anonym napsal:
Pro Šakala: hoď sem pls recenzi na toho avensise. Hrozně by mě totiž zajímal ten naftový motor.
No, bylo by hodně blbý, abych sem psal recenzi na Avensise, když ho mám zatím docela krátce, ale nějaké info sem dát můžu. Tak jak to zatím vidím: Motor je po nastartování celkem hlučný, ale to se po chvilce změní, je to diesel a tak samozřejmě po zahřáti ztichne. Je to proti TDi trochu jinak zpřevodované, auto "může" točit až do 5200rpm a to se v dobrém projevuje zejména při vyšších rychlostech, kdy je auto podstataně tišší, než TDI, které už točí ke svému maximu. Jinak k té hlučnosti- moje osobní zkušenost s tímto motorem je taková, že jde o poměrně tichý diesel, ale taky jsem tady četl recenzi, jak je hlučný, ale to je spousta rozporů, co jsem tady už zažil
) Motor začíná tahat od 200rpm a pak má docela pěkný zátah, nebudu to srovnávat s TDI, protože to maká v jiném pásmu, ale dynamika je hodně slušná, ovšem není to závoďák. Prozatím mám pravdivou* spotřebu od 5,6 do 6,2 a to je 20% město a zbytek klikaté okresky. Spotřebu říkám dle pal. PC, ale taky vlastního měření, na rozdíl od koncernových PC to ukazuje většinou s přesností na 0,1dcl. Hodně jsem slyšel kritiku na na Toyoťácké PC, ale myslím, že spíš je problém s tím, že to lidi pořád nulují. Já to vynuluju, jen při tankování (pokaždé beru plnou) a ukazuje mi to hodně přesně. Olej to nebere a nekouří to. Přes zimu jsem to ještě neměl, ale doufám, že to pokaždé nastartuju
)) Bacha se musí dávat na trubo- nechat vychladit, ale to platí u každého turbodiesela. Jinak zatím jsem dost spokojen, kámoš má P406 HDI 80kw a taky se mi s tím jelo hezky, ale ta spolehlivost je prý horší, ovšem je to jenom pověst
*Psal jsem pravdivou, protože právě u koncernových PC je ta spotřeba většinou o 0,8 až 1littr vyšší, než je skutečnost, proto se tam objevují spotřeby 4,5 a posdobné nesmysly. (osobní zkušenost O1 TDI)