Milý Honzo! Řeč byla o 2.0 TDi (V6 3.0 TDi jsem, právě naopak - a nejen zde - doporučila). Na svém si trvám, naftový čtyřváleček 2.0 TDi do auta typu Audi A6 NEpatří - tedy dle mého názoru (ten patří do Octavie). A NENí to jeden z nejlepších dieslových motorů - tady se bohužel NEshodneme. Já bych o kilometr PŘED 2.0 TDi dala 23 d od bmw. O 3/4 pak 2.0 d od bmw. Pak 2.2 HDi od Citroën, pak nový 2.2 od Mazda, pak 2.2 od honda, pak 2.2 od Toyota a pak .. možná ... (a to jsem zapomněla na povedené common raily od Alfa Romeo a ...). Prostě NE, 2.0 TDi NEní výjimečný motor (3.0 TDi ano).
2.0 TFSi je něco hoooooodně jiného. Sice si (stále ještě) myslím, že "objem ničím nenahradíš", ale sama jsem to tu před časem zmiňovala - pružnost je vynikající, na "objemnější" motor trochu ztrácí ve vyšších a maximálních rychlostech (objem ničím...), ale 2.0 TFSi - rozhodně ANO.
Ale u auta jako jsou bmw 5, Mercedes E a Audi A6 nejde "jen" o výkon motoru. Tam patří i ona "kultura" chodu a prestiž atd. Pro tyto vozy se nabízí 4, 6ti i 8mi válce, ale právě 6ti válec je (stále ještě) to pravé ořechové.
Nejsem "fanynka" Audi TT, ale že s motorem 2.0 TFSi jezdí "jak z praku" - to vím (a chválím).
PS: S tím: "motor vás přežije" bych byla opatrnější. Ne že by se mne to dotklo (samozřejmě že ANO, ale to nepřiznám ani za ..
, ale s tou věčností to opravdu nebude až tak "žhavé".
Takže, Audi turbo benzín dvoulitr? Ano! Audi šestiválec nafta třílitr? Ano! Naftový dvoulitr TDi? NE.
Pěkný den