0
zpět
 

diskuze k tématu: Audi A6, BMW 5 a Mercedes Benz E - který vůz vybrat?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, japonská vozidla, německá vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 04.10.2008 23:26, zlepšený dotaz
Ahoj,
ročně najezdím tak 30k kilometrů. Z toho dvakrát ročně v zimě do Italie na hory. Na kratší pojezdy budu využívat současné auto s malou spotřebou. V zásadě mi tedy jde o auto s větším úložným prostorem a dobrou kvalitou jízdy na větší vzdálenost. BMW je moje srdeční záležitost. Dotaz tedy zní. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné zakoupit BMW 530d nebo X5 3.0d rok výroby 2005 v cenové relaci kolem 600k? Nebo se mýlím a doporučili byste mi nějaký jiný vůz?
Díky moc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 00:35, RE: zlepšený dotaz
sapp napsal:
Ahoj,
ročně najezdím tak 30k kilometrů. Z toho dvakrát ročně v zimě do Italie na hory. Na kratší pojezdy budu využívat současné auto s malou spotřebou. V zásadě mi tedy jde o auto s větším úložným prostorem a dobrou kvalitou jízdy na větší vzdálenost. BMW je moje srdeční záležitost. Dotaz tedy zní. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné zakoupit BMW 530d nebo X5 3.0d rok výroby 2005 v cenové relaci kolem 600k? Nebo se mýlím a doporučili byste mi nějaký jiný vůz?
Díky moc.
Určitě odpoví i někdo, komu v žilách koluje modrobílá krev, ale prozatím ..
Zvolila bych tak trochu řešení 2 v 1, tedy pětkové kombi ve verzi 4x4 - 530xd - a to z více důvodů. "Jednak" ho považuji za "lepší auto", "druhak" bude cenově dostupnější, "třeťak" budou i provozní náklady o fous (možná o 2) lepší, "čtvrťak" bude na dálnici (po cestě do Itálie) o něco svižnější, "pěťak" na zasněžené apod. silnici bude stejně "v poho.." jako X5 (X6 ne - ta je opravdu lepší - to jsme ale někde jinde).
Prvotní "idea" 530xd mi příjde moc prima - já bych jí neměnila - první "pocit" bývá správný .. v tomto případě zcela jistě určitě (já bych tedy spíše volila benzín 530xi, ten je pro/podle mne ještě lepší, ale proti gustu ..)
Pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 12:25, RE: zlepšený dotaz: 530d vs X5 3,0d
sapp napsal:
Ahoj,
ročně najezdím tak 30k kilometrů. Z toho dvakrát ročně v zimě do Italie na hory. Na kratší pojezdy budu využívat současné auto s malou spotřebou. V zásadě mi tedy jde o auto s větším úložným prostorem a dobrou kvalitou jízdy na větší vzdálenost. BMW je moje srdeční záležitost. Dotaz tedy zní. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné zakoupit BMW 530d nebo X5 3.0d rok výroby 2005 v cenové relaci kolem 600k? Nebo se mýlím a doporučili byste mi nějaký jiný vůz?
Díky moc.
Odpověď je asi taková jak to řekla Kylie - 530d. Pokud myslíš,že využiješ pohon 4x4,tak 530 xd. teprve pokud potřebuješ tahat 2,5t přívěs a nebo využiješ větší světlou výšku, tak X5.
A teď proč - E60 je konstrukčně novější( o 4 roky - to je v autoprůmyslu dost) a navíc právě v roce 2005 prodělala facelift,což její náskok ještě zvyšuje. Vůbec netvrdím,že by X5 měl být špatný automobil a pohon 4x4 stejně jako motory má shodné s E60,ale třeba interiér na tebe dýchne polovinou devadesátých let ( vychází z E39) a třeba grafiku budíků nebo některé ovladače najdeš dokonce stejné již ve vozech BMW z konce let osmdesátých.
K tomu ještě ty motory zas tak stejný nejsou, protože po faceliftu v roce 2005 má 530d zvýšený výkon na 170kW a benzinové 530i zvýšilo ze 170kW na 190kW. V X5 zůstaly až do uvedení nové generace starší verze těchto motorů.A máme tu další nevýhodu X5 již je nahrazena zcela novou generací,kdežto E60 se stále prodává.
K použití na běžné silnici je E60 mnohem vhodnější - o 40km/h větší maximálka,o cca 2l menší spotřeba, o cca 2s lepší zrychlení.
