0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 740d xDrive – zpět na výsluní

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 22.09.2016 15:41, RE: obrácený pohled
Koloss napsal:
Podívejte se na to z druhé strany - do jakého osobního auta dát dieselový motor než do velké limuzíny? Čtyřválcový diesel je standardní traktor, i když už jsou i takové, které znějí lépe. Menší auta s tříválcovým dislem jsou už úplná tragedie. Ale když půjdeme opačným směrem, tak s počtem válců se projev motoru stává kultivovanější. Moderní šestiválcové diesly nezní vůbec špatně, takový 3.0 TDI zní docela slušně i z venku, vevnitř se na odhlučnění dá zapracovat. Navíc dobře vyvážený šestiválec dokáže eliminovat i vibrace dieslu. Tedy komfortu na palubě víceméně nic nebrání. No a spotřeba - ono u těchto limuzín asi nejde ani tak o to, kolik pán vyplázne na benzince, stejně platí kartou a někde se to mezi nákupy ztratí. Spíš vidím to, že se stejně velkou nádrží bude mít o 50% větší akční rádius, nebo přesněji k té benzince nebude muset tak často.


Ty bavorácké diesely mají fakt poměrně slušný zvuk. Dá se srovnávat 740i vs 740d, výkonem se neliší, dynamicky jsou nastejno, pojede o litr nebo dva míň. 750i má 450hp osmiválec, ten bych s třikrát přeplňovaným šestiválcem vůbec nesrovnával, to je jiná liga a spotřeba bude o hodně větší...

reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 22.09.2016 18:45, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Valnoha napsal:
Ono pri nájezdu 80tkm/rok coz bezne manazer v Německu najede je ten rozdil 72000kc, coz neni zanedbatelná částka. Navic pri dálničních rychlostech 160 a vice bude ten rozdíl ve spotrebach patrne vyssi nez 3 litry....
No to máš pravdu, za první rok ztratil milion na pádu ceny, ale zůstalo mu 72 tisíc za palivo. A tomu já se právě divím...
A u benzínu ztratí kolik?Aha, má si koupit ojetinu...
U benzínu ztratí stejně. Tam já nemířím. Já mířím jako obvykle směrem, proč někdo řeší druhořadé o řád nižší úspory. Prostě se někdo rozhodl během 4 let vyhodit do luftu 2 Mega, ale dost silně mu záleží na o řád nižší úspoře za palivo. Pro mě je to nekonzistentní chování. Kdyby mu šlo o prachy, tak lze koupit výrazně levnější auto, které ho může pořád nadstandardně vozit.A kluci, zatím mi do toho jasno nevnášíte. Jo, u konfekce, kde koupím něco low-endového a ještě v naftě, abych fakt ušetřil, tam to beru, ale u auta za 3 M mi prostě nafta nedává smysl vůbec žádný.A to teď neřeším věci, jakože se něco vysype, nebo, že chrochta vibruje nebo je hlučnější, protože to asi mají u BMW zvládnuté, i když si myslím, že benzín na tom bude i tam prostě líp. Ani teď neřeším, jestli má někdo lepší tyto motory nebo tam ty. Prostě obecně. Mám 3 Mega (což pro mě znamená, že bych měl 10x vyšší plat, abych v rozumné době našetřil na nákup takového vehiklu), vadilo by mi platit na km o 1 -1,5 Kč více? Vždť jsou to naprosto směšné peníze, když už jsem se rozhodl vyhodit do luftu 2,5 Mega...


Pleteš dohromady několik věcí, ale budiž - zkusím to rozplést.
1. jde o image - někdo řekne "nutnost" v určitém kruhu resp. sortě lidí. Od toho se odvíjí ostatní.
2. nějak jsi zapomněl (možná proto, že se ti to hodí) odpis, resp. snížení základu daně. Takže si to odečti od virtuální ztráty peněz. Protože pád ceny, na rozdíl od nižší daně z příjmu a nižších nákladů na phm je opravdu virtuální - ty peníze jsou pryč koupí auta hned na začátku, pak už je nevidíš.
3. tihle lidé jsou ve velké míře kolenovrti (dle mých zkušeností). Koupit nový auto je radost, tankování je pakárna.

A jedna důležitá poznámka, která jaksi obnaží tvé přemýšlení v celé nahotě - na auto za 3M se fakt nešetří...na to prostě buďto máš, nebo na to nemá cenu myslet...
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 22.09.2016 20:19, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Valnoha napsal:
Ono pri nájezdu 80tkm/rok coz bezne manazer v Německu najede je ten rozdil 72000kc, coz neni zanedbatelná částka. Navic pri dálničních rychlostech 160 a vice bude ten rozdíl ve spotrebach patrne vyssi nez 3 litry....
No to máš pravdu, za první rok ztratil milion na pádu ceny, ale zůstalo mu 72 tisíc za palivo. A tomu já se právě divím...
A u benzínu ztratí kolik?Aha, má si koupit ojetinu...
U benzínu ztratí stejně. Tam já nemířím. Já mířím jako obvykle směrem, proč někdo řeší druhořadé o řád nižší úspory. Prostě se někdo rozhodl během 4 let vyhodit do luftu 2 Mega, ale dost silně mu záleží na o řád nižší úspoře za palivo. Pro mě je to nekonzistentní chování. Kdyby mu šlo o prachy, tak lze koupit výrazně levnější auto, které ho může pořád nadstandardně vozit.A kluci, zatím mi do toho jasno nevnášíte. Jo, u konfekce, kde koupím něco low-endového a ještě v naftě, abych fakt ušetřil, tam to beru, ale u auta za 3 M mi prostě nafta nedává smysl vůbec žádný.A to teď neřeším věci, jakože se něco vysype, nebo, že chrochta vibruje nebo je hlučnější, protože to asi mají u BMW zvládnuté, i když si myslím, že benzín na tom bude i tam prostě líp. Ani teď neřeším, jestli má někdo lepší tyto motory nebo tam ty. Prostě obecně. Mám 3 Mega (což pro mě znamená, že bych měl 10x vyšší plat, abych v rozumné době našetřil na nákup takového vehiklu), vadilo by mi platit na km o 1 -1,5 Kč více? Vždť jsou to naprosto směšné peníze, když už jsem se rozhodl vyhodit do luftu 2,5 Mega...
Pleteš dohromady několik věcí, ale budiž - zkusím to rozplést.1. jde o image - někdo řekne "nutnost" v určitém kruhu resp. sortě lidí. Od toho se odvíjí ostatní.2. nějak jsi zapomněl (možná proto, že se ti to hodí) odpis, resp. snížení základu daně. Takže si to odečti od virtuální ztráty peněz. Protože pád ceny, na rozdíl od nižší daně z příjmu a nižších nákladů na phm je opravdu virtuální - ty peníze jsou pryč koupí auta hned na začátku, pak už je nevidíš.3. tihle lidé jsou ve velké míře kolenovrti (dle mých zkušeností). Koupit nový auto je radost, tankování je pakárna.A jedna důležitá poznámka, která jaksi obnaží tvé přemýšlení v celé nahotě - na auto za 3M se fakt nešetří...na to prostě buďto máš, nebo na to nemá cenu myslet...


1. Image - to je dobré, takže jsem tak trochu něco jako snob, který se snaží ukázat, že na něco má, ale de-facto na to úplně nemá, protože řeší, jestli ušetří nebo neušetří 200 tisíc. Smysl mi to stále nedává, ale budiž.
2. Odpisy z daní, budiž, ale stejně na to auto prostě ty prachy musíš vydělat, takže je to méně ztrátový business než soukromé vlastnictví. Nemám zkušenost, takže nevím jak zásadně, ale nehodlám se tady pouštět do větších akcí.
3. K tomu nevím, co bych dodal. Tohle volbu nafty vysvětluje a myslím, že to mělo mít číslo 1.

