0
zpět
 

diskuze k tématu: Existuje celoročně použitelné a přitom zábavné auto?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla, italská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 08:00, a co Honda?
Co se týče Japonska, tak by nebylo špatné pouvažovat nad vozy Honda. Na výběr z hlediska zábavy a využitelnosti po celý rok by byla 100% Honda civic VTi (sice starší a jen 4 válec, ale zato prudce zábavná a rychlá a levná) a nebo případně Honda Accord Type-R (nekompromisní závodní stroj za úžasné peníze)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 08:32, cena
absence ceny v původním dotazu je docela podpásovka, čekal jsem aspoň dvojnásobek . ale rozhodně bych se neomezil v odpovědi jen na Alfy (a ještě mlhavě) a e46. samozřejmě, e46 330Ci je skutečně nejlepší volba. ale! neznáme další proměnné-kde tazatel bydlí, jaká je u nich zima, kolik najezdí, jaký má příjem a hlavně-330Ci v daném limitu bude na hraně. přihodil bych ještě pár kousků: Volvo V70 2.5T, Peugeout 406 kupé 3.0, Stillo Abarth, klidně i e36 M, zrovna teď je tady na prodej jedno kabro. a hardtop se pořídit dá do 15ti k.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 09:11, RE: a co Honda?
fera2 napsal:
Co se týče Japonska, tak by nebylo špatné pouvažovat nad vozy Honda. Na výběr z hlediska zábavy a využitelnosti po celý rok by byla 100% Honda civic VTi (sice starší a jen 4 válec, ale zato prudce zábavná a rychlá a levná) a nebo případně Honda Accord Type-R (nekompromisní závodní stroj za úžasné peníze)
Petr-Tipcars: Za Tajpáry jsem se také přimlouval...spíše teda za Civica. Dostat 200koní z atmo dvoulitru někde kolem 8.000 otáček je prostě fantazie, podvozek u 7G taky. Cenovka je ale o něco výš, než představa tazatele. Za 150.000 se toho v dobrém stavu upřímně moc sehnat nedá, zvláště ta E46 se šestiválcem bude celkem oříšek. Pokud už bych do ní šel, tak bych cíleně šel po 328i v manuálu, to je motor, který by krom třílitru stál za hřích a který mizí už i z bazarů (osazoval se myslím jen do r. 2000-což nahrává i nižší ceně auta jako celku), pokud tazatel nemá dalších x desítek tisíc na okamžitý revitalizační servis...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 09:12, RE: cena
tomaskrtek napsal:
absence ceny v původním dotazu je docela podpásovka, čekal jsem aspoň dvojnásobek . ale rozhodně bych se neomezil v odpovědi jen na Alfy (a ještě mlhavě) a e46. samozřejmě, e46 330Ci je skutečně nejlepší volba. ale! neznáme další proměnné-kde tazatel bydlí, jaká je u nich zima, kolik najezdí, jaký má příjem a hlavně-330Ci v daném limitu bude na hraně. přihodil bych ještě pár kousků: Volvo V70 2.5T, Peugeout 406 kupé 3.0, Stillo Abarth, klidně i e36 M, zrovna teď je tady na prodej jedno kabro....
Petr-Tipcars: O to zábavnější byla díky absenci ceny diskuze. Prakticky už chyběla jen vzducholoď a ponorka...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 09:35, RE: cena
anonym napsal:
Petr-Tipcars: O to zábavnější byla díky absenci ceny diskuze. Prakticky už chyběla jen vzducholoď a ponorka...
