0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaká je spolehlivost koncernového motoru 1,4 TSI?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 11:21, RE: Nechci být rejpal,
Václav Mráz napsal:
Tento motor má pro někoho výhodu malého obsahu PRO NIŽŠÍ STŘEDNÍ TŘÍDU (nižší POV) a přitom slušný výkon k dané váze vozu (Polo....) Golf a EOS jsou už těžší a tak je rozdíl cca 05L/100 KM. Pokud se pravidelně mění filtr a olej s předepsanou specifikací, napínák řetězu drž cca do 130.000 km bez mrknutí oka. Také záleží na stylu jízdy. Čím více je motor vytáčen nad 3.500 ot., pak samozřejmě řetěz dostává věčí nápor v tahu a styčná plochy napínáku se rychleji opotřebuje. Jinak řečeno, pokud je řid...
Tak argumentovat zrovna nižším POV mi přijde jako naprostý nesmysl, kolik jako ušetříte?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 12:02, RE: Nechci být rejpal,
Václav Mráz napsal:
Tento motor má pro někoho výhodu malého obsahu PRO NIŽŠÍ STŘEDNÍ TŘÍDU (nižší POV) a přitom slušný výkon k dané váze vozu (Polo....) Golf a EOS jsou už těžší a tak je rozdíl cca 05L/100 KM. Pokud se pravidelně mění filtr a olej s předepsanou specifikací, napínák řetězu drž cca do 130.000 km bez mrknutí oka. Také záleží na stylu jízdy. Čím více je motor vytáčen nad 3.500 ot., pak samozřejmě řetěz dostává věčí nápor v tahu a styčná plochy napínáku se rychleji opotřebuje. Jinak řečeno, pokud je řid...
S tím povinným ručením je to fakt mizivý argument. Ale vím že opravdu na spoustu lidí funguje. Na druhou stranu zatím 1,4TSi v 90Kw verzi je ježděna v dvou exemplářích v sedanech Octávia (oba kolem 25 tis km) a zatim nevíme o žádných poruchách. U Touranu 1,4TSI v 103Kw verzi totální zničení motoru v 120 km rychlosti najeto tšsně přes 30 tis..). Měněn celý motor. Jezdí dále a má dalších 7 tis km. zatim vše ok.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 12:10, RE: Nechci být rejpal,
Kojot027 napsal:
S tím povinným ručením je to fakt mizivý argument. Ale vím že opravdu na spoustu lidí funguje. Na druhou stranu zatím 1,4TSi v 90Kw verzi je ježděna v dvou exemplářích v sedanech Octávia (oba kolem 25 tis km) a zatim nevíme o žádných poruchách. U Touranu 1,4TSI v 103Kw verzi totální zničení motoru v 120 km rychlosti najeto tšsně přes 30 tis..). Měněn celý motor. Jezdí dále a má dalších 7 tis km. zatim vše ok.
to je fakt, okamžitá úspora je mocné lákadlo
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 13:09, RE: Nechci být rejpal,
Václav Mráz napsal:
Tento motor má pro někoho výhodu malého obsahu PRO NIŽŠÍ STŘEDNÍ TŘÍDU (nižší POV) a přitom slušný výkon k dané váze vozu (Polo....) Golf a EOS jsou už těžší a tak je rozdíl cca 05L/100 KM. Pokud se pravidelně mění filtr a olej s předepsanou specifikací, napínák řetězu drž cca do 130.000 km bez mrknutí oka. Také záleží na stylu jízdy. Čím více je motor vytáčen nad 3.500 ot., pak samozřejmě řetěz dostává věčí nápor v tahu a styčná plochy napínáku se rychleji opotřebuje. Jinak řečeno, pokud je řid...
Povinné ručení je pro 1,4 stejné jako pro 1,8 a jen o jednu skupinu pod 1850-2500 ccm. Úspora je do 1000,-Kč za rok - to je opravdu pro někoho argument pro koupi auta??
Také nechápu zmíněnou nižší střední třídu a potom zmínku o těžším golfu - golf je typická nižší střední třída.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 13:44, RE: Nechci být rejpal,
Pavlik napsal:
Povinné ručení je pro 1,4 stejné jako pro 1,8 a jen o jednu skupinu pod 1850-2500 ccm. Úspora je do 1000,-Kč za rok - to je opravdu pro někoho argument pro koupi auta??