Ano, na auto za 3m nemám a relativně dlouho bych na ně musel šetřit, přesto jsem si do auta vybral relativně objemný benzín, protože vzhledem k celkovým nákladům nic zásadního neušetřím., takže ta relativní logika mi připadla aplikovatelná i na ty vysoké částky.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 22.09.2016 21:42, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Valnoha napsal:
Ono pri nájezdu 80tkm/rok coz bezne manazer v Německu najede je ten rozdil 72000kc, coz neni zanedbatelná částka. Navic pri dálničních rychlostech 160 a vice bude ten rozdíl ve spotrebach patrne vyssi nez 3 litry....
No to máš pravdu, za první rok ztratil milion na pádu ceny, ale zůstalo mu 72 tisíc za palivo. A tomu já se právě divím...
A u benzínu ztratí kolik?Aha, má si koupit ojetinu...
U benzínu ztratí stejně. Tam já nemířím. Já mířím jako obvykle směrem, proč někdo řeší druhořadé o řád nižší úspory. Prostě se někdo rozhodl během 4 let vyhodit do luftu 2 Mega, ale dost silně mu záleží na o řád nižší úspoře za palivo. Pro mě je to nekonzistentní chování. Kdyby mu šlo o prachy, tak lze koupit výrazně levnější auto, které ho může pořád nadstandardně vozit.A kluci, zatím mi do toho jasno nevnášíte. Jo, u konfekce, kde koupím něco low-endového a ještě v naftě, abych fakt ušetřil, tam to beru, ale u auta za 3 M mi prostě nafta nedává smysl vůbec žádný.A to teď neřeším věci, jakože se něco vysype, nebo, že chrochta vibruje nebo je hlučnější, protože to asi mají u BMW zvládnuté, i když si myslím, že benzín na tom bude i tam prostě líp. Ani teď neřeším, jestli má někdo lepší tyto motory nebo tam ty. Prostě obecně. Mám 3 Mega (což pro mě znamená, že bych měl 10x vyšší plat, abych v rozumné době našetřil na nákup takového vehiklu), vadilo by mi platit na km o 1 -1,5 Kč více? Vždť jsou to naprosto směšné peníze, když už jsem se rozhodl vyhodit do luftu 2,5 Mega...
2. nějak jsi zapomněl (možná proto, že se ti to hodí) odpis, resp. snížení základu daně. Takže si to odečti od virtuální ztráty peněz. Protože pád ceny, na rozdíl od nižší daně z příjmu a nižších nákladů na phm je opravdu virtuální - ty peníze jsou pryč koupí auta hned na začátku, pak už je nevidíš.


Bod 2. úplně nechápu a snad mi to někdo jako lajkovi přes daně vysvětlí.

Dejme tomu, že mám jako firma zisk 1M a nechci platit 19% firemní daň, cca 200 tis. Protože se auto odepisuje 5 let, tak koupím auto (které nejspíš moc nepotřebuju budiž) za 5M a budu rovnoměrně odepisovat 1M ročně. Tudíž ušetřím cca 200 tis. na daních ročně. Za 5 let to dělá 1M. Ale za 5 let auto tratí na ceně dejme tomu 4M, nemluvě o dalších nákladech.

Na to, abych ušetřil 19% na daních musím masivně investovat do auta, které bude rychle ztrácet na ceně. Pokud takové auto nutně nepotřebuju, tak mi to jako výhodná strategie optimalizace peněz nepřijde.

P.S. Teď bych do toho pro jednoduchost netahal věci jako úvěr, pojistky, operativní leasing apod. a držel se jednoduchého příkladu. A samozřejmě pokud auto potřebuju pro podnikání je to jiná věc.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Pátek 23.09.2016 06:55, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
Petr S napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Valnoha napsal:
Ono pri nájezdu 80tkm/rok coz bezne manazer v Německu najede je ten rozdil 72000kc, coz neni zanedbatelná částka. Navic pri dálničních rychlostech 160 a vice bude ten rozdíl ve spotrebach patrne vyssi nez 3 litry....
No to máš pravdu, za první rok ztratil milion na pádu ceny, ale zůstalo mu 72 tisíc za palivo. A tomu já se právě divím...
A u benzínu ztratí kolik?Aha, má si koupit ojetinu...
U benzínu ztratí stejně. Tam já nemířím. Já mířím jako obvykle směrem, proč někdo řeší druhořadé o řád nižší úspory. Prostě se někdo rozhodl během 4 let vyhodit do luftu 2 Mega, ale dost silně mu záleží na o řád nižší úspoře za palivo. Pro mě je to nekonzistentní chování. Kdyby mu šlo o prachy, tak lze koupit výrazně levnější auto, které ho může pořád nadstandardně vozit.A kluci, zatím mi do toho jasno nevnášíte. Jo, u konfekce, kde koupím něco low-endového a ještě v naftě, abych fakt ušetřil, tam to beru, ale u auta za 3 M mi prostě nafta nedává smysl vůbec žádný.A to teď neřeším věci, jakože se něco vysype, nebo, že chrochta vibruje nebo je hlučnější, protože to asi mají u BMW zvládnuté, i když si myslím, že benzín na tom bude i tam prostě líp. Ani teď neřeším, jestli má někdo lepší tyto motory nebo tam ty. Prostě obecně. Mám 3 Mega (což pro mě znamená, že bych měl 10x vyšší plat, abych v rozumné době našetřil na nákup takového vehiklu), vadilo by mi platit na km o 1 -1,5 Kč více? Vždť jsou to naprosto směšné peníze, když už jsem se rozhodl vyhodit do luftu 2,5 Mega...
2. nějak jsi zapomněl (možná proto, že se ti to hodí) odpis, resp. snížení základu daně. Takže si to odečti od virtuální ztráty peněz. Protože pád ceny, na rozdíl od nižší daně z příjmu a nižších nákladů na phm je opravdu virtuální - ty peníze jsou pryč koupí auta hned na začátku, pak už je nevidíš.
Bod 2. úplně nechápu a snad mi to někdo jako lajkovi přes daně vysvětlí. Dejme tomu, že mám jako firma zisk 1M a nechci platit 19% firemní daň, cca 200 tis. Protože se auto odepisuje 5 let, tak koupím auto (které nejspíš moc nepotřebuju budiž) za 5M a budu rovnoměrně odepisovat 1M ročně. Tudíž ušetřím cca 200 tis. na daních ročně. Za 5 let to dělá 1M. Ale za 5 let auto tratí na ceně dejme tomu 4M, nemluvě o dalších nákladech. Na to, abych ušetřil 19% na daních musím masivně investovat do auta, které bude rychle ztrácet na ceně. Pokud takové auto nutně nepotřebuju, tak mi to jako výhodná strategie optimalizace peněz nepřijde. P.S. Teď bych do toho pro jednoduchost netahal věci jako úvěr, pojistky, operativní leasing apod. a držel se jednoduchého příkladu. A samozřejmě pokud auto potřebuju pro podnikání je to jiná věc.


Zkusím odpovědět stručně pro oba, páč musím vytvářet hodnoty.

Tohle auto kupují (podle vás dvou výhradně blbci s nulovou finanční gramotností, ale budiž) 2 sorty lidí:
1.Podnikatel (ne OSVČ zedník v montérkách, abychom si rozuměli), kterej se pohybuje v nějakým výnosným byznysu, auto je pro něj ona nutnost. Nekupuje ho za poslední peníze.
2. Firma pro vrcholový management, auto je tam jako součást benefitu.

Oba se na to koukáte optikou našeho nedůležitýho prostředí, pro který se tyhle auta fakt nevyrábí.
Oba určitě pracujete v nějaké větší firmě, takže dobře víte, že položky investic a provozu jsou odděleny, a příslušní pracovníci nějak motivováni. Viděl bych to tak, že investovat co nejefektivněji + provozovat co nejekonomičtěji.