Petr-Tipcars: Na druhou stranu v článku mi chybí více konkrétních informací, třeba aspoň k té Alfě, když za znalce E46 se považuje dnes už kde kdo. Ono i E46 s benzínovým šestiválcem je strašně široký pojem, ty motory jsou odlišné, některé jsou ještě bez Valvetronicu, některé už ho mají, každý z nich má jiný charakter...To samé u Alfy, jaký vlastně vzít motor? U auta pro zábavu podstatná informace...O servisní náročnosti prakticky veškerá žádná, přitom když někdo chce dát za fun auto "jen" 150.000, i to může hrát roli. Např. znovu u té Alfy dost zásadní...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 10:30, Mondeo ST
Forda focus jste sice nabidl, ale velmi rychle od nej utekl. Myslim ze takove oranzove ST s 2.5T od Volva by nebylo vubec spatne. Stejne tak Monndeo ST jak kratke tak kombi by splnilo mozna pozavadky tazatele a provoz se da udrzet v hodne rozumnych hodnotach. Skoda,ze uz honda nema takova auta jako Civic nebo CRX s 1.6 VVTI se 160 konci a vahou podobnou skode 120 :) Sehnat dnes Type R je velmi drahe. Drive tech Vtecu bylo hodne. Ale dnesni Civic 1.8 ma sice dobry vykon, ale uz to proste neni ono. Pred 3 lety jsem mel Accorda 2.2 Vtec 150 koni, to bylo pani svezeni :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 10:53, Výběr
Pokud přihlédneme k tomu, že strop je 150 tisíc bez rezervy na opravy a předpokládáme průměrný měsíční příjem kolem 16 tisíc (spíše méně, což je v Česku obvyklý příjem a to se ani zdaleka neblíží průměru) + mandatorní výdaje majitele na jiné věci než auto (nájem, elektřina atd.). Pak přichází v úvahu jen několik aut, buď velmi zachovalé BMW, které nebude hned po koupi vyžadovat nákladnou údržbu, ale případné opravy se rozprostřou do horizontu tak 5 let (ale to je u nás sci-fi). Pak Alfa od fandy, kde máte jistotu, že nejezdila na olej z friťáku, právě ten olej je pro motory Twin-Spark alfou a omegou spolehlivosti. Co nám tedy z těch běžných aut zbude, tak aby to bylo snesitelné, Ford Focus nebo nějaký starší benzínový japonec, případně něco z produkce MG nebo Rover (což jsou vlastně Hondy). Zde bych doporučil věnovat tomu čas a poohlédnout se po vozech z let 90., které se dají najít i v bazarech v poměrně slušném stavu a taková Toyota ZR1 nebo Mazda RX 7 nemusí být také špatnou volbou, případně MG ZR s výkonem 156kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 10:59, RE: cena
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Na druhou stranu v článku mi chybí více konkrétních informací, třeba aspoň k té Alfě, když za znalce E46 se považuje dnes už kde kdo. Ono i E46 s benzínovým šestiválcem je strašně široký pojem, ty motory jsou odlišné, některé jsou ještě bez Valvetronicu, některé už ho mají, každý z nich má jiný charakter...To samé u Alfy, jaký vlastně vzít motor? U auta pro zábavu podstatná informace...O servisní náročnosti prakticky veškerá žádná, přitom když někdo chce dát za fun auto "jen" 150.0...
Domnívám se že autor u alfy 156 myslel tyto motory- 2,5 V6- jediný splňuje podmínku 170koní- má 140kw= cca190k a patří mezi spolehlivější a odolnější benzínové agregáty od alfy, dále pokud by tazatel slevil z minima o 4 koně a místo 170 by mu stačilo 166 pak by se dalo přemýšlet ještě o 2,0JTS. Nebo nejlépe rovnou alfu 156GTA s motorem 3,2 V6 s výkonem 250koní- těch bohužel moc není a není moc z čeho vybírat, ale to je můj soukromý tip jako skutečně dobrá alfa pro zábavu už od výroby stavěná na sportovní svezení.... o motorech Twin spark nemá cenu uvažovat protože 1,6 má výkon 120k, 1,8 má 140k a 2,0 má 150k takže mimo požadavky tazatele a navíc sehnat ojetinu s těmito motory v dobrém stavu už chce trošku víc znalostí a hodně času při obcházení bazarů. Na slušnou 159 zase nebude stačit rozpočet- do 150 000 jich moc není a většinou jsou bourané nebo mají nějaký jiný problém a navíc je jich drtivá většina s dieslovými agregáty... ale když se vysype více peněz tak se tady nabízí 2,2JTS mající 136Kw= 185k a nebo 3,2 V6 191Kw= 260k ve verzi Q4 tedy s pohonem 4x4
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 11:17, RE: Výběr
Rover623 napsal:
Pokud přihlédneme k tomu, že strop je 150 tisíc bez rezervy na opravy a předpokládáme průměrný měsíční příjem kolem 16 tisíc (spíše méně, což je v Česku obvyklý příjem a to se ani zdaleka neblíží průměru) + mandatorní výdaje majitele na jiné věci než auto (nájem, elektřina atd.). Pak přichází v úvahu jen několik aut, buď velmi zachovalé BMW, které nebude hned po koupi vyžadovat nákladnou údržbu, ale případné opravy se rozprostřou do horizontu tak 5 let (ale to je u nás sci-fi). Pak Alfa od fandy...