A ještě jedna věc - pěknou X5 3,0d z roku 2005 budeš do 600tis těžko hledat. Naproti tomu E60 seženeš již po faceliftu a při troše víc snahy možná i 2006.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 14:00, RE: BMW - facelift
Kylie napsal:
To jsme si při sobotě ale pěkně zalichotili... Tak zase "do práce"
Pěkný den ..
PS: Jaký je váš názor, na vozy vaší krevní skupiny po transfuzi jménem Alpina?
Transfuze jako taková nemůže BMW vůbec ublížit. Právě naopak - jak jste napsala - dělá z dobrého ještě lepší. Moje první setkání s Alpinou bylo ještě staré B9 ( E28 ). Ale byl jsem unešen. A svezení v B10 ( E34 ) - přinášelo pro mě, někdy před deseti lety, nirvánu. A i dnes,když uvidíte třeba i starší Alpinu - pořád z ní něco dýchá a je na ní vidět ta sakra poctivá práce - jak jsou krásně zachovalý. Možná je to taky jiným složením majitelů - skutečných fajnšmekrů.
JENŽE - plno lidí si myslí,že si koupí kola design Alpina,dozadu dají samolepku Alpina a mají Alpinu. Pak vám je klidně někdo schopný prodávat BMW 520i Alpina... ( Takovýto laciný tuning degraduje skutečné originály a běžný lidi nejsou schopni mezi nimi poznat rozdíl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 14:15, 530d vs X5 3,0d
TOM napsal:
Odpověď je asi taková jak to řekla Kylie - 530d. Pokud myslíš,že využiješ pohon 4x4,tak 530 xd. teprve pokud potřebuješ tahat 2,5t přívěs a nebo využiješ větší světlou výšku, tak X5.
A teď proč - E60 je konstrukčně novější( o 4 roky - to je v autoprůmyslu dost) a navíc právě v roce 2005 prodělala facelift,což její náskok ještě zvyšuje. Vůbec netvrdím,že by X5 měl být špatný automobil a pohon 4x4 stejně jako motory má shodné s E60,ale třeba interiér na tebe dýchne polovinou devadesátých let ( vyc...
... to se hned pozná nositel krevních destiček tvaru (modrobílé) vrtulky ..
PS: Také bych to tak chtěla umět říci, na další příspěvky čekat netřeba - komplexnější zpravodajství na danné téma asi už nepříjde..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 14:36, RE: BMW - facelift
TOM napsal:
Transfuze jako taková nemůže BMW vůbec ublížit. Právě naopak - jak jste napsala - dělá z dobrého ještě lepší. Moje první setkání s Alpinou bylo ještě staré B9 ( E28 ). Ale byl jsem unešen. A svezení v B10 ( E34 ) - přinášelo pro mě, někdy před deseti lety, nirvánu. A i dnes,když uvidíte třeba i starší Alpinu - pořád z ní něco dýchá a je na ní vidět ta sakra poctivá práce - jak jsou krásně zachovalý. Možná je to taky jiným složením majitelů - skutečných fajnšmekrů.
JENŽE - plno lidí si myslí,že s...
..to jsou přeci hlavní zásady tuningu! U výfuku pochromovaná koncovka (jen), okna zatmavit (maximálně), na kufr lavičku (...sem přeci chytřejší, než ti žabaři co auto na pro mne nepochopitelně rychlých počítačích vyvíjeli a v aerodynamickém tunelu testovali), při koupi pneu šetřit šetři šetřit - Matador a Barum jsou přeci "domácí", trvalé svícení mlhovkami jistojistě také pomáhá - hlavně v kombinaci s na litr o korunu levnějším palivem z dží-zet-dý.
PS: Tak už jsem se "vypovídala" - ano ohledně samolepek a spol. jsme na "stejné vlně"
PPS: Už jsem si všimla, že většinu lidí kvalita jako taková vlastně NEzajímá (nejen u aut..)
Pěkný den ... všem "kvalitomilným"
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 14:54, RE: BMW - facelift
Kylie napsal:
..to jsou přeci hlavní zásady tuningu! U výfuku pochromovaná koncovka (jen), okna zatmavit (maximálně), na kufr lavičku (...sem přeci chytřejší, než ti žabaři co auto na pro mne nepochopitelně rychlých počítačích vyvíjeli a v aerodynamickém tunelu testovali), při koupi pneu šetřit šetři šetřit - Matador a Barum jsou přeci "domácí", trvalé svícení mlhovkami jistojistě také pomáhá - hlavně v kombinaci s na litr o korunu levnějším palivem z dží-zet-dý.
PS: Tak už jsem se "vypovídala" - ...