A jako epilog otázka: proč se ta auta vlastně vyvíjejí/vyrábějí?
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pátek 23.09.2016 09:51, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
Pepe napsal:
...Zkusím odpovědět stručně pro oba, páč musím vytvářet hodnoty.Tohle auto kupují (podle vás dvou výhradně blbci s nulovou finanční gramotností, ale budiž) 2 sorty lidí:1.Podnikatel (ne OSVČ zedník v montérkách, abychom si rozuměli), kterej se pohybuje v nějakým výnosným byznysu, auto je pro něj ona nutnost. Nekupuje ho za poslední peníze.2. Firma pro vrcholový management, auto je tam jako součást benefitu.Oba se na to koukáte optikou našeho nedůležitýho prostředí, pro který se tyhle auta fakt nevyrábí.Oba určitě pracujete v nějaké větší firmě, takže dobře víte, že položky investic a provozu jsou odděleny, a příslušní pracovníci nějak motivováni. Viděl bych to tak, že investovat co nejefektivněji + provozovat co nejekonomičtěji.A jako epilog otázka: proč se ta auta vlastně vyvíjejí/vyrábějí?


Naftové motory se v Evropě do aut začaly nasazovat skutečně kvůli úspoře na nákladech, ale to se auta provozovala ještě docela dlouho a úspora tam byla hmatatelná. Pak začalo CO2 šílenství a nějakou "moudrou" hlavu napadlo, že je nafťák v tomto ohledu výhodnější a bez ohledu na skutečný vliv spalin byl prohlášen za ekologičtější. Dostal úlevy ve spalinových normách a masivně se začala tato technologie vyvíjet. No a dnes prostě jsme tam, kde jsme. Kvůli CO2 existuji naftové motory paralelně s benzínovými. To je obecná odpověď, proč se vyrábí oba typy pohonu. A luxusní vozy se vyrábí, protože pro ně existují zákazníci, kteří jsou schopni a ochotni za ně zaplatit.

A výsledkem jsou pak paskvily typu BMW 750d nebo vůbec nejhorší kombinace BMW 640d. Je to můj názor a je podložený tím, že rozdíl nákladů daný rozdílem spotřeby je vzhledem k pořizovací ceně a pravděpodobným možnostem prvního kupce doslova nicotný.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pátek 23.09.2016 10:15, RE: obrácený pohled
Koloss napsal:
Podívejte se na to z druhé strany - do jakého osobního auta dát dieselový motor než do velké limuzíny? Čtyřválcový diesel je standardní traktor, i když už jsou i takové, které znějí lépe. Menší auta s tříválcovým dieslem jsou už úplná tragedie. Ale když půjdeme opačným směrem, tak s počtem válců se projev motoru stává kultivovanější. Moderní šestiválcové diesly nezní vůbec špatně, takový 3.0 TDI zní docela slušně i z venku, vevnitř se na odhlučnění dá zapracovat. Navíc dobře vyvážený šestiválec dokáže eliminovat i vibrace dieslu. Tedy komfortu na palubě víceméně nic nebrání. No a spotřeba - ono u těchto limuzín asi nejde ani tak o to, kolik pán vyplázne na benzince, stejně platí kartou a někde se to mezi nákupy ztratí. Spíš vidím to, že se stejně velkou nádrží bude mít o 50% větší akční rádius, nebo přesněji k té benzince nebude muset tak často.


Naftový motor nepatří do žádného osobního auta. V malých pidiautech je to hovadina, protože rozdíl spotřeb v reálné době nezaplatí rozdíl v pořizovací ceně a u limuzín je to zase hovadina, protože pořizovací náklady jsou tak vysoké, že se v tom úspora za palivo ztratí.
Smysl by to mělo možná pro střední třídu používanou na dlouhé přesuny za prací nebo v rámci firemní flotily, kde jsou pořizovací náklady a náklady na palivo alespoň v rámci jednoho řádu. Ale tady zase v rámci úspor nikdo nepotřebuje žádné 6-ti válce. 4-válec musí stačit pokrýt přepravní požadavky s rozumnou úsporou.
Jediný skutečný potenciál pro tyto "malé" naftové motory vidím pro velká SUV a Offroady.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 23.09.2016 10:38, spritmonitor.de
pro zajímavost, u sedmičky je ten motor nově, tak nebude dostatečné penzum zkušeností, ale u X5 25d tj. čtyřválec plus dvě turba a 30d což je klasický šestiválec, je rozdíl ve spotřebě půl litru, ovšem v eleganci a projevu pět koňských délek...
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Pátek 23.09.2016 12:10, RE: obrácený pohled
David V napsal:
Koloss napsal:
Podívejte se na to z druhé strany - do jakého osobního auta dát dieselový motor než do velké limuzíny? Čtyřválcový diesel je standardní traktor, i když už jsou i takové, které znějí lépe. Menší auta s tříválcovým dieslem jsou už úplná tragedie. Ale když půjdeme opačným směrem, tak s počtem válců se projev motoru stává kultivovanější. Moderní šestiválcové diesly nezní vůbec špatně, takový 3.0 TDI zní docela slušně i z venku, vevnitř se na odhlučnění dá zapracovat. Navíc dobře vyvážený šestiválec dokáže eliminovat i vibrace dieslu. Tedy komfortu na palubě víceméně nic nebrání. No a spotřeba - ono u těchto limuzín asi nejde ani tak o to, kolik pán vyplázne na benzince, stejně platí kartou a někde se to mezi nákupy ztratí. Spíš vidím to, že se stejně velkou nádrží bude mít o 50% větší akční rádius, nebo přesněji k té benzince nebude muset tak často.
Naftový motor nepatří do žádného osobního auta. V malých pidiautech je to hovadina, protože rozdíl spotřeb v reálné době nezaplatí rozdíl v pořizovací ceně a u limuzín je to zase hovadina, protože pořizovací náklady jsou tak vysoké, že se v tom úspora za palivo ztratí.Smysl by to mělo možná pro střední třídu používanou na dlouhé přesuny za prací nebo v rámci firemní flotily, kde jsou pořizovací náklady a náklady na palivo alespoň v rámci jednoho řádu. Ale tady zase v rámci úspor nikdo nepotřebuje žádné 6-ti válce. 4-válec musí stačit pokrýt přepravní požadavky s rozumnou úsporou.Jediný skutečný potenciál pro tyto "malé" naftové motory vidím pro velká SUV a Offroady.


Lidi jsou různí, s tím nic nenaděláš...
V mém okolí vídám X6 5,0d M... v bílé barvě.

A na druhou stranu žlutý Fiat Panda 1,1i na LPG, provozovaný výhradně po městě...

Jestli chceš, s oběma provozovatelama tě zkontaktuju, a můžeš jim to zkusit vysvětlit. Ty je nepochopíš, oni tebe taky ne. Takže to asi bude v pořádku
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Pátek 23.09.2016 12:13, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
David V napsal:
Pepe napsal:
...Zkusím odpovědět stručně pro oba, páč musím vytvářet hodnoty.Tohle auto kupují (podle vás dvou výhradně blbci s nulovou finanční gramotností, ale budiž) 2 sorty lidí:1.Podnikatel (ne OSVČ zedník v montérkách, abychom si rozuměli), kterej se pohybuje v nějakým výnosným byznysu, auto je pro něj ona nutnost. Nekupuje ho za poslední peníze.2. Firma pro vrcholový management, auto je tam jako součást benefitu.Oba se na to koukáte optikou našeho nedůležitýho prostředí, pro který se tyhle auta fakt nevyrábí.Oba určitě pracujete v nějaké větší firmě, takže dobře víte, že položky investic a provozu jsou odděleny, a příslušní pracovníci nějak motivováni. Viděl bych to tak, že investovat co nejefektivněji + provozovat co nejekonomičtěji.A jako epilog otázka: proč se ta auta vlastně vyvíjejí/vyrábějí?
Naftové motory se v Evropě do aut začaly nasazovat skutečně kvůli úspoře na nákladech, ale to se auta provozovala ještě docela dlouho a úspora tam byla hmatatelná. Pak začalo CO2 šílenství a nějakou "moudrou" hlavu napadlo, že je nafťák v tomto ohledu výhodnější a bez ohledu na skutečný vliv spalin byl prohlášen za ekologičtější. Dostal úlevy ve spalinových normách a masivně se začala tato technologie vyvíjet. No a dnes prostě jsme tam, kde jsme. Kvůli CO2 existuji naftové motory paralelně s benzínovými. To je obecná odpověď, proč se vyrábí oba typy pohonu. A luxusní vozy se vyrábí, protože pro ně existují zákazníci, kteří jsou schopni a ochotni za ně zaplatit.A výsledkem jsou pak paskvily typu BMW 750d nebo vůbec nejhorší kombinace BMW 640d. Je to můj názor a je podložený tím, že rozdíl nákladů daný rozdílem spotřeby je vzhledem k pořizovací ceně a pravděpodobným možnostem prvního kupce doslova nicotný.


