0
zpět
 

diskuze k tématu: Existuje celoročně použitelné a přitom zábavné auto?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla, italská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.09.2012 22:31, RE: Focus
i napsal:
Ok, necháme to tak. Jen ještě jedna věc mne zaujala. Už v několikátém příspěvku zmiňujete "protivnou turbodíru" PŘEČTĚTE si schválně v jakých otáčkách turbo zabírá. Myslím, že konkrétně Vaše e46 v nich nebude pracovat ochotněji. Jinak děkuji za diskuzi, v nejlepším se má přestat. Třeba někdy u podobného tématu.
Petr-Tipcars: Počkejte, to chcete vyzdvihovat zátah vocpoda? Já jezdil i oturbenými auty, nic proti tomu. Ať už naftou nebo benzínem: 2.0TDI 125kW, 2.0TDI 103kW, 1.8TSI 118kW, 1.4turbo kompresor 132kW, 1.8T 110kW. Možná ještě něčím dalším. U 1.8TSI a 1.4t plus kompresor, možná i u toho 125kW naftového dvoulitru to pro mne není obtěžující, aspoň v Passatu a s DSG, v Superbu v manuálu mi nějak s tímto motorem nesedlo celé auto, ale spíš kvůli fakt odtažitému řízení a houpacímu podvozku (paradoxně podvozek u Sup s 1.8TSI ve verzi "hatch" mi sedl o něco lépe). Ale zkusil jste si ta auta vytočit nad 5.000otáček (nad 4.000 otáček u nafty)? Tam se prostě končí, finito, šlus, ništa, ničevo. Bavíme se o zábavě, Vy se snažíte mít za každou cenu pravdu a porovnáváte otáčky ve kterých pracuje turbomotor s otáčkami, ve kterých pracuje atmosféra. U atmosféry musíte přemýšlet, kde řadit, aby Vám to po pádu otáček jelo, na druhou stranu výkon lze bez prodlevy daleko citlivěji a včasněji dávkovat. To nejlepší přichází zpravidla pod červeným polem-výkon, zvuk, všechno to koření, co k tomu patří. Nová (bi)turba již prodlevu eliminují, ale prostě jim chybí koule. Už zase makám nad rámec svého "úvazku" tady. Tady jste na motoristickém serveru, tady by Vám někdo měl říct, že jste poněkud mimo. Bohužel jsem to já, protože jsem si od začátku naběhl. Končím svou misi, nic nepřeji, za nic neděkuji, žádné doporučení neuvádím (protože Vy stejně do pořádné atmosféry nesednete), žádné prohlášení coby vtipnou hlášku na závěr nepřipojuji, prostě končím...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.09.2012 22:43, RE: zajímavá diskuze
TOM napsal:
Zajímavá diskuze na ne uplně běžný dotaz. Jen škoda, že její závěr se v některých větvích změnil v honění trika některých diskutujících kdo toho víc četl a kdo se vezl ve více autech....
Hlavní problém je, že každý chápe zábavné auto jinak stejně jako celoroční možnost používání auta. Zde se měl zapojit tazatel a upřesnit svoje požadavky.
Z mého pohledu (opakuji z mého pohledu) je dle zadaného dotazu nejlepší volba BMW E46 s šestiválcem. Jestli 328i nebo 330i bych už nechal na porovnání konrét...
Petr-Tipcars: Na ten dotaz mělo být odpovězeno víc do hloubky, dle mého názoru. Mělo být zmíněno, že zábava není sledování spotřeby ani drcení levého pruhu na dálnici ani kochání se krajinou. Od toho je tu Prius, X5M nebo cyklistika. Mělo být uvedeno, že když 1,5tuny těžké auto bude mít požadovaných 170koní, tak to nemusí být a pravděpodobně ani nebude zábavné. Otevřel by se prostor pro malé pušky. Dále by se možná ta "zajímavá diskuze" vedla spíš o tom, jestli Tajpár nebo Focus I ST už jsou mimo cenový limit a co přesto mohou nabídnout, nebo jestli opravdu zbývá jen BMW a Alfa. Pro mne je to takto víceméně zabité téma...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 00:57, RE: Výběr
Rover623 napsal:
Pokud přihlédneme k tomu, že strop je 150 tisíc bez rezervy na opravy a předpokládáme průměrný měsíční příjem kolem 16 tisíc (spíše méně, což je v Česku obvyklý příjem a to se ani zdaleka neblíží průměru) + mandatorní výdaje majitele na jiné věci než auto (nájem, elektřina atd.). Pak přichází v úvahu jen několik aut, buď velmi zachovalé BMW, které nebude hned po koupi vyžadovat nákladnou údržbu, ale případné opravy se rozprostřou do horizontu tak 5 let (ale to je u nás sci-fi). Pak Alfa od fandy...