Jo - ty mlhovky. To je typický. My s kámošema takovým trdlům říkáme - " masér " - jako, že nám pěkně masírují oční bulvy... )
PS: se mi zdá,že sem o víkendu moc lidí nechodí... Asi většina píše jen v zaměstnání, když nemá co dělat.... )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 14:55, dodatek
jasně diky za info.
ještě se rozhoduju mezi automatem a manuálem. Spíš jsem pro manuál.
Co se týká diesel vs. benzim jsem pro diesel, nejak tak mi subjektivně připadá, že má nižší provozní náklady.
díky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 16:33, RE: dodatek
sapp napsal:
jasně diky za info.
ještě se rozhoduju mezi automatem a manuálem. Spíš jsem pro manuál.
Co se týká diesel vs. benzim jsem pro diesel, nejak tak mi subjektivně připadá, že má nižší provozní náklady.
díky
Obě otázky obecně jako takové jsou na hodně dlouhé filosofování.U některých automobilek to může být jasnější - mají třeba nepovedené či nezajímavé benziny a naproti tomu dobré diesely,jiné třeba naopak.Některé nabízejí ( ly ) čtyřstupňový automat versus šestistupňový manuál atd..
Ale u BMW bych řekl,že je vše vzácně vyrovnáno. Takže volba je jen otázkou osobních preferencí a jízdního stylu. Já osobně bych volil 530i ( 190kW) s manuálem. ( to by byla moje volba). Jakákoliv jiná kombinace, ale nebude vůbec špatná.
Co se týká nákladů - rozdíly na palivo budou nic v porovnání s poklesem hodnoty ( klidně 100tis Kč ročně).
PS: až budete za tři roky zas vybírat tříletý BMW - vemte 530i - motor N53 - 200kW - přímovstřik. Tam už se rozdíly ve spotřebě téměř smazávají.
PPS : Co dělají řidiči automatu v těch krizových situacích, kdy je doporučeno vyšlápnout spojku ?!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 18:44, Ad PPS
TOM napsal:
Obě otázky obecně jako takové jsou na hodně dlouhé filosofování.U některých automobilek to může být jasnější - mají třeba nepovedené či nezajímavé benziny a naproti tomu dobré diesely,jiné třeba naopak.Některé nabízejí ( ly ) čtyřstupňový automat versus šestistupňový manuál atd..
Ale u BMW bych řekl,že je vše vzácně vyrovnáno. Takže volba je jen otázkou osobních preferencí a jízdního stylu. Já osobně bych volil 530i ( 190kW) s manuálem. ( to by byla moje volba). Jakákoliv jiná kombinace, ale neb...
...řidič vozu s automatickou převodovkou se intenzivně modlí... Ne vážně, moderní "chytré" automaty v kombinaci s elektronickými systémy případné "průs..." řeší rychleji než řidič - resp. řidiči to dojde AŽ, když je vyřešeno..
Konkrétně u Brumly je to snadné, má nějakých 63-64% zátěže na přední nápravě a motor je ideálně NA nápravě, takže přední náprava se i v hodně extrémních situacích a počasí vždy "najde" - a elektronika tu "pudelku" už ohlídá. To mluvím o hoooooodně nestandardních situacích - trakce C5 a C6 je výborná až excelentní (to NENí vtip, je lepší než u srovnatelného Mercedes apod .. s pohonem zadní nápravy - testy Auto Zeitung, Auto moto und sport), takže "utrhnout" vůz je VELMI velmi těžké. Je to jiné, ale v extrémní situaci se chová trochu jako čtyřkolka (subaru) vteřinu jakoby... a pak jen cítíš ... stabilitu. Ostatně Brumlových 1680 (či kolik) kg hned tak něco nerozhodí (a na téma pneu jsem se již vyjadřovala - a nevymýšlela si - tam opravdu NEšetřím - a navíc jakmile vzorek k limitům se blíží - ihned měním). Jak tchýně jednou pravila: ..C5 jezdí "samo" - platí to pro všechny situace - takový pravý opak bmw 135i coupe (nebo dřívějších M3). Kdysi mi taková auta také "zvyšovala tlak" - a stále se mi líbí, ale pro své časté delší a dlouhé trasy již volím klid a pohodlí - a ať to raději jede "samo"
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 19:03, RE: Ad PPS
Kylie napsal:
...řidič vozu s automatickou převodovkou se intenzivně modlí... Ne vážně, moderní "chytré" automaty v kombinaci s elektronickými systémy případné "průs..." řeší rychleji než řidič - resp. řidiči to dojde AŽ, když je vyřešeno..
