způsob argumentace:
Vezmem to popořadě. Fábia je jiná než Logan ano, je menší, skoro třídně menší. Pokud lidé mají 2 různě nákladné stejně určené věci koupit za stejnou cenu, tak si většinou vyberou tu, která má při stejné ceně vyšší náklady. Pokud ovšem výrobky stejně zaměřené nejsou, tak se to jednoznačně tvrdit nedá.
Lidé kupují jiná auta, protože mají jiné požadavky a jinou kupní sílu. Chci za auto utratit x, tak si nekoupím 3 auta v hodnotě x/3, protože lze reálně sedět pouze v jednom.
25% navíc je už poměrně dost, a to nemluvím o autě, kde desítky tisíc lítají vzduchem, ale obecně. Za příplatek 25% očekávám o 25% lepší užitnou hodnotu (to se těžko stanovuje, pro někoho je to i dobrý pocit, že nejezdí v low-cost autě 2. kategorie, ale v low-cost autě 1. kategorie), jinak to ztrácí smysl.
A ten závěr je strhující, ale odpověď mám jednoduchou. Je mi jedno v čem kdo jezdí, ale není mi jedno v čem jezdím já a při výběru auta se řídím tím druhým jmenovaným. Co je mi po tom, že si někdo koupil auto, který někdo jiný označí za škaredý a nespolehlivý?