anonym napsal:
Celé long live výměny jsou slátanina. Pro výrobce/prodejce je to další bombónek na který lze nachytat zázakníka. Po pár letech se příjde na to či ono a z long live je rázem max. 15 tkm, neboli klasika, a to můžu být rád, když nezadřu motor. Nakonec se zjistíte, že vůbec nejlepší je měnit kvalitní olet po 10 tkm a raději ani nepřrmýšlýet nad jinými, "úspornějšími" variantami.
Tzv. oleje Long live stojej za h........... Většinou to bejvaj 0W-30, 5W-30 a pod. Což jsou dle viskozity ,,řidší" oleje, respektive lépe čerpatelné v mrazech (W), což je asi jedinej údaj, ktereýho si normální laik všímá. (naopak, čím vyšší letní číslo, tím vyšší teploty v letním provozu snese). Každej si koupí olej podle toho, nebo pak: ,,syntetika je lepší než polo, a lepší než minerální olej" čehož sou plný diskuze, ale.......je to jeden velikej omyl! Syntetický, i polosyntetický oleje, i ty nejkvalitnější, sou vyráběný třeba právě z minerálních olejů! Názvy ,,syntetický, polosynteický" jsou pak jen marketingovým tahem výrobců! Lidi na to zkrátka slyší. Kolikrát se ve skutečnosti nejedná o ,,syntetický olej! Např. klidně minerální olej, může být stejně kvalitní jako syntetický! Ani není podmínkou, že třeba 0W-30 je opravdu ,,plná syntetika"! (tyhle výrazy lidi rádi používají)
Záleží pouze a pouze na údajích, které bývají na zadní straně obalu s olejem: nejčastěji specifikace ACEA (např. A3, B3, A2, B2......... A = benzinovémotory, B = dieselové motory) olej vybírejte dle typu, který je doporučený pro Váš motor.
Dále je pak důležitá hodnota HTHS, kterou se ale kolikrát člověk nedozví. Čím je hodnota HTHS vyšší, tím je silnější olejový film! A nyní už se dostávám k problematice Long live olejů: Normální HTHS viskozita má hodnoty vyšší než 3,5 mPa.s. kterou mívají nejčastější se vyskytující oleje specifikace A3/B3 nebo i A2/B2. ALE!!!! Long live oleje pro koncern VW mívají tuto hodnotu sníženou tak na 2,9 - 3,5 tudíž logicky jejich olejový film je ,,tenčí" nežli u ,,běžných olejů". Když to řeknu hoooodně jednoduše, tak to znamená, že sice motor běží lehce, olej se nasaje dřív, díky aditivům může!vydržet dýl, ale jeho vrstva neni silná tak jako u ,,obyčejnýho oleje". Ten kdo se drží výměnných intervalů 30tis km je blázen! Tohle je maximální hodnota proboha!! Je lepší měnit olej dříve, dle toho, kolik a jakým způsobem toho najezdíte!!! Takže je lepší ho vyměnit klidně i po 10tis. km, než to rvát s Long live až do 30tis. km!
Rozhodně neplatí, že Long live je kvalitnější! Každý olej musí splňovat ony specifikace a tudíž i Mogul (splňující např. A3/B3) je stejně kvalitní jako předraženej Shell, nebo Castrol (splňující tu samou kategorii), protože splňuje ony předpisy!!!!!!
To, že je v novým autě nalitej třeba Castrol 0W-30 neznamená, že se ho pak musim držet! Tím, že ho vyměním za Mogul třeba 5W-40 nic nepodělám, pakliže splňuje specifikaci (A3/B3 nebo jinou) pro ten můj danej motor!
Z toho plyne, na co kupovat litr značkovýho oleje za 500Kč, když stačí 4 litrovej kanistr Mogulu!
Za další, ať už mají někteří konečně jasno: Kdo do vyběhanýho, starýho motoru naleje ,,řidší" (lépe čerpatelný olej) třeba 5W-30, 0W-30, tak je jasný, že mu ho motor bude papat. Takže stačí přejít na ,,obyčejný" olej třeba 10W-40, kterej v našich podmínkách bohatě sačí! A je po problému (většinou, pokud motor není úplně ko
Navíc, s ,,normálním olejem, třeba právě 10W-40, třeba starší motor běží tišeji, nežli s nějakým Long live 0W-30, kterej se sice dostane všude brzo, i po startu, ale jeho film (vrstva) je tenčí.
Pozn. VW má svojí specifikaci: pro benz. motory- 502.00, 503.00, 503.01, nebo pro diesel motory 505.00, 505.01, 506.00, 506.01 Taky bejvá na kanistru s olejem, nebo pak i dalších automobilek,které mají svoje normy.
Kdyby ste měli nějaký dotazy, tak je sem napište. Díky