0
zpět
 

diskuze k tématu: Lze používat zimní pneumatiky i v létě?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, pneu a disky, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 16:58, Kvalita
Ono taky není jedno, jak dobré gumy jsou ty zimní. Osobně si kupuju pneu Goodyear, zimní jsou Ultragrip7. Vzhledem k situaci jsem jednu sezónu jezdil se zimníma i přes léto a nemohu tvrdit, že bych narazil na problém. Rád jezdím po okreskách, vykružuju ostře zatáčky a občas pneumatiky v zatáčkách poměrně zatěžuju. Mám jeden sjezd z dálnice poměrně ostře zatočený, který beru s chutí 80 km/h (pro brňáky - poslední sjezd z dálnice směrem na Prahu do Pisárek, kolem protihlukové stěny). Jediný rozdíl mezi letníma a zimníma v létě v tomto místě je ten, že ty zimní slyšitelně kňučí, ale stopu drží bez problému. Občas si taky písknou, když jedu po městě a zatočím na hladké barvě na přechodu, nebo při přejezdu tramvajových kolejí, to pak vypadá, jako bych jel jako blázen, což nejedu. Musel bych jet jako šílenec bez rozumu, abych se dostal do situace, která by ohrozila mne nebo okolí, to nedělám.

Rozhodně si nemyslím, že by se to dalo zevšeobezňovat, tak jako jsou rozdíly v parametrech kvalitních pneumatik a těch levných, tak si dovedu představit, že laciná zimní pneumatika v létě může být zásazním problémem. Ale obecně tvrdit, že je zimní pneumatika v létě nepoužitelná, to je podle mne taky nepřesné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 16:58, RE: Bejvávalo
donald napsal:
Vzpomínám na časy, a není to zase tak dlouho, co byl problém vůbec sehnat pneumatiky Barum. Také jejich cena byla k průměrnému platu neúměrná. Navíc jsme netušili, že existuje něco jako zimní pneu, protože se jezdilo s jedním obutím celoročně. Na druhou stranu je pravda, že se Š 120 L jsem si víc než tachometrových 110 km/h netroufl.
Děkuji za to, že dnes si mohu dovolit nejen zasvěceně diskutovat, ale i koupit např. michelinky, nebudu na ně stát frontu nebo uplácet prodavače, a nebudu na ně še...
Petr-Tipcars: Díky Vám za to, že krom lidí, kteří pěstují pozitivní nostalgii, jsou ještě lidi, co si pamatujou a uznají, že realita taková sranda a zábava nebyla...a to se bavíme jen o autech...tehdy se nekupovalo, ale "shánělo". Tehdy "nemáme" doprovázené pokrčením ramen bylo mantrou prodavače jediného podniku, kde šlo něco "sehnat": Mototechny. Tehdy "sehnat" znamenalo donést flašku rumu nebo aspoň cíga, pak se teprv člověk dostal mezi čekatele. Michelinky sice nekupuji, ale souhlasím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 17:04, aquaplanning
Troufám si tvrdit, že zimní guma v létě nebude znamenat vyšší riziko aquaplanningu. Jestliže zimní pneumatiku na jaře odsoudím, že na další zimu je nepoužitelná, znamená to, že vzorek má kolem 4mm. Běžná letní pneumatika může mít vzorek kolem 4mm také, ale jeji zvorek je jemnější a nedokáže odvést tolik vody jako zimní. Při jízdě po vrstvě vody bude navíc guma dostatečně chlazená, takže ani rozdíl v tvrdosti nebude nějak významný.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 17:06, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
David V napsal:
To máš nějakej levnej aušus z Číny, ne? Tak mě zatím guma stojí 80 hal/km, což je 10% ceny km a to mám vobyčejný Dobrý Roky na léto a ještě vobyčejnější Lepidla na zimu
Petr-Tipcars: Nn, ze Slovinska tuším. Neodolal jsem akční ceně a za 1150 za kus (podotýkám 205/55/16) jsem šel do Debica Presto (nezaměňovat s Furiem). A hlavně jsem za tu cenu neodolal tomu vzorku. Vypadá velmi schopně, 3 široký drážky na odvod vody, asymetrický, ochrana ráfku...jinak guma se tváří poměrně dost měkce, ale zase za tu cenu, když vydržej 30.000km...řekl jsem si: proč ne...a můžete do mně
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 17:09, RE: Kvalita
Koloss napsal:
Ono taky není jedno, jak dobré gumy jsou ty zimní. Osobně si kupuju pneu Goodyear, zimní jsou Ultragrip7. Vzhledem k situaci jsem jednu sezónu jezdil se zimníma i přes léto a nemohu tvrdit, že bych narazil na problém. Rád jezdím po okreskách, vykružuju ostře zatáčky a občas pneumatiky v zatáčkách poměrně zatěžuju. Mám jeden sjezd z dálnice poměrně ostře zatočený, který beru s chutí 80 km/h (pro brňáky - poslední sjezd z dálnice směrem na Prahu do Pisárek, kolem protihlukové stěny). Jediný rozdíl...
Petr-Tipcars: JJ, souhlas, kolem komína, sem tam po městě atd. asi může být. Jen to Chorvatsko bych opravdu nedoporučoval...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 17:15, RE: aquaplanning
Koloss napsal:
Troufám si tvrdit, že zimní guma v létě nebude znamenat vyšší riziko aquaplanningu. Jestliže zimní pneumatiku na jaře odsoudím, že na další zimu je nepoužitelná, znamená to, že vzorek má kolem 4mm. Běžná letní pneumatika může mít vzorek kolem 4mm také, ale jeji zvorek je jemnější a nedokáže odvést tolik vody jako zimní. Při jízdě po vrstvě vody bude navíc guma dostatečně chlazená, takže ani rozdíl v tvrdosti nebude nějak významný.
Petr-Tipcars: Tady se obávám, že někteří odsoudí zimák až za hranou 4mm. Nechci lidem křivdit, ale pak si zakládají na to, že v půlce léta se na svých slickách dostanou do problémů, jaké měli jezdci o víkendu v Malajsii. A ačkoli vím, že průměrnému českému řidiči nesahá ten celkem šikovný španělský hoch ani po kotníky, tak aby při projíždění první kaluže nedopadli jako ten Mexičan, co ho naháněl...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 17:43, RE: Protektory vs nové gumy vs jeté gumy
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Další námět na diskuzi: protektory vs nové gumy vs jeté gumy...Někdy příště třeba.
Až budete psát článek, můžete se inspirovat třeba zde. Alespoň uvidíme, co se od té doby změnilo :)

http://www.tipcar.cz/tema--protektorovane-pneumatiky-%E2%80%93-spolehlivost-i-nizka-cena-2594.html
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 17:53, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Nn, ze Slovinska tuším. Neodolal jsem akční ceně a za 1150 za kus (podotýkám 205/55/16) jsem šel do Debica Presto (nezaměňovat s Furiem). A hlavně jsem za tu cenu neodolal tomu vzorku. Vypadá velmi schopně, 3 široký drážky na odvod vody, asymetrický, ochrana ráfku...jinak guma se tváří poměrně dost měkce, ale zase za tu cenu, když vydržej 30.000km...řekl jsem si: proč ne...a můžete do mně
Tak pak dejte vědět, jak to na nich jede :) Jsem zvědav.