Konkrétně u Brumly je to snadné, má nějakých 63-64% zátěže na přední nápravě a motor je ideálně NA nápravě, takže přední náprava se i v hodně extrémních situacích a počasí vždy "najde" - a elektronika tu "pudelku" už ohlídá. To mluvím o hoooooodně nestandardních sit...
Rozumím, chápu a vím ..
Ale přece jen...já prostě těm automatům na chuť nepřišel.
Třeba takováhle situace - zajíždíš do úzké brány ( tak 5-10cm na každé straně) po ujetém sněhu - ťukneš na brzdu - přední kola se smýknou a zadní pořád tlačí( mluvím o BMW) a zrcátko by bylo pryč hned. Samozřejmě větší síla na brzdový pedál zastaví i ta zadní kola,ale člověk se prostě v prvním okamžiku lekne.
To já jen tak, samozřejmě vím co umí dnešní automaty a stabilizační systémy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 19:46, díky
díky za reakce a rady. Mám v tom jasno.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 21:11,
Z téhle nabídky jedině porsche, taky mi jedno stojí v garáži.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 22:14, RE: BMW - facelift
TOM napsal:
Jo - ty mlhovky. To je typický. My s kámošema takovým trdlům říkáme - " masér " - jako, že nám pěkně masírují oční bulvy... )
PS: se mi zdá,že sem o víkendu moc lidí nechodí... Asi většina píše jen v zaměstnání, když nemá co dělat.... )
náhodou kucí povidali že taková středně velká nálepka NO FEAR tuning na zadním okně dá až 5 koní na výkonu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 23:13, Ky LL ie NENí kylie
Kyllie napsal:
Z téhle nabídky jedině porsche, taky mi jedno stojí v garáži.
Náš anonymní "napodobovatel - zoufalec" se opět připojil. Nešlo to pod mým jménem, zvolil napodobeninu s dvěma "L" - pozor na něj, píše většinou pitomosti nebo vulgarity..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 05.10.2008 23:45, RE: BMW - facelift
Valnoha napsal:
náhodou kucí povidali že taková středně velká nálepka NO FEAR tuning na zadním okně dá až 5 koní na výkonu
..a zvýší maximální rychlost alespoň o 10 km/h - to je samozřejmé, přidá-li se i pochromovaná koncovka výfuku v kombinaci s mračítky - chce to u Octavie 1.8 pro jistotu aktivovat omezovač na 250 km/h - ten znám
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 19:34, RE: Alpina B10 3.3
Kylie napsal:
Alpinu B10 právě v tuto chvilku pořídíte za 10.000 euro = 250.000 kč, už velmi pěkné kousky za 14-15.000 euro. To jsou ceny požadované - současné celosvětové "ochlazení" propady prodejů nových vozů atd. v kombinaci s blížící se zimou a rokem 2009 "na krku" ceny jistě NEposílí.
Nedávno tu kdosi řešil, zda za trojkové bmw přidat "nad plán" 75.000 kč - já se domnívám, že v tomto případě se to vyplatí (samozřejmě je to každého věc a záleží na mnoha okolnostech). Já bych počkala na leden-úno...
NEJLEPŠÍ????? No já nevím, ale nejlepší znamená pro každého něco jiného (tzn. nejlepší pro Vás nemusí být nutně nejlepší pro pana tazatele), takže s podobnými slovy (navíc v každém příspěvku bych šetřil). Alpinu považuji za skvělého ladiče, ale možná by to chtělo trochu ubrat na exotice (přece jenom Alpina používá řadu velice specifických dílů, které asi všude mít nebudou). Já bych z uvedených zvolil 530i, neboť tento motor se opravdu povedl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 20:11, RE: Alpina B10 3.3
i napsal:
NEJLEPŠÍ????? No já nevím, ale nejlepší znamená pro každého něco jiného (tzn. nejlepší pro Vás nemusí být nutně nejlepší pro pana tazatele), takže s podobnými slovy (navíc v každém příspěvku bych šetřil). Alpinu považuji za skvělého ladiče, ale možná by to chtělo trochu ubrat na exotice (přece jenom Alpina používá řadu velice specifických dílů, které asi všude mít nebudou). Já bych z uvedených zvolil 530i, neboť tento motor se opravdu povedl.