Také nechápu zmíněnou nižší střední třídu a potom zmínku o těžším golfu - golf je typická nižší střední třída.
Turbo motory jsou zde kvůli utahujícímu se šroubu spalinových předpisů a redukcí exhalací neškodného CO2. Jako vedlejší produkt je poměrně slušný litrový výkon a vynikající odezva v nízkých otáčkách. Potud lze nové trendy vítat s jásotem. Jenže odvrácenou stránkou je pak reálná spotřeba při hojném využívání příjemných parametů motoru a změna v chování k motoru. To, že se opakovaně Škodě nedaří vyrobit spolehlivý rozvod není diletantstvím konstruktérů ani novým trendem downsizingu, ale pravděpodobně úspornými opatřeními při jeho zhotovování, jinak si to neumím vysvětlit. Bohužel musím říci zcela otevřeně, že je mi tento trend proti srsti a skutečně vítám, že asijská konkurence jde cestou klasických atmosfér.
A blahořečnení majitelů s novými vozy v záruce s 50 tkm na tocho opravdu nepřikládám žádnou váhu. Vzpomínám si na úplně stejné blahořečení motorů TDCi, když to byla novinka a podívejte se na ty motory teď. Spousta úprav a pošramocená pověst, která se zakládá na pravdě a reálných zkušenostech.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 14:48, RE: Nechci být rejpal,
David V napsal:
Turbo motory jsou zde kvůli utahujícímu se šroubu spalinových předpisů a redukcí exhalací neškodného CO2. Jako vedlejší produkt je poměrně slušný litrový výkon a vynikající odezva v nízkých otáčkách. Potud lze nové trendy vítat s jásotem. Jenže odvrácenou stránkou je pak reálná spotřeba při hojném využívání příjemných parametů motoru a změna v chování k motoru. To, že se opakovaně Škodě nedaří vyrobit spolehlivý rozvod není diletantstvím konstruktérů ani novým trendem downsizingu, ale pravděpodo...
Přesně tak. Poznámka k těm 50tis. na tach - na mém klasickém benzinu je 170tis. na tach a znovu opakuji, žádná závada na motoru. A určitě nejsem vyjímka.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 14:59, RE: Nechci být rejpal,
rojack napsal:
Přesně tak. Poznámka k těm 50tis. na tach - na mém klasickém benzinu je 170tis. na tach a znovu opakuji, žádná závada na motoru. A určitě nejsem vyjímka.
Souhlasím s vámi oběma, ale copak je tohle první problém s motory na světě? Ten 1,8 od Opela nebo Fordí 2,5V6 byly bez problému od prvopočátku? A kam sahá jejich historie, do poloviny 70tých let?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 16:10, RE: Nechci být rejpal,
Alda napsal:
Souhlasím s vámi oběma, ale copak je tohle první problém s motory na světě? Ten 1,8 od Opela nebo Fordí 2,5V6 byly bez problému od prvopočátku? A kam sahá jejich historie, do poloviny 70tých let?
Vždycky jsou nějaké dětské nemoci, ale přeskakování řetězu nebo trhání řemenu není dětská nemoc. Apropos Fordí 2,5V6 je bez zásadních úprav v nabídce od roku 1993 do roku 2007 a museli jej nahradit, protože nesplnil přísnější spalinovou normu. Kolik znáš motorů, na která se prakticky 14 let nemuselo šáhnout. O oplovská 1.8 je podobná kapitola. Tuším, že praotcem této generace motorů byl 20NE a z něj pak byl odvozen C20NE a pak X20XEL, který posloužil jako základ k přepracování pro X18XE nebo X18XE1, na kterou navazuje X18XER. Všechno to byly spolehlivé motory už od svého uvedení na trh, žádný nepostihovala fatální závada.
Takže první problém to není, ale když uvážím, že koncern řeší problémy s rozvody u HTP, 1.2 TSi a 1.4 TSi tak je to na mě dost, abych si řekl, že je jen potřeba vyzabíjet mouchy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 16:58, RE: Nechci být rejpal,
David V napsal:
Jo, ale neplníš EURO V a víc a v tom je zakopanej celej pes.
