0
zpět
 

diskuze k tématu: Je ojeté Volvo XC70 D5 s automatem to pravé?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, ostatní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.03.2010 06:34, rada
Dieselový pětiválec líný jak veš a k tomu haldex, no nechci Vám to hanit. Starší allroad od audi (2,5 TDI) má taky mizerný motor, vlastně ještě horší. Asi bych bral subaru outback...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.03.2010 06:35, rada
Jinak bych si samozřejmě zjistil, jak to má s turbem a se vstřiky, jestli už to na něm někdo udělal, nebo to čeká na Vás...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.03.2010 06:36, rada
Tak jsem docela taky zvědavý na názory, protože toto auto bylo středem mého zájmu ještě nedávno. CO jsem vyčetl na diskuzním foru volvoklubu, tak údajně poruchové Haldexy a vysoká cena servisu v autorizáku. Ale nakonec jsem to už neřešil a šel do Subaru.
S motorem asi potíže nebudou (pokud jde o švédský motor D5 s CR), ale platí jako všude jinde - pozor na nekvalitní palivo!
Já mám známou, co jezdí už 3. Volvem (služebně) a to předposlední (S60T5) má dnes 380.000km a jezdí vesele, pravda s benzínovým motorem. Ale automat bez problému. Pak koupila XC60, takže zřejmě zkušenosti má dobré a zůstává věrná značce.
Já osobně mám zkušenost jen s S60D5 120kW a mohu říct jediné: super pohodlné auto, ale taky dost drahý servis (měl ho můj šéf a jezdí v Praze do Sˇěrbohol a naříká, jak je vše drahé). Jinak poruchy žádné, pouze výměna brzd a výfuku. Dnes asi 200.000km, koroze samosebou nikde a jde o vůz r.v. 2002-3.
Takže Volvo asi ano, pokud je dost peněz na případný servis.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.03.2010 06:39, rada
Tak D5 rozohdně na normální ježdění stačí, o tom žádná. Pokud je ale pám závodník, zvolí jiné auto, než XC70.
A Subaru Outback - plně souhlasím - je to alternativa, která nabídne lepší pohon 4x4, ale vyšší spotřebu 2,5i motoru a prakticky stejně drahá je i v servisu (já sám mám Legacy a mohu potvrdit, že některé díly jsou fakt drahé a navíc SUbaru je zvláštní auto, na které se nedá moc věcí koupit od dalších výrobců, což ale v případě Volva může být podobné. XC70 nabídne o něco lepší sedačky, ale méně vzadu místa.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.03.2010 06:40, rada
nevim jak u volva, u subaru ve 200tkm se dela velky servis, tak predpokladam investici tak 20 kkc, rozvody, naplne, filtry, ... je to se serviskou? jinak my jsme uz prez rok celkem spokojeni majitele outbacku 2,5 z roku 8/2005 a cenovka byla 280 000, takze z meho pohledu dat za 2002 skoro tu samou cenu je pomerne dost, ale nemuzu porovnat vybavu, jedine co i na subaru chybi je adaptivni tempomat, ale toho se asi jen tak nedockam. u subaru kazdy nadava na spotrebu, me strasna neprijde, dlouhodoba je cca 8,6,v zime s rakvi na hory ve 4 lidech 9,5, na dalku v plnym aute v 5 lidech a veci na 14 dni = kufr nalozenej az po strechu 8,2. zpracovani interieru mi neprijde tak tragicke, jak se vsude pise, kolega z prace me svezl v40 nebo v70, to presne nevim a neprislo mi ze by to bylo neco extra, ale priznavam, ze obcasne povrzavajici plasty v outbacku sou slyset, hlavne pokud ste nachylni na extremni citotu a porad strikate palubovku ruznymy lesticimi sprey, to pak vrze a vrze a vrze
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.03.2010 06:42, rada
A do třetice - než Allroad s 2,5TDI, tak radší tu XC70 či cokoliv jiného, protože 2,5TDI jsou po stránce servisních nákladů vraždou. A motory před 2003 hojně trpí na přidírání vaček, a pokud jsou tam měchy (jakože v A6Allroad jsou), tak i na toto pozor-jde o dost vekou pálkiu, i když v USA se dělají vč. kompresoru a cena vyjde bez dopravy asi na 14.000CZK. Za mě tedy A6 v této variantě radši ne. Člověk nikdy neví a dát hned po koupi 100.000 za turbo, rozvody, čerpadlo a měchy to tedy je nářez. A to se klidně může stát...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.03.2010 06:46, rada