A pořád to posuzuješ podmínkama u nás. V D je rozdíl cca 6 Kč/l. A trh v D rozhoduje, o tom asi polemizovat nebudeme.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 23.09.2016 12:32, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Valnoha napsal:
Ono pri nájezdu 80tkm/rok coz bezne manazer v Německu najede je ten rozdil 72000kc, coz neni zanedbatelná částka. Navic pri dálničních rychlostech 160 a vice bude ten rozdíl ve spotrebach patrne vyssi nez 3 litry....
No to máš pravdu, za první rok ztratil milion na pádu ceny, ale zůstalo mu 72 tisíc za palivo. A tomu já se právě divím...
A u benzínu ztratí kolik?Aha, má si koupit ojetinu...
U benzínu ztratí stejně. Tam já nemířím. Já mířím jako obvykle směrem, proč někdo řeší druhořadé o řád nižší úspory. Prostě se někdo rozhodl během 4 let vyhodit do luftu 2 Mega, ale dost silně mu záleží na o řád nižší úspoře za palivo. Pro mě je to nekonzistentní chování. Kdyby mu šlo o prachy, tak lze koupit výrazně levnější auto, které ho může pořád nadstandardně vozit.A kluci, zatím mi do toho jasno nevnášíte. Jo, u konfekce, kde koupím něco low-endového a ještě v naftě, abych fakt ušetřil, tam to beru, ale u auta za 3 M mi prostě nafta nedává smysl vůbec žádný.A to teď neřeším věci, jakože se něco vysype, nebo, že chrochta vibruje nebo je hlučnější, protože to asi mají u BMW zvládnuté, i když si myslím, že benzín na tom bude i tam prostě líp. Ani teď neřeším, jestli má někdo lepší tyto motory nebo tam ty. Prostě obecně. Mám 3 Mega (což pro mě znamená, že bych měl 10x vyšší plat, abych v rozumné době našetřil na nákup takového vehiklu), vadilo by mi platit na km o 1 -1,5 Kč více? Vždť jsou to naprosto směšné peníze, když už jsem se rozhodl vyhodit do luftu 2,5 Mega...
2. nějak jsi zapomněl (možná proto, že se ti to hodí) odpis, resp. snížení základu daně. Takže si to odečti od virtuální ztráty peněz. Protože pád ceny, na rozdíl od nižší daně z příjmu a nižších nákladů na phm je opravdu virtuální - ty peníze jsou pryč koupí auta hned na začátku, pak už je nevidíš.
Bod 2. úplně nechápu a snad mi to někdo jako lajkovi přes daně vysvětlí. Dejme tomu, že mám jako firma zisk 1M a nechci platit 19% firemní daň, cca 200 tis. Protože se auto odepisuje 5 let, tak koupím auto (které nejspíš moc nepotřebuju budiž) za 5M a budu rovnoměrně odepisovat 1M ročně. Tudíž ušetřím cca 200 tis. na daních ročně. Za 5 let to dělá 1M. Ale za 5 let auto tratí na ceně dejme tomu 4M, nemluvě o dalších nákladech. Na to, abych ušetřil 19% na daních musím masivně investovat do auta, které bude rychle ztrácet na ceně. Pokud takové auto nutně nepotřebuju, tak mi to jako výhodná strategie optimalizace peněz nepřijde. P.S. Teď bych do toho pro jednoduchost netahal věci jako úvěr, pojistky, operativní leasing apod. a držel se jednoduchého příkladu. A samozřejmě pokud auto potřebuju pro podnikání je to jiná věc.
Zkusím odpovědět stručně pro oba, páč musím vytvářet hodnoty.Tohle auto kupují (podle vás dvou výhradně blbci s nulovou finanční gramotností, ale budiž) 2 sorty lidí:1.Podnikatel (ne OSVČ zedník v montérkách, abychom si rozuměli), kterej se pohybuje v nějakým výnosným byznysu, auto je pro něj ona nutnost. Nekupuje ho za poslední peníze.2. Firma pro vrcholový management, auto je tam jako součást benefitu.Oba se na to koukáte optikou našeho nedůležitýho prostředí, pro který se tyhle auta fakt nevyrábí.Oba určitě pracujete v nějaké větší firmě, takže dobře víte, že položky investic a provozu jsou odděleny, a příslušní pracovníci nějak motivováni. Viděl bych to tak, že investovat co nejefektivněji + provozovat co nejekonomičtěji.A jako epilog otázka: proč se ta auta vlastně vyvíjejí/vyrábějí?


Takže vlastně potvrzuješ, že jak podnikatel, tak velká firma to auto kupuje primárně protože to auto potřebuje, ať kvůli image nebo udržení zaměstnanců. A není to hlavně kvůli snížení daňového základu. OK, pak si rozumíme. To snížení základu daně je samozřejmě příjemný bonus, ale že by to byla nějak důležitá motivace pro nákup se mi nezdálo. Tzn. je blbost utratit peníze za cokoliv, hlavně ať si snížím daňový základ.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pátek 23.09.2016 13:25, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
...Zkusím odpovědět stručně pro oba, páč musím vytvářet hodnoty.Tohle auto kupují (podle vás dvou výhradně blbci s nulovou finanční gramotností, ale budiž) 2 sorty lidí:1.Podnikatel (ne OSVČ zedník v montérkách, abychom si rozuměli), kterej se pohybuje v nějakým výnosným byznysu, auto je pro něj ona nutnost. Nekupuje ho za poslední peníze.2. Firma pro vrcholový management, auto je tam jako součást benefitu.Oba se na to koukáte optikou našeho nedůležitýho prostředí, pro který se tyhle auta fakt nevyrábí.Oba určitě pracujete v nějaké větší firmě, takže dobře víte, že položky investic a provozu jsou odděleny, a příslušní pracovníci nějak motivováni. Viděl bych to tak, že investovat co nejefektivněji + provozovat co nejekonomičtěji.A jako epilog otázka: proč se ta auta vlastně vyvíjejí/vyrábějí?
Naftové motory se v Evropě do aut začaly nasazovat skutečně kvůli úspoře na nákladech, ale to se auta provozovala ještě docela dlouho a úspora tam byla hmatatelná. Pak začalo CO2 šílenství a nějakou "moudrou" hlavu napadlo, že je nafťák v tomto ohledu výhodnější a bez ohledu na skutečný vliv spalin byl prohlášen za ekologičtější. Dostal úlevy ve spalinových normách a masivně se začala tato technologie vyvíjet. No a dnes prostě jsme tam, kde jsme. Kvůli CO2 existuji naftové motory paralelně s benzínovými. To je obecná odpověď, proč se vyrábí oba typy pohonu. A luxusní vozy se vyrábí, protože pro ně existují zákazníci, kteří jsou schopni a ochotni za ně zaplatit.A výsledkem jsou pak paskvily typu BMW 750d nebo vůbec nejhorší kombinace BMW 640d. Je to můj názor a je podložený tím, že rozdíl nákladů daný rozdílem spotřeby je vzhledem k pořizovací ceně a pravděpodobným možnostem prvního kupce doslova nicotný.
A pořád to posuzuješ podmínkama u nás. V D je rozdíl cca 6 Kč/l. A trh v D rozhoduje, o tom asi polemizovat nebudeme.