Alfa nemá jenom motory twin spark- navíc řešit je je bezpředmětné, protože nedosahují výkonu jaký požaduje tazatel ... a 2,5 V6 na tom s tou spolehlivostí a háklivostí na péči není tak špatně... ale je fakt že ta alfa 156 ve verzi před faceliftem vejde do rozpočtu několikrát, takže do rozpočtu se tazatel vejde se všemi možnými opravami (mimo autorizovaný servis) bez problému... Ke zbytku vašeho výčtu mazda RX7 je pokud vím s motorem wankel- do vlastnictví něčeho takového bych se já osobně moc nepouštěla- vzhledem ke konstrukci má sice tento typ motoru vzhledem k obsahu obrovský výkon- ovšem stále nedosahuje požadavku tazatele, což ale samozřejmě má vliv na trvanlivost a navíc tento typ motorů používá pouze mazda v motorech RX7 a RX8- takže se s tím logicky málokterý mechanik setkal a ví si s tím rady a v neposlední řadě není moc z čeho vybírat, RX7 v čr je prakticky pár kusů na prodej a často již na veteránských číslech... RX8 se jen tak tak vejde do rozpočtu a tazatel by neměl rezervu na opravy.... Já osobně bych ani jednu z mazd RX nedoporučovala nefanouškovi navíc jako celoroční zábavné auto..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 11:49, Alfa nebo BMW?
Kdepak! Já bych šel do Subaru a pokud zábavu, tak nějakou oturbenou Imprezu a pokud V6-ku tak Outbacka. Nejen BMW dělá kvalitní a spolehlivá auta. Navíc Subaru je OPRAVDU celoročně použitelné auto bez kompromisů. A to ještě budu mít pravděpodobně mladší exemplář oproti BMW. A troufám si tvrdit, že té zábavy bude ještě více a CELOROČNĚ v kterékoliv nadmořské výšce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 12:08, RE: Výběr
petaoldova napsal:
Alfa nemá jenom motory twin spark- navíc řešit je je bezpředmětné, protože nedosahují výkonu jaký požaduje tazatel ... a 2,5 V6 na tom s tou spolehlivostí a háklivostí na péči není tak špatně... ale je fakt že ta alfa 156 ve verzi před faceliftem vejde do rozpočtu několikrát, takže do rozpočtu se tazatel vejde se všemi možnými opravami (mimo autorizovaný servis) bez problému... Ke zbytku vašeho výčtu mazda RX7 je pokud vím s motorem wankel- do vlastnictví něčeho takového bych se já osobně moc ne...
Mazda používá Wankel v modelech RX a MX. Ty motory jsou spolehlivé dost, ale musí se kontrolovat olej (tak každých 14 dní), kromě možnosti narazit na přidřený kousek, právě z důvodu neschopnosti majitele jednou za 14 dní tu měrku z motoru vytáhnout, tam není čeho se bát. Ten servis je horší, buď musíte najít někoho kdo tomu rozumí, to bude pár lidí po celé ČR nebo si najít spolehlivý a pečlivý servis pokud se jedná o auta která neznají. Moje zkušenosti jsou spíš takové, že mechanici si dávají více pozor u aut která neznají než u něčeho jako je Fabia, kde to opravují tak nějak ze setrvačnosti. Taky jsem dělal mechanika a vím, že pokud něco velmi dobře znám (hlavně motory koncernu VW), často nevěnuji opravě dostatečnou pozornost. Ale to jde vždy o tom kdo to dělá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 13:22, RE: Výběr
Rover623 napsal:
Mazda používá Wankel v modelech RX a MX. Ty motory jsou spolehlivé dost, ale musí se kontrolovat olej (tak každých 14 dní), kromě možnosti narazit na přidřený kousek, právě z důvodu neschopnosti majitele jednou za 14 dní tu měrku z motoru vytáhnout, tam není čeho se bát. Ten servis je horší, buď musíte najít někoho kdo tomu rozumí, to bude pár lidí po celé ČR nebo si najít spolehlivý a pečlivý servis pokud se jedná o auta která neznají. Moje zkušenosti jsou spíš takové, že mechanici si dávají ví...
Tak jsem si zase rozšířila obzory, že se wankel dával i do MX jsem nevěděla. No obávám se že právě to že se musí trošku častěji kontrolovat olej může být kamenem úrazu- i když možná majitelé mazd s wankelem jsou pečlivější než majitelé alf s twin sparkem, ale třeba najít nepřidřenou alfu s twin sparkem je jenom nepatrně snažší než hledat jehlu v kupce sena (a to vím o pár lidech kterí maji twin spark a najeto i dost přez 200 000km a pořád super, takže při správné péči jsou taky spolehlivé dost) ... s tím že si mechanik bude spíš dávat pozor u něčeho co moc nezná souhlasím, nejspíš to tak u většiny bude, ale domnívám se že mu bude trvat podstatně déle, než najde závadu, pokud se objeví něco závažnějšího... Každopádně můj názor je, že RX7 je tak trošku specialitka, která by měla obývat garáž nějakého skutečného automobilobého fanouška (a třeba co by veterán objíždět srazy) spíš než aby sloužila jako celoroční auto pro zábavu, to by jí přecijenom byla trošku škoda, ne?