Že záleží především na osobních preferencích kupujícího, jsem napsala hned v prvním příspěvku. U Alpine panuje mezi recenzety vzácná (až neuvěřitelná) shoda - chvála, chvála, chvála. Zajímavé je, že i přes prokazatelně silnější motorizace působí podvozky "komfortněji"
Se servisem Alpina není "dole" v rakousku a "vedle" v německu problém, ofic. zastoupení je i v česku...
Náklady na "provoz" mohou být o něco vyšší než u "klasického" bmw, ale rozdíl mi nepříjde "motivační" (samozřejmě záleží na konkrétních okolnostech a možnostech). 'V případě Alpina jde však o TAK mimořádné vozy, že (je-li možno) se trochu peněz navíc JEDNOZNAČNĚ vyplatí.
PS: Ona totiž Alpina není "běžný" ladič, či tuner, ale byť samostatná - s bmw spolupracující a propojená firma (bmw si pomocí jejích modelů tak trochu "napřed" některé své technologie "zkouší")
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.10.2008 15:29, RE: Ad PPS
TOM napsal:
Rozumím, chápu a vím ..
Ale přece jen...já prostě těm automatům na chuť nepřišel.
Třeba takováhle situace - zajíždíš do úzké brány ( tak 5-10cm na každé straně) po ujetém sněhu - ťukneš na brzdu - přední kola se smýknou a zadní pořád tlačí( mluvím o BMW) a zrcátko by bylo pryč hned. Samozřejmě větší síla na brzdový pedál zastaví i ta zadní kola,ale člověk se prostě v prvním okamžiku lekne.
To já jen tak, samozřejmě vím co umí dnešní automaty a stabilizační systémy.
Automatum sem dlouho nemohl prijit na chut ani ja, sem priznivcem sportovni jizdy a rad si vychtnavam zvuk R6 vytaceneho k omezovaci.
Nyni cekame rodinu a i kvuli manzelce jsem poridil auto s automatickou prevodovkou.
e39 vazi prazdna pres 1600, takze nejake ochotne vrhani se do zatacek u takoveho auta nehrozi. Ani motor 2,8 pres slusny vykon i kroutici moment, neumozni 5ce nejak zajimeve sportovni dynamicke vlastnosti.
5ka proste nabizi velice komfortni jizdu, kterou podtrhne pouziti automaticke prevodovky a to hlavne pokud jezdite casto ve meste nebo uviznete cas od casu v zacpe.
Manual si vyborne uzijete v lehcim aute, ale do auta velikosti e39 doporucuji automat.
Pred par lety bych neveril, ze toto nekdy napisu.

Jinak co se tyce zajizdeni do brany s BMW s automatem na snehu nevim jak to myslite.
Bude se chovat jako jakekoli jine auto. Jelikoz budete tukat do brzdy, nebudete mit nohu na plynu.

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.11.2008 19:36, Zkušenost majitele po 201 tkm
Dosud na mém kombíku dieslu se 170 HP jsou původní brzdové kotouče, několik menších rezových skvrn bylo odstraněno v rámci kulance, kterou Mercedes na rez poskytuje na 8 roků!!!
Vyměnili mi zadní dveře a kapotu, přelakovali střechu a všechny dveře odspodu až do střední linie. Navíc mi i bezplatně vyměnili váhu vzduchu, prý byla už po 8 letech vadná.
Posledních 60 tisíc km jsem ujel sám, bez větších oprav. Pouze zvedák okna vpravo vzadu se polámal, nový stál asi 900 Kč. Dále byly vyměněny ojničky, spojující přední stabilisační tyč s karoserií, gumy byly opotřebované a na špatné silnici to klepalo, cena i s prací 1100Kč.
Spotřeba podle palubního počítače na posledních 2740 km průměr 6,2 l /100km. Poslední cesta, Mnichov- Blatná, 279 km přes Železnou Rudu, spotřeba 5,8l/100km. Ovšem že s tím jezdím normálně, na dálnici tempomat na 140 km/h, spotřeba pod 6,1 l/100km, na ostatních silnicích kolem 90-100, v obcích opravdu 50 s limiterem, ještě jsem neplatil.
Můj kombík má nádrž 70 litrů, akční rádius na jednu náplň dobrých 1100 km, třeba do Holandska bez mezitankování! Co do pohodlí a prostoru neznám konkurenční výrobek.
Koupil jsem ten vůz se 136 tkm a 4 roky za 14,500 Eur, t.j. dnes asi 350 t.Kč. Ovšem přímo u Stuttgartu od zaměstnance firmy Mercedes, vůz byl dobře udržovaný, věřím, že najede bez velkých oprav 600 tkm, jako mnichovské taxíky.
reagovat
  1 ... 5 6 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.