To je pravda, to mi vždycky teče voda ze zubů, když tohle vidím. Pak to má samozřejmě trochu jiný rozměr, ale zase na západě je trochu jiná kupní síla při obdobných cenách pohonných hmot...
Dodatečně mě napadlo, že to vlastně je 6 Kč jen z Tvého pohledu, pro ně je to 25 eurocentů, což je trochu jiný úhel pohledu.
Ale prý se blýská na lepší časy a další Euro už chrochty prostě nedají. Už ani tu 6-ku podle mě bez podvodu nedají, ale asi zatím není ještě ta správná "vůle".
Apropos, ten článek o 7er vyšel tady a žiju tady, takže to vztahuju logicky na podmínky tady. Nicméně za zajímavá potom považuju ta čísla ohledně prodávaných benzínových motorizací na mobile. de v diskusi výše, přesto, že německý trh rozhoduje....
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pátek 23.09.2016 13:27, RE: obrácený pohled
Pepe napsal:
David V napsal:
Koloss napsal:
Podívejte se na to z druhé strany - do jakého osobního auta dát dieselový motor než do velké limuzíny? Čtyřválcový diesel je standardní traktor, i když už jsou i takové, které znějí lépe. Menší auta s tříválcovým dieslem jsou už úplná tragedie. Ale když půjdeme opačným směrem, tak s počtem válců se projev motoru stává kultivovanější. Moderní šestiválcové diesly nezní vůbec špatně, takový 3.0 TDI zní docela slušně i z venku, vevnitř se na odhlučnění dá zapracovat. Navíc dobře vyvážený šestiválec dokáže eliminovat i vibrace dieslu. Tedy komfortu na palubě víceméně nic nebrání. No a spotřeba - ono u těchto limuzín asi nejde ani tak o to, kolik pán vyplázne na benzince, stejně platí kartou a někde se to mezi nákupy ztratí. Spíš vidím to, že se stejně velkou nádrží bude mít o 50% větší akční rádius, nebo přesněji k té benzince nebude muset tak často.
Naftový motor nepatří do žádného osobního auta. V malých pidiautech je to hovadina, protože rozdíl spotřeb v reálné době nezaplatí rozdíl v pořizovací ceně a u limuzín je to zase hovadina, protože pořizovací náklady jsou tak vysoké, že se v tom úspora za palivo ztratí.Smysl by to mělo možná pro střední třídu používanou na dlouhé přesuny za prací nebo v rámci firemní flotily, kde jsou pořizovací náklady a náklady na palivo alespoň v rámci jednoho řádu. Ale tady zase v rámci úspor nikdo nepotřebuje žádné 6-ti válce. 4-válec musí stačit pokrýt přepravní požadavky s rozumnou úsporou.Jediný skutečný potenciál pro tyto "malé" naftové motory vidím pro velká SUV a Offroady.
Lidi jsou různí, s tím nic nenaděláš...V mém okolí vídám X6 5,0d M... v bílé barvě.A na druhou stranu žlutý Fiat Panda 1,1i na LPG, provozovaný výhradně po městě...Jestli chceš, s oběma provozovatelama tě zkontaktuju, a můžeš jim to zkusit vysvětlit. Ty je nepochopíš, oni tebe taky ne. Takže to asi bude v pořádku


X6 5,0d to je nejzbytečnější auto na světě
Ale na masáž ega je to nejlepší volba.
reagovat
radek.slivaFB
počet příspěvků181
datum registrace16.03.2013
Pátek 23.09.2016 20:21, rozum
Kurde chlapi myslel jsem si ze nebudu reagovat ale tohle se neda. To uz vazne nechapete ze tohle se nekupuje z rozumu zadny supersport hypersport atd nedava smysl jde o to ze si clovek udela radost tak jako deda vyplazne silene prachy za zanovni felicii proste mu to udela radost a kdyz chce nekdo diesel tak si ho koupi Davide V taky by ti asi stacila 1.8 v mondeu misto 2.5 akorat je tohle ve vetsim meritku kdyz je to 7 bawo :D naopak me to udela vzdycky radost kdyz nekdo prestane premyslet a koupis se auto o kterem vzdycky u piva mluvil a neda na kecaly ze nejlepsi je to nebo ono a ze tedka se z toho posere. Trochu elanu do toho zivota :P
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Sobota 24.09.2016 01:13, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
...Zkusím odpovědět stručně pro oba, páč musím vytvářet hodnoty.Tohle auto kupují (podle vás dvou výhradně blbci s nulovou finanční gramotností, ale budiž) 2 sorty lidí:1.Podnikatel (ne OSVČ zedník v montérkách, abychom si rozuměli), kterej se pohybuje v nějakým výnosným byznysu, auto je pro něj ona nutnost. Nekupuje ho za poslední peníze.2. Firma pro vrcholový management, auto je tam jako součást benefitu.Oba se na to koukáte optikou našeho nedůležitýho prostředí, pro který se tyhle auta fakt nevyrábí.Oba určitě pracujete v nějaké větší firmě, takže dobře víte, že položky investic a provozu jsou odděleny, a příslušní pracovníci nějak motivováni. Viděl bych to tak, že investovat co nejefektivněji + provozovat co nejekonomičtěji.A jako epilog otázka: proč se ta auta vlastně vyvíjejí/vyrábějí?
Naftové motory se v Evropě do aut začaly nasazovat skutečně kvůli úspoře na nákladech, ale to se auta provozovala ještě docela dlouho a úspora tam byla hmatatelná. Pak začalo CO2 šílenství a nějakou "moudrou" hlavu napadlo, že je nafťák v tomto ohledu výhodnější a bez ohledu na skutečný vliv spalin byl prohlášen za ekologičtější. Dostal úlevy ve spalinových normách a masivně se začala tato technologie vyvíjet. No a dnes prostě jsme tam, kde jsme. Kvůli CO2 existuji naftové motory paralelně s benzínovými. To je obecná odpověď, proč se vyrábí oba typy pohonu. A luxusní vozy se vyrábí, protože pro ně existují zákazníci, kteří jsou schopni a ochotni za ně zaplatit.A výsledkem jsou pak paskvily typu BMW 750d nebo vůbec nejhorší kombinace BMW 640d. Je to můj názor a je podložený tím, že rozdíl nákladů daný rozdílem spotřeby je vzhledem k pořizovací ceně a pravděpodobným možnostem prvního kupce doslova nicotný.
A pořád to posuzuješ podmínkama u nás. V D je rozdíl cca 6 Kč/l. A trh v D rozhoduje, o tom asi polemizovat nebudeme.
To je pravda, to mi vždycky teče voda ze zubů, když tohle vidím. Pak to má samozřejmě trochu jiný rozměr, ale zase na západě je trochu jiná kupní síla při obdobných cenách pohonných hmot...Dodatečně mě napadlo, že to vlastně je 6 Kč jen z Tvého pohledu, pro ně je to 25 eurocentů, což je trochu jiný úhel pohledu.Ale prý se blýská na lepší časy a další Euro už chrochty prostě nedají. Už ani tu 6-ku podle mě bez podvodu nedají, ale asi zatím není ještě ta správná "vůle". Apropos, ten článek o 7er vyšel tady a žiju tady, takže to vztahuju logicky na podmínky tady. Nicméně za zajímavá potom považuju ta čísla ohledně prodávaných benzínových motorizací na mobile. de v diskusi výše, přesto, že německý trh rozhoduje....


Když už i šéf VW nevěří v budoucnost dieslů v osobních autech, tak je to myslím do budoucna jasný. Viz. http://auto.idnes.cz/diesely-muller-015-/automoto.aspx?c=A160623_114936_automoto_fdv Největší výrobci aut světa VW a Toyota s dieslama do budoucna nepočítají. Podobně to bude i u General Motors.

