0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaké vozidlo do 30 000 Kč doporučíte pro mladého řidiče?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, japonská vozidla, americká vozidla, italská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 14:18, RE: Honda - dobrá
David V napsal:
Ty se na to díváš optikou, že to bude chtít mít mladej špigl-nikl. Takhle to lidi neřeší. Mojí ségře prdla přední pružina. Říkám, kup novou, stojí to 1000 a kup rovnou 2, ať to není kleklý a dost možná to bude muset na geošku, abys po roce nevyhodila gumy. Prostě i s prací do 5-ti tisíc na auto, který si chce nechat. Kdepak, koupila jednu pružinu na vrakáči a nechala vyměnit suma 1000 Kč. A já byl u toho za debila. Prostě lidem je to jedno, jestli má auto co potřebuje nebo ne.
DavidV: Lidem je i hodně jiných věcí jedno. Okey. Ale ať tady nezodpovídají tak kretésnké dotazy. Já tu kdysi před léty, když sjem hledal auto, taky poslal pár docela odborných dotazů...a hovno. Bez reakce. To samé kamarádi. Ptají se třeba na detaily nějakého chulostivého nafťáky, možnosti servisu, problematiku podvozků...a žádná odpověď. Ale nějaký ťulpas hledá pro synovce ťulpasa bezúdržbovou vylítaninu a hleďme jaká komplexní odpověď! Až ty písmena přetékají z obrazovky...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 15:19, RE: Honda - dobrá
gablenz napsal:
DavidV: Lidem je i hodně jiných věcí jedno. Okey. Ale ať tady nezodpovídají tak kretésnké dotazy. Já tu kdysi před léty, když sjem hledal auto, taky poslal pár docela odborných dotazů...a hovno. Bez reakce. To samé kamarádi. Ptají se třeba na detaily nějakého chulostivého nafťáky, možnosti servisu, problematiku podvozků...a žádná odpověď. Ale nějaký ťulpas hledá pro synovce ťulpasa bezúdržbovou vylítaninu a hleďme jaká komplexní odpověď! Až ty písmena přetékají z obrazovky...
To je těžký, pokud se mezi redaktory nenajde někdo, kdo zná odpověď na odbornou otázku, tak prostě zůstane nezodpovězena. Já občas taky sesmolím článek a taky si vybírám věci, ke kterým mám co napsat, což jsou třeba záležitosti ohledně motorů, brzd, ventilace, principy činnosti atp, takže třeba procházím i věci, které by mě samotného zajímaly, ale v knihách nejsou a pokud to někdo jiný nerozělá a nepopíše, tak se to nedovíš. Ale toto nebude dělat motoristický novinář, ten má za úkol psát, a to psát tak, aby měl dostatečné množství čtenářů.
Vem si v anonymní poradně, pokud je obecný dotaz, není problém 50 příspěvků. Na Golfy a BMW je odborník každý, ale když jsem sepisoval moudra ohledně použitelné V6-ky do Vectry, tak to zajímalo velmi omezenou skupinu lidí, v anonymní poradně bylo pár rad včetně brblání, že zase Opel. A když Slávek Stýblo napíše článek, tak se v diskusi najdou lidi, kteří napíšou, že tomu moc nerozuměli. Je těžké najít rovnováhu, jak uspokojit vyhraněnou skupinu i širokou masu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 15:49, RE: Honda - dobrá
David V napsal:
To je těžký, pokud se mezi redaktory nenajde někdo, kdo zná odpověď na odbornou otázku, tak prostě zůstane nezodpovězena. Já občas taky sesmolím článek a taky si vybírám věci, ke kterým mám co napsat, což jsou třeba záležitosti ohledně motorů, brzd, ventilace, principy činnosti atp, takže třeba procházím i věci, které by mě samotného zajímaly, ale v knihách nejsou a pokud to někdo jiný nerozělá a nepopíše, tak se to nedovíš. Ale toto nebude dělat motoristický novinář, ten má za úkol psát, a to p...