Není v tom zakopaný pes. 1.8 od Opelu existuje i ve verzi plnící Euro 5. V konfigurátoru pro Zafiru Tourer jsou verze XEL (85 kW) a XER (103 kW).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 17:00, RE: Nechci být rejpal,
Pavlik napsal:
Povinné ručení je pro 1,4 stejné jako pro 1,8 a jen o jednu skupinu pod 1850-2500 ccm. Úspora je do 1000,-Kč za rok - to je opravdu pro někoho argument pro koupi auta??
Také nechápu zmíněnou nižší střední třídu a potom zmínku o těžším golfu - golf je typická nižší střední třída.
Nehledě na to, že některé pojišťovny už zdvihový objem neberou v potaz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 17:13, RE: Nechci být rejpal,
David V napsal:
Vždycky jsou nějaké dětské nemoci, ale přeskakování řetězu nebo trhání řemenu není dětská nemoc. Apropos Fordí 2,5V6 je bez zásadních úprav v nabídce od roku 1993 do roku 2007 a museli jej nahradit, protože nesplnil přísnější spalinovou normu. Kolik znáš motorů, na která se prakticky 14 let nemuselo šáhnout. O oplovská 1.8 je podobná kapitola. Tuším, že praotcem této generace motorů byl 20NE a z něj pak byl odvozen C20NE a pak X20XEL, který posloužil jako základ k přepracování pro X18XE nebo X1...
Davide, mýlíte se. Fordí 2.5 V6 plnil normu Euro 4 a ta platila až do roku 2010. A pokud si pamatuju, tak normu Euro 4 plnil už v roce 2000, kdy se objevil v druhé generaci Mondea. A kdyby Ford chtěl, tak s pár úpravami jej připraví i na emisní normu Euro 5. Třeba 2.0 Duratec od Fordu dnes existuje ve verzi Euro 5. Norma Euro 5 pro benzíňáky se od Euro 4 moc neliší. Jiné je to u dieselů ... ty měly v dřívějších normách povoleno obrovské mnoožství škodlivin, takže třeba přechod z Euro 4 na Euro 5 byl dost obtížný a nešel zvládnout bez filtru pevných částic.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 19:11, RE: Nechci být rejpal,
Tycoon napsal:
Davide, mýlíte se. Fordí 2.5 V6 plnil normu Euro 4 a ta platila až do roku 2010. A pokud si pamatuju, tak normu Euro 4 plnil už v roce 2000, kdy se objevil v druhé generaci Mondea. A kdyby Ford chtěl, tak s pár úpravami jej připraví i na emisní normu Euro 5. Třeba 2.0 Duratec od Fordu dnes existuje ve verzi Euro 5. Norma Euro 5 pro benzíňáky se od Euro 4 moc neliší. Jiné je to u dieselů ... ty měly v dřívějších normách povoleno obrovské mnoožství škodlivin, takže třeba přechod z Euro 4 na Euro 5...
To ano, neplní až Euro 5. Však v mém voze z roku 2001 plní už Euro 4. Nicméně jsem právě někde četl, že jej nahradil 2,5T od Volva právě kvůli neplnění Eura 5. Ano, možná by postačil přímý vstřik a Euro 5 by ustál.
Tak řekněme, že je to sížením laboratorních výsledků pro CO2, což je s malými turbomotory snažší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 20:02, Rejpal
Ač nechci, budu rejpal. Jako ztrátu času beru úvahu nad zkratkou TSI, jestli je to Twincharged Stratified Injection nebo jen Turbocharged Stratified Injection je zcela jedno. Očekával jsem třeba nedávno zveřejněnou informaci, že dodavatel řetězů pro rozvody měl opotřebený nástroj a poté co chybu zjistil, tak došlo k výměně a u dalších motorů by se problém vyskytnout neměl. Celkově se ten problém prý týkal relativně malého počtu vozů, ale podle toho, jak se problém diskutuje, tak ti nešťastníci, co se dobře trefili, tak to měli asi docela jisté.