Spotřeba u SUbaru je jak kde a hlavně jak kdo. Pokud někdo s Outbackem chce docilovat stly jízdy jako s Imprezou STI,. tak spotřeba bude klidně 15 a více. Já jezdím normálně, protože mi nikdo benzín neplatí (mám motor 2,0R 121kW) a mám průměr za rok 8,1 léto/zima v hornaté krajině a naprostý většinový podíl cest 20km, Takže není to tak hrozné jak se píše, ale pokud chce člověk trochu popustit uzdu, pak je to úměrně více, i kdfyž přes 10 to asi nepůjde, pokud chci aspoň trochu respektovat zákon. A interier mi přijde jako hezčí než u Volva, protože mi tam vadí ta obrovská šedá deska s panelem topení a audia. Kdyby byla spoň v hliníkovém dekoru... Ale je to věcí každého, co se mu líbí a pak - dá se zvyknout asi na všechno.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.03.2010 07:06, rada
Volvo celkově bez ohledu na model se v tabulkách ojetých vozů cenově drží na vyšších příčkách. Je to dáno kvalitou a celkem spolehlivostí modelů (tím netvrdím, že i volvo nemá drobné neduhy jako ostatní značky a je bezchybné). Měl a mám možnost se zmiňovaným model čas od času jezdit. Co se týká Vámi nastíného vozu, vzhledem k nájezdu km bych si zkontroloval, zda byl ve 160 tkm dělán velký servis (rozvody...) - vůz bez historie bych určitě nekupoval. U Volva je velmi důležité dodržovat interval servisu. Dále bych se zaměřil na automatickou převodovku jestli neškube a řadí přesně (120kW má ještě 5 st.- občas tyto převodovky odcházely při větším zatížení vozu např. taháním karavanů, koní, lodí... jinak jsou bez problémů) a jak již zde někdo zmiňoval zkontroloval bych haldex, ale ten odcházel spíše na XC90. Co se týká servisu tak zase až tak drahý není - v Ústí např. na takto starý vůz hodinová sazba 600,- Kč bez DPH, ale je to na zváženou jak často do servisu budete jezdit, protože XC70 není kasička na peníze, ale i s tímto nájezdem km spolehlivý vůz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.03.2010 12:39, rada
No tak nazvat D5ku lenivou mrchnou jak veš... v zemi, kde je modlou 1,9 TD PD (hluční smradlavá hujda) to mě přijde opravdu zábavné. XC70 bych ale také nekoupil. Zaprvé: pokud Vám jde o 4X4 - tak to jste opravdu jinde. TOTO je pouze a jen HALDEX, který se navíc sype. Pokud 4x4-jedině Subaru. O tom prostě není sporu. Navíc, někdo zde uvádí TURBO- o to bych se tak nebál, neboť je chlazené (což je vyjímka mezi osobáky). Horší, ve dvěstě tisících může být dbouhmota. Ta se může -ale také nemusí projevit. Většinou, co mám odpozorováno, tak u D5 je to něci mezi 220-350tkm. Opravu lze pořídít kolem 25-30 ve volvu, nebo koupit třeba v GB a výměnu vzládne každý zdatnější mechanik, pak to komplet přijde na 10-12. Volvo jako takové je opravdu auto mimořádné, zvláště pak s D5, která je skutečně dostačující, spíše nadprůměrně dobrá a přitom velmi, velmi úsporná. Se solidním zacházením a kvalitním palivem není problém bezinvestiční nájezd třeba 350tkm. Potom se něco mále opravý, a jezdí se do miliónů dále a dále vesele... Velice doporučuji prolistovat forum volvoklubu.cz, kde zjistíte, že tamní majitelé jsou jedna velká, ochotná, spokojená rodina. Žádné velké problémy se tam prostě neřeší (třeb logan-club: auto je rezavé po půl roku... KIAclub-nikdo me neuznává vrzající palubku od nova... atd., prostě VOLVO for Life!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.03.2010 18:41, rada
Audi má ze zkušeností neuvěřitelně špatný motor, náchylný na spoustu problémů, počínaje pravidelně zničenými vačkami, vadnými naftovými čerpadly a aby toho na auto nebylo málo, na každém budou problémy s podvozkem, vzduchovými měchy, kompresorem, čidly... Nebrat a vyhnout se!
Subaru Outback je výborné auto, spolehlivé a "ještě ze staré poctivé školy".
Jezdím benzínovým sedanem Audi A8 4,2 Quattro, ale pokud budu do budoucna potřebovat kombi, rozhodně koupím spolehlivý držák Outback.