Není se čemu divit, že je na Golfy a BMW každý odborník... Víš kolik jich takový odborník při své cestě sídlištěm na Pracovní Úřad uvidí? To se pak rychle sbírají ty odborné znalosti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 16:07, Golf IV
Já bych zase doporučil Golfa IV s 1.6i 74kw. Dají se koupit kolem 50t kč, takže být tazatelem, přes zimu něco pošetřím a na jaře koupím "čtyřku", má již plný pozink a proti Golfu III je to mnohem lepší auto ve všem! navíc po novém roce zase ceny aut půjdou trochu dolů
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 17:16, RE: Golf IV
zigi napsal:
Já bych zase doporučil Golfa IV s 1.6i 74kw. Dají se koupit kolem 50t kč, takže být tazatelem, přes zimu něco pošetřím a na jaře koupím "čtyřku", má již plný pozink a proti Golfu III je to mnohem lepší auto ve všem! navíc po novém roce zase ceny aut půjdou trochu dolů
tož nevím,kde jste přišli na pozink kastli u golf IV..?sice nehnijě jako III,ale pozink není a není ani O1 ani OII.Pozink jsou tak max. audiny a ještě nesmí být po ráně pak hnijou taky!!!
Moje rada,koukat na stav!!Je jedno skoro co,ale z vyjeté vraždy po ráně neuděláte nikdy nic!!Zkuste se podívat po autech co nejezdila celý život v soli,jsou i po 15.letech téměř bez koroze!!!Motor vám opraví ale zhnilou kastli v dnešní době už nikdo vyvařovat stylem ala žiguli dělat nebude.Zkuste golf III 1,6 74KW super auto,i ta neshnilá astra není špatná.Určitě ne naftu,jedině tak pěkný piano,to už je dnes veterán,takže ze 30.tis taky nebude hezký.Japonci dobrý,ale rádi hnily a to hodně a komplikovaný zadní nápravy taky nebudou levný na repas.Každopádně mnoho zdaru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 20:03, RE: Golf IV
zigi napsal:
Já bych zase doporučil Golfa IV s 1.6i 74kw. Dají se koupit kolem 50t kč, takže být tazatelem, přes zimu něco pošetřím a na jaře koupím "čtyřku", má již plný pozink a proti Golfu III je to mnohem lepší auto ve všem! navíc po novém roce zase ceny aut půjdou trochu dolů
A můžeš mi osvětlit v čem že je golf 4 lepší než golf 3? Jsou to technicky shodná auta, jen u "čtyřky" proběhl větší facelift - a VW to potom vydával za novou generaci. Stejný případ jsou golf 5 a 6, passat B5 a B6 i "minulá a současná" generace passatu. Navíc u golfa 4 je mnohem víc "ošizená" elektroinstalace a elektronika.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 21:41, AUTO
Já jsem začínal v roce 2007 ve Škodě 105, a mám ji dodnes, najel jsem cca 20 000 km, a jsem s ní spokojen. Vždy záleží na řidiči.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 21:54, RE: Golf IV
Pavlik napsal:
A můžeš mi osvětlit v čem že je golf 4 lepší než golf 3? Jsou to technicky shodná auta, jen u "čtyřky" proběhl větší facelift - a VW to potom vydával za novou generaci. Stejný případ jsou golf 5 a 6, passat B5 a B6 i "minulá a současná" generace passatu. Navíc u golfa 4 je mnohem víc "ošizená" elektroinstalace a elektronika.
No jiná platforma podvozku jak říkají u koncernu,IV má větší rozvor a určitě i rozchod kol.,jinak zadní náprava je toerit. stejná i přední, podvozek golf IV má i octa.I a seat tohleto.,ale facelift mezi IV a III určitě není,je zcela nové auto,asi jako mezi passat 5a 1/2 a passat 6.,neslyšel jsem že by na golfu IV nějak zlobila elektronika asi proto že jí tam zase tolik není.,
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 22:00, RE: AUTO
skodovak105 napsal:
Já jsem začínal v roce 2007 ve Škodě 105, a mám ji dodnes, najel jsem cca 20 000 km, a jsem s ní spokojen. Vždy záleží na řidiči.