Já v tomto rozměru koupil Michelin Premacy HP. Ať si říká, kdo chce, co chce, pneu je to jediné, co mě drží na vozovce, takže pokud můžu, snažím se brát to nej podle aktuálních testů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 17:56, RE: aquaplanning
Koloss napsal:
Troufám si tvrdit, že zimní guma v létě nebude znamenat vyšší riziko aquaplanningu. Jestliže zimní pneumatiku na jaře odsoudím, že na další zimu je nepoužitelná, znamená to, že vzorek má kolem 4mm. Běžná letní pneumatika může mít vzorek kolem 4mm také, ale jeji zvorek je jemnější a nedokáže odvést tolik vody jako zimní. Při jízdě po vrstvě vody bude navíc guma dostatečně chlazená, takže ani rozdíl v tvrdosti nebude nějak významný.
Také si myslím, že dojíždění zimních gum není žádné drama. Pokud mám, na konci zimy cca 4 mm klidně je dojedu v létě. Při loňské cestě do Chorvatska jsem zimní gumy Continental bez problému dojel a o trochu dříve nasadil nové zimní. Pokud se zbortila zimní guma v létě, bylo asi gumou jako takovou a ne tím, že byla zimní. Vsadím se, že většina normálních řidičů nejezdících na limitu svych schoností, auta i gum by nepoznala v létě co má na autě nazuto. Jiná situace je samozřejmě zimě, sníh a ledovka, to každý bude litovat pokud si nechá letní gumy a ani ho nemusí kontrolovat PČR. Myslím, že je třeba si uchovat zdravý rozum a ne nekriticky podléhat gumárensko-obchodnické lobby.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 18:00, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
David V napsal:
To máš nějakej levnej aušus z Číny, ne? Tak mě zatím guma stojí 80 hal/km, což je 10% ceny km a to mám vobyčejný Dobrý Roky na léto a ještě vobyčejnější Lepidla na zimu
omluva-1Kč/km, tedy 5%, kdyby mě kilák vyšel na 40Kč tak si jdu hodit laso nejdražší cena na kilometr mi vyšla u mého omylu Scorpio 2.5TD kdy mě auto za tři měsíce a 500km stálo cca 60tis., tedy 120Kč/km. a pak že je nafta úsporná. jinak Yokohamy mám origo Japan haluzově poslední sada kterou nikdo nechtěl, v rozměru 265/50 R20 za 3000/kus.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 18:00, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Ano, nabízí se propojení na Davidův článek o provozních nákladech. Pokud máme pneu za 1.500 á 4, tak celé auto je obuté do nového za 6.000Kč. Pokud na pneu dám minimálně 30.000km za maximálně tři až čtyři sezony, tak náklad na 1 kilometr je 20haléřů. Je to o přístupu, o zdravém rozumu...neříkám nic, pokud někdo těsně před prodejem dojede gumy a koupí jeté...ale pokud vůz mám v plánu ještě nějaký ten pátek používat...tak asi není o čem. Douška na závěr z pneuservisu: To byste se pan...
Tak to záleží. Když kupuji pneu pro sebe, je mi vcelku fuk, jak stará je. Více než jednu sezonu ve skladu stejně neležela a při nájezdu 24 tkm za rok mi stejně zimní pneu více jak 3 sezony nevydrží, čtvrtá už je s výhradama. Když vybírám pneu pro rodiče (cca 8tkm ročně) tak už se na tu pneu podívám, co má za datum výroby. Přecejen ta zimní pneu po těch 4 letech začíná tvrdnout a když vím, že ji za 4 roky neojedu, tak proč by měla jeden rok ležet ve skladě, než ji já koupím a dám na auto. Nutno ale dodat, že se mi nikdy nepodařilo koupit pneu starší půl roku. Asi se nikomu nevyplatí skladovat pneu do daší sezóny a raději je na jaře se slevou prodají. Mimochodem, není (myslím že) v Rakousku více jak rok starou novou pneu zakázáno prodávat jako novou bez upozornění na věk? Pokud se mýlím, opravtě mě někdo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 18:05, RE: Protektory vs nové gumy vs jeté gumy
Alkantpan napsal:
Až budete psát článek, můžete se inspirovat třeba zde. Alespoň uvidíme, co se od té doby změnilo :)

