janseb napsal:
Proboha, proč chcete kupovat 8 let staré Volvo? Chcete dělat hogofogo?
... ta naivita mne tak rozčílila, že, dřív, než jsem to dopsal jsem klikl "odeslat" místo "návrat na článek", kde jsem si chtěl ověřit, zda mne nešálí zrak.
Za 250 tisíc s 200 najetými tisíci? Máte dost peněz na vyhazování za opravy? V mém V70 jsem mezi 125 a 135 tisíci za opravy motoru (2,4D 96 kW) dal asi 150 tisíc a pak jsem ho rychle prodal.
I to audi Allroad se nabízí levněji - nevím, kde lidé prodávající XC70 berou sebevědomí k nasazaní tak vysokých cen, jaké jsou na netu.
Pokud máte peníze na drahý servis, tak vás to hogofogo vyjde možná i o 100 tisíc levněji s pětkovám Bavorákem nebo Ečkovým Mercedesem a to i s menšími nájezdy (i když těm se v našich bazarech moc věřit nedá). Pravda, nebudou to čtyřkolky, ale na silnici se v nich budete cítit líp a sousedi vám budou víc závidět.
Na Volvo navíc není moc neznačkových servisů a ty značkové jsou zazraceně drahé (stejně, jako Mercedes a BMW).
Jezdíte opravdu hodně po městě? Pokud ano, radši si pořiďte něco menšího, pokud ne, jděte pryč od automatu - ten ve Volvu je strašně pomalý a ani vcelku slušný motor D5 120 kW (2002) to nezachrání. Novější D5 136 kW by samozřejmě byl lepší. Navíc automat ve Volvu má některé ne úplně běžné "fíčury" - k zařazení Drive z neutrálu musí auto stát se sešlápnutou brzdou - obzvlášť praktické při popojíždění v koloně, když se ti před vámi najednou rozjedou, místo vámi očekávaného zastavení.
Jezdíte často v zimě na české hory? Pokud ne, jděte od 4x4. S automatem a 4x4 počítejte s o 2 litry větší spotřebou, nižší maximálkou a horší akcelerací. A pokud 4x4 (tedy lépe řečeno Haldex) opravdu chcete, kupte si za 150-200 tisíc Passata s Haldexem nebo Subaru s opravdovým 4x4 (to by ale nebylo v Naftě). ... a taky s menšími nájezdy.
A pokud se chcete svézt v opravdu dobrém autě za malé peníze - podobně staré Mondeo pořídíte okolo 100 tisíc.
A navíc - všechna ta auta nahoře uvedená se silnice drží podstaně líp, než Volvo a u VW a hlavně Fordu seženete díly z druhovýroby za hubičku a neznačkový servis v každé druhé vesnici (u VW v každé třetí).
Měl jsem dvě Volva V70, nebyla špatná, ale nestála za ty peníze a když se v nich něco vysypalo, pak to byl dost hluboký zářez do rozpočtu ...
A pokud máte doma další, méně zkušené řidiče, ocení u BMW nebo Forda (a asi i u Subaru - řídil jsem jen Imprezu STi) naprosto přesné řízení - ta auta bez odmlouvání a okamžitě jedou tam, kam otočíte volantem. U Volva točíte, točíte a po chvíli se zhoupne a možná i začne zatáčet ... 200 v zatáčce na německé dálnici je opravdu pro silné nervy - a ty Bavoráky tam jedou o 50 víc s prstem v nose ...