0
zpět
 

diskuze k tématu: Dacia Logan nebo Renault Thalia – který vybrat?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, francouzská vozidla, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 18:23, RE:
typek napsal:
SUV a jejich rozšířenost a obliba je pro mě naprosto nepochopitelná celkově, natož aby někdo za monstrum, jehož výhoda spočívá ve snadném nastupování/vystupování a velmi drahé údržbě vysolil meloun a více. Z tohoto pohledu mi přijde jako rozumnější vysolit za takovou zhovadilost "jen" 600 tisíc, bez ohledu na to, jako značku má ta pitomost na kapotě
Já jsem SUV také dlouho nechápal - a teď mám jedno zadané do výroby. Pochopil jsem totiž jejich výhodu (byť je to výhoda ojedinělá) a tou je bezpečnost. Ve všem ostatním jsou tyto vozy horší než "obyčejná" auta, ale v ohledu bezpečnosti hledají konkurenci těžko. Nejde ani tak o výsledky testů EURO NCAP (které jsou pro mne také důležité), ale o váhovou výhodu při nehodě - větší a těžší auto je tam ve velké výhodě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 18:24, RE:
typek napsal:
Proč? Jsme zase zpět u základní otázky: je Golf o 25-30% lepší (rozdíl v ceně při shodné výbavě) než Kia Ceed? Zcela přesná odpověď totiž zní úplně jednoduše - JAK PRO KOHO My, komentující kupcovy důvody, jen můžeme snášet dílčí argumenty pro/proti, pročež pro jejich rozdílnost a především díky jinému vnímání účelu produktu nelze dojít ke koncensu. Lze jen řečené argumenty podkládat důvody k danému pohledu na věc. Za mě (jako striktně racionální osobu) říkám, že pro mě je auto plechovka, se ...
ano, kopec pravdy - len preco ked je to len obyajna plechovka, treba pozerat na to aku ma vybavu? Ake su na nej kolesa? Ci ma I pod USB cuvaciu kameru...To uz nekoresponduje s povodnym tvrdenim - nemyslim tym teraz Vas konkretne...Preco potom riesit ci je to trojvalec alebo sest?
Kazdopadne mate pravdu, ze je to vec pohladu. Len ten pohlad moze byt dost diskutabilny ale proti gustu atd...
Velmi rad som si takto dal ping pong - to sa tu len tak nestane, vdaka za debatu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 21:38, RE:
nstar napsal:
ano, kopec pravdy - len preco ked je to len obyajna plechovka, treba pozerat na to aku ma vybavu? Ake su na nej kolesa? Ci ma I pod USB cuvaciu kameru...To uz nekoresponduje s povodnym tvrdenim - nemyslim tym teraz Vas konkretne...Preco potom riesit ci je to trojvalec alebo sest?
Kazdopadne mate pravdu, ze je to vec pohladu. Len ten pohlad moze byt dost diskutabilny ale proti gustu atd...
Velmi rad som si takto dal ping pong - to sa tu len tak nestane, vdaka za debatu.
Ona je to sice plechovka, ale třeba já zrovna mám auta rád, ale jako takový vrchol sofistikované lidské činnosti. Je to poměrně složitý a promyšlený funkční celek. A protože mám auta rád, ale jsou to plechovky, tak si vybírám takové, které:
1) splní moje potřeby, kam se počítá velikost (třída) a výbava
2) na vzdálenosti, které ročně urazím jsem si stanovil určitý limit, který mě směřuje na auta ojetá
3) má dobré reference - při výběru mám oči otevřené a nekupuji očima, ale hlavou
4) ano, chtěl jem šestiválec, je to trochu exces z racionality, ale já jej prostě chtěl, protože mám stroje rád a se slabým autem už jsem se nechtěl s rodinou plahočit
5) se mi líbí, protože splňuje výše uvedená kritéria
Těchto 5 bodů má každý nastavené jinak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 22:17, RE:
Pavlik napsal:
Já jsem SUV také dlouho nechápal - a teď mám jedno zadané do výroby. Pochopil jsem totiž jejich výhodu (byť je to výhoda ojedinělá) a tou je bezpečnost. Ve všem ostatním jsou tyto vozy horší než "obyčejná" auta, ale v ohledu bezpečnosti hledají konkurenci těžko. Nejde ani tak o výsledky testů EURO NCAP (které jsou pro mne také důležité), ale o váhovou výhodu při nehodě - větší a těžší auto je tam ve velké výhodě.
bohužel pro majitele "obyčejných" aut to tak je.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 22:25, RE: servisní prohlídky
TOM napsal:
Co znamená dražší? V porovnání s čím?A kolk to cca je?
