Martin napsal:
Stejne mi cela debata prijde stupidni. Puvodni otazka znela 4 valcove benzinove motory v BMW, odpoved byla spise jen na 4ti valce, takze tazajici se temer nic nedozvedel, a i kdyz se ptal na benzinvy motor strhla se bitva TDI vs TDS, kazdy motor ma neco sveho, je pravda ze se tezko srovnavaji, maji uplne jinou konstrukci, jine parametry, chovani atd, clovek co cche nizkou spotrebu a tak nizko v otackach jde do TDI, kdo ma rad vysoke otacky a skvely zvuk a nechce mit spotrebu 12 litru u benzinu t...
Přesně tak, konečně má někdo rozumnej názor. TDS vyhrává skvělou kulturou chodu, lepší diesel snad do sneška, co se týče kultury nikdo neudělal, také tento motor táhne ve vysokých otáčkách, jak benzin, avšak v nízkých noc netáhne(vlastní zkušenost s 525 TDS E34 a E39), Bohužel tahle charakteristika a k tomu nepřímé vstřikování má za příčinu opravdu časté praskání hlav.Je nutné se k tomuhle motoru chovat šetrně a pak bych mohl vydržet, hlavně ho nevztáčet za studena po dojezdu ho nechat dochladi(ne jen kvůli turbu, ale i kvůli hlavě), a pokud možno s ním nejezdit na krátké vzdálenosti, není to auto na nákupy, ale na dlouhé cesty a to doslova. TDI tenhle problém vůbec nemá a může se s ním jezdit na plný plyn klidně i hodiny a nic se netane.Důvod je právě v tom vstřikování do spalovacího prostoru.Je fakt, že v nízkých otáčkách skvěle táhne, ale od 3500 už jen vrčí a vytáčí se, ale zátah žádný.Kultura chodu je také strašná.Zkrátka oba motory mají pro a proti, tak jako značky BMW a třeba Audi, nebo VW.