Není moc kvalitních čtyřkolek, které dlouhodobě vydrží.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.03.2010 22:27, rada
Volva patří má oblíbená auta, takže mám průběžné zkušenosti. Momentálně mám S60 2,5 T AWD a mohu říct opět -prostě super. Jak již zde někteří napsali, při dodržování servisu jezdíte bez problémů. Servis vůbec není drahý, různí menší specialisté si účtují cca 400,- Kč/h a běžné díly se dají koupit i jinde než u dealera Volvo. U AWD bych ale nechal vyměnit mezikus mezi převodovkou a úhlovým převodem (nákl.cca 10tis vč.práce) pokud ho už někdo nevyměnil. Je to tak trochu "achylova pata" AWD-éček. Pokud se to ale udělá dobře vydrží to statisíce km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.03.2010 07:29, rada
Minulý rok jsem řešil podobné dilema Outback x Volvo. Volvo ANO, D5 ANO, AWD NE. Jediná skutečná a trvanlivá čtyřkolka je sice SUBARU, ale po krátkém svezení s Outbackem MY2005 2.5i jsem byl nemile překvapen dost bídnou dynamikou - jede to jak 1.8 od Opla. Navíc předchoží generace Legacy/Outback zrovna nehýří prostorem vzadu. Raději jsem se smířil s předohrabem který se díky asistenci TCS dokáže dostat taky daleko. Se Subaru máš nevýhodu že se dostaneš až tam kde Tě jiní nevytáhnou Ale o tom, že Subaru dělá slušná auta netřeba diskutovat. Alternativa by byla A6 quattro s V6 + LPG. Prostor, slušná spolehlivost archaických V6 od Audi, stojí v bazarech opuštěné v koutě a tak se dá usmlouvat slušná cena. Navíc je tady šance že auto bude mít najeto výrazně méně než je obvyklé u Volva ale i u Subaru (tato auta si obvyklé kupují To co hodně jezdí, Audi je spíš na reprezentaci nebo nástavec na penis)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.03.2010 14:42, rada
Já bych šel taky do Subaru, protože nemám rád problémy a jsme fajn " rodina " co se vždy pozdraví a pomůže si....ikdyž e mi V / XC 70 hodně líbí, hlavně zvenku....
Mám Outback 2,5 MT a jezdím s ním normálně, spotřeba 9l, problémy žádný. Normlání servis, normální lidská péče o auto.... svoje starý subo jsme prodával s hodně přes dvěstětisíc, ale s jasnou servisní historií bez bludů a výmyslů a kupce si našlo hned....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.03.2010 16:24, rada
Kdo nazval D5 "lenivou mrchou" asi neví, co je D5 vůbec zač. Možná bych souhlasil u 96kW verze, která je pro těžkou V70 poměrně slabá. To se ale netýká verzí 120kW a 136kW, které mají dost sil. Motory se liší pouze řidící jednotkou, jinak jsou identické. Pětiválcová D5 dle mého názoru patřila a stále patří k nejlepším dieselům, co kdy byly vyrobeny. Jedinným slabým místem při velikém nájezdu (obecně mezi 200-300tisíci) je pak už jen dvouhmotorvý setrvačník - ale nebudeme si lhát, to u všech moderních dieselů - a pak vstřikovače Common Railu - opět, u všech takových dieselů. Turbo bych nějak zvlášť neřešill, to spíše trpí na zacházení majitele (dlouhé výměny oleje, nedochlazování po jízdě), což je opět také věcí ostatních turbodieselů. Takže vlastně tento motor nemá jiné mouchy, než jiné a zbytek jsou už jen kladné vlastnosti... Tichý, kultivovaný - ano, s tímto motorem lze poznat, co se vůbec pod těmito slovy skrývá. Silný, trvanlivý, prostě tahoun jak se patří.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.03.2010 19:02, rada
pokud vám zrychlení 0-100 za téměř 11 sekund dostačuje, pak se vám za tu lenivou mrchu omlouvám... ale kdyby mně začaly předjíždět fabie, asi bych to nesnesl...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.03.2010 22:01, rada
Hele Reno, já teda volvo nemusím, už vůbec néé nějaký dehtový kamna! ALE!!! Si asi nikdy v D5 nejel!!! Nevím, jestli dělá z 0 na 100 za 11s, ale to pro mě není vůbec podstatný. Vždy, když s tím jedu, mám pocit že táhne jako raketa!!! A to jezím daleko častěji čtyřlitrem. Nevím no, zvuk v otáčkách nad volnoběh je supr, v zátahu skoro sport, všechno dovrčí úžasná sptřeba. Já ti nevím, fakt bych to neviděl jako mrtvolu. Podle mě jede jako jako prase!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 24.03.2010 06:28, rada
to je asi tím, že ty moje dehtové kamna se na tu stovku doplouží za 6,5 sekundy...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 24.03.2010 10:20, rada
Reno: pokud porovnávás D5 s ( typuji ) 535D, tak k tomu nemám slov...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 24.03.2010 10:22, rada
nene, mám A6 3.0 TDI, je to s čipem, a než mi začneš nadávat - tak já ho tam nedal...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 24.03.2010 11:00, rada
Proč máte problém s předjížděním Fábií. Mně třeba na dálnici Fábie HTP předjíždí docela běžně. Já totiž cestuji 130-140 km/h rychlostí a když někdo jede rychleji, tak mě předjede a je mi lhostejné, čím tu vyšší rychlost vyvine.
Jinak souhlasím, že porovnávat 2.4 turbo naftu v mastodontu s 3.0 tubo naftou ve střední třídě (možná vyšší, nevím, kam A6 přesně patří), která má ještě zvýšený plnicí tlak je mimo mísu.
11 sekund je běžné zrychlení ani velké ani malé.
reagovat
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.