K tý výměně oleje - není to třeba tak, že první výměna je dřív a pak každá další po 30tis km? Já vím, že tady je 30tis km výměna oleje často od diskutujících kritizována, ale já bych v tom zas takový problém neviděl, kor u jednoduchých benzínových motorů bez turba, dyt to dnes nabizí kdekdo a že by se nák hromadně zadíraly motory právě kvůli dlouhému intervalu výměny oleje nevím.
Mám moduse s motorem 1,2 výkon 55kw - prohlídka ve značkovém servise stojí 4000,-kč, v neoriginální ale autorizovaném (nepřijdeš o záruku) stojí 2800,- (z toho 1800 olej). Neřekl bych, že je to extra drahé.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 22:30, RE: ND - pro redakci
David V napsal:
Pánové, pokud chcete, aby si kupující udělal obrázek o cenách náhradních dílů, tak nepište hovadiny typu, světlo, kapota, nárazník, blinkr, které se mění až při nehodě, ale každáho budou spíše zajímat položky jako jsou, brzdové kotouče, destičky, části výfuku, spojková sada, rozvodová sada, svíčky a tak.
Každý si buď nové auto pojistí nebo nehodu nezaviní a jde to z jiné pojistky, ovšem na kotouče a olej to neplatí, to musí šáhnout do své kapsy.
A toto srovnání cen ND za blatníky a světla se ...
Ale na to se stačí podívat na net - např. na kelly atd. a řekl bych že obě mají díly z dost levného kraje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 22:44, RE:
ivan2 napsal:
bohužel pro majitele "obyčejných" aut to tak je.
Já majitele "obyčejných" aut chápu, ale já nehodu nikdy nezavinil - měl jsem ale už tři nezaviněné kolize (byť z toho dva "městské šťouchance) a hodně krizových situací jsem odvrátil pozorností a zkušenostmi z provozu. A jestliže někdo udělá chybu, já bych na ni nerad doplatil životem svým nebo své rodiny - přiznám se, že v tomto ohledu jsem velký sobec (zvláště co mám malého "sviště") a osud posádky "druhého" vozu je mi lhostejný. Bohužel na cestách přibývá řidičů kalibru "Trpišovský" nebo důchodce s kloboukem jež mají pocit pána světa a silnice, proto jsem se nakonec rozhodl pro koupi neekonomického, neekologického a celkově neeee, ale velmi bezpečného vozu. Tím neříkám, že sám jsem neomylný a nikdy chybu neudělám - potom budu muset žít s pocitem že jsem někomu ublížil.....pro řidiče "obyčejného" vozu bohužel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 22:46, RE: servisní prohlídky
Pavlik napsal:
Mám moduse s motorem 1,2 výkon 55kw - prohlídka ve značkovém servise stojí 4000,-kč, v neoriginální ale autorizovaném (nepřijdeš o záruku) stojí 2800,- (z toho 1800 olej). Neřekl bych, že je to extra drahé.....
Sakra to je teda asi super olej to musí jezdit jako po másle. Teď jsem dával do 1,8 zafiry 92kW obyčejnej full syntetic CASTROL SUPER EDGE 5W30 ACEA A3/B4(4l) včetně filtru za 820.- a do Faka 1.3 l 40kW (3,5 l) minerál 10W40 i s filtrem za 265.- (obojímu jsem věnoval dohromady cca 1 hodinu). Ale je pravda, že Škodovka má teď asi ještě nějaký lepčí cajky a superfiltrózy, páč mi teď známej tvrdil, že do 1,8 TSI je potřeba olej a filtr ofiko za 2400.- No jo, lepčí a nový auta potřebujou bejt ve značkovým, to plebs nechápe, copak by zvládl tak složitou operaci jako výměna oleje a filtru....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 23:07, RE:
Pavlik napsal:
Já majitele "obyčejných" aut chápu, ale já nehodu nikdy nezavinil - měl jsem ale už tři nezaviněné kolize (byť z toho dva "městské šťouchance) a hodně krizových situací jsem odvrátil pozorností a zkušenostmi z provozu. A jestliže někdo udělá chybu, já bych na ni nerad doplatil životem svým nebo své rodiny - přiznám se, že v tomto ohledu jsem velký sobec (zvláště co mám malého "sviště") a osud posádky "druhého" vozu je mi lhostejný. Bohužel na cestách přibývá řidičů kalibru "Trpišovský" nebo důch...