Rover623 -- tedy Vy tu dneska perlíte! Tak předně automobily Rover (nikoliv MG) byly technicky spřízněné s Hondami zejména v 80. letech, popř. na začátku let 90. Jednalo se zejména o typy Rover 200/400 typ XW, Rover 600 typ RH a Rover 800 typ XS. Později už jen Rover 400 typ RT, který byl sourozencem Hondy Civic 5D vyráběné v anglickém Swindonu, ale motory používal výhradně Rover. Rover 200 typ RF vyráběný od roku 96 už neměl s Hondou společného lautr nic, zrovna tak jeho následovníci Rover 25 a MG ZR (sportovnější derivát R25). Tím se dostáváme k Vámi zmiňovanému ZR, které však ve vrcholné variantě ZR160 mělo 118 kW, tedy 160 PS. O tomto voze s výkonem 156 kW jsem prozatím nic neslyšel, nechám se kdyžtak poučit.

Dále -- Mazda a Wankel. Motor typu Wankel používá Mazda dnes jako jediná v sériovém voze, a to pouze v typu RX8. Mazdu MX (libovolnou -- MX3, MX5, MX6) jsem s Wankelem prozatím také neviděl. Ano, údajně se plánuje Wankel do příští generace MX5, ale to je teprve budoucnost.

A potom jak vznikají drby ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 01:00, RE: Alfa nebo BMW?
David V napsal:
Kdepak! Já bych šel do Subaru a pokud zábavu, tak nějakou oturbenou Imprezu a pokud V6-ku tak Outbacka. Nejen BMW dělá kvalitní a spolehlivá auta. Navíc Subaru je OPRAVDU celoročně použitelné auto bez kompromisů. A to ještě budu mít pravděpodobně mladší exemplář oproti BMW. A troufám si tvrdit, že té zábavy bude ještě více a CELOROČNĚ v kterékoliv nadmořské výšce.
Osobně mám s kvalitou Subaru spíš horší zkušenosti. Asi jsem po přečtení mnoha článků a komentářů podobných tomuto čekal víc. Vlastně ne, čekal jsem, že to bude kvalitní Japonec, ale celkem jsem se zklamal. Možná špatný kus ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 09:45, RE: Alfa nebo BMW?
AnderN napsal:
Osobně mám s kvalitou Subaru spíš horší zkušenosti. Asi jsem po přečtení mnoha článků a komentářů podobných tomuto čekal víc. Vlastně ne, čekal jsem, že to bude kvalitní Japonec, ale celkem jsem se zklamal. Možná špatný kus ...
Jedna zkušenost nic není, ale naprosto chápu, že nechceš vstoupit do téže řeky. To se prostě stává. Někomu jezdí Mondeo TDCi s původními vstřikovači a někdo zadře motor VG.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 10:21, RE: Výběr
AnderN napsal:
Rover623 -- tedy Vy tu dneska perlíte! Tak předně automobily Rover (nikoliv MG) byly technicky spřízněné s Hondami zejména v 80. letech, popř. na začátku let 90. Jednalo se zejména o typy Rover 200/400 typ XW, Rover 600 typ RH a Rover 800 typ XS. Později už jen Rover 400 typ RT, který byl sourozencem Hondy Civic 5D vyráběné v anglickém Swindonu, ale motory používal výhradně Rover. Rover 200 typ RF vyráběný od roku 96 už neměl s Hondou společného lautr nic, zrovna tak jeho následovníci Rover 25 a...
Mazda přestala vyrábět motory Wankel letos, 22. července. do budoucna s nimi počítá pouze jako s hybridními jednotkami pro spalování vodíku-možná. nenašel jsem jedinou zrealizovanou přestavbu MX-5/Miata na Wankel, pouze zmínky že se o to tu a tam někdo pokouší. pro MY 2013 Mazda připravuje pro MX-5 motor 1.2 turbo a budoucnost ve vývoji vidí v motorech s technologií SkyActive-viz. nová mazda CX-5.
jinak veškerá historie MX-5/Miata je např. zde: http://www.mx-5club.cz/site/historie.htm
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 15:49, RE: Focus
rojack napsal:
To je zase, jedna paní povídala. Octavia rezne víc? Možná ta moje šestiletá OII je moc mladá, ale není na ní ani tečka rzi. Čím to? Jezdí celou zimu, negarážovaná .....