Není takhle náhodou skoro rok 2012??to se chlubíte nebo stěžujete??Tuhlevá jsem měl tu čest tenhle zázrak řídit a je to fakt NÁŘEZ!!! a to jsem se kdysi najezdil ve š100 a jiných podobných skvostech taky hodně,ale naštěstí se psal rok cca.1988..,na řidiči jistě záleží,ale ve 120tce mužete být Fittipaldi a moc vám to nepomůže,protože tahle ostuda automobilky škoda byla sračka už v době představení což tuším byl rok 1975-6.HOWG
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 22:15, Suzuki Swift
zkusil bych starší provedení Swiftu. Jednoduché auto, celkem spolehlivé, nechá se vybrat auto bez koroze ve slušném stavu, motor 1.3 jede dobře a moc nežere
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2011 23:25, reakce na článek
Předem bych chtěl poděkovat za obsáhlý článek s radami panu Váradi, se kterým se plně ztotožňuji. Vzhledem k tomu, že šlo o nezaujatý názor na pořízení prvního vozu pro mladého řidiče od odborníka, bylo uvedeno mnoho důležitých varování i konkrétních tipů na jednotlivé vozy.
Osobně mám zkušenosti většinou s dieslovými zadokolkami od bmw vzhledem k delším cestám a tak šlo o radu, jaký je nyní vhodný vůz v této cenové relaci.
Synovec je spíše s "klidnějšího těsta" a ze společných jízd může usoudit, že se při společné jízdě ani já ani nikdo další s rodiny necítí nebezpečně. Každopádně bude nákup přesunut raději na jarní měsíce a do té doby budeme vybírat s tipů uvedených v článku.
Ještě jednou děkuji za mnoho rad a vašich názorů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.12.2011 00:11, RE: reakce na článek
josef.snapka napsal:
Předem bych chtěl poděkovat za obsáhlý článek s radami panu Váradi, se kterým se plně ztotožňuji. Vzhledem k tomu, že šlo o nezaujatý názor na pořízení prvního vozu pro mladého řidiče od odborníka, bylo uvedeno mnoho důležitých varování i konkrétních tipů na jednotlivé vozy.
Osobně mám zkušenosti většinou s dieslovými zadokolkami od bmw vzhledem k delším cestám a tak šlo o radu, jaký je nyní vhodný vůz v této cenové relaci.
Synovec je spíše s "klidnějšího těsta" a ze společných jízd může usoudi...
Jedna věc je pokud mladý člověk veze někoho z rodiny a snaží se a druhá kdy jede sám a jízdu si užívá. Proč volit silnou zadoku, která při téhle ceně nebude mít ESP a možná ani ABS? Pamatuju na 2 bourané BMW, které jsem míjel, která byla bouchlá a otočená v protisměru. Jedna v křižovatce v obci (kde je 40tka), 2. na 1km rovném úseku. Ty havárky jsem nepochopil jak se mohly vůbec stát, ale přisuzuju je kombinaci: silný motor, zadokolka, řidič jede jako prase a nemá ESP.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.12.2011 06:16, RE: Golf IV
dagošek napsal:
No jiná platforma podvozku jak říkají u koncernu,IV má větší rozvor a určitě i rozchod kol.,jinak zadní náprava je toerit. stejná i přední, podvozek golf IV má i octa.I a seat tohleto.,ale facelift mezi IV a III určitě není,je zcela nové auto,asi jako mezi passat 5a 1/2 a passat 6.,neslyšel jsem že by na golfu IV nějak zlobila elektronika asi proto že jí tam zase tolik není.,
Tak naše bývalá lektorka angličtiny ve firmě toho golfa IV měla a o tom, že tam nezlobí elektronika, by mohla povídat dlouho. Hlavní problém byl, že po nehodě na předek už nikdo (rozuměj 4 různé autorizované servisy a několik nezávislých "odborníků") nedokázalo znovuzprovoznit klimatizaci. Zbytek elektroinstalace si pak žil vlastním životem. A ted je samozřejmě (řečnická) otázka, kolik levných golfů IV nebylo bouráno, že...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.12.2011 06:23, RE: AUTO
