Ryšár napsal:
Hned na začátku: mám Škodu Octavii 1,9TDi (96 kW) 11/2002, najeto necelých 110.000 km k dnešnímu dni. V tu samou dobu kupoval bratránek Focuse 1,6 benzín a bývalý švagr Focuse 1,8 TD v dieslu. Benzínový Focus nemá nejeto ani 70.000 km, ale jak je to rozvrzané uvnitř, to se jen tak nevidí. Když ráno vyjíždí z garáže, mám pocit, že se mu to snad rozpadne. Jestli někdo kritizuje traktorový zvuk studeného dieslu VW, tak bych mu přál si poslechnout tohoto benzínového Focuse při přidání plynu! Na omlu...
Konečně trochu nadhledu a praxe... Nezbývá než dodat, že na krátkých trasách se trápí každý diesel, nejenom s turbem. Pro optimální činnost se potřebuje dostatečně zahřát, vlivem vyšší účinnosti (a tím pádem nižší tvorby odpadního tepla) to může trvat i 10 - 15 km. Pokud ale tazatel tankuje někde u bagristů za hubičku (jediný argument při takovém náletu za rok pro diesel), pak ať rovnou zavrhne TDCI ( a všechny ostatní CR), rotačka od VW to možná přežije. Optimální bude benzín, alespoň 100 PS, prakticky od kohokoli. Pokud se ovšem tazatel nepotřebuje chlubit, že mu to chrochtá za 4,2 l... Hezké Vánoce všem, ať už jsou vaše sympatie jakékoli...