http://www.tipcar.cz/tema--protektorovane-pneumatiky-%E2%80%93-spolehlivost-i-nizka-cena-2594.html
na protektorech jsem kdysi kupoval kamarádově manželce Escorta, super gumy, jako nový, než se auto při jízdě po dálnici začalo choval jako lowrider-nepravidelně nadskakovaly všechny rohy auta, super zážitek, dostal se vzduch mezi původní gumy a navulkanizovanej plášť a různě po obvodu i na bocích to vytvořilo obří boule. jen tak tak jsme dojeli po okreskách skoro krokem. protektor nikdy, ani na traktor .
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 18:15, RE: Kvalita
anonym napsal:
Petr-Tipcars: JJ, souhlas, kolem komína, sem tam po městě atd. asi může být. Jen to Chorvatsko bych opravdu nedoporučoval...
Já to nemyslel kolem komína a sem tam po městě. Jezdil jsem s nimi naprosto běžně, jak jezdím i na letních. Tedy dálnice okresky a město. Popsané útržky z provozu měly naznačit, že se občas snažím přiblížit hranicím přilnavosti a s použitými pneumatikami neshledávám nějak významný rozdíl oproti provozu na letních.

No a Chorvatsko? Musel jsem to pohledat, jestli to tak bylo, ale já tak byl v Itálii, ne na severu, ale doprostřed boty, takže 1200 km. Krátce před dovolenou jsem byl nabourán, disky s letníma byly v opravě. V takových končinách samozřejmě nedivočím a krizovým situacím se vyhýbám obecně, takže nebyla příležitost prověřit chování zimních gum v extrémních podmínkách takto za tepla. Normální provoz bez nejmenších problémů, o nějaké nepoužitelnosti nemůže být řeč. A spotřeba cestou zpět po dálnici 1000 km s průměrnou rychlostí 110 km/h spotřeba 7,3 podle dotankování, auto plně naložené.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 18:22, RE: aquaplanning
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Tady se obávám, že někteří odsoudí zimák až za hranou 4mm. Nechci lidem křivdit, ale pak si zakládají na to, že v půlce léta se na svých slickách dostanou do problémů, jaké měli jezdci o víkendu v Malajsii. A ačkoli vím, že průměrnému českému řidiči nesahá ten celkem šikovný španělský hoch ani po kotníky, tak aby při projíždění první kaluže nedopadli jako ten Mexičan, co ho naháněl...
Nerozumněli jsme si. Pro zimní provoz je povinný zimák alespoň se 4mm pro normální letní gumy je schválené minimum 1,6 mm. Takže čerstvě vyřazené zimní pneu jsou pro akvaplaning ještě s nadsázkou "předimenzované".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 18:27, RE: aquaplanning
janad napsal:
Také si myslím, že dojíždění zimních gum není žádné drama. Pokud mám, na konci zimy cca 4 mm klidně je dojedu v létě. Při loňské cestě do Chorvatska jsem zimní gumy Continental bez problému dojel a o trochu dříve nasadil nové zimní. Pokud se zbortila zimní guma v létě, bylo asi gumou jako takovou a ne tím, že byla zimní. Vsadím se, že většina normálních řidičů nejezdících na limitu svych schoností, auta i gum by nepoznala v létě co má na autě nazuto. Jiná situace je samozřejmě zimě, sníh a ledov...
Continental považuju za prémiovou značku, takže ani tam bych se provozu v létě moc nebál. Co se týče borcení zimní gumy v létě, tak jsem se s tím setkal taky, ale tam se spíš jednalo o velké stáří pneumatiky, která už toho prostě měla dost. Bylo to po cestě z Chorvatska, sice jsem dojel, ale na gumě se objevily boule a musela pryč. Byla to Barum Bravuris, tehdy už měla víc než 6 sezón, což mě v té době nějak nenapadlo, že to už je hodně.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 18:31, Energysaving nebo dobré zimní?
A co už je vůbec na pováženou, jaké by bylo porovnání kvalitních zimních pneu s nějakými letními ale "úspornými" gumami. V tomto případě si myslím, že kromě životnosti a spotřeby by ta zimní musela uspět, ne-li přímo vyhrát. Jak se výrobci kroutí ohledně přiznání brzdné dráhy a údaje pro prověření aby člověk pohledal, tak si myslím, že není vůbec o čem hovořit.