Osobně si myslím, že je médii nafukována bublina s problémem, který pro normálního řidiče neexistuje. Trpišovský a spol. jsou vděčnou upoutávkou pro plebs, který chce být hýčkán falešnou přestavou o zcela bezpečných silnicích, když všichni budou dodržovat byť sebekreténštější zákony. Že nikde není kouře bez plamínku ví každý průměrný sedlák. Zajímavé je, že všichni uživatelé médií schroustají záznamy z bezpečnostních kamer, kde auto zabírá 5-10 pixelů a svědectví se posuzuje a je bráno jako berná mince ve smyslu "nas mnogo" a udělají závěry téměř o porodní váze pachatele je už koloritem. K tomu soud bez rozpaků prohlásí, že se jedná o "exemplární" trest. V té chvíli je snad každému soudnému člověku jasné, že je účasten úplně jiné hry, než o které ho média informují. Jezdím denně a nikdy jsem se neocitl v situaci ve které bych mohl prohlásit, že by mě z ní mohl spasit SUV kolos a ne předvídavost a cit pro provoz. Pořídit si SUV kvůli pocitu sucha a bezpečí bych přirovnal k naději, že život se dá předpovědět z křišťálové koule. Co když do auta vletí meteor? Myslím že ta voda, cos nám nalil není úplně čistá, myslím, že v ní ještě něco plave....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 23:17, RE:
typek napsal:
Osobně si myslím, že je médii nafukována bublina s problémem, který pro normálního řidiče neexistuje. Trpišovský a spol. jsou vděčnou upoutávkou pro plebs, který chce být hýčkán falešnou přestavou o zcela bezpečných silnicích, když všichni budou dodržovat byť sebekreténštější zákony. Že nikde není kouře bez plamínku ví každý průměrný sedlák. Zajímavé je, že všichni uživatelé médií schroustají záznamy z bezpečnostních kamer, kde auto zabírá 5-10 pixelů a svědectví se posuzuje a je bráno jako bern...
Nepočítám s pádem meteoritu, ale jezdím také denně a už jsem prostě ztratil trpělivost a toleranci řešit situace vznikající "mimo mé zavinění" a spoléhat se na svůj postřeh a čtení provozu - jednou mi to nemusí vyjít nebo nemusím být pozorný..... Pana Trpišovského jsem použil jako ilustraci (ač je to dle opakujících se problémů asi pěkný ....). Nejsem svatý, ale třeba dání přednosti je pro mne svaté....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 12.02.2011 06:52, RE: servisní prohlídky
typek napsal:
Sakra to je teda asi super olej to musí jezdit jako po másle. Teď jsem dával do 1,8 zafiry 92kW obyčejnej full syntetic CASTROL SUPER EDGE 5W30 ACEA A3/B4(4l) včetně filtru za 820.- a do Faka 1.3 l 40kW (3,5 l) minerál 10W40 i s filtrem za 265.- (obojímu jsem věnoval dohromady cca 1 hodinu). Ale je pravda, že Škodovka má teď asi ještě nějaký lepčí cajky a superfiltrózy, páč mi teď známej tvrdil, že do 1,8 TSI je potřeba olej a filtr ofiko za 2400.- No jo, lepčí a nový auta potřebujou bejt ve z...
Plebs jen nechápe, že auto s vedenou servisní knihou a doložitelnou historií je posléze mnohem lépe prodejné - nemyslím dráž, ale jednodušeji. To je důvodem servisování aut v autorizovaném servisu (byť bez salonu) - kdekoli v evropě ti podle VIN doloží servisní historii vozu. Olej by se samozřejmě dal sehnat levněji (i když pochybuji že výrazně neboť je to long-life), filtr stoí i neoriginální +- 300,-Kč, ale i servis musí z něčeho žít aby mohl majitel platit plebs u něj pracující )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 12.02.2011 10:17, RE: servisní prohlídky
Pavlik napsal:
Plebs jen nechápe, že auto s vedenou servisní knihou a doložitelnou historií je posléze mnohem lépe prodejné - nemyslím dráž, ale jednodušeji. To je důvodem servisování aut v autorizovaném servisu (byť bez salonu) - kdekoli v evropě ti podle VIN doloží servisní historii vozu. Olej by se samozřejmě dal sehnat levněji (i když pochybuji že výrazně neboť je to long-life), filtr stoí i neoriginální +- 300,-Kč, ale i servis musí z něčeho žít aby mohl majitel platit plebs u něj pracující )
ale taky můžeš s jakýmkoliv vozem do značkového servisu a donést si vlastní olej i filtry, a záznam do servisky i fakturu ti dají, bez problémů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 12.02.2011 18:48, RE: servisní prohlídky
tomaskrtek napsal:
ale taky můžeš s jakýmkoliv vozem do značkového servisu a donést si vlastní olej i filtry, a záznam do servisky i fakturu ti dají, bez problémů.