Celkově mi ten článek přišel jako vaření z vody a spíš mlžení a dohady, než konkrétní informace.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 21:05, RE: Nechci být rejpal,
Kojot027 napsal:
S tím povinným ručením je to fakt mizivý argument. Ale vím že opravdu na spoustu lidí funguje. Na druhou stranu zatím 1,4TSi v 90Kw verzi je ježděna v dvou exemplářích v sedanech Octávia (oba kolem 25 tis km) a zatim nevíme o žádných poruchách. U Touranu 1,4TSI v 103Kw verzi totální zničení motoru v 120 km rychlosti najeto tšsně přes 30 tis..). Měněn celý motor. Jezdí dále a má dalších 7 tis km. zatim vše ok.
Užívám si motoru 1,4 TSI v Octavii cca půl roku a mám najeto zatím 45 tis.km. Od tohoto článku jsem si sliboval poněkud více informací než se mi dostalo. Přidám tedy něco málo mých zkušeností. Zmiňovaný motor je velmi příjemný na ježdění, tichoučký, lehoučký. Spotřeba je dost závislá na způsobu jízdy - můj interval je 5,5 - 8,5 l/100 km. Po přečtení článků o problémech s rozvody jsem se zašel pozeptat do autorizovaného servisu co je na tom pravdy. Po zadání VINka do databáze mi řekli, že probíhá svolávací akce na výměnu variabilního nastavení sacích ventilů. Toto mi naštěstí v záruce vyměnili (jen náhradní díl stojí cca 10 tis. Kč a při jeho výměně se musí vyndat motor z auta). Jiné problémy prý s rozvody 1,4 TSI nejsou ... tak uvidím ... záruku mám na 4 roky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 04.05.2012 23:12, RE: Rejpal
Koloss napsal:
Ač nechci, budu rejpal. Jako ztrátu času beru úvahu nad zkratkou TSI, jestli je to Twincharged Stratified Injection nebo jen Turbocharged Stratified Injection je zcela jedno. Očekával jsem třeba nedávno zveřejněnou informaci, že dodavatel řetězů pro rozvody měl opotřebený nástroj a poté co chybu zjistil, tak došlo k výměně a u dalších motorů by se problém vyskytnout neměl. Celkově se ten problém prý týkal relativně malého počtu vozů, ale podle toho, jak se problém diskutuje, tak ti nešťastníci, ...
Petr-Tipcars: Určitě Váš názor beru, článek několik dní ležel v redakčním systému a přiznám se, že jsem neměl čas jej poněkolikáté updatovat podle toho, s čím postupně přicházel výrobce. Mimoto jsem řešil vlastní rozvody...což by vydalo na samostatný článek. A vůbec způsoby vedení rozvodového řetězu/ů by stály za samostatný článek...je tam celkem dost variant vedení a napínání řetězu. Ohledně 1.4TSI mi stále uniká informace, zda se problémy nejčastěji týkají silnější nebo slabší verze. Prozatím to vypadá na tu silnější verzi a spojení 2 aspektů: vadný samotný řetěz, což je smutná raritka a choulostivý mechanismus jeho napínání zejména při startu, což je vlastní i dalším producentům a dalším motorům. Mimochodem zdůvodnění problému vadnou dodávkou subdodavatele mi přijde ehm...vím přesně co chci říct, ale nenapíšu to. Kde jsou Die Kchontrolní mehanýsmy?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.05.2012 06:59, RE: Nechci být rejpal,
David V napsal:
To ano, neplní až Euro 5. Však v mém voze z roku 2001 plní už Euro 4. Nicméně jsem právě někde četl, že jej nahradil 2,5T od Volva právě kvůli neplnění Eura 5. Ano, možná by postačil přímý vstřik a Euro 5 by ustál.
Tak řekněme, že je to sížením laboratorních výsledků pro CO2, což je s malými turbomotory snažší.