6 let je opradu hodně málo, většina automobilek dává záruku 10 let na prorezivění karoserie... a pokud mluvíme o alfě romeo 156 pak mluvíme i o oktávii 1- ty jsou přibližně stejně staré a netvrďte mi, že jste ještě neviděl jedničkovou oktávku zrezlou kolem víka nádrže....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 15:58, RE: Focus
i napsal:
Na tuto reakci na svůj příspěvek jsem původně nechtěl ani reagovat. Myslím, že slečna se dostatečně projevila. Pokud drží svoje plechové miláčky na živu díky levné druhovýrobě a dílům z vrakoviště (pardon vlastně její přítula, ona se dívá), pak dle mého není o čem diskutovat. Nebojte se, s Octavií najezdíte ještě mnoho set tisíc kilometrů než bude shnilá a na odpis. Každý svého štěstí strůjcem, někdo se rád vozí a někdo leží pod autem, nakonec je důležité, že jsou oba spokojení.
Došly vám argumenty, že šovinisticky zdůrazňujete že jsem žena? (a mezi řádky tudíž nezpůsobila tady vůbec diskutovat, co si to vůbec dovoluju že?) Nevidím nic špatného na dílech karoserie z vrakoviště (alespoň jsou již z výroby pozinkované, ale naštěstí sem je nikdy nepotřebovala) a druhovýroba neznamená nekvalitní díl- pokud koupíte díl od značky které dodává díly do provovýroby , tak prakticky máte originální náhradní díl, jenom není v krabici se znakem automobilky.... a nevidím důvod proč by mi auto nemohl opravovat přítel, když je vyučený automechanik- to by bylo trochu na hlavu, kdybych auto vozila do servisu ne? A kromě údržby na to auto nemusel sáhnout, takže nechám na vás kdo se vozí a kdo leží pod autem...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 17:59, RE: Focus
petaoldova napsal:
Došly vám argumenty, že šovinisticky zdůrazňujete že jsem žena? (a mezi řádky tudíž nezpůsobila tady vůbec diskutovat, co si to vůbec dovoluju že?) Nevidím nic špatného na dílech karoserie z vrakoviště (alespoň jsou již z výroby pozinkované, ale naštěstí sem je nikdy nepotřebovala) a druhovýroba neznamená nekvalitní díl- pokud koupíte díl od značky které dodává díly do provovýroby , tak prakticky máte originální náhradní díl, jenom není v krabici se znakem automobilky.... a nevidím důvod proč ...
Omlouvám se pokud jsem se Vás dotkl. Pouze jsem odkazoval na Vaše předešlé argumenty.
Nezlobte se, ale Vaše reakce odrážejí nadšení, nikoliv objektivitu. Vy znáte někoho kdo s AR najezdil tolik co mají běžně natočeno ty Octavie 1? Stovky tisíc km těžké každodenní služby? Já znám Jednu AR 156 2,4 Jtd, která má najeto cca 330 tis, ale s druhým motorem a převodovkou. Ol běžně najíždějí 500 tis. +.
Pokud jsou na tom AR tak dobře, proč mají každoročně tak nízká hodnocení v žebříčcích spolehlivosti a spokojenosti majitelů?
Nemám nic proti tomu, že Vám vůz servisuje přítel, opět jsem jenom odkazoval. Nevím proč bych měl být šovinistou, když shrnu Vámi napsané do svého příspěvku, věřte nevěřte jsem typ žij a nech žít.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 19:57, RE: Focus
i napsal:
Omlouvám se pokud jsem se Vás dotkl. Pouze jsem odkazoval na Vaše předešlé argumenty.
Nezlobte se, ale Vaše reakce odrážejí nadšení, nikoliv objektivitu. Vy znáte někoho kdo s AR najezdil tolik co mají běžně natočeno ty Octavie 1? Stovky tisíc km těžké každodenní služby? Já znám Jednu AR 156 2,4 Jtd, která má najeto cca 330 tis, ale s druhým motorem a převodovkou. Ol běžně najíždějí 500 tis. +.
Pokud jsou na tom AR tak dobře, proč mají každoročně tak nízká hodnocení v žebříčcích spolehlivosti...
Ol běžně najíždějí 500 tis. +.
No nevím nevím, hlavně asi nesouhlasím se slovem bežně.
A nejde mi ani o to, že by to Octavia nedokázala, ale že prostě takové nájezdy na jednom autě běžné nejsou.