P.S Nedovolila bych si říct nic o spolehlivosti/nespolehlivosti auta co neznám, jenom sem vyjádřila doměnku že logicky by se vysoký výkon na malý obsah mohl (ale nemusel- neznám takže nevím) podepsat na životnosti motoru...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 13:57, RE: Výběr
petaoldova napsal:
Tak jsem si zase rozšířila obzory, že se wankel dával i do MX jsem nevěděla. No obávám se že právě to že se musí trošku častěji kontrolovat olej může být kamenem úrazu- i když možná majitelé mazd s wankelem jsou pečlivější než majitelé alf s twin sparkem, ale třeba najít nepřidřenou alfu s twin sparkem je jenom nepatrně snažší než hledat jehlu v kupce sena (a to vím o pár lidech kterí maji twin spark a najeto i dost přez 200 000km a pořád super, takže při správné péči jsou taky spolehlivé dost) ...
wankel je motor s rotačním pístem, úplně jiná kostrukce než klasický spalovací motor. na wiki je pěkný článek i s průřezem. ale Mazda nikdy nedávala wankel do modelů MX, to je nesmysl. MX3 byl podivnej šestiválec 1.8 a 1.6 a 1.5 čtyřválce, MX6 byla dvaapůlka Ford (ono to celé bylo vlastně dvojče s Fordem Probe), a nějaké dvoulitry čtyřválce, a MX5 jsou 1.6, 1.8 a ty nové i 2.0 čtyřválce. nadšenci tam cpou turba, zvětšují obsah pomocí stroker kitů, ale wankel se do MXek nikdy ofiko necpal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 14:49, Co vybrat?
BMW 3.0
AR nemam osobne rad. Kamarad na nich prodelalaval neskutecny penize nekolik let. mel 2ts, 2,5 a 2,4 jtd a to i nekolikrat po sobe. Pokazde to slo do kopru a rok nejezdil. Sehnat nahradni motor 2.0 ts je tezka prace. A ze jich odchazi pozehnane. (tak asi proto)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 15:41, RE: Co vybrat?
nhnt napsal:
BMW 3.0
AR nemam osobne rad. Kamarad na nich prodelalaval neskutecny penize nekolik let. mel 2ts, 2,5 a 2,4 jtd a to i nekolikrat po sobe. Pokazde to slo do kopru a rok nejezdil. Sehnat nahradni motor 2.0 ts je tezka prace. A ze jich odchazi pozehnane. (tak asi proto)
Alfu Romeo nebrat. Kamarád kamaráda měl 16 a všechny se mu sraly. Měl novou 164 s třílitrem a posralo se ji turbodmychadlo, pak měl naftovou 155 a posraly se ji zapalovací svíčky, načež ji zhořel vpředu znak (takže had nepožíral dítě, ale dítě hada), pak si koupil novou GTA a te se zlomila vzadu vlečená náprava, musel tam dávat novou z Octavie I. Potom měl několik starších 147, jeden Selespeed, a nakonec dieselovou 110kw verzi. Ta jediná fungovala asi rok. Pak byly nějaké 159. Vždycky nové. Nakonec si koupil MiTO s 55 Kw, nebo kolik jich tam je. S tou jezdí pořád, ale už slyší od těch osmi svíček nějaké podezřelé zvuky. Asi selhává ten Twinspark nebo je to výfukem? Takže prodat! Už nikdy takové auto. JAko chápejte Tondu z Vyšných Bazilšků, že při svém platu 13 000 brutto prostě tyhle italské sračkys živit nemůže. Skáče do Superbu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 16:12, Focus
Jsem si vědom, že je to mimo zadání, ale musím to zmínit. Focus 2. generace s motorem 2.0 107 kW. Není to šestiválec a nemá 170 koní. Ale při cenovém limitu se dá koupit a nehrozí průsery jako ta Alfa, ponákupní servis bude určitě levnější. Má jeden z nejlepších podvozků v autech pro běžné ježdění. Ten motor je příjemný v Mondeu a určitě bude i zábavný v menším, lehčím a obratnějším Focusu. Téměř lineární zátah od 2000 do 6000 otáček, spotřeba bude určitě přijatelná i při nižším příjmu.

