i napsal:
Ok, necháme to tak. Jen ještě jedna věc mne zaujala. Už v několikátém příspěvku zmiňujete "protivnou turbodíru" PŘEČTĚTE si schválně v jakých otáčkách turbo zabírá. Myslím, že konkrétně Vaše e46 v nich nebude pracovat ochotněji. Jinak děkuji za diskuzi, v nejlepším se má přestat. Třeba někdy u podobného tématu.
Petr-Tipcars: Počkejte, to chcete vyzdvihovat zátah vocpoda? Já jezdil i oturbenými auty, nic proti tomu. Ať už naftou nebo benzínem: 2.0TDI 125kW, 2.0TDI 103kW, 1.8TSI 118kW, 1.4turbo kompresor 132kW, 1.8T 110kW. Možná ještě něčím dalším. U 1.8TSI a 1.4t plus kompresor, možná i u toho 125kW naftového dvoulitru to pro mne není obtěžující, aspoň v Passatu a s DSG, v Superbu v manuálu mi nějak s tímto motorem nesedlo celé auto, ale spíš kvůli fakt odtažitému řízení a houpacímu podvozku (paradoxně podvozek u Sup s 1.8TSI ve verzi "hatch" mi sedl o něco lépe). Ale zkusil jste si ta auta vytočit nad 5.000otáček (nad 4.000 otáček u nafty)? Tam se prostě končí, finito, šlus, ništa, ničevo. Bavíme se o zábavě, Vy se snažíte mít za každou cenu pravdu a porovnáváte otáčky ve kterých pracuje turbomotor s otáčkami, ve kterých pracuje atmosféra. U atmosféry musíte přemýšlet, kde řadit, aby Vám to po pádu otáček jelo, na druhou stranu výkon lze bez prodlevy daleko citlivěji a včasněji dávkovat. To nejlepší přichází zpravidla pod červeným polem-výkon, zvuk, všechno to koření, co k tomu patří. Nová (bi)turba již prodlevu eliminují, ale prostě jim chybí koule. Už zase makám nad rámec svého "úvazku" tady. Tady jste na motoristickém serveru, tady by Vám někdo měl říct, že jste poněkud mimo. Bohužel jsem to já, protože jsem si od začátku naběhl. Končím svou misi, nic nepřeji, za nic neděkuji, žádné doporučení neuvádím (protože Vy stejně do pořádné atmosféry nesednete), žádné prohlášení coby vtipnou hlášku na závěr nepřipojuji, prostě končím...