P.S. Např. nový SUV model Toyoty C-HR už se bude prodávat jen jako benzín nebo hybrid benzín. V dieslu už nebude vůbec.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Sobota 24.09.2016 08:31, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Valnoha napsal:
Ono pri nájezdu 80tkm/rok coz bezne manazer v Německu najede je ten rozdil 72000kc, coz neni zanedbatelná částka. Navic pri dálničních rychlostech 160 a vice bude ten rozdíl ve spotrebach patrne vyssi nez 3 litry....
No to máš pravdu, za první rok ztratil milion na pádu ceny, ale zůstalo mu 72 tisíc za palivo. A tomu já se právě divím...
A u benzínu ztratí kolik?Aha, má si koupit ojetinu...
U benzínu ztratí stejně. Tam já nemířím. Já mířím jako obvykle směrem, proč někdo řeší druhořadé o řád nižší úspory. Prostě se někdo rozhodl během 4 let vyhodit do luftu 2 Mega, ale dost silně mu záleží na o řád nižší úspoře za palivo. Pro mě je to nekonzistentní chování. Kdyby mu šlo o prachy, tak lze koupit výrazně levnější auto, které ho může pořád nadstandardně vozit.A kluci, zatím mi do toho jasno nevnášíte. Jo, u konfekce, kde koupím něco low-endového a ještě v naftě, abych fakt ušetřil, tam to beru, ale u auta za 3 M mi prostě nafta nedává smysl vůbec žádný.A to teď neřeším věci, jakože se něco vysype, nebo, že chrochta vibruje nebo je hlučnější, protože to asi mají u BMW zvládnuté, i když si myslím, že benzín na tom bude i tam prostě líp. Ani teď neřeším, jestli má někdo lepší tyto motory nebo tam ty. Prostě obecně. Mám 3 Mega (což pro mě znamená, že bych měl 10x vyšší plat, abych v rozumné době našetřil na nákup takového vehiklu), vadilo by mi platit na km o 1 -1,5 Kč více? Vždť jsou to naprosto směšné peníze, když už jsem se rozhodl vyhodit do luftu 2,5 Mega...
2. nějak jsi zapomněl (možná proto, že se ti to hodí) odpis, resp. snížení základu daně. Takže si to odečti od virtuální ztráty peněz. Protože pád ceny, na rozdíl od nižší daně z příjmu a nižších nákladů na phm je opravdu virtuální - ty peníze jsou pryč koupí auta hned na začátku, pak už je nevidíš.
Bod 2. úplně nechápu a snad mi to někdo jako lajkovi přes daně vysvětlí. Dejme tomu, že mám jako firma zisk 1M a nechci platit 19% firemní daň, cca 200 tis. Protože se auto odepisuje 5 let, tak koupím auto (které nejspíš moc nepotřebuju budiž) za 5M a budu rovnoměrně odepisovat 1M ročně. Tudíž ušetřím cca 200 tis. na daních ročně. Za 5 let to dělá 1M. Ale za 5 let auto tratí na ceně dejme tomu 4M, nemluvě o dalších nákladech. Na to, abych ušetřil 19% na daních musím masivně investovat do auta, které bude rychle ztrácet na ceně. Pokud takové auto nutně nepotřebuju, tak mi to jako výhodná strategie optimalizace peněz nepřijde. P.S. Teď bych do toho pro jednoduchost netahal věci jako úvěr, pojistky, operativní leasing apod. a držel se jednoduchého příkladu. A samozřejmě pokud auto potřebuju pro podnikání je to jiná věc.
Zkusím odpovědět stručně pro oba, páč musím vytvářet hodnoty.Tohle auto kupují (podle vás dvou výhradně blbci s nulovou finanční gramotností, ale budiž) 2 sorty lidí:1.Podnikatel (ne OSVČ zedník v montérkách, abychom si rozuměli), kterej se pohybuje v nějakým výnosným byznysu, auto je pro něj ona nutnost. Nekupuje ho za poslední peníze.2. Firma pro vrcholový management, auto je tam jako součást benefitu.Oba se na to koukáte optikou našeho nedůležitýho prostředí, pro který se tyhle auta fakt nevyrábí.Oba určitě pracujete v nějaké větší firmě, takže dobře víte, že položky investic a provozu jsou odděleny, a příslušní pracovníci nějak motivováni. Viděl bych to tak, že investovat co nejefektivněji + provozovat co nejekonomičtěji.A jako epilog otázka: proč se ta auta vlastně vyvíjejí/vyrábějí?
Takže vlastně potvrzuješ, že jak podnikatel, tak velká firma to auto kupuje primárně protože to auto potřebuje, ať kvůli image nebo udržení zaměstnanců. A není to hlavně kvůli snížení daňového základu. OK, pak si rozumíme. To snížení základu daně je samozřejmě příjemný bonus, ale že by to byla nějak důležitá motivace pro nákup se mi nezdálo. Tzn. je blbost utratit peníze za cokoliv, hlavně ať si snížím daňový základ.


Otázka není, zda koupit, nebo nekoupit, ale když koupit, tak co. Reagoval jsem na to, že jaksi (záměrně?) ta reálná úspora není uvedena v kalkulaci. Takže jen aby nám seděly počty...
A propos, napadá mi analogie třeba s ledničkou (pračkou, myčkou atd). Znamená to, že když mám na lednici bratru 50tKč a ne 10, tak mi může být jedno, že je v energetické náročnosti ve třídě G? Nebo budu chtít A+++++?
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Sobota 24.09.2016 21:42, RE: rozum
radek.slivaFB napsal:
Kurde chlapi myslel jsem si ze nebudu reagovat ale tohle se neda. To uz vazne nechapete ze tohle se nekupuje z rozumu zadny supersport hypersport atd nedava smysl jde o to ze si clovek udela radost tak jako deda vyplazne silene prachy za zanovni felicii proste mu to udela radost a kdyz chce nekdo diesel tak si ho koupi Davide V taky by ti asi stacila 1.8 v mondeu misto 2.5 akorat je tohle ve vetsim meritku kdyz je to 7 bawo :D naopak me to udela vzdycky radost kdyz nekdo prestane premyslet a koupis se auto o kterem vzdycky u piva mluvil a neda na kecaly ze nejlepsi je to nebo ono a ze tedka se z toho posere. Trochu elanu do toho zivota :P