dagošek napsal:
Není takhle náhodou skoro rok 2012??to se chlubíte nebo stěžujete??Tuhlevá jsem měl tu čest tenhle zázrak řídit a je to fakt NÁŘEZ!!! a to jsem se kdysi najezdil ve š100 a jiných podobných skvostech taky hodně,ale naštěstí se psal rok cca.1988..,na řidiči jistě záleží,ale ve 120tce mužete být Fittipaldi a moc vám to nepomůže,protože tahle ostuda automobilky škoda byla sračka už v době představení což tuším byl rok 1975-6.HOWG
Nemel nesmysly, běž za roh a dej si facku. Kdo se naučí ve 120, bude umět s čímkoliv. Což se dnešních mladých téměř netýká. Po bezpečnostní stránce je to tragédie, ale v dobrém stavu to auto může být i dnes (já si jednu 105 opečovávám jako budoucího youngtimera) - pak už je to jen o štěstí, zda tě nesejme někdo jiný. Ale vzpomínám na článek Martina Vaculíka, který tu otevřeně před lety napsal, že třeba rapid z posledních let výroby je lepší volbou než stejně starý favorit (právě kvůli jízdních vlastností).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.12.2011 18:09, RE: reakce na článek
Petr S napsal:
Jedna věc je pokud mladý člověk veze někoho z rodiny a snaží se a druhá kdy jede sám a jízdu si užívá. Proč volit silnou zadoku, která při téhle ceně nebude mít ESP a možná ani ABS? Pamatuju na 2 bourané BMW, které jsem míjel, která byla bouchlá a otočená v protisměru. Jedna v křižovatce v obci (kde je 40tka), 2. na 1km rovném úseku. Ty havárky jsem nepochopil jak se mohly vůbec stát, ale přisuzuju je kombinaci: silný motor, zadokolka, řidič jede jako prase a nemá ESP.
Petr-Tipcars: Ochladilo se nám,no...a někteří lidé přizpůsobují svůj jízdní styl aktuálním podmínkám jak vidno poněkud radikálním způsobem...ale važně: např. silný motor je u BMW celkem dobrý mýtus. Ve většině případů se jedná o čtyřválce, těch opravdu silných (řekněme nad 140kW) zas až tolik nejezdí...s tou zadokolkou souhlasím, pak stačí mokrá silnice a blbec za volantem to utrhne a otočí ve druhé zatáčce...snad si jen obtiskli úsměv do airbagu nebo do volantu a nic se nikomu nestalo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.12.2011 18:13, RE: reakce na článek
josef.snapka napsal:
Předem bych chtěl poděkovat za obsáhlý článek s radami panu Váradi, se kterým se plně ztotožňuji. Vzhledem k tomu, že šlo o nezaujatý názor na pořízení prvního vozu pro mladého řidiče od odborníka, bylo uvedeno mnoho důležitých varování i konkrétních tipů na jednotlivé vozy.
Osobně mám zkušenosti většinou s dieslovými zadokolkami od bmw vzhledem k delším cestám a tak šlo o radu, jaký je nyní vhodný vůz v této cenové relaci.
Synovec je spíše s "klidnějšího těsta" a ze společných jízd může usoudi...
Petr-Tipcars: Dobrý den, přiznám se, že bych Vám rád doporučil tu E36, ale za jedno to nelze kvůli finančnímu limitu a za druhé kupovat jako první auto minimálně stokoňovou zadokolku při prvních mrazech...zase je pravda, že přes zimu se dá občas dobře koupit...minimálně tříměsíční stání na mrazu je argument, který se při jednání o ceně prodávajícímu přehlíží dost složitě...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.12.2011 18:33, RE: Honda - dobrá
gablenz napsal:
Z jakého inzerátu? Dyť je ilustrační foto!