Ano, normovaná spotřeba a s tím spojené "emise" CO2, to je nejpravděpodobnější důvod.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.05.2012 14:13, retez
ač mám doma dva vozy Audi musím řící že VW group nikdy neudělal retězový rozvod který je spolehlivý. viz HTP nebo 3.0TDI tam musí dokonce při výměně motor nebo převodovka ven a co jsem se ptal tak v autorizáku si říkají cenu kolem 50ti tisíc :) u mé 1.8T odešel také napínák řetětezu vaček a i na staré 1.8T stojí 10tisíc kč! co se týče rozvodů tak řemen a je klid.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.05.2012 21:27, TSI
Před 10-ti lety jsem koupil novou Fabii combi 1,4MPI 50kw a po najetých 70tis. km jsem byl rozhodnut auto po leasingu prodat a Škodu již "nikdy" (to se prostě nedalo). Do konce leasingu jsem najel ještě cca 40tis a vzhledem k "sednutí" auta a tehdejší finanční situaci jsem si ji nechal. Nakonec se mnou bez problémů vydržela do 260tis. km a dopadlo to takto:
Máme doma jak 1,2TSI 77kw (VW Golf) a 1,8TSI (OII) a na oba motory nedám dopustit. U malého pro mě výborná spotřeba (6,5l při většině tras do 15km z 50% po městě) a u toho většího dynamika (nakonec i se spotřebou jsem spokojený). No a co se týče spolehlivosti tak malý byl koupen jako nový a nyní má 20tis. km s tím, že mu při 19tis. Km zdarma vyměnili rozvody a dostal nějakou podložku pod turbo. Ten větší zakoupen jako jetý s 68tis. km a nyní má téměř 110tis. a bez sebemenších problémů. Jinak mám známého co mu u Supa II 1,8TSI 20tis. km došlo na nejhorší- rozvody na kaši (vyřešeno v záruce).
Jinak jsem stejně přesvědčen, že v dnešní době je to spíše o štěstí (ale určitě se dá jít tomu štěstí naproti).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 05.05.2012 23:21, RE: TSI
Jarrda napsal:
Před 10-ti lety jsem koupil novou Fabii combi 1,4MPI 50kw a po najetých 70tis. km jsem byl rozhodnut auto po leasingu prodat a Škodu již "nikdy" (to se prostě nedalo). Do konce leasingu jsem najel ještě cca 40tis a vzhledem k "sednutí" auta a tehdejší finanční situaci jsem si ji nechal. Nakonec se mnou bez problémů vydržela do 260tis. km a dopadlo to takto:
Máme doma jak 1,2TSI 77kw (VW Golf) a 1,8TSI (OII) a na oba motory nedám dopustit. U malého pro mě výborná spotřeba (6,5l při většině tras d...
No...... tak to vaše 1,2TSi i známého 1,8 TSi ....... to je dost hrůza,ne? Nebo vám připadá normální jako že oba tyto případy štěstí postrádají, co?
A po dalších 20 tis. opět výměna rozvodů? Máte ale pravdu v poslední větě. Je třeba jít štěstí naproti, tj. auta s těmito motory nekupovat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 06.05.2012 08:35, RE: TSI
rojack napsal:
No...... tak to vaše 1,2TSi i známého 1,8 TSi ....... to je dost hrůza,ne? Nebo vám připadá normální jako že oba tyto případy štěstí postrádají, co?
A po dalších 20 tis. opět výměna rozvodů? Máte ale pravdu v poslední větě. Je třeba jít štěstí naproti, tj. auta s těmito motory nekupovat.
Tak předpokládám, že u toho menšího je to už vyřešeno- neznám případ komu by se to zopakovalo. Také to dává dost dopředu najevo, že je tam nějaká chyba- na základě toho byla udělána výměna- tj. žádná vlastní aktivita servisu a nebo by možná přišla o něco později (ale kdo ví). Co se týče většího tak jsem pročítal fóra na netu a problémy měli všichni s třípísmenným označením motoru (již nevím kterým), ale já mám jiné.
A pokud budu mít to štěstí, že se mi auto pokaždé "ozve" až bude chtít nový řetěz tak to určitě nějak přežiju. Až bude japonec v nižší střední v combi a padne mi do oka tak proč ne. Zatím je tam pouze korea, ale to nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci.
Zatím mám fakt z obou aut radost a až čas ukáže zda bude přetrvávat.

reagovat
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.