Mně právě 1.8-ka nestačila, protože jsem chtěl auto, které pojede, ale zase mi bylo líto za něj dát moc peněz, takže jsem si vybral kompromis mezi cenou, výkonem, užitnou hodnotou a provozními náklady.
Řekl bych, že tehdy moc levnějších a výkonnějších aut při dobré kombinaci stáří a stavu moc nebylo.
Kdyby mi stačila 1.8-ka, tak ji mám, protože výběr byl daleko větší. Ale já kupoval ojetinu, to je přece trochu něco jiného.
Já beru, že si někdo splní sen, ale proč si místo V8 benzínu vybere V8 naftu nebo místo V6 benzínu vybere V6 naftu musí být opravdu jen v tom, že je fanda nafty.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Sobota 24.09.2016 21:46, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Valnoha napsal:
Ono pri nájezdu 80tkm/rok coz bezne manazer v Německu najede je ten rozdil 72000kc, coz neni zanedbatelná částka. Navic pri dálničních rychlostech 160 a vice bude ten rozdíl ve spotrebach patrne vyssi nez 3 litry....
No to máš pravdu, za první rok ztratil milion na pádu ceny, ale zůstalo mu 72 tisíc za palivo. A tomu já se právě divím...
A u benzínu ztratí kolik?Aha, má si koupit ojetinu...
U benzínu ztratí stejně. Tam já nemířím. Já mířím jako obvykle směrem, proč někdo řeší druhořadé o řád nižší úspory. Prostě se někdo rozhodl během 4 let vyhodit do luftu 2 Mega, ale dost silně mu záleží na o řád nižší úspoře za palivo. Pro mě je to nekonzistentní chování. Kdyby mu šlo o prachy, tak lze koupit výrazně levnější auto, které ho může pořád nadstandardně vozit.A kluci, zatím mi do toho jasno nevnášíte. Jo, u konfekce, kde koupím něco low-endového a ještě v naftě, abych fakt ušetřil, tam to beru, ale u auta za 3 M mi prostě nafta nedává smysl vůbec žádný.A to teď neřeším věci, jakože se něco vysype, nebo, že chrochta vibruje nebo je hlučnější, protože to asi mají u BMW zvládnuté, i když si myslím, že benzín na tom bude i tam prostě líp. Ani teď neřeším, jestli má někdo lepší tyto motory nebo tam ty. Prostě obecně. Mám 3 Mega (což pro mě znamená, že bych měl 10x vyšší plat, abych v rozumné době našetřil na nákup takového vehiklu), vadilo by mi platit na km o 1 -1,5 Kč více? Vždť jsou to naprosto směšné peníze, když už jsem se rozhodl vyhodit do luftu 2,5 Mega...
2. nějak jsi zapomněl (možná proto, že se ti to hodí) odpis, resp. snížení základu daně. Takže si to odečti od virtuální ztráty peněz. Protože pád ceny, na rozdíl od nižší daně z příjmu a nižších nákladů na phm je opravdu virtuální - ty peníze jsou pryč koupí auta hned na začátku, pak už je nevidíš.
Bod 2. úplně nechápu a snad mi to někdo jako lajkovi přes daně vysvětlí. Dejme tomu, že mám jako firma zisk 1M a nechci platit 19% firemní daň, cca 200 tis. Protože se auto odepisuje 5 let, tak koupím auto (které nejspíš moc nepotřebuju budiž) za 5M a budu rovnoměrně odepisovat 1M ročně. Tudíž ušetřím cca 200 tis. na daních ročně. Za 5 let to dělá 1M. Ale za 5 let auto tratí na ceně dejme tomu 4M, nemluvě o dalších nákladech. Na to, abych ušetřil 19% na daních musím masivně investovat do auta, které bude rychle ztrácet na ceně. Pokud takové auto nutně nepotřebuju, tak mi to jako výhodná strategie optimalizace peněz nepřijde. P.S. Teď bych do toho pro jednoduchost netahal věci jako úvěr, pojistky, operativní leasing apod. a držel se jednoduchého příkladu. A samozřejmě pokud auto potřebuju pro podnikání je to jiná věc.
Zkusím odpovědět stručně pro oba, páč musím vytvářet hodnoty.Tohle auto kupují (podle vás dvou výhradně blbci s nulovou finanční gramotností, ale budiž) 2 sorty lidí:1.Podnikatel (ne OSVČ zedník v montérkách, abychom si rozuměli), kterej se pohybuje v nějakým výnosným byznysu, auto je pro něj ona nutnost. Nekupuje ho za poslední peníze.2. Firma pro vrcholový management, auto je tam jako součást benefitu.Oba se na to koukáte optikou našeho nedůležitýho prostředí, pro který se tyhle auta fakt nevyrábí.Oba určitě pracujete v nějaké větší firmě, takže dobře víte, že položky investic a provozu jsou odděleny, a příslušní pracovníci nějak motivováni. Viděl bych to tak, že investovat co nejefektivněji + provozovat co nejekonomičtěji.A jako epilog otázka: proč se ta auta vlastně vyvíjejí/vyrábějí?
Takže vlastně potvrzuješ, že jak podnikatel, tak velká firma to auto kupuje primárně protože to auto potřebuje, ať kvůli image nebo udržení zaměstnanců. A není to hlavně kvůli snížení daňového základu. OK, pak si rozumíme. To snížení základu daně je samozřejmě příjemný bonus, ale že by to byla nějak důležitá motivace pro nákup se mi nezdálo. Tzn. je blbost utratit peníze za cokoliv, hlavně ať si snížím daňový základ.
Otázka není, zda koupit, nebo nekoupit, ale když koupit, tak co. Reagoval jsem na to, že jaksi (záměrně?) ta reálná úspora není uvedena v kalkulaci. Takže jen aby nám seděly počty...A propos, napadá mi analogie třeba s ledničkou (pračkou, myčkou atd). Znamená to, že když mám na lednici bratru 50tKč a ne 10, tak mi může být jedno, že je v energetické náročnosti ve třídě G? Nebo budu chtít A+++++?


Zrovna u lednic je to otázka. Úspornější lednice mají 2 základní nectnosti. Při stejných vnějších rozměrech jsou uvnitř díky silnější izolaci stísněnější a druhá nectnost je, že jim obvykle déle trvá, než prostor vychladí, pokud se do něj často leze. Takže jde o to, jestli uspořit ročně několik kWh a riskovat rychleji se kazící potraviny a tratit na nich nebo si připlatit za to, že bude v lednici rychleji ideální klima. Nechť si každý zváží sám.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Sobota 24.09.2016 23:23, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Valnoha napsal:
Ono pri nájezdu 80tkm/rok coz bezne manazer v Německu najede je ten rozdil 72000kc, coz neni zanedbatelná částka. Navic pri dálničních rychlostech 160 a vice bude ten rozdíl ve spotrebach patrne vyssi nez 3 litry....
No to máš pravdu, za první rok ztratil milion na pádu ceny, ale zůstalo mu 72 tisíc za palivo. A tomu já se právě divím...
A u benzínu ztratí kolik?Aha, má si koupit ojetinu...
U benzínu ztratí stejně. Tam já nemířím. Já mířím jako obvykle směrem, proč někdo řeší druhořadé o řád nižší úspory. Prostě se někdo rozhodl během 4 let vyhodit do luftu 2 Mega, ale dost silně mu záleží na o řád nižší úspoře za palivo. Pro mě je to nekonzistentní chování. Kdyby mu šlo o prachy, tak lze koupit výrazně levnější auto, které ho může pořád nadstandardně vozit.A kluci, zatím mi do toho jasno nevnášíte. Jo, u konfekce, kde koupím něco low-endového a ještě v naftě, abych fakt ušetřil, tam to beru, ale u auta za 3 M mi prostě nafta nedává smysl vůbec žádný.A to teď neřeším věci, jakože se něco vysype, nebo, že chrochta vibruje nebo je hlučnější, protože to asi mají u BMW zvládnuté, i když si myslím, že benzín na tom bude i tam prostě líp. Ani teď neřeším, jestli má někdo lepší tyto motory nebo tam ty. Prostě obecně. Mám 3 Mega (což pro mě znamená, že bych měl 10x vyšší plat, abych v rozumné době našetřil na nákup takového vehiklu), vadilo by mi platit na km o 1 -1,5 Kč více? Vždť jsou to naprosto směšné peníze, když už jsem se rozhodl vyhodit do luftu 2,5 Mega...
2. nějak jsi zapomněl (možná proto, že se ti to hodí) odpis, resp. snížení základu daně. Takže si to odečti od virtuální ztráty peněz. Protože pád ceny, na rozdíl od nižší daně z příjmu a nižších nákladů na phm je opravdu virtuální - ty peníze jsou pryč koupí auta hned na začátku, pak už je nevidíš.
Bod 2. úplně nechápu a snad mi to někdo jako lajkovi přes daně vysvětlí. Dejme tomu, že mám jako firma zisk 1M a nechci platit 19% firemní daň, cca 200 tis. Protože se auto odepisuje 5 let, tak koupím auto (které nejspíš moc nepotřebuju budiž) za 5M a budu rovnoměrně odepisovat 1M ročně. Tudíž ušetřím cca 200 tis. na daních ročně. Za 5 let to dělá 1M. Ale za 5 let auto tratí na ceně dejme tomu 4M, nemluvě o dalších nákladech. Na to, abych ušetřil 19% na daních musím masivně investovat do auta, které bude rychle ztrácet na ceně. Pokud takové auto nutně nepotřebuju, tak mi to jako výhodná strategie optimalizace peněz nepřijde. P.S. Teď bych do toho pro jednoduchost netahal věci jako úvěr, pojistky, operativní leasing apod. a držel se jednoduchého příkladu. A samozřejmě pokud auto potřebuju pro podnikání je to jiná věc.
Zkusím odpovědět stručně pro oba, páč musím vytvářet hodnoty.Tohle auto kupují (podle vás dvou výhradně blbci s nulovou finanční gramotností, ale budiž) 2 sorty lidí:1.Podnikatel (ne OSVČ zedník v montérkách, abychom si rozuměli), kterej se pohybuje v nějakým výnosným byznysu, auto je pro něj ona nutnost. Nekupuje ho za poslední peníze.2. Firma pro vrcholový management, auto je tam jako součást benefitu.Oba se na to koukáte optikou našeho nedůležitýho prostředí, pro který se tyhle auta fakt nevyrábí.Oba určitě pracujete v nějaké větší firmě, takže dobře víte, že položky investic a provozu jsou odděleny, a příslušní pracovníci nějak motivováni. Viděl bych to tak, že investovat co nejefektivněji + provozovat co nejekonomičtěji.A jako epilog otázka: proč se ta auta vlastně vyvíjejí/vyrábějí?
Takže vlastně potvrzuješ, že jak podnikatel, tak velká firma to auto kupuje primárně protože to auto potřebuje, ať kvůli image nebo udržení zaměstnanců. A není to hlavně kvůli snížení daňového základu. OK, pak si rozumíme. To snížení základu daně je samozřejmě příjemný bonus, ale že by to byla nějak důležitá motivace pro nákup se mi nezdálo. Tzn. je blbost utratit peníze za cokoliv, hlavně ať si snížím daňový základ.
Otázka není, zda koupit, nebo nekoupit, ale když koupit, tak co. Reagoval jsem na to, že jaksi (záměrně?) ta reálná úspora není uvedena v kalkulaci. Takže jen aby nám seděly počty...A propos, napadá mi analogie třeba s ledničkou (pračkou, myčkou atd). Znamená to, že když mám na lednici bratru 50tKč a ne 10, tak mi může být jedno, že je v energetické náročnosti ve třídě G? Nebo budu chtít A+++++?


