Alda napsal:
Souhlasím s vámi oběma, ale copak je tohle první problém s motory na světě? Ten 1,8 od Opela nebo Fordí 2,5V6 byly bez problému od prvopočátku? A kam sahá jejich historie, do poloviny 70tých let?
Vždycky jsou nějaké dětské nemoci, ale přeskakování řetězu nebo trhání řemenu není dětská nemoc. Apropos Fordí 2,5V6 je bez zásadních úprav v nabídce od roku 1993 do roku 2007 a museli jej nahradit, protože nesplnil přísnější spalinovou normu. Kolik znáš motorů, na která se prakticky 14 let nemuselo šáhnout. O oplovská 1.8 je podobná kapitola. Tuším, že praotcem této generace motorů byl 20NE a z něj pak byl odvozen C20NE a pak X20XEL, který posloužil jako základ k přepracování pro X18XE nebo X18XE1, na kterou navazuje X18XER. Všechno to byly spolehlivé motory už od svého uvedení na trh, žádný nepostihovala fatální závada.
Takže první problém to není, ale když uvážím, že koncern řeší problémy s rozvody u HTP, 1.2 TSi a 1.4 TSi tak je to na mě dost, abych si řekl, že je jen potřeba vyzabíjet mouchy.