Jsem si vědom, že následující argument má díry (stočené tacho, ty s hodně km už nikdo neprodává), ale zde na tipcars je z 5000 nabízených Octavií ani jedna s více než 500 000km ( tři s více než 400tis km) a na mobile.de z 15tis Octavií mají jen tři více než 500tis km ( a to může být klidně překlep).
Jde o to, že při běžném životě auta a postupném prodeji méně a méně movitějšímu majiteli klesá i roční nájezd každého vozu a ten se pak 500tis km nikdy nedožije.
Nebo je snad bežné, že někdo jezdí nějakých 50tis km ročně ve voze za nějakých 50-100tis km? Je to běžné? Neříkám, že nemožné či vyloučené, ale určitě ne běžné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 20:19, RE: Focus
TOM napsal:
Ol běžně najíždějí 500 tis. +.
No nevím nevím, hlavně asi nesouhlasím se slovem bežně.
A nejde mi ani o to, že by to Octavia nedokázala, ale že prostě takové nájezdy na jednom autě běžné nejsou.
Jsem si vědom, že následující argument má díry (stočené tacho, ty s hodně km už nikdo neprodává), ale zde na tipcars je z 5000 nabízených Octavií ani jedna s více než 500 000km ( tři s více než 400tis km) a na mobile.de z 15tis Octavií mají jen tři více než 500tis km ( a to může být klidně překlep).
...
Ok, "běžně" prodávané nemají na tacho 500 tis. +, takový vůz je takřka neprodejný. Konkrétně Octavia je často používána jako firemní vůz či vůz k podnikání a tam ty nájezdy jsou o něčem úplně jiném. Vcelku často se setkávám s 2-5 letými které mají najeto 250 tis. km a jdou do prodeje soukromým osobám, kde předpokládám dále jezdí. Je celkem zajímavé, že stáčení tachometrů je běžné i v zahraničí. Třeba v Americe se běžně prodávají vozy (taxi,...) které mají najeto hodně přes 600 tis. km, v Evropě se taková auta prakticky nevidí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 21:17, zas ty nájezdy
Vcelku často se setkávám s 2-5 letými které mají najeto 250 tis. km .....
Dvouletý auto s 250tis km nepotkává nikdo často. Tomu nevěřím. Pětiletý možná, ale mnohem častější (a znám plno firem kde je tak firemní politika nastavena) se auta s ročním nájezdem 50tis km prodávají po třech letech.
A co je pak běžné? - takový auto si koupí někdo na cca 5let na roční nájezd cca 20tis km. A máme tu osmiletý auto s 250tis.
A dál? - další majitel a možná znovu 5 x 20tis km/rok (ale spíš míň), ale ikdyby-máme tu 13leté auto s 350tis km.
Nejstarší Octavie mají 16let. Kolik můžou mít? Rozhodně ne 500tis km. A že by zrovna jeden člověk všechny ty vyjímky běžně potkával? A všechny s původním motorem? To zní velmi nepravděpodobně.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 21:59, RE: zas ty nájezdy
TOM napsal:
Vcelku často se setkávám s 2-5 letými které mají najeto 250 tis. km .....
Dvouletý auto s 250tis km nepotkává nikdo často. Tomu nevěřím. Pětiletý možná, ale mnohem častější (a znám plno firem kde je tak firemní politika nastavena) se auta s ročním nájezdem 50tis km prodávají po třech letech.
A co je pak běžné? - takový auto si koupí někdo na cca 5let na roční nájezd cca 20tis km. A máme tu osmiletý auto s 250tis.
A dál? - další majitel a možná znovu 5 x 20tis km/rok (ale spíš míň), ale ikdyb...
Možná to zní nepravděpodobně, ale pokud máte v okolí člověka jehož pracovní náplní jsou jízdy po celé Evropě pak se ty nájezdy hýbou docela zajímavě. Nemluvím tady o stovkách vozů, mluvím o tom, že jsem taková auta viděl narozdíl od AR s podobným nájezdem.
A propos nedávno jsem v jednom starším Světu motorů četl o firemním Peugeotu 206 s nájezdem v době reportáže tuším 800 tis. (firma dováží časopisy Čechům na dovolenou do Itálie), takže výjimky z pravidel existují a pokud je taková ve Vašem okolí, pak o nich víte jakkoliv nepravděpodobně to zní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 22:21, RE: zas ty nájezdy
i napsal:
Možná to zní nepravděpodobně, ale pokud máte v okolí člověka jehož pracovní náplní jsou jízdy po celé Evropě pak se ty nájezdy hýbou docela zajímavě. Nemluvím tady o stovkách vozů, mluvím o tom, že jsem taková auta viděl narozdíl od AR s podobným nájezdem.
