Čtvrtek 25.03.2010 19:04,
rada
Pánové, toto video je starší než naše planeta. Kdo chce psat být, hůl si vždy najde. Kouknětě jinam, např.:
http://www.youtube.com/watch?v=1SmOR-yWp6Y
a mnoho podobných. V tom videu je oku znalce odhaleno mnohé, nikoliv však nějaká fakta o deformačních zónách něktérého z těchto žebráků. Navíc, je zde mnohagenerační posun. Pokud je zde někdo konstrukce aut znalý, ví že modus má spojené podélné nosníky tzv. "přední traverzou", zatímco tento stařec ani omylem. Výsledek testu by byl naprosto jinde, kdyby byl náraz čelní. Vím-při srážce si neikdo nevybere, bohužel. Další velkou pravdou je to, že kdyby to byla srážka třeba s 850, kde je motor napříč, který by pohltil mnohem větší sousto, zase by byl výsledek jinde. Ale na faktu to nic nemění, že prostě dnešní auta jsou opravdu bezpečnejší.
No, a Tome, já nejsem fanda Volva, nejsem vlastně fanda žádné značky. Auta střídám jak se mi zrovna chce. Jen se snažím, opravdu objektivně nahlížet na některé skutečnosti. Je to jen dílem mé profese, že se často setkávám s mnoha auty, a docela často právě z volvem, kde jsem byl několikrát velice překvapen kvalitou "plechařiny", motory - valná většina je téměř nesmrtelná. A to já cením. Doufám, že jednou mi dá svět za pravdu, že dnes tak moderní downsizing je rychlá cesta do pekel. Objemy jak na motokáry, samý turbíčka, pokud možno dvě, a maličkatý, a k tomu kompresůrek... to je hnus. "vono" to nějak jede, ale zvuk je nevalný, spotřeba děsivá a výdrž je samozřejmě jinde. Cožpak takové mondeo najede bez problémů 300-500-700... tisíc? S tím jsem se ještě nesetkal. Ale vím, jak krásně umí papkat olej už třeba při 120-150, samozřejmě nejen mondea. Vím, jak se dokáže nasát do motoru klapka, také už jsem viděl -nebo vlastně neviděl- ztracenou kliku. Nikdy se nenašla! Auto bylo poměrně nové, a posudkový závěr byl zhruba takový: "...v daný okamžik agregát zřejmě pracoval na pokraji svých možností, delší dobu než obvyklou..." "...záruku v tomto případě není možné uplatnit, protože byl nepatrně překročen limit výměny oleje..." Je to hnus, s kterým se v CZ nedá -bohužel- pracovat. Nepamatuji se, co to bylo za auto, a vařím z vody, ale prostě dnešní auta jsou sice bezpečnější (a o to jde), ale jsou technicky jakoby méně odolná. Slovy hospodského štnagasta: "je to tam samá ta élektronka, samej vypínač na cosi, ábées, éespé, ejsídýsí a já nevím co ještě, ale olej si sám kurňa nevyměníš..." Neříká-takový škodovka byla hotová po 80-150tkm, žigul (BA3) vydržel zhruba dvojnásobek, ale pánové-jsou zde dodnes (mezi jistou sortou obyvatel) třeba mercedesy, které mají milion a nic se neděje! To je fakt. Volvo není špatné auto, D5 je poměrně dramaticky dobrý motor. Není to sporťák, ale to samozřejmě nidko od nafty přece nechce? XC70 není špatné auto, ale ten haldex! To je prostě drek. No, dá se opravit, ale je to zbytečně nákladné a není důvod pro pořízení "rádoby čtyřkolky". Prostě pokud 4x4 osobák, vidím Subaru. Jiná volba není.
reagovat