To samozřejmě můžeš, ale mě osobně se to nevyplatí. Na popud ze strany Typka jsem hledal za kolik se dá koupit olej do mého modusu na netu - nejméně jsem našel za 1450,- a filtr za 275,- bez poštovného (cca 120,-). Takže bych zaplatil víc než v tom servisu a ještě bych strávil čas hledáním - ušetřil bych takzvaně za každou cenu.....
Neříkám, že jinde to nefunguje jinak a tam to může být finančně zajímavé. Podle mě ale platí, že kdo si kupuje modernější novější auta a počítá s jejich servisováním doma "po kutilsku" je tak trochu mimo.....automobilky nejsou hloupé a takovému postupu se celkem pochopitelně brání jak jsem psal výše (atypické nářadí a přípravky, atd.) - vdyť jim takto "utíkají" výdělky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.02.2011 00:26, RE:
Pavlik napsal:
Já jsem SUV také dlouho nechápal - a teď mám jedno zadané do výroby. Pochopil jsem totiž jejich výhodu (byť je to výhoda ojedinělá) a tou je bezpečnost. Ve všem ostatním jsou tyto vozy horší než "obyčejná" auta, ale v ohledu bezpečnosti hledají konkurenci těžko. Nejde ani tak o výsledky testů EURO NCAP (které jsou pro mne také důležité), ale o váhovou výhodu při nehodě - větší a těžší auto je tam ve velké výhodě.
No jsou SUV a SUV. Co se týče váhy, tak třeba Yeti váží asi jako auto nižší střední třídy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.02.2011 09:13, RE: servisní prohlídky
Pavlik napsal:
To samozřejmě můžeš, ale mě osobně se to nevyplatí. Na popud ze strany Typka jsem hledal za kolik se dá koupit olej do mého modusu na netu - nejméně jsem našel za 1450,- a filtr za 275,- bez poštovného (cca 120,-). Takže bych zaplatil víc než v tom servisu a ještě bych strávil čas hledáním - ušetřil bych takzvaně za každou cenu.....
Neříkám, že jinde to nefunguje jinak a tam to může být finančně zajímavé. Podle mě ale platí, že kdo si kupuje modernější novější auta a počítá s jejich servisován...
Probůh, co je tam potřeba za speciální olej? Já mám na 24-ventilovém motoru s hydraulickým napínákem a hydraulickými zdvihátky předepsané výměny po 20 tkm a olej Valvoline s předepsanou specifikací WSS-M2C 913/A,B mě stojí cca 1250 Kč i s filtrem, ale pozor kupuji ho 7 litrů, protože 5,5 l je náplň a 1,5 l musím za ten rok dolít.
Ovšem je pravda, že s novým autem je člověk tak trochu otrokem. Třeba konkrétně Škodě určitě nedám ani korunu. Kamarád od nich koupil na podzim Octavii s motorem TSi. Protože má auto soukromé, tak mu na něm záleží a rozhodl se u tohoto ještě neprověřeného motoru s turbem vyměnit první olej dříve a ještě měl tu drzost si přinést vlastní, ale naprosto stejný, který tam lije servis Škoda (za 800 Kč/litr - jsou to zloději, olej na netu stojí cca 250 Kč/l). Vyhodili ho! Napsal do Škody, jestli může vyměnit olej dříve a jestli může použít stejný olej, ale vlastní. Odpověděli mu, že ztratí záruku. Na to můžu napsat jediné: ve Škodě pracuje asi banda kreténů. Nakonec to vyměnil někde v nějakým servisu a do knížky to psát nenechal. Vlk se nažral a koza je celá.