A propos nedávno jsem v jednom starším Světu motorů četl o firemním Peugeotu 206 s nájezdem v době reportáže tuším 800 tis. (firma dováží časopisy Čechům na dovolenou do Itálie), takže výjimky z pravidel existují a pokud je taková ve Vašem o...
Jak jsem již psal-mě zarazilo slovo "běžně"
Pokud mluvíte o tom, že jste taková auta viděl (kolik?-jedno, dvě, pět...?), tak je to jen tím, že u nás se na takové účely víc používají Octavie než cokoliv jiného.
Ale furt to není důvod tvrdit - Octavie běžně najíždějí 500tis km, to je prostě nesmysl.
P206 není zrovna vzor spolehlivosti a kvůli jednomu článku přece nebude nikdo tvrdit, že P206 běžně najede 800tis km.
BTW-kolik stojí poslat jednu paletu zboží z čech do Itálie? A na kolik vyjde taková cesta vlastním P206? Zajímalo by mě jak to má taková firma spočítaný.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.09.2012 22:52, RE: zas ty nájezdy
TOM napsal:
Jak jsem již psal-mě zarazilo slovo "běžně"
Pokud mluvíte o tom, že jste taková auta viděl (kolik?-jedno, dvě, pět...?), tak je to jen tím, že u nás se na takové účely víc používají Octavie než cokoliv jiného.
Ale furt to není důvod tvrdit - Octavie běžně najíždějí 500tis km, to je prostě nesmysl.
P206 není zrovna vzor spolehlivosti a kvůli jednomu článku přece nebude nikdo tvrdit, že P206 běžně najede 800tis km.
BTW-kolik stojí poslat jednu paletu zboží z čech do Itálie? A na kolik vyjde ta...
To opravdu nevím. Pouze jsem chtěl upozornit na fakt, že i v Čechách existují auta s astronomickými porcemi najetých kilometrů. Nic víc jsem tím nemyslel.
Mrkněte schválně na e-bay.co.uk není velký problém tam najít 6i leté které mají najeto přes 220 tis. mil. Myslím, že taková auta ještě jezdit budou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.09.2012 11:52, RE: Focus
petaoldova napsal:
6 let je opradu hodně málo, většina automobilek dává záruku 10 let na prorezivění karoserie... a pokud mluvíme o alfě romeo 156 pak mluvíme i o oktávii 1- ty jsou přibližně stejně staré a netvrďte mi, že jste ještě neviděl jedničkovou oktávku zrezlou kolem víka nádrže....
i mě tam O1 rezne. Ovšem pozor, po faceliftu se již dalo nad zadní kola plastové nadkolí, takže po roce 2000 již reznutí kolem nádrže neobjevíte...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.09.2012 16:38, RE: cena
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Na druhou stranu v článku mi chybí více konkrétních informací, třeba aspoň k té Alfě, když za znalce E46 se považuje dnes už kde kdo. Ono i E46 s benzínovým šestiválcem je strašně široký pojem, ty motory jsou odlišné, některé jsou ještě bez Valvetronicu, některé už ho mají, každý z nich má jiný charakter...To samé u Alfy, jaký vlastně vzít motor? U auta pro zábavu podstatná informace...O servisní náročnosti prakticky veškerá žádná, přitom když někdo chce dát za fun auto "jen" 150.0...
Ktere sestivalce v e46 mely Valvetronic? Valvetronic ma az motor n52 a ten se daval do e90. V e46 mely valvetronic jenom novejsi 4valce. Jinak tech typu sestivalcovych benzinovych motoru v e46 zas tak moc nebylo - kdyz nepocitam M3, tak jen dva typy- M52 a M54.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.09.2012 19:10, RE: cena
honza.biker napsal:
Ktere sestivalce v e46 mely Valvetronic? Valvetronic ma az motor n52 a ten se daval do e90. V e46 mely valvetronic jenom novejsi 4valce. Jinak tech typu sestivalcovych benzinovych motoru v e46 zas tak moc nebylo - kdyz nepocitam M3, tak jen dva typy- M52 a M54.
Petr-Tipcars: Máte pravdu, u Valvetronicu mi to uteklo. U šestiválců máte pravdu taky, ale ty dva typy se osazovaly v 5 odlišných objemových variantách a 6 výkonnových variantách...
reagovat
  1 ... 6 7 8


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.