rojack napsal:
ale jaká je vlastně výhoda těchto motorů oproti benzinové klasice. Mám staré auto, poctivý oplácký motor 1,8i , výkon 85kW a kombinovaná spotřeba cca 8 až 8,5 l/100km. Bezporuchový. Žádné turbo, žádný kompresor, žádný přeskakující řetěz ........
Možná to celé chápu špatně.
Výhoda je mj. ta, že ze srovnatelného objemu dostanete výrazně vyšší výkon. A když tento nepotřebujete, tak spotřeba odpovídá objemu. Já roky jezdil s dnes již legendární a obstarožní 1.8T v Oktě (dokonce vyhoněno na nějakých 148kW) a průměrná spotřeba za 7 let a 120tkm - 7,8l. A tohle auto zvládlo naprosto stejnou dlouhou trasu (1900km) a rychleji proti lehčí Astře s Vaším motorem za 7,3 vs. 6,7.
Dnes jezdím s objemem 2,5 litru, nějakých 220kW, průměrná spotřeba 9,1. Přes deseti lety naprosto normální hodnota u atmosférických motorů s výkonem polovičním (což dokazuje i Vaše zkušenost).
Kolega má auto s motorem, o kterém je článek. Za rok průměr 6,7. Podobně druhý, Mondeo Ecoboost 1.6 - průměr 6,8. A třetí, funglovka Golf s 1.2TSi - jezdí do 6 litrů.