M. Oborník napsal:
Dobrý dotaz. Xantii jsem vyloženě nevyřadil, pouze jsem naznačil, že je přece jen staršího data vzniku (podobně jako například tazatelem zmíněný P 306). Při rychlosti, s jakou se rok co rok zlepšuje konstrukční vyspělost (např. pasívní bezpečnost), jsou 4 roky, které od sebe dělí vznik Xantie a vznik Xsary znatelná doba. Ono v průběhu modernizací sice přibudou airbagy, lepší výztuhy dveří atd, ale ten nejvíce důležitý původní základ se již „neaktualizuje“. Tohle je jenom namátkový příklad, rozho...
Upřímně řečeno, Xantia je pořád o třídu výš a na poměry "citrónů" je to povedený model, což se o Xsaře rozhodně říct nedá. Xsaru jsem měl kdysi jako dlouhodobou zápůjčku na zahraniční služebce (při převzetí měla najeto 7 majlí, takže žádná pelešina po tisíci zákaznících) a sypala se naprosto neuvěřitelně. Prošlo mi rukama hodně aut, ale taková srágora jen jedna - Xsaru rozhodně nebrat !
Lagunu dCi jsem měl tři roky jako služebák a kromě prasklé hadice k turbu bez problému. Po mně ji od firmy odkoupil kamarád, auto má už najeto přes 250 tisíc a kromě občasného čištění ERG ventilu naprosto bez problémů. Ale má pravidelný a kvalitní (byť neznačkový) servis. A to je problém dieselů z druhé ruky. Co s tím dělali předchozí majtelé nevíš a auto po praseti je holé neštěstí.
Já bych v téhle cenové kategorii šel do benzínu a když naftu tak 306
DT a schoval si k tomu pár korunek na opravu náprav.
Hodně štěstí při výběru
JP