Z tohoto pohledu si myslím, že jestliže někdo schválí takové bazmeky jako energysaving do běžného provozu, tak veškerá diskuze o nutnosti mít v létě letní gumy je jen marketingový tah a snaha prodat co nejvíc pneu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 18:42, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
Alkantpan napsal:
Tak pak dejte vědět, jak to na nich jede :) Jsem zvědav.

Já v tomto rozměru koupil Michelin Premacy HP. Ať si říká, kdo chce, co chce, pneu je to jediné, co mě drží na vozovce, takže pokud můžu, snažím se brát to nej podle aktuálních testů.
Naprostý souhlas, jen je problém, že v těch testech je vždy omezený výběr pneumatik a člověk si pak musí dát dohromady těch testů více. Občas se stane, že do nějakého testu rovnou nevyberou potenciálního vítěze a pak vyhraje ten druhý, nebo až třetí. Prostě ten kdo si test zaplatí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 19:09, RE: Energysaving nebo dobré zimní?
Koloss napsal:
A co už je vůbec na pováženou, jaké by bylo porovnání kvalitních zimních pneu s nějakými letními ale "úspornými" gumami. V tomto případě si myslím, že kromě životnosti a spotřeby by ta zimní musela uspět, ne-li přímo vyhrát. Jak se výrobci kroutí ohledně přiznání brzdné dráhy a údaje pro prověření aby člověk pohledal, tak si myslím, že není vůbec o čem hovořit.

Z tohoto pohledu si myslím, že jestliže někdo schválí takové bazmeky jako energysaving do běžného provozu, tak veškerá diskuze o nutn...
Mám na autě letní michelin energy saver (ne kvůli spotřebě, ale kvůli vysoké životnosti) a nevidím v nich žádný problém. Předešlé letní byly continental premiumcontact 2 a jediný rozdíl v chování jsem objevil ve zmíněné životnosti, kdy conti. vydržely cca 35 tisíc km - micheliny mají zatím 45 tisíc km a stále 3,5 mm vzorku. V chování auta jsem nezaznamenal rozdíl (205/55 r16).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 19:23, RE: Energysaving nebo dobré zimní?
Pavlik napsal:
Mám na autě letní michelin energy saver (ne kvůli spotřebě, ale kvůli vysoké životnosti) a nevidím v nich žádný problém. Předešlé letní byly continental premiumcontact 2 a jediný rozdíl v chování jsem objevil ve zmíněné životnosti, kdy conti. vydržely cca 35 tisíc km - micheliny mají zatím 45 tisíc km a stále 3,5 mm vzorku. V chování auta jsem nezaznamenal rozdíl (205/55 r16).
Poté, co jsem si přečetl o delší brzdné dráze a pohledal jak je to v porovnání s běžnými pneumatikami, tak jsem se rozhodl, že takové pneu mi na auto nesmí ani kvůli nižší spotřebě, ani kvůli životnosti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.03.2012 19:40, RE: Energysaving nebo dobré zimní?
Koloss napsal:
Poté, co jsem si přečetl o delší brzdné dráze a pohledal jak je to v porovnání s běžnými pneumatikami, tak jsem se rozhodl, že takové pneu mi na auto nesmí ani kvůli nižší spotřebě, ani kvůli životnosti.
Když jsem je před dvěma roky kupoval, měly srovnatelné výsledky. V porovnání s minulými conti byl rozdíl v brzdné dráze 0,5m dle testu ADAC - mezi premiovými značkami byl obecně rozdíl do 1m a rozdíly byly v hlučnosti, odporu a životnost. Když tak sem hoď odkaz na testy které zmiňuješ, rád bych si je přečetl.
reagovat
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.