Jinak já se divím Varadimu, že odpovídá na takové sračky. Ať to mimino vyfasuje miminovské auto, nějakou zachovalou a garážovanou felicii. A ne radit malému smradovi staré vylítané Baworáky, Alfy Romeo, Hondy. Co se bud dít? Fakan naloží vesnické holky a při cestě z Dloubalíkova do Kunratic sejme v protisměru jedoucí Fabii s matkou a dvěma děckama. Kolik se jenom tady u nás stalo takových případů. 19ti leté hovado v šiltovce se omotalo o strom a zab...
Petr-Tipcars: Když já si myslím, že ten mladej bude stejně ze začátku drtit jak tu Felinu, tak cokoli jinýho, co mu vleze pod ruce (ačkoli podle vyjádření strýce je kliďas). Je pravda, že tu vylítanou Felicii asi nerozjede na tolik, co vylítanýho Civika, což může pomoct. Ale pokud se stane průšvih, tak efekt bude víceméně stejnej. Proto mu radím i něco jinýho než Felinu. Když mu strýček chce dopřát auto za 30, tak prostě Felina není nejlepší volba, jak těch 30 vyhodit z okna...Btw však mu píšu, ať nevozí v autě celou partu, ať to nepůjčuje...Dalo by se uvažovat o posledním roku výroby v kombinaci s 1.6kou, klimou, bagem, ok...ale není to prostě můj šálek kávy...PS: V 18, 19, nebo v 50 ať si každý jezdí čím chce a na co dosáhne, v čem je problém?...a to mi nikdá nikdo zadáčo nic nedal...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.12.2011 21:08, RE: reakce na článek
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Ochladilo se nám,no...a někteří lidé přizpůsobují svůj jízdní styl aktuálním podmínkám jak vidno poněkud radikálním způsobem...ale važně: např. silný motor je u BMW celkem dobrý mýtus. Ve většině případů se jedná o čtyřválce, těch opravdu silných (řekněme nad 140kW) zas až tolik nejezdí...s tou zadokolkou souhlasím, pak stačí mokrá silnice a blbec za volantem to utrhne a otočí ve druhé zatáčce...snad si jen obtiskli úsměv do airbagu nebo do volantu a nic se nikomu nestalo...
V obou případech řidiči postávali vedle auta na "hanbě" a vypadali jinak OK
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 11.12.2011 13:49, nechápu
Docela by mě zajímalo, proč neustále "démonizujete" mladé řidiče. Já sám jezdím od svých 19 let 200 koňovým BMW a nikdy jsem neboural, pokutu jsem dostal za celou dobu jen jednu a ročně najedu 40000km. Pro rýpaly, na auto jsem si vydělal sám. Dnes je mi 25 let a přijde mi, že jezdím stejně, jak v 18, kdy jsem dostal řidičák.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 11.12.2011 17:16, RE: nechápu
Thomassino napsal:
Docela by mě zajímalo, proč neustále "démonizujete" mladé řidiče. Já sám jezdím od svých 19 let 200 koňovým BMW a nikdy jsem neboural, pokutu jsem dostal za celou dobu jen jednu a ročně najedu 40000km. Pro rýpaly, na auto jsem si vydělal sám. Dnes je mi 25 let a přijde mi, že jezdím stejně, jak v 18, kdy jsem dostal řidičák.
Petr-Tipcars: Dobrý den, za sebe mohu říct, že se rozhodně nejedná o "démonizaci". Pokud se občas vyjádřím skepticky, je to dáno určitými předpoklady, které se ovšem nemusí vyplnit. Jinak mladí řidiči jsou vděčné téma, stejně tak jako "kloboučníci", "víkenďáci", "Pražáci", "škodovkáři" atd. Jsou to pro mnohé snadné terče. Je dobře, že jste se mlaďochů zastal. Nicméně někdy je přesně Vámi popsaná kombinace problematická, existují statistiky, existuje nezkušenost, "nevylítanost" atd. Podle mne ale vyšší věk samozřejmě není zárukou lepšího chování na silnici. Osobně znám pár lidí, kteří se nepoučí ani po zrušení třetího vozu a dál si jezdí to svoje. Gratuluji Vám ke dlouhodobému zlepšování oněch statistik. Btw: Je to 191, 193 nebo 231koní?
reagovat
  1 ... 3 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.