Aha. V tomhle vlákně jsem spotřebu paliva neřešil. Ale jen to jestli je snížení daňového základu zásadní motivace firmy pro nákup auta, jedno jestli benzínové nebo naftové.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Neděle 25.09.2016 10:18, RE: Hhhhhhhh nnnnnnn bbbbnb p
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Valnoha napsal:
Ono pri nájezdu 80tkm/rok coz bezne manazer v Německu najede je ten rozdil 72000kc, coz neni zanedbatelná částka. Navic pri dálničních rychlostech 160 a vice bude ten rozdíl ve spotrebach patrne vyssi nez 3 litry....
No to máš pravdu, za první rok ztratil milion na pádu ceny, ale zůstalo mu 72 tisíc za palivo. A tomu já se právě divím...
A u benzínu ztratí kolik?Aha, má si koupit ojetinu...
U benzínu ztratí stejně. Tam já nemířím. Já mířím jako obvykle směrem, proč někdo řeší druhořadé o řád nižší úspory. Prostě se někdo rozhodl během 4 let vyhodit do luftu 2 Mega, ale dost silně mu záleží na o řád nižší úspoře za palivo. Pro mě je to nekonzistentní chování. Kdyby mu šlo o prachy, tak lze koupit výrazně levnější auto, které ho může pořád nadstandardně vozit.A kluci, zatím mi do toho jasno nevnášíte. Jo, u konfekce, kde koupím něco low-endového a ještě v naftě, abych fakt ušetřil, tam to beru, ale u auta za 3 M mi prostě nafta nedává smysl vůbec žádný.A to teď neřeším věci, jakože se něco vysype, nebo, že chrochta vibruje nebo je hlučnější, protože to asi mají u BMW zvládnuté, i když si myslím, že benzín na tom bude i tam prostě líp. Ani teď neřeším, jestli má někdo lepší tyto motory nebo tam ty. Prostě obecně. Mám 3 Mega (což pro mě znamená, že bych měl 10x vyšší plat, abych v rozumné době našetřil na nákup takového vehiklu), vadilo by mi platit na km o 1 -1,5 Kč více? Vždť jsou to naprosto směšné peníze, když už jsem se rozhodl vyhodit do luftu 2,5 Mega...
2. nějak jsi zapomněl (možná proto, že se ti to hodí) odpis, resp. snížení základu daně. Takže si to odečti od virtuální ztráty peněz. Protože pád ceny, na rozdíl od nižší daně z příjmu a nižších nákladů na phm je opravdu virtuální - ty peníze jsou pryč koupí auta hned na začátku, pak už je nevidíš.
Bod 2. úplně nechápu a snad mi to někdo jako lajkovi přes daně vysvětlí. Dejme tomu, že mám jako firma zisk 1M a nechci platit 19% firemní daň, cca 200 tis. Protože se auto odepisuje 5 let, tak koupím auto (které nejspíš moc nepotřebuju budiž) za 5M a budu rovnoměrně odepisovat 1M ročně. Tudíž ušetřím cca 200 tis. na daních ročně. Za 5 let to dělá 1M. Ale za 5 let auto tratí na ceně dejme tomu 4M, nemluvě o dalších nákladech. Na to, abych ušetřil 19% na daních musím masivně investovat do auta, které bude rychle ztrácet na ceně. Pokud takové auto nutně nepotřebuju, tak mi to jako výhodná strategie optimalizace peněz nepřijde. P.S. Teď bych do toho pro jednoduchost netahal věci jako úvěr, pojistky, operativní leasing apod. a držel se jednoduchého příkladu. A samozřejmě pokud auto potřebuju pro podnikání je to jiná věc.
Zkusím odpovědět stručně pro oba, páč musím vytvářet hodnoty.Tohle auto kupují (podle vás dvou výhradně blbci s nulovou finanční gramotností, ale budiž) 2 sorty lidí:1.Podnikatel (ne OSVČ zedník v montérkách, abychom si rozuměli), kterej se pohybuje v nějakým výnosným byznysu, auto je pro něj ona nutnost. Nekupuje ho za poslední peníze.2. Firma pro vrcholový management, auto je tam jako součást benefitu.Oba se na to koukáte optikou našeho nedůležitýho prostředí, pro který se tyhle auta fakt nevyrábí.Oba určitě pracujete v nějaké větší firmě, takže dobře víte, že položky investic a provozu jsou odděleny, a příslušní pracovníci nějak motivováni. Viděl bych to tak, že investovat co nejefektivněji + provozovat co nejekonomičtěji.A jako epilog otázka: proč se ta auta vlastně vyvíjejí/vyrábějí?
Takže vlastně potvrzuješ, že jak podnikatel, tak velká firma to auto kupuje primárně protože to auto potřebuje, ať kvůli image nebo udržení zaměstnanců. A není to hlavně kvůli snížení daňového základu. OK, pak si rozumíme. To snížení základu daně je samozřejmě příjemný bonus, ale že by to byla nějak důležitá motivace pro nákup se mi nezdálo. Tzn. je blbost utratit peníze za cokoliv, hlavně ať si snížím daňový základ.
Otázka není, zda koupit, nebo nekoupit, ale když koupit, tak co. Reagoval jsem na to, že jaksi (záměrně?) ta reálná úspora není uvedena v kalkulaci. Takže jen aby nám seděly počty...A propos, napadá mi analogie třeba s ledničkou (pračkou, myčkou atd). Znamená to, že když mám na lednici bratru 50tKč a ne 10, tak mi může být jedno, že je v energetické náročnosti ve třídě G? Nebo budu chtít A+++++?
Aha. V tomhle vlákně jsem spotřebu paliva neřešil. Ale jen to jestli je snížení daňového základu zásadní motivace firmy pro nákup auta, jedno jestli benzínové nebo naftové.


To samozřejmě ano. Ale řešila se otázka "když na to mám...." A ta úspora jaksi nebyla započítána. Protože když řeknu A je slušný říct i B.
reagovat
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.