A k speciálnímu nářadí: Mám na olejové vaě zcela atypický šroub, na který potřebuji speciální nesehnatelný klíč velikosti 15 a filtr se šroubuje ručně. Kupuji filtr Fram s protiskluzovou povrchovou úpravou, což při výměnách oceňuji. Trvá mi to 1/2 hodiny a ještě si prohlídnu motor ze spodu včetně svodů, a tak. Má to pro mě větší cenu, než mi to za peníze udělá servis. To, že někomu utíká výdělek za něco, co si lépe obstarám sám, mě naprosto nezajímá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.02.2011 11:54, RE:
Petr S napsal:
No jsou SUV a SUV. Co se týče váhy, tak třeba Yeti váží asi jako auto nižší střední třídy.
Ne děkuji, krabičku od sardinek posazenou na kola opravdu nechci . Objednal jsem Nissan X-trail 2,0 dci exclusive - na českém tankodromu mne nejvíce přesvědčil poskytnutým komfortem cestování (SUV jsou kupodivo docela tvrdě naladěná vozidla), dobrou cenou i výbavou a dobrou bezpečností - tu si doufám nebudu muset nikdy vyzkoušet.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.02.2011 12:01, RE: servisní prohlídky
David V napsal:
Probůh, co je tam potřeba za speciální olej? Já mám na 24-ventilovém motoru s hydraulickým napínákem a hydraulickými zdvihátky předepsané výměny po 20 tkm a olej Valvoline s předepsanou specifikací WSS-M2C 913/A,B mě stojí cca 1250 Kč i s filtrem, ale pozor kupuji ho 7 litrů, protože 5,5 l je náplň a 1,5 l musím za ten rok dolít.
Ovšem je pravda, že s novým autem je člověk tak trochu otrokem. Třeba konkrétně Škodě určitě nedám ani korunu. Kamarád od nich koupil na podzim Octavii s motorem TSi. ...
Olej tam patří 5w30 longlife (interval 30 000/2roky), cena je samozřejmě za 5 litrů. Na modusu je klíč k výpustnému šroubu oleje čtyřhran 9mm (na meganu ani nevím) - není problém jej vyrobit, ale napřed musím sundat kryt pod motorem (platí i pro megane). Abych se ke krytu dostal, potřebuji auto zvednout (nevejdu se pod něj) .....nějak mě přechází chuť a to o tom jen píšu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.02.2011 12:58, RE: servisní prohlídky
TOM napsal:
Tyto dvě auta jsou mi uplně jedno, ale myslím, že obecně zájemce o nový vůz by mimo jiné dost zajímala četnost a cena servisních prohlídek. To jsou informace, které prodejci někdy dost rádi opomíjejí předat. To si myslím, že mělo v článku zaznít - nebo to sem dokáže ted někdo doplnit?
Máte pravdu, že pokud se jedná o četnost prohlídkových intervalů se prodejci moc nechlubí. Není se čemu divit, když v dnešní době se intervaly olejů opět zkracují. Osobně si myslím, že investice do oleje a filtrů v řádu cca do 1 500 Kč není zas tak hrozná investice, samozřejmě myšleno mimo originální servisy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.02.2011 13:00, RE: Trochu za srovnání
Muroň napsal:
Klady a zápory obou aut jsou v článku napsané pěkně (jen nesouhlasím s výborným podvozkem a malými náklony u Thalie). Logan boduje vnitřním prostorem, Thalia větší útulností a lepší antikorozní ochranou. Nicméně je potřeba připomenout, že obě auta částečně přišly o svou výsadní pozici levných "rodinných" (=kufr na kočárek) aut. Možná ještě v základní výbavě, ale jakmile jdete do vyšších výbav (které obsahují to, co je u dalších francouzských, korejských a pár dalších aut v základu) a doplatíte t...
Myslím, že vozidla tohoto typu nejvíce uspokojují ty, kteří chtějí prostě nové auto, byť s menší výbavou za rozumné peníze.. Ale kdo kdy kupoval nové auto tak vám potvrdí, že nové je nové.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.02.2011 13:01, RE: ojetý logan za 50
TOM napsal:
V článku je napsáno, že Logany rok 2004 se dají pořídit za 50tis Kč - tak koukám, ale spíš bych řekl, že nedají, pokud se samozřejmě nabavíme o bouraných autech. Někdy mi takový nepřesnosti docela vadí....
Taky jsem tomu moc nevěřil, ale v době vzniku jeden takový Logan, byť ne ve špičkovém stavu byl na prodej.
reagovat
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.