labio napsal:
Octavka a Golf jsou jednoznačně lepší než focus. Pán který psal tento příspěvek se v pár věcech mýlí. Např. zarezlé stěrače jsou častý problémem, kterému však lze jednoduše předejít tím, že je párkrát promažu a nechám běžet. I když se musí měnit, není to otázka několika tisíců ale: nové stěrače (mechanismus) stojí Kč 1500 včetně DPH, a výměna je otázka 30minut. Když Vám odejde turbo, nestojí to v žádném případě 30.000,- nýbrž přinejhorším 15.000,- za repasi se zárukou. Nehledě na to, že v mnoha ...
Hned na začátku: mám Škodu Octavii 1,9TDi (96 kW) 11/2002, najeto necelých 110.000 km k dnešnímu dni. V tu samou dobu kupoval bratránek Focuse 1,6 benzín a bývalý švagr Focuse 1,8 TD v dieslu. Benzínový Focus nemá nejeto ani 70.000 km, ale jak je to rozvrzané uvnitř, to se jen tak nevidí. Když ráno vyjíždí z garáže, mám pocit, že se mu to snad rozpadne. Jestli někdo kritizuje traktorový zvuk studeného dieslu VW, tak bych mu přál si poslechnout tohoto benzínového Focuse při přidání plynu! Na omluvu Forda: auto je používáno i jako pracovní, na krátké vzdálenosti a sem tam veze i něco těžšího.
Druhý dieslový Focus je využíván jan jako "dálniční koráb". Má nalítáno 180.000 km, jezdí jeden řidič do D, A, CH a zpět. Udržovaný, vevnitř stále pěkný, převodovka, motor, řízení bez chybičky. Ale je to necelý měsíc, co jsme se se potkali a koukám, že mu kastle rezaví!!! Na více místech! A to není všechno. Motor mu přestal táhnout a ve Fordu chtěli po něm cca 30.000 na opravu. Tak se na to vykašlal, rez překryl leštidlem a prodává to. Ještě to neprodal, ale už si k Vánocům "nadělil" rok jetou Octavii.
Nechci to zakřiknout, pánové, ale zatím mě nic nevrže, kastle bez poskvrky, motor šlape jako hodinky, jen běžná údržba. Auto používám více pro rodinné účely. Proto mě vůbec nevadí, že nemůžu řezat zatáčky jako s Fordem. Důvody, pro které jsem šel do "předražené" Octavie, uvedl "labio".
Ale abych přispěl k poradně: pro majitele s 15.000 km ročním nájezdu je diesel špatná volba. Jestli budete dojíždět do práce nějakých 7-10 km, je to pro nafťáka s turbem pořádná zátěž. Doporučuji Focuse 1,6 v benzínu. Poslední dobrý benzínový motor VW byla 1,6 montovaná do Pola a Golfu před 10 lety. Nechápu důvody VW jeho nahrazením mnohem horšímy následníky.