Pátek 28.09.2007 13:25,
BMW 2litr diesel
je znám z německého fóra jako citlivka. Obecně lze o BMW říci, že je zpravidla lehce přemotorizovaný takže působí živěji, než konkurence. Čerpadlo u klasického turbo musí u slušného výrobku držet 500- 800 tkm. Pokud se zadřelo, nebyla nafta nebo filtr paliva v pořádku. Háklivé jsou i hlavy, příliš náhlým ohřevem se zkroutí, vypálí se těsnění a oprava je také velmi drahá.
Úsporný je pouze CDI, u toho lze uváděné hodnoty spotřeby po delším cviku dosáhnout. K údaji na palubním počítači si přidejte 0,1 až 0,2 l /100 a úsek 30 km na nějaké měření nestačí. Já jezdím celkem normálně úsek Mnichov - Strakonice, vzdálenost 279 km, za 5,8 l /100, ovšem mám masařku 270 CDI. Se stejně velkým a těžkým vozem, 290TD ale s turbodieslem se to pod 8 litrů zvládnout nedalo.
Mám najeto 187 tkm, vyměňoval jsem gumové silentbloky na předním stabilisátoru, jinak jen destičky a žárovky.
reagovat