buran007 napsal:
vzdy kdyz jedu autem musim vyhodnocovat mnoho promennych - teplo, zima, naledi, blato od traktoru, kaluz, vyjete koleje, protislunce, odstup, sirka silnice, ostatni ridici atd atd atd. Pokud bych dojizdel zimni pneu, tak je to jenom jedna z mnoha dalsich veci. Asi se budu mit na pozoru, kdyz gumy budou mekke a budou se hodne sjizdet, Jinak to bude u starych zimaku tvrdych jako sutr (ty muzou mit take snizenou adhezi a mohou klouzat). V kazdem pripade pokud mi uz neni dvacet a vozim jine lidi v a...
Petr-Tipcars: Ano, přesně: mnoho proměnných, které je nutno znovu a znovu vyhodnocovat. Kolikrát mi přijde, že například vůz, který mě předjíždí musí řídit člověk, jehož schopnost vyhodnocovat více než jednu proměnnou (vlastní rychlost) je silně omezena. Za sebe mohu říci, že na suché, čisté a vyzývavě klikaté silnici se svezu rád, ale je to velmi kontrolovaná zábava (proměnné jako motorka, cyklista, nyní stále častěji v upgradované verzi cyklista s vozíkem pro dítě-ti lidé už asi nemají fantazii, aby si představili, co vše se může stát-protijedoucí vůz, vůz přede mnou, kterému neuvěřitelně šmajdá vnitřní kolo, přesně zmíněné koleje, vůz blížící se z vedlejší silnice atd atd.) a nechtěl bych si ji ještě komplikovat tím, že musím uvažovat, jestli mi ztvrdlý nebo naopak klouzavý, každopádně sjetý zimák přichystá nepříjemné překvapení...BTW na tuto sezonu jsem kupoval nové leťáky. Divil se chlápek v pneuservisu, divilo se pár členů rodiny...Já se nedivil, já si pamatoval, když mi ty stávající (ačkoli ještě měly minimální předepsaný vzorek) na nijak přehnaně mokré vozovce a asi při 60 km rychlosti poslaly zadek auta výrazně do protisměru. Bez podřazení, bez prudkého přidání plynu...Plné ruce práce a novoroční předsevzetí bylo na světě již v září...