A teď mě kamenujte.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 16:44, RE: Focus
Koloss napsal:
Jsem si vědom, že je to mimo zadání, ale musím to zmínit. Focus 2. generace s motorem 2.0 107 kW. Není to šestiválec a nemá 170 koní. Ale při cenovém limitu se dá koupit a nehrozí průsery jako ta Alfa, ponákupní servis bude určitě levnější. Má jeden z nejlepších podvozků v autech pro běžné ježdění. Ten motor je příjemný v Mondeu a určitě bude i zábavný v menším, lehčím a obratnějším Focusu. Téměř lineární zátah od 2000 do 6000 otáček, spotřeba bude určitě přijatelná i při nižším příjmu.

A teď mě kamenujte.
proč by tě někdo kamenoval? jen že těch aut je jako šafránu, a mimo cenový limit. ale existuje jedničkovej Focust ST170, a ten se do limitu s přehledem vleze, a zbyde i rezerva na prvotní servis. a i výběr je celkem obstojnej.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 16:46, Hot hatch
Za kilo pade bych se podíval po nějaké malém hatchi. Třeba Renault Clio sport. Jinak pod slovem zábava si samozřejmě představuju na prvním místě zadní pohon. Které auta jezdí driftovací závody? BMW. Mercedes má sice taky zadní pohon, ale o sportovnosti nemůže být moc řeč, aspoň u těch modelů, které se mají vejít do 150 tisíc.
Trojkový bavorák je podle mně ta nejlepší volba. Čtyřkolka? Proč živit čtyři kola, když v česku potřebuju 99% z roku jenom dvě?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 16:53, RE: Focus
Koloss napsal:
Jsem si vědom, že je to mimo zadání, ale musím to zmínit. Focus 2. generace s motorem 2.0 107 kW. Není to šestiválec a nemá 170 koní. Ale při cenovém limitu se dá koupit a nehrozí průsery jako ta Alfa, ponákupní servis bude určitě levnější. Má jeden z nejlepších podvozků v autech pro běžné ježdění. Ten motor je příjemný v Mondeu a určitě bude i zábavný v menším, lehčím a obratnějším Focusu. Téměř lineární zátah od 2000 do 6000 otáček, spotřeba bude určitě přijatelná i při nižším příjmu.

A teď mě kamenujte.
Nevidím důvod, proč bys měl být kamenován. Osobně bych ten Focus viděl reálně a konkrétně 1. generace ST 170. Splňuje to všechny tazatelovy požadavky vč. výkonu. Navíc to je samo o sobě jízdně (i jinak) povedené auto. Mouchy sice má taky, ale to má i E46 a další zmiňované. E46 za stejné peníze rozhodně nebude v tak dobrém stavu jako Focus. Jinak ji můžu vřele doporučit. Oproti zmiňovaným to je jiná liga. Ještě bych zmínil jedno auto, a zde očekávám ukamenování já. - Octu RS 1. gen. Za 150 000 se sežene pěkný kus. Vypadá pořád k světu (mě se snad líbí čím dál tím víc). Motor si s ní lehce pohrává a pokud je podvozek v dobrém stavu, tak mile překvapí. Odborníky přehlížené auto, ale za projížďku a zvášení pro a proti stojí. Navíc jako jedna z mála zde uváděných aut nerezne. Jen je třeba myslet na vysoké obrubníky při parkování (ale to u E46 taky).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 17:34, RE: Co vybrat?
gablenz napsal:
Alfu Romeo nebrat. Kamarád kamaráda měl 16 a všechny se mu sraly. Měl novou 164 s třílitrem a posralo se ji turbodmychadlo, pak měl naftovou 155 a posraly se ji zapalovací svíčky, načež ji zhořel vpředu znak (takže had nepožíral dítě, ale dítě hada), pak si koupil novou GTA a te se zlomila vzadu vlečená náprava, musel tam dávat novou z Octavie I. Potom měl několik starších 147, jeden Selespeed, a nakonec dieselovou 110kw verzi. Ta jediná fungovala asi rok. Pak byly nějaké 159. Vždycky nové. Nako...
Koukám alfista gablenz zase žertuje=)
Jo a pro nhnt: To ten kamarád musel bejt ale strašnej idiot a nebo neexistuje- pokud existuje tak, buď si neuměl vybrat a kupoval nejlevnější rozsypaný a nebo to dokurvil sám.... My sme v rodině nikdy žádnej problém s alfou neměli.... a 2,4JTD je hodně blbuvzrornej motor, jediný s čím je problém jsou ramena přední nápravy, takže nechápu jak to někdo dokázal domršit...
reagovat
  1 ... 3 4 5 ... 8


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.